Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 02, 2024, 04:23:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wheely!  (gelezen 10620 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: September 03, 2010, 12:07:27 »

Flauw hoor!, Niet verzekerd idd.
Dan maar over twee weken!

Heb trouwens wel de voorpagina van de Gelderlander gehaald!!


http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7220884/Wheelie-kost-Arnhemmer-motorrijbewijs.ece

Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
kim_rsv1000
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: September 03, 2010, 12:20:12 »

Flauw hoor!, Niet verzekerd idd.
Dan maar over twee weken!

Heb trouwens wel de voorpagina van de Gelderlander gehaald!!


http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7220884/Wheelie-kost-Arnhemmer-motorrijbewijs.ece



 
spijtig van je rijbewijs natuurlijk 
Gelogd
Nils
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: September 03, 2010, 13:46:28 »


Ik heb trouwens in Motor Magazine (nieuwste) nog een Revv-it t-shirt gewonnen omdat ik reageerde op de KNMV die een rijbewijs aanbood aan een burgemeester die zonder rijbewijs en helm was gecrasht met de motor van zijn zoon.


Zo, kan de KNMV ook al rijbewijzen uitgeven ?  Grin
Haha,scherp  Grin
Gelogd
Miccie
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: September 03, 2010, 22:05:41 »

ben jij al 38 Huh?? 


jammer dat ze daarvoor al je rijbewijs innemen.....gebeurd met een 2 cilinder als je niet uit kijkt bij ieder stoplicht........hoop dat ze hem snel terug geven.
Gelogd
klaaz
Administrator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 961


Likes french kisses & italian rides!

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: September 04, 2010, 01:46:28 »

Mijn probleem is meer dat het ongecontroleerd me blijkbaar beter af gaat dan gecontroleerd...

Moment dat ik bewust een wheelie wil gaan maken gebeurt niks 

Nadeel van mijn Mille is ook dat je niet kunt vertrouwen op de achterrem mocht je tever naar achteren slaan.

Het is een mooi verhaal dat van de achterrem, maar als je nog niet de beheersing hebt om hem uberhaupt omhoog te brengen, of onder balanspunt te balanceren dan moet je zeker niet de illusie hebben dat je de controle hebt om jezelf daarmee te redden.. het is wel goed om bewust bezig te zijn met het aanleren van remmen met de achterrem, maar in praktijk red jezelf (zeker op een 2-cilinder) 9999 vd 10000 keer met de motorrem.. totdat je echt op balanspunt rijd, en dan kan je hem zowel gebruiken om je gasreactie te temperen als terug te remmen achter BP.

om 't leren zou ik vanaf 'n rotonde in z'n 2 (km of 50-60) even kort de koppeling intrekken.. (in-uit) dan ga je al hupjes maken, de kunst van een gecontroleerde wheelie is om hem zo vlug mogelijk omhoog te zetten en dan met minimale gasreactie te compenseren, de kans dat je hem flipt is dan ook veel kleiner.. enneh, vooral niet teveel in een keer willen.


Mooie uitleg!
Gelogd

Panic, chaos and total disorder. My work here is done.
Sjaakie
WWW.CLEANCOOL.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.054


Voor al uw problemen hebben wij een oplossing

Timor-Leste
WWW
« Antwoord #35 Gepost op: September 04, 2010, 05:54:55 »

Flauw hoor!, Niet verzekerd idd.
Dan maar over twee weken!

Heb trouwens wel de voorpagina van de Gelderlander gehaald!!


http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7220884/Wheelie-kost-Arnhemmer-motorrijbewijs.ece



Aso 
Gelogd

Ik praat niet te snel, je luistert te langzaam. Golfen is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken. Wie zijn billen brandt mag blij zijn dat ie niet andersom stond. Na regen komt regent, kijk maar in het woordenboek. Treinen rijden niet op tijd, maar op rails.
futuristie rosso
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 485


Futuristie rosso

Netherlands
WWW
« Antwoord #36 Gepost op: September 04, 2010, 06:58:30 »

ja,  de openbare weg is geen speelplaats, daar hebben we circuits voor.
Gelogd

je bent nooit te oud om je jong te voelen...
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #37 Gepost op: September 04, 2010, 08:59:29 »

Wat een onzin allemaal.
Een waarschuwing had toch wel gemogen. Voetgangers die het zebrapad niet gebruiken, die moeten ze hun schoenen dan maar afpakken of wat?
Ik vind het tegenwoordig allemaal met de haren getrokken, rij je 10 kilometer per uur te snel, behandelen ze je bijna als crimineel. Laatst nog een boete in de bus, op vijf jaar tijd nota bene, 79 herleid naar 74. € 50 boete.
En dan sla je de krant open. Jongeren meerdere keren vrijgelaten wegens diestal en geweldpleging. Omdat de instellingen vol zitten  Lips Sealed
Moordenaar vrijgelaten wegens procedurefouten!!!
Enz...
Eigenlijk zou ik dit niet mogen posten in Stefaan zijn wheelie thread. Maar van dit soort dingen word ik gewoon ziek.

Maar even terzijde heb ik ook eens zo'n wheelie gedaan zonder dat ik het wist. Zelfs met mijn vriendin achterop. Ik wilde snel de straat oversteken en niet gedacht aan het extra gewicht achter het zwaartepunt. Niet zo heel erg, maar hij kwam toch even van de grond (CBR 600 wel te verstaan). Achteraf heb ik het 's avonds op een industriepark nog eens geprpbeerd, maar toch nooit echt gelukt. Maar dat zal ook aan mezelf gelegen hebben omdat ik ergens toch een beetje bang was, moest het fout gaan natuurlijk. Je verwacht je er wel aan, maar toch blijft het raar en je je voelt wat onzeker om het te doen. Ikke toch  Grin
Gelogd

Ring ding ding ding ding
bass
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: September 04, 2010, 09:36:21 »

ja,  de openbare weg is geen speelplaats, daar hebben we circuits voor.
Sooooooo !!! En jij doet nooit iets wat eigenlijk niet mag..... angel
Gelogd
RS-Stefan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 264


Loud pipes save lives

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: September 04, 2010, 14:19:57 »

ja,  de openbare weg is geen speelplaats, daar hebben we circuits voor.
Sooooooo !!! En jij doet nooit iets wat eigenlijk niet mag..... angel
Gelogd

RSV Mile R
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: September 04, 2010, 14:21:49 »

Flauw hoor!, Niet verzekerd idd.
Dan maar over twee weken!

Heb trouwens wel de voorpagina van de Gelderlander gehaald!!

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/7220884/Wheelie-kost-Arnhemmer-motorrijbewijs.ece

Pfff, die beschrijving ook weer...  De agenten zeiden zeker ook dat je de motor niet meer goed onder controle had? 
Gelogd

Happy Mille
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: September 05, 2010, 12:55:22 »

Ja idd," met een wheely heb je geen controle over het voertuig" aldus de agent. Nou, zei ik, de wheely en het stoppie zijn 2 voorbeelden van perfecte voertuigcontrole, het rijbewijs voor gevorderde. NEE! en je kunt ook niet remmen als je op het achterwiel rijd als er ineens een , jawel daar gaan we weer, een kind de weg op rent!!! ( om half 10 s ávonds op een doorgaande weg)
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: September 05, 2010, 21:01:39 »

Als je beidehand genoeg bent om een wheely te trekken, kijk dan iig ff of er een agent of 3 achter je rijdt.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #43 Gepost op: September 08, 2010, 10:25:08 »

er zal maar net een kind oversteken.......  Angry











 Wink





Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: September 08, 2010, 16:21:12 »

tja in een woonwijk zou je het niet zo snel doen.
Al had ik laatst wel een per ongeluk wheely  Embarrassed in een woonwijk waar je 30 mocht.
Helemaal niet de bedoeling, en ik schrok er ook wel van dat hij het nu zo snel deed.
Voordat hij was afgesteld deed hij het niet zooooo erg Tongue
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
bijtunen van een Tuono van 2003 « 1 2 » sanka 15 8125 Laatste bericht Mei 28, 2010, 22:06:30
door Nald
Voorjaarstraining 2015 - 15 t/m 18 maart Cartagena « 1 2 ... 15 16 » Heuveltje 233 59920 Laatste bericht Maart 26, 2015, 06:34:37
door black bee
ZAC race Assen 10 juni 2010 « 1 2 » emille 25 6664 Laatste bericht Juni 17, 2010, 14:35:33
door Bitaktus_Snellus
11-Stedentocht, gek genoeg....in Friesland « 1 2 ... 13 14 » RenĂ©bagpipe 204 46250 Laatste bericht Mei 14, 2008, 19:18:51
door Silke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!