Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 07:05:18 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aprilia Rs 125, polini 160cc en rotax122 licht bewerkt op de rollenbank  (gelezen 18790 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: September 22, 2010, 21:04:12 »

Ik wil zeker niet zeggen dat je het moet laten doen, maar om er 100% maximaal plezier van te hebben is een pro een goede optie!
Zelf doen is natuurlijk wel leuker, maar als het een cilinder kost of iets aan levensduur is het meteen al weggegooid geld.
Mijn rs heeft wel nog een aangepaste originele binnenkop dus niet die van Polini.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #16 Gepost op: September 23, 2010, 10:02:50 »

Het is op mijn vorig werk, dus qua prijs valt het zeker mee, en ik kan een hoop zelf doen.
Juist de lambdasonde onbreekt en dat is wel jammer (gemakkelijker).

Ik heb al verschillende motoren getuned, maar een 2 takt is erg gevoelig (naar eigen ervaring) voor verandering en ik heb er praktisch geen ervaring mee behalve de RS, daarom spreekt hij mij ook zo aan en om die reden kruipt er wat meer tijd in voor mij.
En het moet zeker goed zijn, want een vastloper in de bocht of zo is niet echt aan te raden  Grin

De 28 mm zal misschien niet slecht zijn, maar ik speel graag op 'safe'.

En een run of twee op de testbank zal er niet direct een gat in branden in het ergste geval, maar proberen zeker weten...
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: September 24, 2010, 00:05:41 »

Een gat in de zuiger branden zal niet zo snel gebeuren maar de kleinste detonatie kan extreme gevolgen hebben, dat kan in Ă©Ă©n run gebeurd zijn.
Heb je de squish band goed gezet?
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #18 Gepost op: September 24, 2010, 18:56:30 »

De cilinderkop is ook van Polini, dus ga ik er van uit dat de squish wel ok is.
Er is voor de rest niks aan bijgewerkt dus...
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: September 29, 2010, 20:24:54 »

Meten is weten! welke van de drie voetpakkingen zit er tussen?
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 02, 2010, 07:09:06 »

Euhm, drie verschillende Huh
Ik wist niet dat er drie verschillende maten in te krijgen zijn. Je kan ze zelf wel maken uit verschillende soorten papier, maar ik dacht dat er maar 1 voetpakking te krijgen was.

Sla me dood. Dan weet ik niet welke. Maar ik ga gokken op een originele die Polini erbij levert.
Gisteren heb ik de 28 mm carb. toch eens gemonteerd en hij rijdt een stuk beter. Zeker in het middengebied en goede vooruitgang en hij rijdt over de hele lijn beter.

Dus even laten staan tot woensdag en de bank op en het verschil bekijken.

Ik heb er ook een K&N kelkje opgezet omdat die open luchtfilterbak niet erg leuk was om mee te rijden. Maar mijn mening over K&N staat hier wel ergens op het forum.

Een originele cilinderkop is geen optie omdat ik er geen originele bijhad toen ik hem kocht.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 03, 2010, 01:58:47 »

Er zitten 3 pakkingen in de polini kit, de kop heb ik er niet op omdat deze er niet bij zat.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 03, 2010, 06:58:07 »

Ah OK, ik heb hem wel onlangs vervangen toen hij helemaal open is gegaan, maar niet bij stil gestaan dat er verschillende pakkingen inzaten.

Het verschil in de koppen zal er wel zitten tov origineel.
Ik ga er eigenlijk van uit dat het goed is, alleen al om het feit dat de ontwerper (Polini in dit geval) daar rekening mee moet houden en dat zij hier de nodige berekeningen hebben gemaakt.

En ik zie mezelf niet zomaar even in de cilinderkop draaien/frezen.
Op welke waarde zit jij dan? Ik heb hem nog niet gemeten.

En ben je zelf helemaal tevreden met je nieuwe prestaties, want je rijdt er al even mee rond nu.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 05, 2010, 07:11:15 »

Het doel van het goed zetten van de squish is de perfecte verbranding behalen. Je kunt niet zomaar een
voetpakking gebruiken, dit is namelijk bepalend voor de squish.
Als je squish ruimte verkeerd is kan hij gaan pingelen,hierdoor krijg je gaten in je zuiger.
Miijn kop is aangepast op de grotere boring van de polini cilinder, omdat ik die van polini niet had.
Dat heeft dus niets met niets met wel of niet voldoen van die kop te maken, je kan hem dus gewoon behouden
alleen even de juiste pakking scoren geeft meer dan het duurste uitlaatje.
0.8..

Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 05, 2010, 18:29:51 »

Hmmm, ik dacht vooral voor de compressie. Hoe hoger, hoe beter, maar hoe sneller detonatie kan optreden. Met als gevolg de welbekende vastlopers, verbrande zuigerveren, zuigers etc...

Te verhelpen door vooral '98 ron te tanken, die is standvaster en voorkomt detonatie.
Dus de squish afstellen lijkt me zeker goed om het maximum eruit te puren, maar dat hoeft voor mij niet per sé. Een ideale afstelling voor licht toegenomen cilinderinhoud is voor zeker voldoende. Maar ik denk dat mijn 34mm carburator een andere afstelling heeft dan de standaard Aprilia instelling omdat hij helemaal niet goed rijdt of naar behoren rijdt met die carb. erop.

Ik zal eens kijken of ik morgen wat grafieken kan meenemen, want ze staan wel allemaal op de pc, maar de testbank is al van een iets ouder caliber en de pc die er aan hangt is van de tijd oten 'The sims& en 'rollercoaster tycoon' de best verkochte pc spelletjes waren.

Voor mij is het het belangrijkste dat hij goed loopt en met de 28 mm carb loopt hij goed (voorlopig), beter als de 34 mm. Ik kan de squish wel eens meten, maar niet als hij op de bank staat, dat kan ik beter thuis een doen in de vrije tijd. Ik heb het hier en daar al eens gezien en horen vallen, maar er zelf nooit op gelet eigenlijk.

Tja, 2 takt is een ras appart he. Maar bedankt voor de toelichting.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 06, 2010, 20:38:57 »

Vandaag en vorige week toch een paar uurtjes op de bank gestaan en ik begin te geloven dat de uitlaat niet helemaal goed is voor de RS 125 die er nu onder zit. Vanalles geprobeerd, maar er komt echt niet meer uit als dit:

De blauwe lijn:
- 34 mm carb.
- H(oofd)S(proeier): 155
- Dichte luchtfilterbak
- Naaldstand 3
- Slecht werkende Powervalve

De groene lijn:
- 28 mm carb.
- HS: 130
- Naaldstand 2
- K&N kelk



De blauwe lijn;
- 34 mm carb.
- HS 165
- Naaldstand 2
- Restrictie uit luchtfilterbak

Groen: IDEM als vorige



Blauwe lijn:
- 34 mm carb.
- HS 170
- Naaldstand 1 (armste)
- Luchtfilterbak helemaal open

Groen:

IDEM

Het koppel van de 34mm is wel beter, waarschijnlijk door de betere vuillingsgraad. Zeker bij de eerste run, maar dit is niet meer teruggekomen???



In het middengebied blijft hij echt hangen en op de top houdt hij al op 10.000 tpm op met vermogen te leveren. Dit kan niet worden veroorzaakt door verkeerde sproeiers. Mijn gedacht moet er een andere uitlaat op.
Hier kan het vermogen niet gewonnen worden met een grotere of kleinere sproeier.

Afstelling nu:

- 28 mm carb.
- HS 130
- Naaldstand 2
- K&N kelk
- Technigas uitlaat

Misschien als ik tijd en goesting heb eens een originele er onder vijzen. Dit kan wel wat pk's schelen denk ik...
Maar ze groeien niet op elke straathoek  Smiley
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 13, 2010, 17:53:26 »

Welke ecu gebruik je?
Een originele uitlaat zal je niet aan 8 pk helpen.
Zal eens kijken waar ik de uitdraai heb gelaten en ze eens over elkaar leggen.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 16, 2010, 23:30:14 »

OK.

Welke ECU weet ik niet. De ontstekingmodule is er een die geknipt is.
Hij rijdt echt veel beter als ervoren, je kan er normaal mee rijden zonder te moeten terugschakelen ofzo in de lagere toeren.

Maar ja, qua vermogen kan iedere testbank wel schelen. Maar de grafiek ziet er mooi en vloeiend uit.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
*Thomas*
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Oktober 20, 2010, 16:26:46 »

Allemaal leuk en aardig, maar waarom rijden jullie met een polini 160cc? Uit de originele cilinder haal je meer vermogen...
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Oktober 22, 2010, 18:02:01 »

Zal best zijn, maar het waarom staat er wel zo'n beetje tussen.
Ik ben tevreden met 30 echte pk's en een mooie powerband.
Dat mensen op het www elkaar napraten en een polini kit niets vinden doet me weinig.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16617 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39591 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21876 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19459 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Vrijdag 6 Januari 2012 - ARA Nieuwjaarsborrel & Clubkarten(Ook voor forumleden!) « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 161 57062 Laatste bericht Februari 02, 2012, 22:45:11
door Rossifumi

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!