Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 01:11:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aprilia Rs 125, polini 160cc en rotax122 licht bewerkt op de rollenbank  (gelezen 18783 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #30 Gepost op: Oktober 23, 2010, 17:24:57 »

Ik had er geen originele bijzitten, dus de Polini moest eigenlijk wel.
Maar zoals eerder vermeld moet niet elke pk eruit gepuurd worden.
Ik ben zelf ook tevreden over het vermogen en de curve.

Vergelijken met een 4 takt gaat natuurlijk wegens beperkte longinhoud.
Maar op zo'n ding een paar pk's eruit halen voel je wel.

Gelogd

Ring ding ding ding ding
Jarno23
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: Januari 07, 2011, 18:33:33 »

bedankt hier kan ik wel wat mee! Smiley
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: Januari 10, 2011, 18:51:24 »

Ik zou zeggen, zoek ergens een originele cilinder (124cc dus) en stel die goed af ism die 34mm carb (richtlijn sproeier met origineel filter rond de 155), zet je squish iets krapper dan origineel en ga dan eens banken...

Dit is geen kritiek, maar het zal de hele boel echt ten goede komen. Die polini kits zijn echt waardeloos.
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Januari 13, 2011, 20:18:47 »

Die 160cc's zijn net zo waardeloos als mensen die mensen die hem afstellen.
Een ongeveer sproeier nemen, met een ongeveer Squish, een ongeveer rotax122/123 clinder met bijhorende 122/123 uitlaat combineren met een 34mm
zal natuurlijk wel tot een winnende combo leiden.
Dat het met de 28mm beter lukt geeft alleen maar aan dat het een kwestie van afstellen is, een grotere is nou éénmaal net wat lastiger afstellen.
Omdat alles in de racerij gebaseerd is op 125 is er veel ervaring mee, maar dat wil niet zeggen dat de Polini zonder meer waardeloos is.
Ga lekker verder in een eigen topic met je 125 vs polini standpunten zonder argumenten.
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: Januari 15, 2011, 13:26:43 »

Euhm...grappig...

Ik kan vanop een afstand niet meer aangeven dan 'ongeveer', elke 2takt gedraagt zich immers anders, dat begrijp je vast wel met al je afstelkennis.

Feit is dat 'alle' aftermarket onderdelen zijn afgestemd op 125cc, niet op 160cc. De uitlaat, die in het geval van 2takt een vrij belangrijke rol speelt bijvoorbeeld, zal zeker niet minder goed presteren op een 125cc dan op een 160cc. Als je het volle potentieel van die cilinder wil benutten, moet die uitlaat wel geschikt zijn voor die 160cc, misschien kan je iemand een opmaat pijpje laten bereken en/of lassen, genoeg mensen in de 2takt wereld die dat kunnen.

Verder gaf ik als sproeier 155 aan omdat dat op mijn 125 met 34mm het beste liep, Itakura van dit forum  (met zijn 125cc SP) zat ook ergens rond die maat. ik reed met een TYGA pijp, hij met een arrow corsa dacht ik. Alleszins, begin bij die maat en ga daarop verder.

Wat de squish betreft, je hebt drie pakkingen zitten in een standaard setje, een dikke die een squish geeft van 1.3 (erg ruim dus) en twee andere geven een lagere squish, maar ik weet niet meer precies hoeveel dat was. Alleszins, ik gebruikte de standaard pakking omdat ik op safe speelde, itakura had een squish van 0,9 denk ik, beetje krap volgens velen, maar dat ding liep perfect en bleef heel.

Wat de carb betreft, 34 en 28 loopt allebei erg goed, mijn voorkeur ging naar die 34mm (vlakschuif). Zowiezo ben ik voorstander van een arifilterbox en niet zomaar een KenN filter er achter hangen, die standaard 'doos' is groot genoeg en maakt voldoende air flow mogelijk. Daarnaast houdt het toch meer viezigheid uit je carb.

Thomas
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: Januari 16, 2011, 02:25:03 »

Nou ik weet niet of je het topic hebt doorgelezen maar met de standaard carb, airbox en uitlaat haalt de rs dit vermogen zonder dat ze de klant tevredenheidsfuctie nodig hadden.
Met een 34mm en een uitlaatje gaat hij het vast niet minder doen en zijn ze gelijkwaardig denk ik.
Ergens een piekje van een paar pk meer en op de rest van het toerenbereik weer inleveren is niet waar ik naar opzoek ben.
Ik lees alleen dat de polini waardeloos is en dat vind ik dan wel een sterk statement zonder enig argument.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #36 Gepost op: Maart 25, 2011, 14:44:43 »

Afgelopen met tuning (voorlopig dan).

Mijn RS 125 zijn ze net komen ophalen.
En hij reed echt goed sinds de laatste afstelling.

Ik ga straks een kijken voor een 2000 RS 250 Harada replica.
Die 125 heeft toch wel een indruk achtergelaten. Dus zo'n 250 moet zeker de moeite zijn.
Ik heb er nog nooit mee gereden.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: Juli 30, 2011, 17:41:00 »

Vind het zo'n vreemde meting. Normaal toch in 6de versnelling ofzo en dan van onder doortrekken tot boven niet?
Zodat je 1 mooie lijn krijgt?

En waarom stopt die op 140?

Sorry voor de late reactie, maar de run was niet zo zeer gericht op vermogen maar bedoelt om hem af te stellen.
Hij stopt bij 140 omdat hij dan al te ver het rood in gaat, en dan te veel vermogen inlevert denk ik.
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: Augustus 13, 2011, 19:49:29 »

Even de Polini kop gemonteerd die ik laatst gevonden had.
Het was toch geen weer om te rijden  
Klinkt weer wat potenter in iedergeval Smiley



Polini kop samen met bewerktekop en de originele bewerkte cilinder die nog even op de plank blijft.

http://imageshack.us/photo/my-images/263/polin.jpg/

Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #39 Gepost op: Augustus 27, 2011, 17:25:41 »

*edit* dyno naar voorpagina
« Laatste verandering: December 27, 2011, 13:13:31 door rs 125 corser » Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #40 Gepost op: Augustus 31, 2011, 20:49:04 »

En op de weg? Erg veel verschil?
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: September 07, 2011, 18:32:35 »

En op de weg? Erg veel verschil?

Tot hij vastliep was ik zeer tevreden..
Binnenkort zal ik het verschil met de std cilinder vermelden.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #42 Gepost op: September 07, 2011, 22:57:16 »

Oei, minder goed nieuws dan  Huh
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: September 10, 2011, 23:15:04 »

Het kan wat langer duren voordat we weer rijden, want ik ga meteen voor een revisie van het onderblok.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #44 Gepost op: September 11, 2011, 07:43:21 »

Dat is wel jammer allemaal.
De mijne zit ook nog altijd niet in elkaar en ik heb de indruk dat we nu toch een beetje de nazomer aan het krijgen zijn.

Succes met de operatie  Wink
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
temperatuur 2004 Mille « 1 2 » cees 23 16617 Laatste bericht Juni 25, 2010, 21:41:00
door rsvjan
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39588 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21876 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19457 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J
Vrijdag 6 Januari 2012 - ARA Nieuwjaarsborrel & Clubkarten(Ook voor forumleden!) « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 161 57062 Laatste bericht Februari 02, 2012, 22:45:11
door Rossifumi

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!