Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 06:14:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: zwevende schijven:hoe zwevend  (gelezen 5208 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
beunhaas
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 121


Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: September 30, 2010, 09:18:09 »

Hmm ik denk dat zodra je van die theorie de gevolgen merkt, dat het wel eens heel snel met je afgelopen kan zijn  


Ovrigens heb ik hetzelfde "probleem" als beunhaas, het voelt gewoon niet lekker die rotherrie  Undecided Dat is ook de reden dat ik een andere set zoek...
hm die herrie vind ik nog niet zo heel erg, als er maar iemand is die er echt verstand van heeft die mij kan verzekeren dat het ok is...
remt verder wel super  

die how to: schijven zwevend maken komt er trouwens op neer dat je die pootjes van die veerringetjes aan de binnenkant van je schijf gewoon een beetje open buigt.....
(moet zelf zeggen dat ik daar een beetje m'n twijfels bij heb, je kunt ook gewoon speciale zwevende bussen kopen dus ik zou zeggen dat de originele daar niet heel erg geschikt voor zijn Huh)

Dan zet je gewoon de slijptol in je floaters en zet je die busjes erin, houd er wel rekening mee dat hier dan veel meer speling in zit en dat je rotor sneller zal uitlubberen/slijten.
op m'n regenwielen heb ik dat gedaan met de brembo's dus ik kan het uit ervaring zeggen  
Dus als je aan mijn verhaal twijfelt , gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt, of orginele full floating schijven van brembo kopen voor 400€ P/s  Grin

En we hebben er volgens mij een nieuw lid bij , toch beunhaas?  Wink
bij m'n regenwielen ga ik het wel doen, die gebruik ik toch niet heel vaak en ik kan toch wel merken dat die rammel schijven prettiger remmen dan de semi-floating van de regenwielen....
rij van de winter wel een x langs roke om te vragen of die speling aanvaardbaar is en ff m'n vermogen te checken.
en ja originele zwevende van brembo zou natuurlijk wel het beste zijn. ze zijn nu in de aanbieding voor 560 de set op road-race promotion geloof ik maar dat zie ik wel weer als roke zegt dat ze niet meer oke zijn....

zit er idd wel sterk aan te denken om lid te worden, is er geen studentenkorting
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: September 30, 2010, 09:40:31 »

Schrale baas. Je geeft vast elke week meer geld uit aan bier dan het lidmaatschap per jaar kost.  Angry   Grin Wink
Gelogd

rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: September 30, 2010, 11:02:41 »

Schrale baas. Je geeft vast elke week meer geld uit aan bier dan het lidmaatschap per jaar kost.  Angry   Grin Wink

  daar ben je student voor toch?
Gelogd
beunhaas
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 121


Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: September 30, 2010, 11:58:55 »

Schrale baas. Je geeft vast elke week meer geld uit aan bier dan het lidmaatschap per jaar kost.  Angry   Grin Wink

  daar ben je student voor toch?
ik wou net zeggen, zo hoort het!
maar valt ook nog wel mee hoor, het meeste zuip ik gewoon cheap-ass thuis, circuitrijden is al duur zat Undecided
Gelogd
patrickhenr
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: September 30, 2010, 20:15:05 »

Hmm ik denk dat zodra je van die theorie de gevolgen merkt, dat het wel eens heel snel met je afgelopen kan zijn  


Ovrigens heb ik hetzelfde "probleem" als beunhaas, het voelt gewoon niet lekker die rotherrie  Undecided Dat is ook de reden dat ik een andere set zoek...
hm die herrie vind ik nog niet zo heel erg, als er maar iemand is die er echt verstand van heeft die mij kan verzekeren dat het ok is...
remt verder wel super  

die how to: schijven zwevend maken komt er trouwens op neer dat je die pootjes van die veerringetjes aan de binnenkant van je schijf gewoon een beetje open buigt.....
(moet zelf zeggen dat ik daar een beetje m'n twijfels bij heb, je kunt ook gewoon speciale zwevende bussen kopen dus ik zou zeggen dat de originele daar niet heel erg geschikt voor zijn Huh)

Dan zet je gewoon de slijptol in je floaters en zet je die busjes erin, houd er wel rekening mee dat hier dan veel meer speling in zit en dat je rotor sneller zal uitlubberen/slijten.
op m'n regenwielen heb ik dat gedaan met de brembo's dus ik kan het uit ervaring zeggen  
Dus als je aan mijn verhaal twijfelt , gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt, of orginele full floating schijven van brembo kopen voor 400€ P/s  Grin

En we hebben er volgens mij een nieuw lid bij , toch beunhaas?  Wink
bij m'n regenwielen ga ik het wel doen, die gebruik ik toch niet heel vaak en ik kan toch wel merken dat die rammel schijven prettiger remmen dan de semi-floating van de regenwielen....
rij van de winter wel een x langs roke om te vragen of die speling aanvaardbaar is en ff m'n vermogen te checken.
en ja originele zwevende van brembo zou natuurlijk wel het beste zijn. ze zijn nu in de aanbieding voor 560 de set op road-race promotion geloof ik maar dat zie ik wel weer als roke zegt dat ze niet meer oke zijn....

zit er idd wel sterk aan te denken om lid te worden, is er geen studentenkorting
BIJ semifloaters is het probleem de vervuiling. Goed schoonmaken en schoon houden!!
Gelogd
macvelli
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 27, 2010, 14:49:04 »

wat voor herrie maken ze precies want bij mij maken de schijven ook een hard zoemend geluid, elke keer op het zelfde punt als je de motor vooruit duuwd zeg maar. bij de dealer zeiden ze zwevende schijven toch vind ik ut maar een gaar geluid net of je motor gaar is terwijl ut gewoon de schijven zijn. Maar is dit ook zo, maken die schijven sown gaar geluid? mijn rsv is van 2002
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10041 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45131 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Circuit door de jaren heen zeeslot 10 10685 Laatste bericht Augustus 07, 2009, 15:31:34
door sanka
REACTIES ARA Ruilbeurs - 22 januari 2010! « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 164 53255 Laatste bericht April 15, 2010, 11:52:30
door emille
4 Augustus ZAC Assen « 1 2 » Heuveltje 27 7554 Laatste bericht Augustus 08, 2010, 15:54:10
door Heuveltje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!