Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 04:41:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: niet starten rsv (motor nu toch vast @op trailer naar timfiz)  (gelezen 19980 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Timfiz
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: Oktober 13, 2010, 22:21:29 »

Succes kerel met de zoektocht. Heel zuur man 
Gelogd
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #61 Gepost op: Oktober 14, 2010, 08:09:07 »

Vaak zeg ik "Je krijgt wat je toekomt" maar dat gaat in dit geval echt niet op. Sterkte en succes man, kop op!
« Laatste verandering: Oktober 14, 2010, 08:10:59 door Brontolo » Gelogd

rsvbrabant
Global Moderator
Sr. ARA Member
*****
Offline Offline

Berichten: 455

Netherlands
« Antwoord #62 Gepost op: Oktober 14, 2010, 10:00:19 »

hebben mensen hier misschien een idee wat de kosten ongeveer zouden kunnen gaan zijn bij evt dusdanige schade(wat het nu gaat lijken vrees ik) dat het blok vervangen of rereviseerd moeten worden?
Gelogd
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #63 Gepost op: Oktober 14, 2010, 10:46:44 »

Het vervangen van het blok kost een aardige duit, afhankelijk van de staat van het blok dat je tegen komt denk ik dat je rekening moet houden met minimaal e800 voor een lopend blok. Daar komen dan nog de werkplaatsuren bij als je het uitbesteed.

Bij mijn RSV is bij 8400km het blok stuk gelopen, is een topic van. Gekozen om het blok te vervangen, het oude blok moet nog open gemaakt worden om vast te kunnen stellen wat de precieze schade en de oorzaak er van is geweest. Vermoed dat het bigend beschadigd is.

Ik heb het geluk gehad dat ik met mijn oom zelf het blok heb kunnen inbouwen. Maar misschien dat het allemaal wel mee valt als je het blok eerst laat open maken. Blok vervangen is worst case scenario 
Gelogd

KTM RC8
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #64 Gepost op: Oktober 14, 2010, 12:23:43 »

Ik kwam er toevallig nog 1-tje op marktplaats tegen. Weet alleen niet of dit blok in jouw fiets past.

Blok RSV 1000 R Factory '04
Gelogd

V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #65 Gepost op: Oktober 14, 2010, 12:45:05 »

Als je ervoor kiest een blok van het nieuwe type te monteren moet je geloof ik ook de kabelboom, ecu en dashboard van het nieuwe model overnemen. Maar ik kan er naast zitten  Huh
Gelogd

KTM RC8
stg74
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: Oktober 14, 2010, 17:13:02 »

Maarehh, is dat dan alles? Past een "oud type" uitlaat en is het blok zo in een "oud type" frame te hangen?
Gelogd
Hansie
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 694


Ook ik van jou!


« Antwoord #67 Gepost op: Oktober 14, 2010, 19:27:29 »

Je kunt van de twee blokken een goede maken maar dat is iets wat je zelf zult moeten doen, is veel werk dus veel uurtjes.
Je moet de electronica van de oude en de mechanica van de nieuwe gebruiken, incl sensors.
Uitlaat past niet, blok verder wel.
Kan allemaal best wel, heb het gedaan op mijn Falco (zoek even op falcuono hier) en als het goed is zit de zeer speciale chip in de post nu.(aanpassen voorontsteking, dat moet dan ook nog)

Jouw situatie inschattent : demonteer je blok (tis toch koud buiten) en kijk wat er stuk is, repareren of een goed gebruikt blok tot 2004 erin lepelen. Rest stukken verkopen.

PS echt wel K van je pech met deze toch eigenlijk erg goede blokken.
« Laatste verandering: Oktober 14, 2010, 19:45:06 door Hansie » Gelogd

Stock=boring!
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #68 Gepost op: Oktober 14, 2010, 20:18:16 »

Narigheid komt in 3-en wordt gezegd.
Als dit de 3e keer was , dan wordt het voorlopig weer genieten.

Gekheid en echt zuur. Je bent redelijk geholpen door jouw motor dealer.
Kijk eens wat zij voor jou kunnen betekenen.

Misschien klinkt het heel raar , maar jouw motor is van 99.
Er staan een paar leuke motoren op het forum te koop voor zeer lage prijzen.
Voor ca 5000 euro  hele mooie machines
voordat je duizend of meer gaat uitgeven aan reparaties , kijk even naar dat alternatief .
Kan je je eigen motor misschien terug verkopen aan de handelaar ( met verlies , maar dat moet je pakken)
of je eigen motor in onderdelen verkopen .
Voorlopig heb je maanden de tijd

in ieder geval sterkte en succes gewenst
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
rsvbrabant
Global Moderator
Sr. ARA Member
*****
Offline Offline

Berichten: 455

Netherlands
« Antwoord #69 Gepost op: Oktober 15, 2010, 13:06:36 »

daar heb je inderdaad zeker een punt,dat is ook al door me hoofd geschoten alleen wil ik geen snelle/verkeerde beslissingen maken want om nou te zeggen dat ik geld genoeg achter de hand heb om zo maar ff snel een nieuwe bike te kopen is ook niet het geval.

ik heb ook echt geen idee wat een motor als die van mij nu nog op zou brengen in deze staat,tevens is dat natuurlijk ook maar weer gissen want ik weet nog niet precies wat er stuk is en wat dus eventuele reparatiekosten zouden gaan zijn,heb al wel horen vallen 1000/1200euro bij handelaar met kapot blok....
ik zal die interesse voor eventueel in onderdelen te verkopen eens peilen...

alvast bedankt mensen
grtz csrlo
Gelogd
rsvbrabant
Global Moderator
Sr. ARA Member
*****
Offline Offline

Berichten: 455

Netherlands
« Antwoord #70 Gepost op: Oktober 16, 2010, 15:50:15 »

ik dank jullie voor het medeleven en ben nog blijer met de email die ik van tim(timfiz) ontvangen heb!!
deze heeft namelijk zijn hulp aangeboden om me te gaan helpen om het geheel uit elkaar te halen om te kijken wat er loos is en me mee te helpen alles weer rijdend te maken.ik kan niet onder woorden brengen hoe blij ik hiermee ben!

het zal vast een tijd gaan duren want tim is natuurlijk ook druk bezig met zijn eigen project en prive leven(en daar heb ik natuurlijk respect voor)maar ik ben zo iemand echt nu al enorm dankbaar dat na alle tegenslagen die ik afgelopen tijd met de motor als zowel prive en financieel gehad heb er eindelijk een lichtpuntje aankomt.
komende week/weken zal ik de motor naar hem toe brengen want moeten nog even een datum prikken daarvoor en ikzelf moet nog even vervoer regelen voor de motor.

we houden jullie op de hoogte!!
grtz carlo
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #71 Gepost op: Oktober 16, 2010, 15:58:02 »

ik weet niet waar je woont maar moet deze maand nog een paar keer op en neer naar rotterdam
en brabant , wil best je motor meenemen naar tim 

 

stefan
Gelogd

if it runs , race it
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #72 Gepost op: Oktober 16, 2010, 16:22:37 »

ik dank jullie voor het medeleven en ben nog blijer met de email die ik van tim(timfiz) ontvangen heb!!
deze heeft namelijk zijn hulp aangeboden om me te gaan helpen om het geheel uit elkaar te halen om te kijken wat er loos is en me mee te helpen alles weer rijdend te maken.ik kan niet onder woorden brengen hoe blij ik hiermee ben!

ik weet niet waar je woont maar moet deze maand nog een paar keer op en neer naar rotterdam
en brabant , wil best je motor meenemen naar tim 

 

stefan


Gelogd

Happy Mille
Rossi 46
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.405


RSV Mille R

Netherlands
« Antwoord #73 Gepost op: Oktober 16, 2010, 16:23:33 »

  geweldig deze club 
Gelogd

Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald
rsvbrabant
Global Moderator
Sr. ARA Member
*****
Offline Offline

Berichten: 455

Netherlands
« Antwoord #74 Gepost op: Oktober 16, 2010, 17:18:57 »

ja tis onbeschrijfelijk inderdaad!!
heb 9 jaar meegedraaid in de cartuningwereld maar dit heb ik nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd.
zojuist ook maar meteen me mail weggedaan om officieel ara lid te worden want dat is natuurlijk het minste dat ik terug kan doen 

ikzelf kom uit oosterhout(regio breda) en heb evt wel de beschikking over een kleine motortrailer van de zaak waar die nu staat alleen nog geen auto om die mee te trekken maar vanavond heb ik een verjaardag van me ma dus dan zal ik eens ff rondvragen voor een oplossing desnoods moet ik ergens een busje regelen...

houd jullie op de hoogte!!
grtz carlo
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45414 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Iemand deze vorm van Spam al eens gehad?? B-Art 6 4016 Laatste bericht December 10, 2008, 12:53:16
door Capo-04/06
"RubberButt" 2011 vrijdag 17 juni « 1 2 ... 17 18 » robz 269 71254 Laatste bericht Juni 26, 2011, 09:49:51
door Raptor
Mooie motorgadgets zeeslot 9 12910 Laatste bericht Augustus 26, 2008, 20:55:11
door klaaz
Nieuw marco131 6 2089 Laatste bericht Mei 16, 2013, 22:00:02
door Rob.NL

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!