zaterdag was in ieder geval alvast een topdag.
Het begon met regen en nattigheid dus 's ochtends wat eerder van huis gegaan zodat ik meteen de wieltjes kon wisselen op het circuit ,buiten in het halfdonker ...
Een kwatiertje later kwam Stefan er al aan .
De eerste sessie dus een natte baan op , ik blijf het eng vinden , voor m'n gevoel krijg ik totaal geen wamte in banden en grip is ver te zoeken, misschien ligt het voor een deel aan de bandjes, deze zijn inmiddels 5 jaar oud en willicht wat uitgehard

Stefan had gelijk vanaf het begin flink de sokken erin en liep zienderogen bij me vandaan en dat voor de eerste keer regenbanden rijden voor hem!
Het was mijn derde keer maar Stefan was uiteindelijk iets van 5 seconden sneller geloof ik qua snelste tijd.
Na deze sessie begon het zonnetje al af en toe door te komen en werd besloten om de slicks er maar onder te gooien, helaas nog niet droog genoeg dus deze sessie overgeslagen.
De derde sessie was aardig droog met hier en daar een plasje , nooit goed voor de gemoedsrust, en resulteerde ook in te verkrampt rijden en bijna elke ronde wel een fout, paar keer misgeschakeld,te wijd uitkomen door instuurpunt te missen ,af en toe een flinke zijstap door te vroeg het gas erop etc.etc.
Teveel gepusht en dat was in de tijden terug te zien: 2.11.9 was mijn beste tijd voor deze sessie.
Gelijk de laptimer getest , nadat ik de eerste sessie geen signaal ontving en de sensor wat meer omhoog had afgesteld werkte deze goed.
Op advies van Marc de bandenspanning wat aangepast ivm warmer wordend asfalt en op naar sessie 4 .
Gelijk vanaf het begin al een veel beter gevoel, eerst een aantal rondes achter Stefan aan gereden waarbij Marc ons oppikte en op sleeptouw nam.
Moet een behoorlijk gebulder geweest zijn die drie dikke twins achter elkaar aan knallen.

Stefan op een gegeven moment gepasseerd voor insturen audi s en toen mocht ik wat lijntjes afkijken bij Marc.
Dit was en supergave sessie en het rijden ging al gelijk een stuk meer ontspannen het resulteerde dan ook in een nieuw pr voor Blackbee

en jawel een startplek op de 15e plaats.
Ik had een 2.06 590 en Stefan reed een 2.06 .500 lekker dicht bij elkaar dus.
Toen de wedstrijd, na behoorlijk lang wachten de baan op en een rondje opwarmen,bandjes dus behoorlijk afgekoeld

.
een vliegende start en gelukkig sloot mijn voorganger(Stefan dus) goed aan bij zijn voorganger dus konden we gelijk mooi aanpikken bij de snellere jongens.
Na een ronde ongeveer voorbij stefan gegaan , waar weet ik niet eens meer, maar daarop volgend zelf ingehaald door een Suzuki gsxr1000 die net wat sneller ging dan mij.
Dus maar een tandje bijgezet mbv wat adrenaline en na een aantal rondes battlen ernaast remmen ,toch meer niet inhalen, toch maar wel eh nee geen plek, want hij gooide de deur mooi dicht.
Inmiddels waren we beiden ingelopen op een groepje van een man of 4 voor ons die met z'n 5en aan het strijden waren.
Plannetje gemaakt om na arie luyendijk in de slipstream van de Suuz te gaan zitten en dan op het laatste moment eruit te komen en te passeren (je moet wat met een pk'je of 30 minder

),
De Suuz bleef een beetje in het midden rijden, maar toch bleef ik achter hem hangen en ging op ingeveer de helft van het rechte stuk voorbij.
Dat slipstreamen werkt goed zeg, tot mijn verbazing zag ik dat het groepje van 4 man nog niet eens aan het insturen was en ook daar zette ik mijn ouwe fietsje langszij aan de binnenkant van de tarzan.
Ik hield een zo krap mogelijke lijn aan en jawel ik had in één klap het hele groepje gepasseerd, dit was voor mij het hoogtepunt van de dag.

De laatste drie ronden een beetje rustiger aan gedaan en nog wat achterblijver ingehaald welke mooi als blok tussen mij en het achtervolgende groepje fungeerden.
Niet meer ingehaald daarna en gelukkig viel na 8 ronden de fininshvlag.
terugrijdend zag ik dat Stefan al bij de autostond, die afgehaakt, terwijl ik dacht dat ie wel ergens vlak achter me zou rijden ,heel verstandig van Steef om de boel heel te houden ,er moet natuurlijk een dikke suus komen volgend jaar

De tijden bekijkend heb ik aardig constant gereden steeds rond de 2.06 met als uitschieter een 2.05.02 .
na afloop nog een einde- seizoen biertje gedaan en toen op naar huis.