Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 04:37:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Moto 6.5: stilvallen stationnair  (gelezen 2851 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Walther259
Gast
« Gepost op: Juli 20, 2010, 19:58:34 »

Normaal start hij dadelijk en blijft heel mooi draaien, ook koud. De choke hoeft eigenlijk zelfs niet. Grin
Maar nu, ook al is ie warm, valt hij constant stil, bij vertragen, voor een licht etc. Ik moet de choke iets opzetten opdat ie zou aanblijven.
Als hij stilvalt, kan ik hem niet 'in gang trekken': zoals bij een auto, zet je hem, ontkoppeld, in versnelling en laat dan de koppeling opkomen waardoor de motor wordt aangetrokken. Hierbij ben ik met de Moto bijna 2x op mijn snuit gegaan  Lips Sealed
Hij geeft ook de indruk 'moeilijk' te draaien. En stilvallen geeft soms op het eind een metalen 'klak' (terugslaan??)
Benzinekraantje staat keurig open en de tank is vol  Wink
Ik heb de luchtfilter eruit gehaald, maar dat maakt geen verschil. De ontstekingskaars is nog redelijk nieuw, dus daar verwacht ik ook geen probleem.
Mijn inziens een carburatorprobleem; maar hoe dat dat zo plots kan ontstaan, Joost mag het weten!
Wat is de volgende stap nu? Benzinefilter?? Undecided
Gelogd
Walther259
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 20, 2010, 20:13:50 »

ondertussen heb ik het stationnair toerental verhoogd en blijft ie nu wel stationnair draaien, Roll Eyes maar ontregelt dit zich zelf (is 100 km geleden op onderhoud geweest) of is er een andere oorzaak en is het stationnair bijregelen maar een pleister op de wonde?
Hoe reinigen jullie overigens dat luchtfilter-schuimrubber en met welke 'luchtfilter-olie' (handleiding) wrijf je het weer in?
Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 20, 2010, 21:15:23 »

Trekt je carburator geen 'valse' lucht? Door de choke een beetje op te zetten verrijk je het mengsel een beetje waardoor ie blijft draaien.
Spuit anders bij draaiende motor de carb en zijn aanzuigrubber eens in met remmenreiniger, als het toerental op loopt, zit je met een luchtlek, indien er niets veranderd, zit mogelijk vuiligheid in de stationair sproeier of in de vlotterbak.

Zomaar je stationair toerental moeten bijstellen is zeker niet normaal, mijn DR800Big draait ook wat anders bij deze tropische temperaturen, maar tussen koud en heet weer scheelt max 100 Ă  200 toeren per minuut.

Voor je luchtfilter kan je een setje reinigingsmiddel met bijhorende impregneerolie kopen van oa Green of K&N.

Groeten, Freddy

Gelogd
Bikeman
# Pegaso cube 650 #
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.260


Aprilia-gek of is het "gewoon gek"

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 21, 2010, 06:53:43 »

Als je motor stilvalt en je hoort een harde "klak" das wel vrij normaal, doet mijne ook al jaaaaaren Wink
Valse lucht is vaak het grootste probleem Walther, en met deze temperaturen kan het goed mogelijk zijn hoor dat je hem iets moet opdraaien (stationair)
Heb met m'n Pegaso ook dat dit wel eens bij gesteld moet worden. En vaak worden ze te laag stationair afgesteld.

Ik zou gewoon (zo als je gedaan hebt) stationair toeren tal iets verhogen (dacht dat er 1400 toeren werd voor geschreven)
Als zich verder geen problemen voordoen zo laten en bij weers wisselingen gewoon ff bij draaien.

Suc6 Ab
Gelogd

Er gaat niets boven Groningen ! (is ook niets meer Wink )

Walther259
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 21, 2010, 07:17:07 »

Vanochtend koud gestart met choke en dat ging vlot. Hij draaide ook regelmatig (met dat verhoogd toerental).
Dan beiderzijds met een gas-blazend campingbrandertje de basis van de carburateur afgelopen, maar geen verschil. Dus dat zit wel goed, denk ik.
Ik zal dus idd maar afwachten. Om de carbur. er af te halen en te reinigen is een heel werk en ik heb ook geen pakkingsetje of zo.
Bedankt
Gelogd
Rotec
ApriliaMembers
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 20


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: September 22, 2010, 20:48:58 »

met je luchtfilter eruit loopt je motor veel te arm, je luchtfilter opnieuw in oliën en evt je co afstellen.
dat werkte bij mij dit jaar uitstekend (co op 2.5 %)
succes
Gelogd

´95 moto 6.5
´08 tuono factory
meine
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: September 30, 2010, 23:13:53 »

Hoe reinigen jullie overigens dat luchtfilter-schuimrubber en met welke 'luchtfilter-olie' (handleiding) wrijf je het weer in?

voor mijn Pegaso II heb ik een vervangend luchtfilter van TwinAir gekocht (besteld in offroad zaak) met bijbehorende impregneer- en reinigingsvloeistof. misschien past dit filter (of een andere van TA) ook op de MotĂł.

http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=15073.0

het originele schuimfilter loste in ieder geval compleet op in de reinigingsvloeistof.

Meine
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45083 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Modellen RSV Mille (R) 1998 t/m '03 en RSV1000R (Factory) '04 t/m '09 « 1 2 3 » emille 38 42264 Laatste bericht Februari 08, 2014, 15:50:52
door ninja pinguin
ARA Landmark Rallye 2008, info + discussie « 1 2 ... 30 31 » robz 459 105501 Laatste bericht Maart 27, 2011, 22:33:41
door robz
Ducati Clubrace 2014 -> 16-18 mei 2014 « 1 2 ... 6 7 » Heuveltje 93 24572 Laatste bericht Mei 26, 2014, 23:49:07
door RFKANGOO

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!