Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 11:32:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Update  (gelezen 10717 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Gepost op: Oktober 09, 2010, 12:44:58 »

Zo maar eens even een update van de problemen van dit seizoen,

Vond het dit jaar maar eens tijd om een top end te gaan doen.
Netjes alle spullen besteld (allemaal origineel suzuki)
Zo gezegd zo gedaan en op een zaterdag morgen rustig begonnen met blok los en uit elkaar te halen
Horizontale cylinder was geen probleem maar toen ik de verticale los begon te halen......
Lijkt te krappe squish / detonatie schade. Paar dikke groeven in de cilinder.








Al met al een beetje een domper.
Cilinders weg gestuurd naar ATM voor nieuwe nicasil laag. Nieuwe zuigers mee gestuurd voor de exacte maten.
Bij Vince gelijk nieuwe inserts en o-ringen besteld. Koppen gestraald en daarna zwarte coating erover.
In de week dat alles weg was de RS maar eens grondig schoon gemaakt en de bak olie ververst.
Spullen van ATM terug gekregen en zag er weer als nieuw uit.










Was wel even een werkje om de olie nippels weer " vast " in het blok te krijgen maar locktite 748 doet wonderen.
Hierna de oliepomp getest volgens WP handboek en alles werkte prima na wat afstellen.
Heb de sproeiers 1 maat vergroot (280/290) om zeker te zijn dat het niet te arm loopt in het begin.
Deze winter zet ik em weer terug naar std 270/280.
Alles weer rustig in elkaar gezet. Eerst 6 voledige heat cycles gedaan alvoren te gaan rijden.
Eerste 100 km niet boven 6000rpm en veel laag in toeren vol gas zodat zuigerveren zich kunnen "zetten" Daarna tot 500km rustig aan en af en toe wat hoger qua toeren.
Vanaf 500km tot 1000km wel rustig aan maar vaker vol open en ff goed door trekken.
Nu loopt ie prima alleen staat ie met huidige sproeiers overduidelijk TE rijk. Vol gas stottert ie enorm bij hoge toeren en rookt als nooit tevoren. Als ik dan iets gas terug neem dan trekt ie prima door en de rook is zo goed als weg.





Ik had al tijden dat ik toch eens een anders dashboard wilde hebben en eigenlijk naast mijn originele kuipset ook nog een 2e. Na wat zoekwerk is de keus voor dashboard gevallen op de Translogic.
Was redelijk simpel op wat doormeten en soldeerwerk na.


Kon recent ook nog mooi een MK2 kuipset op de kop tikken die nu naar de spuiter gaat.
Word helemaal met de hand gepoten in MS Aprilia Italia Corse 2005 kleuren.
Tevens heb ik bij Tyga al andere steuntjes besteld en een andere rem en koppelings hendel.





Moet nog wel op zoek naar een gebruikt voorspatbord en ben al bezig met het aanpassen van het subframe zodat zowel de Mk1 als de Mk2 kuipset past. De originele Mk1 kuipset word dan aankomend voorjaar helemaal weer in originele loris reggiani kleuren gespoten.
Nog een hoop werk te doen maar houd je van de straat  Grin
« Laatste verandering: Oktober 10, 2010, 07:59:56 door emielfellinger » Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 09, 2010, 18:57:09 »

wat een gaaf dashboard, heb je een duidelijk aansluitschema. Je brengt mij gelijk op een idee.

Waarom heb je een ontluchting op de powervalvedeksels zitten, ben je bang dat er teveel olie in komt te zitten
« Laatste verandering: Oktober 09, 2010, 18:58:44 door rolf » Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 09, 2010, 19:05:09 »

wat een gaaf dashboard, heb je een duidelijk aansluitschema. Je brengt mij gelijk op een idee.

Waarom heb je een ontluchting op de powervalvedeksels zitten, ben je bang dat er teveel olie in komt te zitten

Handleiding was erg handig en duidelijk wat aansluiten betreft. Maar ik heb nu wel een schema speciaal voor de RS op papier staan.

PV onluchtig gaat er binnekort ook weer af. Tis stukje olie afvoer omdat er toch behoorlijk wat uitkomt maar heb toch liever wat extra smering op de pv's dus vandaar dat de dichte deksels er weer op gaan.
Gelogd
MatthijsA
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 913


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 10, 2010, 21:29:18 »

Netjes allemaal hoor 
Wat kost zo´n teller nou  Huh Had al eens gezocht maar heb nooit en nederlandse dealer kunnen vinden 
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 10, 2010, 22:34:29 »

Netjes allemaal hoor 
Wat kost zo´n teller nou  Huh Had al eens gezocht maar heb nooit en nederlandse dealer kunnen vinden 

Omgerekend met huidige britse pond incl verzendkosten ongeveer 500 euro kwijt.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 13, 2010, 15:25:07 »

Jammer van al die kosten man, maar wel een erg mooie fiets.

Ik ben hard aan het twijfelen. Mijn RS 125 staat te koop maar ik weet nog niet wat ik moet nemen:

- Een RS 250
- Supermotard (KTM, Husqvarna)

Ik rij heel erg graag met de 125, maar ik kom toch wat longinhoud tekort om deftig mee te rijden.

De RS is echt een mooie fiets en die dingen rijden echt erg leuk, goed en vol vertrouwen.
Maar met de supermotard is het echt speeltijd. Maar de tijd is er niet voor om hem te verkopen, dus tijd genoed om na te denken.

Veel succes met het verdere verloop en 'keep posting'  Wink
Gelogd

Ring ding ding ding ding
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 14, 2010, 09:53:15 »

Jammer van al die kosten man, maar wel een erg mooie fiets.

Ik ben hard aan het twijfelen. Mijn RS 125 staat te koop maar ik weet nog niet wat ik moet nemen:

- Een RS 250
- Supermotard (KTM, Husqvarna)

Ik rij heel erg graag met de 125, maar ik kom toch wat longinhoud tekort om deftig mee te rijden.

De RS is echt een mooie fiets en die dingen rijden echt erg leuk, goed en vol vertrouwen.
Maar met de supermotard is het echt speeltijd. Maar de tijd is er niet voor om hem te verkopen, dus tijd genoed om na te denken.

Veel succes met het verdere verloop en 'keep posting'  Wink

Thx,

Ik rij / heb een RS omdat ik ze lekker vind rijden en het ook een kunst is om er "goed" mee te rijden.
Maar boven alles heb ik ook een RS omdat ze er gewoon enorm mooi uitzien en je gewoon met een RS iets apparts hebt. Kijk no offence maar ik hoef geen motor waar ik er bij tourtochtje al 10 van tegen kom.
RS is gewoon geen 12 in een dozijn motor. Tevens kan je er een hele hoop zelf aan doen en moet zeggen dat ik het onderhoud en werken aan de RS bijna net zo leuk vind als het rijden erop. (buiten de $$ om dan )
2 takt zie je al bijna niet en het worden er alleen maar minder jammer genoeg.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 14, 2010, 17:10:28 »

Nette update.

Heb je de brug van de uitlaatpoort wel laten doen? Anders heb je binnenkort motorschade...

Enig idee wat de oorzaak is geweest van de schade?
Gelogd

emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 14, 2010, 17:33:30 »

Nette update.

Heb je de brug van de uitlaatpoort wel laten doen? Anders heb je binnenkort motorschade...

Enig idee wat de oorzaak is geweest van de schade?

Yup,
Uitlaatspijl terug leggen doen ze std bij nieuwe nicasil laag bij ATM.
Heb er inmiddels alweer aardig wat km's opzitten en alles loopt nog goed.
Moet em alleen binnekort een keer goed laten afstellen bij PS
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 09, 2010, 23:31:53 »

Zo weer even korte update.
Mk2 kuipset tijdje terug naar de spuiter gebracht.
Ze zijn nog niet helemaal klaar maar alvast korte update,
Ondertussen bezig met de semco koel slangen kit en subframe achter aan te passen voor Mk2 kuipen set.
Heb ook een paar andere inserts besteld
Combustion chamber volume:             11.5cc
Compression ratio:                             11.8 : 1
Squish ground clearance:                     0.8mm
Squish angle:                                     1.5°
Squish area:                                      40%
Sparkplug hole ground clearance:        7.3mm
Base gasket thickness:                       0.5mm (standard)
Frame aan de voorkant moet ik nog uitzoeken of dat wel past of dat ik een Mk2 front frame moet zoeken.

Paar pics






Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: November 10, 2010, 09:28:34 »

Wat een ongeloofelijke mooie moto!

Super!
Gelogd
Timfiz
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: November 10, 2010, 09:33:27 »

Wow  Shocked

Ik vind hem ook prachtig 

Ga zo door. 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: November 10, 2010, 19:09:57 »

erg mooi !!
Gelogd
Rossi 46
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.405


RSV Mille R

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: November 10, 2010, 20:40:51 »

erg mooi !!
With stupid 
Gelogd

Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: November 11, 2010, 16:28:47 »

Super zeg 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5166 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102847 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Thomas zijn RS50 OM projecten - update « 1 2 3 » *Thomas* 38 26578 Laatste bericht December 26, 2008, 09:54:16
door *Thomas*
UPDATE: Workshop vering Noord Nederland 14 maart « 1 2 ... 8 9 » R1-ner 127 41647 Laatste bericht Mei 12, 2009, 21:19:28
door Travao
Aprilia rs 125 reggiani replica « 1 2 » *Thomas* 17 12427 Laatste bericht April 05, 2008, 21:15:00
door Robbert

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!