Zo maar eens even een update van de problemen van dit seizoen,
Vond het dit jaar maar eens tijd om een top end te gaan doen.
Netjes alle spullen besteld (allemaal origineel suzuki)
Zo gezegd zo gedaan en op een zaterdag morgen rustig begonnen met blok los en uit elkaar te halen
Horizontale cylinder was geen probleem maar toen ik de verticale los begon te halen......
Lijkt te krappe squish / detonatie schade. Paar dikke groeven in de cilinder.
Al met al een beetje een domper.
Cilinders weg gestuurd naar ATM voor nieuwe nicasil laag. Nieuwe zuigers mee gestuurd voor de exacte maten.
Bij Vince gelijk nieuwe inserts en o-ringen besteld. Koppen gestraald en daarna zwarte coating erover.
In de week dat alles weg was de RS maar eens grondig schoon gemaakt en de bak olie ververst.
Spullen van ATM terug gekregen en zag er weer als nieuw uit.
Was wel even een werkje om de olie nippels weer " vast " in het blok te krijgen maar locktite 748 doet wonderen.
Hierna de oliepomp getest volgens WP handboek en alles werkte prima na wat afstellen.
Heb de sproeiers 1 maat vergroot (280/290) om zeker te zijn dat het niet te arm loopt in het begin.
Deze winter zet ik em weer terug naar std 270/280.
Alles weer rustig in elkaar gezet. Eerst 6 voledige heat cycles gedaan alvoren te gaan rijden.
Eerste 100 km niet boven 6000rpm en veel laag in toeren vol gas zodat zuigerveren zich kunnen "zetten" Daarna tot 500km rustig aan en af en toe wat hoger qua toeren.
Vanaf 500km tot 1000km wel rustig aan maar vaker vol open en ff goed door trekken.
Nu loopt ie prima alleen staat ie met huidige sproeiers overduidelijk TE rijk. Vol gas stottert ie enorm bij hoge toeren en rookt als nooit tevoren. Als ik dan iets gas terug neem dan trekt ie prima door en de rook is zo goed als weg.
Ik had al tijden dat ik toch eens een anders dashboard wilde hebben en eigenlijk naast mijn originele kuipset ook nog een 2e. Na wat zoekwerk is de keus voor dashboard gevallen op de Translogic.
Was redelijk simpel op wat doormeten en soldeerwerk na.
Kon recent ook nog mooi een MK2 kuipset op de kop tikken die nu naar de spuiter gaat.
Word helemaal met de hand gepoten in MS Aprilia Italia Corse 2005 kleuren.
Tevens heb ik bij Tyga al andere steuntjes besteld en een andere rem en koppelings hendel.
Moet nog wel op zoek naar een gebruikt voorspatbord en ben al bezig met het aanpassen van het subframe zodat zowel de Mk1 als de Mk2 kuipset past. De originele Mk1 kuipset word dan aankomend voorjaar helemaal weer in originele loris reggiani kleuren gespoten.
Nog een hoop werk te doen maar houd je van de straat