Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 15:59:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Arrow of Tyga  (gelezen 5507 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gosse
Gast
« Gepost op: Oktober 15, 2010, 07:56:05 »

Weet iemand welke van de twee ik het beste kan nemen? Het is voor een rs250.

Gr. Gosse
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 15, 2010, 10:36:57 »

Geen ervaring gehad met Tyga, had wel compleet Arrow systeem op mijn RS125, klonk wel leuk  Grin
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 15, 2010, 14:27:48 »

Prijs/kwaliteit verhoudig: Tyga. Ik zou de RVS-versie nemen.
Gelogd

emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 16, 2010, 10:41:35 »

Weet iemand welke van de twee ik het beste kan nemen? Het is voor een rs250.

Gr. Gosse

Ik heb zelf ook Tyga op de RS250 en ben er zeer tevreden over.
Prijs / kwaliteit is gewoon erg goed.

Kwam deze post tegen op rgv forum

Citaat
BEST AFTERMARKET PIPES VJ22/RS250
By MR RGV

With so many manufactures on the scene its hard to get a decisive answer because of differing opinions.

Here is mine.

I have had experience in setting up Jolly moto, JL, Tyga, Sugaya, Kiss, Gibson, Arrows for the RGV's.

Jotty Moto respond well by bolt on. Minimal jetting work to be done. Some bikes a jet size down on the mains. They give good power and are not an aggressive power delivery. Very good for street and tight race tracks. Respond ok with addition of a kit SAPC. Build quality good but lousy clear laquer used to finish them off. It melts with heat. Price around $1250 AUD W/ally mufflers,

Jim Lomas build quality is good. Performance in bolt on is a little lazy and seem down for top end power than others and not much overrev. A little rich up top in standard trim. Respond ok to kit SAPC addition but can be a prick to set up with one if you want good rideability on the road. Kit SAPC will liven up top end and this is what this system needs to be in the league of Sugaya. Price approx $1150.00 AUD

Tyga nice build quality and and weight. Respond good by bolting on. Can do with a main jet down to clean up top end. Addition of Kit SAPC livens up revs from 9000rpm onwards. Minimal jetting required. Good road performance. I like them better than Jolly moto but make a HP less up top. Price a bargain at around $ 700.00 AUD

Sugaya. Well this is what i run on all my own RGV's. If you want the best this is it. Build quality is good but race stainless mufflers are not easily repackable. Need some jetting work to get best out of them on the road. Work best with addition of Kit SAPC. Needs more jetting work with kit SAPC. These are the best and have a more aggressive power delivery than the above systems. Price around $1400.00 AUD

Kiss systems are hard to find and i think no longer made. Similar to Sugaya but slightly less top end. Seem to work better on the standard bike than Sugaya without kit SAPC. Kit SAPC livens up power delivery. Mufflers are repackable. Price around $1300.00 AUD

Gibson system is well made. Hydraulic formed chamber then cut and rotated to fit. Muffler quality a little average but repackable. Not tremendous top end power. Good midrange. Minimal jetting required. 91 - 92 system tested.

Arrow made from rather heavy guage mild steel. Mufflers look good but can vibrate loose over time. No real top end. Will work with standard jetting. Some welding of cones is poor as fittment is not exact. Expect minimal performance. Lazy revs. Zero overrev. Price approx $1500.00 AUD

Well thats it. All my data is taken from my experience and all systems were fitted to standard engines with standard airboxes. Results may vary with modified engines and there are certainly results to be had there with Sugaya especially.
In my score i recommend Sugaya for all out performance especially once you have a built motor and kit box.
Gelogd
RS-Stefan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 264


Loud pipes save lives

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 16, 2010, 14:01:08 »

Ik had op mijn RS250 een Arrow set, opzich niets mis mee maar ze zijn wel duur. De uitlaten van tyga heb ik geen ervaring mee maar het scheelt wel wat in de prijs plus dat je meer keuze hebt. Met meer keuze bedoel ik gewoon staal of rvs, een pijp links en rechts of als het originele setje 2 rechts. Verder hebben de gewone stalen uitlaten van tyga ook nog een blanke laklaag wat arrow niet heeft dus als je een arrow uitlaat hebt moet je deze af en toe insmeren met vet/olie tegen het roesten (geloof me arrow uitlaten roesten als je er niets aan doet) Ik denk dat je daar met de tyga uitlaten minder last van zult hebben maar zou persoonlijk dan ook direkt voor de rvs versie gaan, heb je het meteen goed voor elkaar. Geloof dat je voor nog geen 600 euro het volledige rvs systheem in huis hebt.

http://tyga-performance.com/site/index.php?cPath=72_75_90

Mischien is het ook nog het overwegen waard om de powervalve covers van tyga te nemen hiermee kun je een opvangflesje ergens weg werken voor de olie die anders uit je uitlaat komt zetten. http://tyga-performance.com/site/product_info.php?cPath=72_75_91&products_id=1295

Hoop dat je hier wat aan hebt

Veel Plezier van je RS250, zijn fijne machine's

Groeten Stefan
Gelogd

RSV Mile R
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 17, 2010, 20:02:58 »

Ik heb Tyga (al jaren) en ben er nog steeds blij mee. Heb ook nog een set verchroomde (of misschien wel keramisch gecoate) Arrow pijpen maar die heb ik er nog nooit onder gehad. Arrow is inderdaad wel wat zwaarder en minder fraai afgewerkt.

En die vented valve covers.... laat die maar liggen, heb je niets aan. Beetje olie op de PV's kan helemaal geen kwaad.
Gelogd

Gosse
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 18, 2010, 07:58:41 »

Thanks heren. Er ligt nog een gebruikte set Arrows, ik denk dat ik daar voor ga.
Gelogd
apriliavalerossi
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 18, 2010, 20:35:16 »

ik geloof dat arrows zo'n beetje de beste is waar je met tuning van de koppen het meeste uit haalt.
ik heb er iig arrows onder, en de VM koppen komen er begin volgend jaar op.
Dit zou het beste resultaat geven.
als je gewoon gaat rijden zul je misschien iets verschil in alle anderen hebben/merken?

groet marcel
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 18, 2010, 21:44:11 »

ik geloof dat arrows zo'n beetje de beste is waar je met tuning van de koppen het meeste uit haalt.
ik heb er iig arrows onder, en de VM koppen komen er begin volgend jaar op.
Dit zou het beste resultaat geven.
als je gewoon gaat rijden zul je misschien iets verschil in alle anderen hebben/merken?

groet marcel

Ach daar zijn de meningen enorm over verdeeld. (zowel voor straat als circuit gebruik)
Er zijn mensen die zweren bij Jolly's en daar de beste resultaten uithalen en er zijn mensen die dat bewerem van Arrow en Tyga's en overige merken.
Hoor trouwens wel heel veel dat voor zowel de RS als RGV de best performance pijpen toch echt Sugaya's (zeldzaam) zijn of de Jolly Corsa's of Lufo's (niet meer te krijgen nieuw en volgens mij is die beste man ook overleden) En dat beste combo toch ook combinatie uitlaat / sapc / koppen is.
Volgens mij kan Redmer je daar nog wel iets op toelichten (meer ervaring) en die heeft zijn Tyga's geloof ik ook op de circuit fiets en doet dat ook al iets langer dan gisteren.

Ik ben toen ik op zoek was naar uitlaat set beetje af gegaan op de ervaringen van Redmer en andere hier op t forum en ervaringen op RGV forum en BroLy (http://www.racingsm.org/) van www.apriliaforum.com en daarom kwam ik bij Tyga's uit die toch erg vaak best prijs / kwaliteit verhouding oplevert.
Tis maar net wat je wil.
Ik vind meeste ervaringen / reacties op Arrow systeem 50/50 goed/slecht maar goed dat heb je bij meerdere merken en dus ook Tyga's.
Net zoals dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat er zeker 5 tot 10pk bij hebben gekregen door andere uitlaat  Grin
Maar goed alle reacties / ervaringen zijn net zoals de mijne slechts meningen en heb tot op heden nog niemand gevonden die met 1 standaard rs alle diverse soorten uitlaten heeft getest / dyno en allemaal onder zelfde omstandigheden. (helaas  Embarrassed)

Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet kijken wat jij leuk vind. Op die manier word het namelijk wel "jou" RS250.


@Redmer,
Zijn die vented powervalve covers dan minder? Ik heb ze namelijk wel zo gemaakt dat de vertical cilinder daar zit de nipel ook aan de bovenkant.
Dus de olie loopt ook pas weg via slangetje als powervalve behuizing 2/3 vol zit.
Horizontale cilinder heb ik de nippel ongeveer 0,7cm staand naar binnen zitten dus daar moet powervalve huis +/- 50% vol zitten voordat de olie eraf gaat lopen. Maar is het ook minder dat het systeem daardoor "open" is?
« Laatste verandering: Oktober 18, 2010, 22:20:03 door emielfellinger » Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 20, 2010, 07:49:03 »

Ik denk dat je je vergist in de hoeveelheid druk die op dat dekseltje staat. De olie gaat er uit door druk, niet door vulling. Ik heb het destijds weer dichtgemaakt omdat de powervalves wel erg droog werden.
Gelogd

Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 20, 2010, 21:14:44 »

Dat is op zich wel een aardig idee om de olie pas te drainen als het een bepaald nivo bereikt. Denk dat dat wel veilig is en niet de valves 'droog' zet.

Alleen een uitlaat is leuk maar je moet echt iets meer doen om er vermogen uit te halen.
Gelogd

Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 21, 2010, 12:40:33 »

Opzich wel, maar zo werkt het niet. Let maar eens op de slangetjes als de motor loopt. De olie wordt erin geproest/geniest, geen langzame stroom van overtollige olie.
Gelogd

emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 21, 2010, 13:03:45 »

Opzich wel, maar zo werkt het niet. Let maar eens op de slangetjes als de motor loopt. De olie wordt erin geproest/geniest, geen langzame stroom van overtollige olie.

Nee dat klopt idd dat heb ik ook al wel eens gezien.
Maar pas na een KM of 700 kwam de eerste olie door t slangetje.
En heb em bij 1000km los gehaald en eens gekeken maar er kwam wel direct een hele golf "stroop" olie uitzetten.
Dus hij laat er wel olie instaan door aanpassing van de nippel. Maar das proesten/sproeien dat klopt idd wel.
Kon je idd waneer de olie begint te stromen mooi zien.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Update « 1 2 » emielfellinger 24 10771 Laatste bericht December 16, 2011, 13:38:44
door emielfellinger
Internethandel... welke producten? « 1 2 3 4 5 » Bitaktus_Snellus 60 27949 Laatste bericht Juli 10, 2009, 17:36:22
door Bitaktus_Snellus
rsv mille 2000 koppeling « 1 2 ... 5 6 » rsvmille2000 76 22389 Laatste bericht Mei 19, 2013, 20:44:48
door Flanders93
Maak kennis met mijn nieuwe liefde, RSV1000R Factory!! RSVRedliner 7 3319 Laatste bericht Maart 03, 2015, 23:52:33
door FerBa
Voorstellen: RSV1000R Factory & RSV4 Factory APRC SE « 1 2 3 » PatrickV2 40 11677 Laatste bericht Augustus 22, 2011, 13:15:11
door Deefski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!