Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 02:28:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Engeltje op m'n schouder...  (gelezen 7748 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 23, 2010, 04:48:31 »

Straatverbod voor je EX.... K#@Wi&f.   Na al die ellende dit!!!!!


Prijs de heer,en als barkeeper, vul de kelken onbeperkt, en laat het volk jubelen!!!


8 wees gegroetjes en 6 onze vaders op de blote knieƫn!!! Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 23, 2010, 10:41:57 »

Straatverbod voor je EX.... K#@Wi&f.   Na al die ellende dit!!!!!


Prijs de heer,en als barkeeper, vul de kelken onbeperkt, en laat het volk jubelen!!!


8 wees gegroetjes en 6 onze vaders op de blote knieƫn!!! Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed

ik zie het al, jij bent ook misdienaar geweest ooit. angel

Maar inderdaad dit heet naast scherp te zijn, snel te handelen en de juiste beslissing nemen, enorm mazzel hebben.

Remmen daar vertrouw je op, maar kijken en uitwijken geven je soms een betere mogelijkheid.

Gelogd
bastiaan
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 121


Een dag niet gereden is een waardeloze dag!!

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 23, 2010, 11:32:30 »

En dan bel je de anwb? Denk je dat die remblokjes heeft voor een RSV??   

Ben blij dat je er goed vanaf gekomen bent

Wat betreft die remblokjes, nee die heeft de ANWB niet, maar je wil toch wel graag je motor thuis krijgen ipv m langs de weg te laten staan.....
Gelogd
AeroX
RSV R 2008
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.846


Mille, er is geen betere

Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 23, 2010, 13:11:27 »

Wat een geluk heb je gehad 
Gelogd

Aprilia RS 125 [2004]
Yamaha R6 [1999]
Aprilia RSV Mille R [2005]
Aprilia RSV Mille R [2007]
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 23, 2010, 14:52:53 »

damn echt geluk gehad zeg!
Wel heeeel vreemd hoor, zelfs voor een slechte beunhaas is het moelijk om de remblokken er verkeerd in te zetten is nogal straightforward , sabotage?
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 23, 2010, 15:49:50 »

De man van de ANWB zei dat, bij de laatste beurt, hoogstwaarschijnlijk de oude borgpennen weer terug gezet zijn in plaats van dat er nieuwe borgpennen ingezet zijn.
Dan krijg je vanzelf metaalmoeheid en kunnen ze afbreken...Zoals bij mij gebeurd is...Weet in ieder geval wel hƩƩl zeker dat ik mezelf ga aanleren om regelmatig een goede check te gaan doen!


Die pennen hoeven helemaal niet elke keer vervangen 
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 23, 2010, 16:28:59 »

Borgpennen hoeven idd niet elke keer vervangen, maar de kost ten opzichte van het risico lijken me toch wel die kleine kost te rechtvaardigen.
Je zult het maar meemaken dat je de motor opplooit omwille van die paar bespaarde centen.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: Oktober 23, 2010, 20:25:20 »

Borgpennen hoeven idd niet elke keer vervangen, maar de kost ten opzichte van het risico lijken me toch wel die kleine kost te rechtvaardigen.
Je zult het maar meemaken dat je de motor opplooit omwille van die paar bespaarde centen.
Inderdaad waarom risico lopen , maar ik heb de pennen (de stalen pinnen ca 5 mm dikte)   ook nooit vervangen. In feite komt er ook geen grote kracht op de pennen te staan.
Wel altijd de split pennen vervangen .  Dat zijn de pennen die je als borging van de "pen" door het gaatje steekt en ombuigt.

Als je deze voor demontage terug buigt en naderhand weer monteerd , moet je ze weer ombuigen. dit nooit doen

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.lynchpinexporter.com/Dutch/images/products/split-pin-side.jpg&imgrefurl=http://www.lynchpinexporter.com/Dutch/cotter%2520pin.html&usg=__fdv_1aOAx-ENlUeD_JF3-H0rpbY=&h=521&w=328&sz=10&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=9zpcIkhn_dsfpM:&tbnh=130&tbnw=89&prev=/images%3Fq%3Dsplitpen%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1259%26bih%3D547%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=542&vpy=162&dur=983&hovh=283&hovw=178&tx=92&ty=167&ei=cDbDTJqCMYOAOqL39NgL&oei=cDbDTJqCMYOAOqL39NgL&esq=1&page=1&ndsp=22&ved=1t:429,r:10,s:0
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
-Luca-
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 441


Twins, Basil...Twins!

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Oktober 23, 2010, 21:19:29 »

Citaat
Inderdaad waarom risico lopen , maar ik heb de pennen (de stalen pinnen ca 5 mm dikte)   ook nooit vervangen. In feite komt er ook geen grote kracht op de pennen te staan.
Wel altijd de split pennen vervangen .  Dat zijn de pennen die je als borging van de "pen" door het gaatje steekt en ombuigt.

Als je deze voor demontage terug buigt en naderhand weer monteerd , moet je ze weer ombuigen. dit nooit doen

Maar dat was dus ook het geval; de splitpennen (ik noem ze dan de borgpennen) waren pleite...De 'grote' pennen van inderdaad 5 mm doorsnee waren daardoor aan 1 kant weg, aan de andere kant kon ik ze er zĆ³ uithalen...
En die splitpennen zijn, zo dacht de Wegenwachtmonteur, bij het laatste onderhoud waarschijnlijk niet vervangen...
Gelogd

Lekker rijden is geen kwestie van snelheid, maar van gevoel...
olivier
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 429


Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Oktober 24, 2010, 09:58:35 »

wow das flink schrikken!!

Had gister ook ff zo'n momentje toen ik op de A5 onderweg naar Roke opeens in de koplampen van een clio zat te kijken die voor mij 360graden spinde! Gelukkig draaide ze niet de linker baan op waar ik reed.
Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: Oktober 24, 2010, 10:23:30 »

Remblokpennen hoeven niet vervangen te worden.
Wanneer de borging van de remblokpennen niet of onjuist gemonteerd worden krijg je door trilling dat de pen terug loopt.
hierdoor kan de pen eruit lopen.
Wanneer de afgebroken zijn ga ik eerder denken dat er iets te strak gemonteerd zijn, of dat de verkeerde remblokken gebruikt zijn.
Waar de remblokpennen door de remblokken steken, dat is een sleufgat.
Dit is bedoeld dat de blokken kunnen zoeken, de blokken zelf worden tegengehouden op de zijkanten door de remklauw zelf.

p.s. bij mij zijn er geen split pennen gebruikt om de remblokpennen te borgen, maar een veerpen, ik weet niet of dit bij alle rsv's zo is.
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: Oktober 24, 2010, 18:12:41 »

Citaat
Inderdaad waarom risico lopen , maar ik heb de pennen (de stalen pinnen ca 5 mm dikte)   ook nooit vervangen. In feite komt er ook geen grote kracht op de pennen te staan.
Wel altijd de split pennen vervangen .  Dat zijn de pennen die je als borging van de "pen" door het gaatje steekt en ombuigt.

Als je deze voor demontage terug buigt en naderhand weer monteerd , moet je ze weer ombuigen. dit nooit doen

Maar dat was dus ook het geval; de splitpennen (ik noem ze dan de borgpennen) waren pleite...De 'grote' pennen van inderdaad 5 mm doorsnee waren daardoor aan 1 kant weg, aan de andere kant kon ik ze er zĆ³ uithalen...
En die splitpennen zijn, zo dacht de Wegenwachtmonteur, bij het laatste onderhoud waarschijnlijk niet vervangen...
Als ik dit zo lees  zijn ze gewoon de splitpennen vergeten te plaatsen. Als zo'n splitpen is afgebroken > moet ie er ook nog uitvallen / trillen. Dat kan gebeuren , maar bij 2 pennen is dat wel erg onwaarschijnlijk. 
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #27 Gepost op: Oktober 24, 2010, 18:26:30 »

Ja, vind ik ook raar dat ze er dan maar uitvallen. En normaal voel aan de borging of ze nog meekunnen of niet.
Als je er een terug steekt en je moet er geen moeite voor doen, weg ermee.

Maar je hebt echt veel geluk gehad. Inderdaad.
En van dat nakijken, ik denk dat de meerderheid van de rijders gewoon opstapt en wegrijdt, dus het had iedereen kunnen overkomen.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
TIJDENS DE TT IS DE POLITIE AANWEZIG Sjaakie 12 6779 Laatste bericht Juni 22, 2010, 16:32:45
door B-Art
tips ter voorkoming van kramp. « 1 2 » rolf 29 31335 Laatste bericht Mei 10, 2013, 12:50:24
door hanske
Boete geluid « 1 2 » olivier 27 13521 Laatste bericht Juli 21, 2009, 18:24:41
door kappie
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44057 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
Kom maar op met de verhalen en fotos van de experience « 1 2 ... 11 12 » Sjaakie 176 46549 Laatste bericht Juni 13, 2008, 16:08:26
door rolf

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!