Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 27, 2024, 14:22:08 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Brandstof loopt uit overloopslang van mn aprilia rsv mille  (gelezen 3452 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bo.S
Gast
« Gepost op: April 03, 2014, 20:02:52 »

Na wat google werk kwam ik erachter dat dit een redelijk bekend probleem is.

Het is nu al 2x bij mij voorgekomen dat na het tanken er ineens enorm veel benzine uit de overloopslangen komt lopen.
Na veel moeite te hebben gedaan om mn motor thuis te krijgen stopte het lopen van de benzine maar zat er toch nog genoeg in.
Ik maakte me wat zorgen en begon wat te googlen en kwam vervolgens bij verschillende topics van dit forum die met hetzelfde probleem kampte.

Na wat zoeken had ik besloten om dit probleem zelf te proberen fixen, ik ben niet heel handig maar sta altijd open om het één en ander te leren.
Nu was de eerste stap het legen van mijn tank, ik moest hiervoor de tank losmaken en de slang met het witte verloop stukje losmaken. Als ik het verloopstukje losmaakte kwam er geen benzine uit lopen, iet wat ik inderdaad al had gelezen. Nu moest ik de ene helft van het verloopstukje uit de slang halen en vervolgens in het andere gedeelte stoppen zodat de benzine eruit kon lopen. Ik had alles klaar gezet, jerry can gehaald en probeerde dat halve gedeelte van dat verloopstukje uit de slang te halen..... Nu had ik al gezegd dat ik niet zo handig ben en kreeg m niet los, dus ik iets meer kracht zetten, maar toen... brak t af Embarrassed

Ik met veel pijn en moeite het afgebroken gedeelte wat nog in de leiding zat eruit proberen te halen (wat me uiteindelijk wel is gelukt). Ik denk die benzine haal ik er al vast uit zodat ik toch alvast naar de volgende stap kan gaan. Nu heb ik dus de benzine eruit laten lopen, morgen avond ga ik het kapje onder de tank los maken zodat de waarschijnlijk kapotte slangen tevoorschijn komen.

Nu heb ik dus 2 vragen en hoop dat iemand mij kan helpen (meer volgen waarschijnlijk).
Nu zit er aan dat kapje dus nog een slang, dit is volgens mij de terugloopslang (zoals ik dat had begrepen?), hoe krijg ik deze los, en mag ik deze ook gewoon losmaken?
Wat is de officiele benaming van dat witte verloopstukje? Kan ik deze gewoon in de reguliere motorshop halen? (zit dit ding ook in andere motoren?) Of moet ik speciaal naar een Aprilia zaak die dit waarschijnlijk moet bestellen?

Gelogd
vriesfde
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 155


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 03, 2014, 21:19:34 »

Heb ik ook gehad, komt ook wel vaker voor.
Er is een hele thread over, dus genoeg leesvoer.

Succes met de reparatie!
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=16195.0

Ciao,
Frans
Gelogd

'99 RSV Mille
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 04, 2014, 08:16:02 »

Welkom op het forum Bo 

Stel je even voor in het  daarvoor bestemde topic, dat vinden  wij wel zo leuk en netjes, ipv met de deur in "huis" vallen  Wink

wbt jouw probleem, dit komt idd veel voor en daar is al ontzettend veel info over te vinden via de zoekfunctie.
Met het kapje bedoel je denk ik de bodemplaat van de brandstofpomp , welke onder de tank zit ?
Deze moet los en dan kun je bij debeide slangen welke in de tank zitten en vanaf de tankdop binnendoor naar de bodemplaat lopen.
Houd er rekekning mee  dat je onderdompelbare benzinebestendige slang koopt als je ze gaat vervagen.

oja een even een plaatje van je bike bij je voorsteltopic, vinden we ook leuk......
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 05, 2014, 09:19:57 »

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=724
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=930

Er zijn diverse sites waar je de onderdelen kunt bekijken.
Zie als voorbeeld bovenstaand
« Laatste verandering: April 05, 2014, 09:24:09 door Tuono GR66 » Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Bo.S
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: April 05, 2014, 12:47:51 »

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=724
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=930

Er zijn diverse sites waar je de onderdelen kunt bekijken.
Zie als voorbeeld bovenstaand

Ah das handig! Mn union is dus kapot  

Edit: Ff foto gemaakt van de Union + de afgebroken slangen (die dus met de opening los in de benzine hingen).
Ga even wat motorzaken en autozaken langs kijken of ik de slangen kan vinden en of iemand zo'n union op voorraad heeft.



* Deel 1.jpg (179.82 KB, 612x816 - bekeken 237 keer.)

* Deel 2.jpg (173.86 KB, 612x816 - bekeken 234 keer.)
« Laatste verandering: April 05, 2014, 13:28:35 door Bo.S » Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: April 05, 2014, 16:39:34 »

Vergeet de nieuwe slangklemmen niet.
De oude zeker niet hergebruiken.

Je hoeft geen Union  (koppeling) te gebruiken.
Alleen zal je de slang moeten afklemmen als je de tank wil verwijderen en loshalen van de injectie.

Advies koop een complete set van rvs ( dus geen kunststof)  , hoef je alleen maar de diameter van de slang te letten bij aankoop.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: April 05, 2014, 16:41:06 »

Misschien vind je hier nog informatie
http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=19016.0
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
MCNmille
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10


'05 RSV1000R

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: April 05, 2014, 18:18:11 »

ik heb ook hetzelfde probleem gehad.
in plaats van de slangen in de tank te vervangen heb ik heel simpel de overloop uitgangen onder de tank dicht gemaakt dmv 2 boutjes met koperen ringen.
Ik rijd nu al een jaar lang zonder problemen!!!

Succes
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 05, 2014, 20:07:31 »

Kijk,dat is een simpele (nood)oplossing die ik nog niet gehoord had!
Gelogd
Bo.S
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 05, 2014, 22:59:08 »

ik heb ook hetzelfde probleem gehad.
in plaats van de slangen in de tank te vervangen heb ik heel simpel de overloop uitgangen onder de tank dicht gemaakt dmv 2 boutjes met koperen ringen.
Ik rijd nu al een jaar lang zonder problemen!!!

Succes


Das meer het probleem verleggen in plaats van oplossen:p zou ik niet meer met een fijn gevoel rondrijden.
Vindt t nu ook leuk om mn motor iets beter te leren kennen nu:)
Gelogd
MCNmille
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10


'05 RSV1000R

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: April 06, 2014, 10:53:33 »

ik heb ook hetzelfde probleem gehad.
in plaats van de slangen in de tank te vervangen heb ik heel simpel de overloop uitgangen onder de tank dicht gemaakt dmv 2 boutjes met koperen ringen.
Ik rijd nu al een jaar lang zonder problemen!!!

Succes


Das meer het probleem verleggen in plaats van oplossen:p zou ik niet meer met een fijn gevoel rondrijden.
Vindt t nu ook leuk om mn motor iets beter te leren kennen nu:)

Is niet zozeer het probleem verleggen, andere motoren kennen dit systeem met de overloop slangen in de tank namelijk niet.
de slangen lopen vanaf de tankdop gelijk door naar beneden, dus het enige "probleem" wat je tegen kan komen is wanneer je de tank tijdens het bijtanken te vol laat lopen de brandstof niet door de overloop slangen meer loopt maar over je tank gaat. Gewoon ervoor zorgen dat dit niet gebeurt en er is geen probleem.

Zoals gezegd ik rijd met deze oplossing al meer dan een jaar probleemloos rond.
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: April 06, 2014, 11:10:55 »

ik heb ook hetzelfde probleem gehad.
in plaats van de slangen in de tank te vervangen heb ik heel simpel de overloop uitgangen onder de tank dicht gemaakt dmv 2 boutjes met koperen ringen.
Ik rijd nu al een jaar lang zonder problemen!!!

Succes


Das meer het probleem verleggen in plaats van oplossen:p zou ik niet meer met een fijn gevoel rondrijden.
Vindt t nu ook leuk om mn motor iets beter te leren kennen nu:)

Is niet zozeer het probleem verleggen, andere motoren kennen dit systeem met de overloop slangen in de tank namelijk niet.
de slangen lopen vanaf de tankdop gelijk door naar beneden, dus het enige "probleem" wat je tegen kan komen is wanneer je de tank tijdens het bijtanken te vol laat lopen de brandstof niet door de overloop slangen meer loopt maar over je tank gaat. Gewoon ervoor zorgen dat dit niet gebeurt en er is geen probleem.

Zoals gezegd ik rijd met deze oplossing al meer dan een jaar probleemloos rond.
Niet alleen brandstof maar ook regen water wordt afgevoerd.
Bij het afsluiten van de slangen bestaat dus wel dekans dat er water in je tank terrecht komt.
Misschien is preventief 1 x per jaar volledig leeg / droog maken weleen oplossing ..
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
MCNmille
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 10


'05 RSV1000R

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: April 06, 2014, 20:14:11 »

Ik rij nooit met regen!!! 
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39585 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
15 juni, 3 uurs race van oude motoren in Elst « 1 2 3 » rolf 35 21876 Laatste bericht Juni 24, 2013, 18:35:36
door rolf
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 10018 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35532 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Ook nieuw... « 1 2 » irish wolfie 23 19456 Laatste bericht Maart 09, 2013, 14:25:36
door Jesse J

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!