Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 13:05:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Niet aanslaan van RSV-R bij lagere temperaturen  (gelezen 6038 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Happy Factory
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Oktober 26, 2010, 13:15:50 »

Sinds januari zit er ook al een nieuwe accu in, uit voorzorg

Toch zou ik de accuspanning meten voor en tijdens het starten, ook een nieuwe accu kan kapot gaan.
Als je nl. alle spanning nodig hebt om de startmotor rond te laten draaien, blijft er niets over voor de vonk 
Gelogd
Drexarr
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 143


Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: Oktober 26, 2010, 13:31:42 »

hee maar dan heb je toch ruim een jaar probleemloos gereden? Gewoon houwen hoor, die RSV!

Ik had er ook last van, vooral als ie een dag in de regen/kou had gestaan: bleek denk ik lekspanning slechte bougiekabels en een breukje in een rubberbougiekapje. Hebbik vervangen en sindsdien kan ie moessonregens weerstaan.
Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: Oktober 26, 2010, 14:56:40 »

bij starten loopt er een korstluitstroom via het anker van de startmotor.
Deze stroom is zeer hoog, zie het als een kortsluiting van je accu.
door deze hoge stroom wordt er een magnetisch veld opgewekt waardoor het anker zich afzet tegen de polen van de magneten.
Dit levert een koppel op welke volledig door je accu geleverd wordt.

Zodra je startmotor langzamer begint te lopen kan dat liggen aan 3 dingen.
1.) het tegenkoppel op de startmotor wordt hoger dan hij daarvoor was (onwaarschijnlijk, blok gaat niet ineens zwaarder lopen).
2.) de inwendige weerstand van het anker in de startmotor wordt hoger (onwaarschijnlijk, want dan is ie aan het doorbranden).
3.) de accu kan de benodigde stroom niet meer leveren waardoor de klemspanning op de accu in elkaar dondert.

optie3 is de meest waarschijnlijke, ondanks dat je een nieuwe accu hebt.
Ik zou zeggen, op de optimate en om het zeker te weten kan je ook altijd een paar startkabels gebruiken.
Dan blijft de stroom gewaarborgd.

Ow... wanneer de accuspanning lager wordt, krijgen de bobine's minder energie en minder goede of zelfs geen vonk (afhankelijk hoe laag de klemspanning wordt).
Meest simpele manier is om eventjes startkabels en een flinke accu te gebruiken, dan gaat ie echt wel vonken.
(RSV moet gewoon altijd aan een accu conditioner als een optimate)
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: Oktober 26, 2010, 17:11:42 »

was vergeten te melden dat een accu bij lagere temperaturen wat capaciteitsverlies heeft.
Dus nogmaals ik gok accu, dikke twin heeft vaak accu ellende
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
macvelli
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Oktober 26, 2010, 21:04:14 »

Nou ik zit dus sinds gisteren met precies hetzelfde probleem wel gewoon rondgooien maar niet starten. zal um eerst is op de lader zetten en mocht hij het dan nog niet doen of het probleem zich weer voordoen gaat die terug naar de dealer, valt dit probleem ook onder de garantie?
Gelogd
Roussie
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Oktober 29, 2010, 20:11:55 »

Dag Stork,

Het lijkt veel op wat ik vorig jaar heb gehad. Ik had toen ongeveer in augustus de RSV gekocht. Richting de herfst en winter werd het starten steeds moeilijker. Vaak doorstarten ( zelfs met een nieuwe zwaardere accu ) totdat de starterkrans met veer en lagers kaduk is. Deze laten repareren, probleem over.
Toen vervolgens startmotor defect. Bedrading van de accu naar de rotor van startmotor. Deze opnieuw laten solderen en sindsdien geen elkele keer meer startproblemen gehad.

Vorige week ( had ik m'n RSV een dik week niet gebruikt met Alarm erop ) starte de motor zonder problemen zelfs met een lag spanning.

Dus ik vermoed dat de oorzaak aan meerdere onderdelen ligt.
Gelogd
lummelke
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 505


Caponord

Belgium
« Antwoord #21 Gepost op: Oktober 29, 2010, 21:37:19 »

Als je starter de motor bij kouder /vochtiger weer niet snel genoeg meer rond gooit, zou je wellicht wel eens met teveel overgangsweerstand kunnen te maken hebben op de aansluitingen van de starter of de massakabel aan het blok.

Probeer anders eens met een stel startkabels vanaf de batterij rechtstreeks massa op het blok te zetten en rechtstreeks spanning op de starter. Let wel op, de motor zal nu direct rond gaan draaien zonder dat je op het startknopje drukt omdat het startrelais overbrugd wordt. Slaat de motor (wel het contact op zetten!) nu makkelijk aan, dan zit je ergens met een slecht contact in de berdrading vanaf de batterij.

Succes! 

Groeten, Freddy
Gelogd
macvelli
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: November 01, 2010, 23:54:00 »

accu heeft op de lader gestaan ff dashboard gekeken wat de spanning was 13.3v was genoeg om hem weer te laten starten. 
Gelogd
Stork
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 174


Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: November 02, 2010, 10:56:41 »

accu heeft op de lader gestaan ff dashboard gekeken wat de spanning was 13.3v was genoeg om hem weer te laten starten. 

 With stupid,

ik haal de laatste dagen meestal om de dag ff mijn accu eruit en zet die 's nachts aan de lader. 's morgens heb ik dan nergens last van.
Wat ik alleen zo vreemd vind is dat als dit probleem optreed, de startmotor wel op volle snelheid ronddraait. Alleen slaat de motor zelf niet aan.
normaal heb je bij een lege accu dat de startmotor op bijv. halve snelheid draait.
Gelogd
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: November 02, 2010, 11:41:33 »

ik haal de laatste dagen meestal om de dag ff mijn accu eruit en zet die 's nachts aan de lader. 's morgens heb ik dan nergens last van.

Wat voor lader gebruik je dan  Huh Want als je dit met een gewone lader doet, leeft je accu ook niet lang 
Je kunt beter hem gewoon aan de druppellader zetten, daar kun je hem ook gewoon aan laten staan in de garage 
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: November 02, 2010, 12:55:19 »

Als het echt nodig is om je accu iedere/om de dag om te laden dan zou ik maar eens gaan kijken naar de dynamo/spanningsregelaar.

wanneer je motor aanslaat kun je meten wat je dynamo doet. Daarnaast kun je wel een gewone lader gebruiken mist die ook stopt als de accu vol is.
Wat je ook kunt doen is een kabeltje ( gezekerd op 10 amp.!!) naar je buddy brengen. Dan hoef je alleen maar het kabeltje in te pluggen en laden maar.

Zelf heb ik de met een XLR plug ( die worden veel voor microfoons gebruikt  ) gedaan.
bij druppelladers krijg je ze er volgens mij gewoon bij.
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: November 02, 2010, 12:58:17 »

Bij de optimate III SP drupperllader zat het er bij mij idd bij  Kan hem zo onder het zadeltje wegtrekken en aansluiten,
zonder dat ik de boel moet openschroeven eerst 
Sommige laten hem ook in het kontje uitkomen, zodat je even het monokapje eraf haalt en hem dan inplugt
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiƫle Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
Stork
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 174


Netherlands
« Antwoord #27 Gepost op: November 02, 2010, 14:09:24 »

Idd erg goed idee zo'n verloopstekkertje, ware het niet dat ik in een flat woon en mijn motor beneden op de parkeerplaats staat. Ik kan dus niet ff 60 meter verlengsnoer naar beneden laten hangen. 

ik zet idd mijn accu aan een druppelaar. mijn spanningsregelaar heb ik al nagekeken en de bedrading (+ de beruchte bruine stekker) aangepast.
Ik heb er ook alleen maar last van bij koud en vochting weer. in de lente en de zomer is er niets aan de hand
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45351 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
ARA circuitrijvaardigheidstraining 2 september 2013 op Folembray!! « 1 2 3 4 5 » FastJ 68 23602 Laatste bericht Juli 29, 2013, 16:04:20
door Mille Merckel
Deelname ARA rijvaardigheidstraining 10 september 2012 « 1 2 ... 18 19 » FastJ 282 73619 Laatste bericht Oktober 04, 2012, 21:02:14
door Brontolo
autoscout 24 arius 14 15319 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
eindelijk stel ik mij even voor... Dierick 10 5234 Laatste bericht Januari 28, 2012, 16:40:07
door Dierick

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!