Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 15:45:15 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 99 mille wil niet starten..  (gelezen 7517 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
nobby
Gast
« Gepost op: Oktober 27, 2010, 20:18:32 »

wie kan mij helpen ??
Zoals jullie zien ben ik n newbie hier op deze forum dus bij deze greetings allemaal .   
ik heb mijn mille pas 3 maanden en ik geniet als n klein kind ...  Grin wat en heerlijke fiets zeg the looks , the sound echt fantastisch .
The down side is dat ik tot nu toe wel wat probleempjes heb gekend , 3 weken geleden stond ik op n afgelegen plek zonder koppeling etc mmmmaar met behulp van deze site vooral kwam ik er achter dat mn druklager van de koppeling kapot was en kon het net op tijd voor dat er allerlei narigheid was gebeurt door rond zwevende balletjes in het koppeling redden  zelf gefixt en wat was ik blij om weer te kunnen rijden want droge dagen zijn er bijna niet meer .
ondertussen heb ik de olie plus filter ververst , (hij stond toch stil)
Ik heb er en paar keer nog mee kunnen rijden , voelde gelijk het verschil met de nieuwe lager en olie etc ...heerlijk.
Tot 2 dagen geleden  .... wil ik er weer opstappen en wil die niet starten ......
het is tot nu toe starten en lopen ..... en nu krijg ik hem niet meer aan .
Ik heb de accu helemaal leeg gedraaid en het leek erop dat ie verzopen was dus op de druppellader en dagje , toen gisteren weer proberen ......zelfde euvel  Angry toen de sparkplugs gecontroleerd ....wel iets aanslag ...beetje olie  maar gedroogd en weer proberen , zonder resultaat.... accu weer te zwak dus weer op de lader ,  Sad vanavond heb ik nog gekeken of er de plugs wel vonken dat ziet er wel goed uit ( was vergeten dat er 2 in een pot zit dus kreeg ook n kleine steek vlametje uit het gat van de plug die ik aan t testen was ) ik weet dat dit niet veel zegt omdat onder druk ze misschien minder goed presteren maar goed .
Wat ik wel raar vond is dat er een lagje olie in mn airbox lag ...ben bang dat ik er te veel heb ingegooid , ook daar heb ik veel over gelezen , in het repair manual staat 3900 cm2 en laten warm lopen en bij vullen waar nodig ... heb ik gedaan en denk dat er tegen de 4050cm2 is in gegaan uiteindelijk. maar goed dit zou niets te maken kunnen hebben met het niet starten toch .Huh? Huh
ik heb geen codes in de diagnostics ..... er staat 1 maar volgens mij is dat goed??
Als de accu opgeladen is dan gaat ie over met en normale snelheid volgens mij maar is wel na 10 keer proberen leeg.
Heeft iemand hier ideen over... ?
als het maar niet de startkoppeling is  Cry Cry .... er zijn verder geen rare geluiden of zo .... startrelais misschien Huh hoewel de motor echt voldoende over gaat lijkt mij .... Nou ja ik weet t dus niet ...... ja duuuuuuuh anders had ik jullie niet gevraagd .....
Ik wacht met spanning jullie reacties af ...
grt Gavin
Gelogd
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 27, 2010, 20:28:47 »

Ik kan je niet echt helpen maar stop alsjeblieft met het doorstarten van je motor. Zelfs totdat de accu helemaal leeg is!  Shocked Shocked Een RSV start wel of niet. Doorstarten geeft alles extreem op z'n lazer wat je alleen maar verder in de problemen kan brengen.

Wat betreft de olie in je airbox, dit hoeft niets te betekenen. Maar als ik je verhaal zo lees heb je niet via het buisje ter hoogte van het oliereservoir gecheckt of je olie op het juiste pijl staat?  Huh Doe dat maar direct, nadat je de bike weer aan de praat gekregen hebt natuurlijk. Wel doen bij een GOED warme motor, dus niet na een klein blokje om. Voor meer info zie o.a. deze post en de rest van dat topic Smiley
Gelogd

Happy Mille
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 27, 2010, 20:49:07 »

Ik neem aan dat de startmotor lekker vlot rondgaat.

Ik had van de week hetzelfde >  koude start ...... pruttel pruttel POEF  en verzopen

Je kan dan het beste de zekering van de brandstofpomp eruit halen ( kastje de 2e zekering van onder dacht ik)
Dan even droog starten . Zekering terug > starten maar.

Misschien ligt het aan het weer.  Combi temp. en vochtigheid .
Mijn Tuono heeft altijd heel goed gestart. Behalve gisteren.
Ik ga in iedergeval nieuwe bougies monteren en de kabels schoonmaken en in spuiten.


Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
nobby
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 27, 2010, 21:01:27 »

oke
dank je ik zal t proberen ....startmotor draait idd lekker vlot verder .... over dat doorstarten had ik ook idd over gelezen  Undecided vandaar dat ik niet verder ging proberen en eerst wat advies wil om n andere mogelijk oorzaak te vinden .... het olie pijl was goed , ik heb t regelmatig gechecked na het verversen .
Ik zal morgen ook nieuwe plugs er in douwen .....
zal wel last van t weer hebben ja pfffffff heb ik ook  Angry
thanx
Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 27, 2010, 22:36:16 »

Dit heeft ook vaak te maken met een slecht afgestelde motor. Dat merk je pas echt als het wat kouder en natter wordt... accu wat zwakker etc.

Maar ten overvloede: dodemansknop, standaard, benzine erin, etc.... de gewone zaakjes gecheckt?

Startkoppeling lijkt me niet want dat geeft andere geluiden...

Om te checken of alles nog wel goed is kan je (eeeeeeenmalig) starten met het gas helemaal open: even 5 sec... dan lijkt ie aan te slaan. Nogmaals 5 sec en dan loopt ie. Maar dit is NIET GOED, maar sluit wel dingen uit. Wat voor accu heb je erin trouwens? YTX12BS of YTX14BS?
Gelogd
nobby
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 28, 2010, 07:58:49 »

heb ik allemaal gechecked  Undecided
ik heb wel en paar keer gemerkt dat tijdens het starten of niet starten hoe je t ook wil noemen het benzine lampje aan gaat?Huh
Is dit soms n teken dat ie verzopen raakt of wellicht wat anders Huh
Ik zal vandaag de accu nummer checken , maar lijkt mij sterk omdat ie lekker vlot rond draaid??
Als t aan t weer ligt ...ga ik emigreren  Tongue
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 28, 2010, 08:21:06 »

Denk idd kwestie van afstellen, ik heb het ook gehad. Bij koud vochtig weer, starte hij moeilijk, en al helemaal niet meer als de accu ook wat zwak is..
Hang hem is aan de auto zou ik zeggen, kan zijn dat hij wel aan slaat, en anders aan de powerbooster van een motor/autozaak, loopt ie zo 

Die 1 bij diagnose betekent dat je gaskleppositiesensor niet helemaal goed staat, die hoort op 0 te staan.
Maar dit kan geen invloed hebben op je startprobleem.
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 28, 2010, 16:55:14 »

niet starten van een rsv moet je meestal zoeken in electronisch probleem.
als je niet weet hoelang je bougies er al in zitten, gewoon eens nieuwe erin draaien.
Volle accu
positiesensor van je standaard.
dodemansknop
benzinedruk (hoor je de pomp lopen)
alarm?
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
nobby
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 28, 2010, 19:43:18 »

Ik neem aan dat de startmotor lekker vlot rondgaat.

Ik had van de week hetzelfde >  koude start ...... pruttel pruttel POEF  en verzopen

Je kan dan het beste de zekering van de brandstofpomp eruit halen ( kastje de 2e zekering van onder dacht ik)
Dan even droog starten . Zekering terug > starten maar.

Misschien ligt het aan het weer.  Combi temp. en vochtigheid .
Mijn Tuono heeft altijd heel goed gestart. Behalve gisteren.
Ik ga in iedergeval nieuwe bougies monteren en de kabels schoonmaken en in spuiten.
Heb gedaan wat je zei .... zekering eruit droge starten ...plugs nogmaals gedroogd en idd starten lopen  
Brullen maar ...
heb alle stekers na gelopen ...contactspray etc etc dus hopelijk opgelost ....  Grin
mmmmmmaar er is mij nog iets opgevallen ....  Undecided
ik heb hem goed warm laten draaien en ik check mijn olie pijl en het lijkt aan de hoge kant .... boven de max  Roll Eyes
ik heb wat olie eruit getapt en het kan aan mij liggen maar het ziet er wat dunnetjes uit ( was nog wel warm maar nog geen 3 weken oud) maar ik ruik volgens mij benzine erin .....  
Kan dit zijn dat door het veelal start pogingen dat de ongebrande benzine via de kamer de olie in gekomen is???  Huh
enne als dat zo is moet ie toch vanzelf verdampen na en lange rit Undecided
ik ben benieuwd of die morgen ook start ik heb de accu type YTX14BS , daar lijkt niks ander hand mee te zijn en de plugs zien er ook prima uit ... morgen maar weer testen
 

« Laatste verandering: Oktober 28, 2010, 19:59:33 door zeeslot » Gelogd
zeeslot
obgeblazen
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.055


Italy
« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 28, 2010, 20:02:27 »

benzine in je olie  Huh Lijkt me niet. Hij zal wel even flink verzopen zijn geweest. Even een wat langer stuk rijden en de boel even warm laten worden.

Ik zou me niet te druk maken en de motor even laten afstellen. Zijn de kosten niet (iets van 100 euro ofzo) en mits gedaan door een expert, levert dat een zeer merkbaar verschil op.

Fijn dat je Mille het weer doet!!
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 28, 2010, 20:57:52 »

Mogelijk heb je een injector die niet lekker sluit, komt vaker voor, vervuiling....dan spuit hij al benzine als je pomp draait en voordat je op de startknop hebt gedrukt en dat zoekt zijn weg naar beneden...hierdoor verzuipt hij ook veel sneller
flesje injectorcleaner in je tank zou ik zeggen.
en dan maar rijden, rijden, rijden....
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 28, 2010, 21:00:18 »

het olie peil is altijd lastig als je niet regelmatig volgens een vaste gewoonte het peil controleerd.

Als de motor koud is of net gestart is >>  is het peil erg laag
na een paar minuten lopen > al draaiend  komt het peil omhoog

Als je dus een keer te snel hebt gepeild en dus onnodig hebt bijgevuld >>>  resultaat VEEL (te!) olie

Kijk je dagen erna wel op het juiste moment lijkt het peil dus gestegen ....

Benzine lucht . Na verzuipen ruikt de hele motor naar de benzine  ( ook uit de uitlaat)
lekker warm rijden . dan nog eens kijken.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
nobby
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 28, 2010, 23:28:14 »

alle eerst wil ik zeggen dat ik ben echt onder de indruk ben van deze club , als ik ook andere topics bekijk hoe jullie met zn allen helpen vind ik echt geweldig echte liefhebbers en giga veel kennis bij elkaar... respect 
wat het olie betreft heb ik bewust wat af getapt en in een bakje gedaan om de omgevingsstanken uit te sluiten idd en ik kan er niet omheen dat er benzine bij in zit ook is t n synthetische geur ik ruik benzine en het is iets dunner , ik denk dat door mijn domme doorstarten dat er benzine in de olie is gekomen .... waar moet t anders naar toe  Huh
Ik ga zeker wat injectorcleaner er in doen om dat uit te sluiten goede tip. Smiley en idd rijden  hehehe 
ik vind wel het manier van olie pielen wel vaag ...pfff eerst zus en dan zo , ik deed tijdens het warm lopen de dop los en het kwam er net niet er boven uit borrelen zzzzo vol ... dat kan toch niet goed zijn  Undecided
maar ik heb zeker niet meer dan 4050 cm2 er in gegooid . ik heb nu wel 100 cm2 er af getapt dus dat zou goed moeten zijn .


 
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 29, 2010, 06:49:35 »

Bij een olie- en filterwissel kreeg ik er meestal maar 3,5 liter in gepropt, blijft toch altijd wel wat achter inhet blok.

Idd zou het best kunnen dat een injector niet meer goed afsluit, waardoor de cilinder vol benzine kan lopen. ZOu ik wel even laten checken!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #14 Gepost op: Oktober 29, 2010, 07:32:09 »

als je de motorolie aftapt vooral niet vergeten de plug naast het oliefilter ook af te tappen anders blijft er nog olie in het blok zitten, als je dan de voorgeschreven hoeveelheid vult zit er teveel in (en de nieuwe olie vermengt met de oude shit, ook zonde)
ik vul zelf tot halverwege het peil"glas" en dan goed warmrijden, kijken wat er gebeurt met het peil
wat een ding he? die Appie, tis wennen maar als je hem eenmaal doorhebt....
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45275 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
ARA circuitrijvaardigheidstraining 2 september 2013 op Folembray!! « 1 2 3 4 5 » FastJ 68 23496 Laatste bericht Juli 29, 2013, 16:04:20
door Mille Merckel
Deelname ARA rijvaardigheidstraining 10 september 2012 « 1 2 ... 18 19 » FastJ 282 73150 Laatste bericht Oktober 04, 2012, 21:02:14
door Brontolo
autoscout 24 arius 14 15291 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18180 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!