Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 14:12:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Welke uitlaat kiezen voor mijn shiver my2010  (gelezen 6368 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kenzo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33


Belgium
WWW
« Gepost op: November 09, 2010, 16:17:24 »

Na enkele maanden met de originele uitlaat te hebben rondgereden ben ik toch zinnens om deze te vervangen.
De doelstelling is niet om veel meer geluid te hebben maar eerder om een betere vermogensafgifte te krijgen.

op de moment heb ik volgende merken al gevonden:

-Arrow
-Akrapovic
-Leovince
-Mivv
-Roadsitalia
-Fresco
-Thunder competition
-MSR
-GPR


Zijn er mensen die ervaring hebben op gebied van bovenstaande merken?


Liefst van al doe ik ook ineens een kat replacement.
Is er al iemand die de shiver heeft laten herprogrameren door een box of iets dergelijks?

Gelogd

Aprilia Shiver My10
Pazzo levers, Roads Italia carbon muflers, LV-decat, DNA filter, Fat Duc, Matris cartridge set, RBT rear sets, Seat cover.
Goodie's to follow: 15T sprocket, lighter wheels, ProBolt titanium/alu bolt and nut conversion, carbon parts.
Conclusion: Making a factory Shiver
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 09, 2010, 17:32:11 »

Toen ik de shiver had heb ik alleen de cat vervangen en een DNA filter erin toen had ik 5 pk winst
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
kenzo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 33


Belgium
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: November 17, 2010, 22:38:42 »

ik heb zonet een aanbieding gekregen van indysuperbike's uit the good old usa.

969 dollar (ofwel 720.00 euro) incl. verzending naar belgie voor deze: http://www.indysuperbike.com/Akrapovic_Exhaust__Akrapovic_Slip_On_Exhaust_System_Aprilia_Shi_p_3923.html
Zelf rijd ik echter met het 2010 model, volgens de verkoper is het dezelfde, op ondere site's heb ik echter al verschillende bestelnr's gevonden???
Iemand hier al enige ervaring mee of al iets over geweten?
Gelogd

Aprilia Shiver My10
Pazzo levers, Roads Italia carbon muflers, LV-decat, DNA filter, Fat Duc, Matris cartridge set, RBT rear sets, Seat cover.
Goodie's to follow: 15T sprocket, lighter wheels, ProBolt titanium/alu bolt and nut conversion, carbon parts.
Conclusion: Making a factory Shiver
dipa
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: November 19, 2010, 20:25:11 »

Ik heb ook een Shiver MY2010 . Wat zeer tegenvalt is het on-off karakter van de motor . Ik dacht de motor eerst orgineel te
laten maar ik rij er niet graag mee . Ik heb altijd 2 cilinders gehad , waaronder 4 Duc's maar het motorkarakter van de Shvier valt
tegen . Ik zou eventueel nog een andere uitlaat willen steken in de hoop dat het beter wordt , anders verkoop ik hem .
Maar welke uitlaat ? Ik heb ook een RSV , deze is super  .
Groeten uit Brussel .


* 06092010(005).jpg (163.09 KB, 1152x864 - bekeken 368 keer.)

* 06092010(006).jpg (155.8 KB, 1152x864 - bekeken 342 keer.)
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: November 19, 2010, 23:01:29 »

ik heb zonet een aanbieding gekregen van indysuperbike's uit the good old usa.

969 dollar (ofwel 720.00 euro) incl. verzending naar belgie voor deze: http://www.indysuperbike.com/Akrapovic_Exhaust__Akrapovic_Slip_On_Exhaust_System_Aprilia_Shi_p_3923.html
Zelf rijd ik echter met het 2010 model, volgens de verkoper is het dezelfde, op ondere site's heb ik echter al verschillende bestelnr's gevonden???
Iemand hier al enige ervaring mee of al iets over geweten?



Met akra dit je zeker goed
Gelogd
seba$
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 139

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 20, 2010, 20:21:14 »

Ik heb ook een Shiver MY2010 . Wat zeer tegenvalt is het on-off karakter van de motor . Ik dacht de motor eerst orgineel te
laten maar ik rij er niet graag mee . Ik heb altijd 2 cilinders gehad , waaronder 4 Duc's maar het motorkarakter van de Shvier valt
tegen . Ik zou eventueel nog een andere uitlaat willen steken in de hoop dat het beter wordt , anders verkoop ik hem .
Maar welke uitlaat ? Ik heb ook een RSV , deze is super  .
Groeten uit Brussel .

Met welke mapping rijd je de motor? In de sport stand is het gas inderdaad erg gevoelig en heb je erg het aan-uit effect. Als je hem in de touring stand zet dan heb je hetzelfde vermogen en koppel maar is de gasrespons een stuk soepeler Smiley
Gelogd
dipa
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: November 20, 2010, 21:58:40 »

Moto staat orgineel , ik rij meestal in T , in R is het een slak , in S een raket .
Gelogd
r1ckie
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 79


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: November 21, 2010, 20:33:02 »

Alleen maar S, de rest vind ik niks.
Gelogd
irish wolfie
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: November 22, 2010, 02:31:03 »

Toevallig is in de motoplus van november een vergelijkingstest van verschillende slip-ons.
Testmotor was dan wel geen Aprilia maar een Z750.
De AKRA is overtuigend testwinnaar, met buiten goed geluid ook nog kleine vermogens en koppeltoename.
2de is leovinci factory evo II met duidelijk meer koppel in middengebied;
Valt vooral op dat 6 andere dempers (leovinci gp pro evo II, arrow pro racing, shark factory, devil master, hashiru sportline, laser x-treme gp-style) slechter presteren dan origineel, vooral de korte en GP-style dempers.
Hashiru sportline en Laser X-treme GP scoren onvoldoende kwestie vermogensafgifte, pasvorm en afwerking.
Hurric RAC1 is bij de goedkoopste en scoort op de vermogenbank toch meer dan origineel en gelijkwaardig met de Leovinci Factory evo II voor de helft van de prijs en scoort alleen wat minder op geluid, pasvorm en hoger gewicht.
Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 22, 2010, 11:29:23 »

Toen ik de shiver had heb ik alleen de cat vervangen en een DNA filter erin toen had ik 5 pk winst

Die goede ouwe Shiver... he Bram Wink

He, al iets bekent over de Tuono?? kwa reparaties?
Kan je van het voorjaar weer rijden?

Groeten, Erik
Gelogd

DONDER-PILOOT
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: November 22, 2010, 11:38:09 »

Toevallig is in de motoplus van november een vergelijkingstest van verschillende slip-ons.
Testmotor was dan wel geen Aprilia maar een Z750.
De AKRA is overtuigend testwinnaar, met buiten goed geluid ook nog kleine vermogens en koppeltoename.
2de is leovinci factory evo II met duidelijk meer koppel in middengebied;
Valt vooral op dat 6 andere dempers (leovinci gp pro evo II, arrow pro racing, shark factory, devil master, hashiru sportline, laser x-treme gp-style) slechter presteren dan origineel, vooral de korte en GP-style dempers.
Hashiru sportline en Laser X-treme GP scoren onvoldoende kwestie vermogensafgifte, pasvorm en afwerking.
Hurric RAC1 is bij de goedkoopste en scoort op de vermogenbank toch meer dan origineel en gelijkwaardig met de Leovinci Factory evo II voor de helft van de prijs en scoort alleen wat minder op geluid, pasvorm en hoger gewicht.

Het is alleen de vraag in hoeverre dit ook geldt voor de Shiver  Huh Een 4-in-lijn en een v-twin zijn twee totaal verschillende concepten met afwijkende karakteristieken.

Prijsje van die Akra's is overigens wel netjes!   (boel geld natuurlijk, dat wel)
Gelogd

Happy Mille
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Re: Overzicht circuit-dagen 2010: wie is waar? « 1 2 ... 7 8 » teddek 116 45869 Laatste bericht Juni 19, 2011, 15:36:46
door B-Art
Superbike 2011 « 1 2 » TuonoPeet 19 10590 Laatste bericht Mei 08, 2011, 08:13:04
door black bee
3 Februari 2012 - ARA Ruilbeurs 2012 bij RokĂ© Motors Mijdrecht « 1 2 ... 6 7 » 2 Fast 2 See 93 25631 Laatste bericht Februari 08, 2012, 23:18:16
door FerBa
Polizei kontrollen in de EIfel. Macmille 9 4663 Laatste bericht April 16, 2009, 10:12:30
door Macmille

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!