Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 03:37:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Veerspanning voorvork?? Hoeveel slagen = standaard?  (gelezen 6210 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Gepost op: November 18, 2010, 14:03:05 »

Ik heb mijn voorpoten terug van Rooske echter had ik niet gekeken hoeveel slagen de veerspanning was (stond nog origineel af-fabriek). Ingaande en uitgaande demping had ik wel gecheckt, hier is ook niets aan gewijzigd. Veerspanning moest terug naar zacht om de druk eraf te halen (logisch).
Hoeveel slagen (dus helemaal rond) is standaard voor een RSV Factory 2007 (Ɩhlins).
Rooske zei dat 7 slagen vanaf zacht wel ongeveer goed moest zijn. Heb de vork ook iets minder vast in de kroonplaten gezet op advies van Zweitze, onder 15Nm en boven 20Nm (i.p.v. 25).

Thnx
Michaƫl

P.s. heb de zoekfunctie wel gebruikt maar kon weinig nuttigs vinden.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: November 18, 2010, 14:38:04 »

Is dat zo? Bij mijn ohlins en chinese soes vork draaide hij zo de Kap eraf en erop zonder de spanning aan te passen.
 Ik vroeg hem nog, moet het nog weer afgesteld worden waarop hij zei dat hij niet aan de instellingen had gezeten. En dat was ook niet zo.

In het wphb staat wel een lijstje met tour en race instellingen.
 
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: November 18, 2010, 18:56:27 »

Is dat zo? Bij mijn ohlins en chinese soes vork draaide hij zo de Kap eraf en erop zonder de spanning aan te passen.
 Ik vroeg hem nog, moet het nog weer afgesteld worden waarop hij zei dat hij niet aan de instellingen had gezeten. En dat was ook niet zo.

In het wphb staat wel een lijstje met tour en race instellingen.
 

Ik zal eens kijken in het werkplaatshandboek, alleen veerspanning was terug gedraaid. Misschien verschilt het nog per type...??
Thnx
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: November 19, 2010, 09:12:04 »

Standaard afstelling is 8 slagen, bij sportief gebruik  angel tussen 6 en 9. Dus met zeven zit je altijd prima.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: November 19, 2010, 17:23:29 »

Standaard afstelling is 8 slagen, bij sportief gebruik  angel tussen 6 en 9. Dus met zeven zit je altijd prima.

Hoi Anton,

Is dat vanaf zacht of hard??
Het lijkt me dat je voor sportief toch een stuggere afstelling hebt? Van afstelling van vering heb ik bar weinig verstand 
Ik heb nu 7 slagen vanaf zacht.......

Thnx
Michaƫl
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: November 22, 2010, 08:31:55 »

I.d.d. vanaf zacht.

Vwb stugger bij sportief rijden, volgens Rooske rijden de Aprilia's het best met een soepele afstelling. Dit omdat het rijwielgedeelte gewoon heel goed is.

Ik heb het hier wel eens met Jarno over gehad en die had op zijn Mille de vering ook soepel ipv stug de boel dicht draaien.

Het hielp afgelopen zomer in ieder geval wel bij mij.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: November 22, 2010, 21:47:06 »

I.d.d. vanaf zacht.

Vwb stugger bij sportief rijden, volgens Rooske rijden de Aprilia's het best met een soepele afstelling. Dit omdat het rijwielgedeelte gewoon heel goed is.

Ik heb het hier wel eens met Jarno over gehad en die had op zijn Mille de vering ook soepel ipv stug de boel dicht draaien.

Het hielp afgelopen zomer in ieder geval wel bij mij.

Thnx 
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: November 25, 2010, 18:03:14 »

heb vandaag mn voorvork opgehaald. op de factuur staat oa "ombouwset" toch leuk 
mijn instellingen zijn ok verdwenen alles staat dicht.
hij doet dit nu blijkbaar bewust. omdat de poten gerviseerd zijn heb je niks aan de vorige waarden. fabrieks waarden zijn natuurlijk wel een goed basis.

ik moet beginnen met instellen, 2 slagenterug van maximaal. maximaal zal wel helemaal uit zijn. Huh
zodra ik de Achtershock heb, welk ik ook door rooske laat servicen ga ik met de racer naar hem toe en stel hij de motor helmaal af 

kost allemaal wat maar dan heb je ook wat
Gelogd
v-TWim
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: November 25, 2010, 18:29:18 »

Zweitse heeft het voor mij ook eens gedaan en ik heb hem toen gevraagd om een basissetting in te stellen. Wat deed ie? Alles psies in 't midden.  Grin Dat deed ik eerder zelf ook. Van daar uit verder werken. Ik weet nog wel dat ik ingaand verder open had staan dan uitgaand.
Gelogd
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: November 26, 2010, 09:17:44 »

Zweitse heeft het voor mij ook eens gedaan en ik heb hem toen gevraagd om een basissetting in te stellen. Wat deed ie? Alles psies in 't midden.  Grin Dat deed ik eerder zelf ook. Van daar uit verder werken. Ik weet nog wel dat ik ingaand verder open had staan dan uitgaand.

Ik zei een keer om te paaien dat hij wel een vak apart heeft.

"Nee hoor, dit kan iedereen. Gewoon van uit de basis werken, elke verandering opschrijven en daarbij wat die verandering doet met de motor. Niet goed, dan terug naar de basis".

"Zolang je dat braaf doet kan er weinig gebeuren. Als je echter niets opschrijft kan je raar verdwalen in al die verschillende afstelmogelijkheden".

Ikzelf blijf het toch wel lastige materie vinden. Zeker als je rare bandenslijtage hebt. Wat trouwens ook nog aan de bandenspanning kan liggen of aan de band zelf, die verschillen namelijk ook nog wel eens in kwaliteit.
Wie snapt het nog
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: November 26, 2010, 12:00:04 »

daarom rij ik meestal bij msl dan kan marc  ernaar kijken en afstellen 
Gelogd

if it runs , race it
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: November 26, 2010, 12:35:07 »

daarom rij ik meestal bij msl dan kan marc  ernaar kijken en afstellen 


 With stupid


RRP heeft HK altijd staan.
rrp is wel duurder, maar de eerste dag van het jaar kan het uit 


RRP heeft voor assen 2011 al weer 2 dagen bekend
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: November 26, 2010, 13:15:06 »

RRP heeft voor assen 2011 al weer 2 dagen bekend

ga volgende maand maar eens mijn agenda voor 2011 samenstellen , ledenon / spa en waarschijnlijk ook pannonia
staan op mijn verlanglijstje en assen zal ook wel voorbij komen 
Gelogd

if it runs , race it
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: November 27, 2010, 11:19:44 »

Ik heb gisteren net voor 129,= aan naaldlagers piston pennen en afdichtringen gehaald bij MP Leek. De achtershock gaat volgende week naar Rooske en ik vervang gewoon alle lagers in de dogbone etc....

Zal wederom de afstellingen noteren  Grin
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: November 27, 2010, 11:42:34 »

Ik heb gisteren net voor 129,= aan naaldlagers piston pennen en afdichtringen gehaald bij MP Leek. De achtershock gaat volgende week naar Rooske en ik vervang gewoon alle lagers in de dogbone etc....

Zal wederom de afstellingen noteren  Grin


ah kijk!

ik heb zojuist mijn ƶhlins achterschok van Ebay binnen gekregen.
heb rooske zojuist gemaild wanneer hij tijd heeft om deze te servicen.

dacht dat er alleen een andere gaffeltje om hem pas te maken voor mijn motor maar ws moet er een andere achterveer op...
had ik niet op gerekend, word een dure maand zo...
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51681 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Ultramod Mille_Moret 3 5190 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44150 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50266 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9234 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!