Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
oktober 31, 2020, 15:34:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Japanner met turbo  (gelezen 36868 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Gepost op: november 26, 2010, 23:33:10 »

Op verzoek een eigen topic gemaakt, de niet-Japanner liefhebbers kunnen dit mooi mijden  Grin
Hier een overzicht van mijn project. Ik weet de scheidslijn niet tussen naked en streetfighter, dus noem het wat je wilt Wink


Eerst een schademotor gekocht






Verbogen valblok




Afgebroken clip-on




Deksel van startmotorhuis gebroken




Eerst maar eens alle kuipdelen verwijderen




Nog meer onbruikbare onderdelen verwijderd






Een nieuw startmotorhuis deksel gemonteerd




De bedrading van koplampen, knipperlichten, tellerunit en gear indicator ontrafeld




Vervolgens de bedrading niet langs maar door het frame gelegd, door wat normaal het ram-air kanaal is








De originele kroonplaat verwijderd




De uitlaat en radiator verwijderd. Die demper moet onder het blok komen




Het subframe ingekort en verbogen om een klein kontje pas te maken






Een kroonplaat met risers en een zwart conisch stuur gemonteerd






Een (omstreden) koplamp gemonteerd en daarop de tellerunit en gear indicator geplaatst




Remtangen van een R1 in combinatie met RVS omvlochten remleidingen en Brembo RCS radiale rempomp gemonteerd






Voor de montage van de turbo eerst testen of het motorblok in goede staat is. Met 155 DIN pk op het achterwiel is dat in orde.
De afstelling van de turbo gebeurt door Erik Jennes van E&R Turbosystems www.erturbosystems.com




Carterpan verwijderd om oliekanaal naar turbo aan te sluiten




Een bak met onderdelen die gemonteerd moeten worden




De inlaat drukbox en up-pipe vanaf de turbo gemonteerd




De aangepaste uitlaatbochten met daaraan de turbo




In het kontje de Power Commander en Ignition Module




Stuurlucht slangen naar de dump valve en wastegate actuator van de turbo







De uitgang van de turbo verbonden met de demper onder het blok




Hier een tank kap en ander voorspatbord gemonteerd




Mile Pajic heeft een extra Laser Hotcam demper pas gemaakt om het geluidsniveau voor circuitgebruik te krijgen










Een boost meter voor de turbodruk gemonteerd




De motor is inmiddels opnieuw afgesteld bij E&R Turbosystems met de extra demper.
Vervolgens de voorpoten eruit gehaald om te laten reviseren en aanpassen bij André Stamsnijder (SO Products)






Ringen achter de veren geplaatst om koppelingslip te voorkomen:




Standaard schokbreker vervangen voor WP Super Competition 4618:








Carbon achterwiel passen:




Luchtfilter verticaal plaatsen:






Carbon wiel met verse band:




Ondertussen de wijzerplaat ook maar wit gemaakt, past beter bij de rest:






De gemodificeerde voorpoten (extra geleidebussen en gepolijste glijvlakken) weer gemonteerd met het voorwiel:




De bouten van de remtangen en de pen door de remblokken worden geborgd. Net als vul- en aftappluggen van olie en koelvloeistof, klembouten van voorwiel-as, moeren van voor- en achter-as enz.:




Om alles een beetje in één stijl te maken, worden de blokdeksels, achterbrug en frame bedekt met carbon:








Montage van een Matris stuurdemper:






Vandaag lekker met blokken gespeeld  *D






Rijklaargewicht (incl. koelvloeistof olie en halve tank benzine) 176,7 kg!






Eindelijk eens foto's in het wild kunnen maken  Smiley








26 april 2011 mijn eerste circuitkilometer gemaakt op Assen. De rondetijden laten nog te wensen over, maar genoten heb ik wel!










Alleen de grondspeling bij de turbo moet nodig verbeterd worden:






Dus maar de zaag in de turbo gezet. Verder ook de wastegate actuator naar boven verplaatst, zodat hopelijk de grondspeling voldoende is. Zo niet dan zal ik een plat filterje op de ingang van de turbo moeten plaatsen die ik regelmatig moet reinigen.








Inmiddels een ander filter geplaatst voor meer grondspeling en daarmee de tweede ZAC race gereden op Assen:




Helaas de laatste ronde van de tweede race op de zevende plek iets te wijd in de (vervuilde?) Strubben en het voorwiel weggeschoven. Ik heb dus weer wat te knutselen voorlopig….










Handen dus uit de mouwen en alle kapotte onderdelen vervangen of repareren:







Een andere koplamp met klein windschermpje aangeschaft en daarvoor en voor de teller-unit nieuwe montagebeugels gemaakt:









Het huidige resultaat:








Ook maar mijn helm in dezelfde stijl gemaakt:


« Laatste verandering: juli 22, 2011, 21:28:32 door emille » Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: november 26, 2010, 23:46:18 »

Met Xenon inbouwen deze spaghetti opgelost:




Helaas tijdens het rijden erachter gekomen dat de turbo bijna geen druk meer leverde.
Dit bleek te komen door vuil tussen het BOV-membraam wat opgezogen is tijdens de val. Verder was de wastegate actuator door de val wat verplaatst waardoor de wastegate valve niet genoeg bediend werd. De turbo moest voor reparatie er af.




Gelukkig was de turbo inwendig nog heel:




Het turbohuis is door Erik Jennes van E&R Turbosystems gelast en gerepareerd.






Daarna op de rollenbank afgesteld en weer tevreden naar huis




Het zadel opnieuw laten verkleden en het Kawasaki logo laten aanbrengen:






Een nieuwe turbodrukmeter gemonteerd en de gear indicator op een stabielere beugel geplaatst:




Verse foto’s:










Ook op de kalender 2012 van XtremeBikez:


« Laatste verandering: januari 05, 2012, 22:07:11 door emille » Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: november 27, 2010, 00:01:47 »

Wooooow gaaf man !
Dit is wel een goede manier om meer pk's uit de motor te persen Smiley zou het ook wel op de RSV willen proberen  maar daar zie je ze niet zo vaak op.

Die kawa moet nu wel helemaal als de brandweer gaan zeg  ben benieuwd hoe hij zich gedraagt Cheesy
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Hautje
ApriliaMembers
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 343


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: november 27, 2010, 00:05:10 »

  ik vind dit wel p@r*& nu maar hopen dat het een beetje te houden is
Gelogd
Kefke
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: november 27, 2010, 00:27:11 »

Laat me aan de moto van Ghostrider denken.
Jammer dat je er een naked van gemaakt hebt, nu kan je die pk's toch niet zo goed benutten?

God zeg, dat ding moet nogal klinken! Luchtfilter dadelijk op de turbo (niet een gevaarlijke plek?) en dan zo'n kort uitlaatje Cheesy
Ga je er een BOV opzetten?

Veel succes ermee!

@Kogeltje: Voor een RSV moet je een compressorkit nemen, die bestaan al:

http://www.youtube.com/watch?v=eiTp2miUJJI

Het gefluit van een Supercharger of Turbo maakt me...

... ik ga jullie de details besparen Cheesy
Gelogd
MxJoey
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: november 27, 2010, 09:56:52 »

Laat me aan de moto van Ghostrider denken.
Jammer dat je er een naked van gemaakt hebt, nu kan je die pk's toch niet zo goed benutten?

God zeg, dat ding moet nogal klinken! Luchtfilter dadelijk op de turbo (niet een gevaarlijke plek?) en dan zo'n kort uitlaatje Cheesy
Ga je er een BOV opzetten?

Veel succes ermee!

@Kogeltje: Voor een RSV moet je een compressorkit nemen, die bestaan al:

http://www.youtube.com/watch?v=eiTp2miUJJI

Het gefluit van een Supercharger of Turbo maakt me...

... ik ga jullie de details besparen Cheesy


Je gaat toch niet MISSELIJK zeggen he? Tongue
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: november 27, 2010, 10:16:58 »

Ohhh, dat koppel 

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! laugh
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: november 27, 2010, 10:20:16 »

Gaaf man!!!

Maar idd, hou dat voorwiel nu maar eens aan de grond...
Gelogd

DONDER-PILOOT
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: november 27, 2010, 10:27:16 »

Ohhh, dat koppel 

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! laugh

Waarom zou je geen fun kunnen hebben op een naked?  Tongue

http://www.dailymotion.com/video/x3lb5y_hayabusa-turbo-moto-ghost-rider_auto

Met taartschep bedoel je parachute denk ik, maar dat is juist makkelijk voor een wheely  Grin
Och het is een experiment. Mocht het niet bevallen is er altijd nog een kuip of topkuip op te knutselen.
En het vermogen is heel makkelijk op te schroeven, hij is nu afgesteld op heelhouden met slechts 0,3 bar overdruk  Azn
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: november 27, 2010, 10:35:47 »

je bent lekker bezig erik. Ben zeer benieuwd naar het live gaan van het gebeuren. Shocked


Trouwens leuk filmpje van de RSV met lekkere muziek van motorhead op de achtergrond, oude tijden herleven Grin

Enne erik, ik ben voorstander voor een naked, het mag eenvoudig gezien worden 
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: november 27, 2010, 11:27:01 »

Ohhh, dat koppel 

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! laugh

Waarom zou je geen fun kunnen hebben op een naked?  Tongue

http://www.dailymotion.com/video/x3lb5y_hayabusa-turbo-moto-ghost-rider_auto

Met taartschep bedoel je parachute denk ik, maar dat is juist makkelijk voor een wheely  Grin
Och het is een experiment. Mocht het niet bevallen is er altijd nog een kuip of topkuip op te knutselen.
En het vermogen is heel makkelijk op te schroeven, hij is nu afgesteld op heelhouden met slechts 0,3 bar overdruk  Azn

Hoi erik,

Ik heb een kennis die heeft een soez 1100 met een turbo.
die heeft op het aw 230 pk en meer dan 200nm koppel.(testsessie op dynojet persoonlijk bijgewoond)
dat is een carburatie fiets en ik weet niet met wat voor een druk hij rijdt. ik dacht 0.5/0.6
hoe komt het dat je koppel relatief gezien dan laag is in verhouding met je pks?
trouwens cool project en ik zou gaan voor de naked versie Afro

gr
sander
Gelogd
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: november 27, 2010, 12:13:14 »

je bent lekker bezig erik. Ben zeer benieuwd naar het live gaan van het gebeuren. Shocked


Trouwens leuk filmpje van de RSV met lekkere muziek van motorhead op de achtergrond, oude tijden herleven Grin

Enne erik, ik ben voorstander voor een naked, het mag eenvoudig gezien worden 

Viespeuk!
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: november 27, 2010, 14:53:33 »

Ohhh, dat koppel 

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! laugh

Waarom zou je geen fun kunnen hebben op een naked?  Tongue

http://www.dailymotion.com/video/x3lb5y_hayabusa-turbo-moto-ghost-rider_auto

Met taartschep bedoel je parachute denk ik, maar dat is juist makkelijk voor een wheely  Grin
Och het is een experiment. Mocht het niet bevallen is er altijd nog een kuip of topkuip op te knutselen.
En het vermogen is heel makkelijk op te schroeven, hij is nu afgesteld op heelhouden met slechts 0,3 bar overdruk  Azn

Hoi erik,

Ik heb een kennis die heeft een soez 1100 met een turbo.
die heeft op het aw 230 pk en meer dan 200nm koppel.(testsessie op dynojet persoonlijk bijgewoond)
dat is een carburatie fiets en ik weet niet met wat voor een druk hij rijdt. ik dacht 0.5/0.6
hoe komt het dat je koppel relatief gezien dan laag is in verhouding met je pks?
trouwens cool project en ik zou gaan voor de naked versie Afro

gr
sander

Tja, misschien een lang slag blok die minder toeren kan maken? Hoe groter de zuigers, hoe groter het koppel maar hoe lager natuurlijk het maximum toerental.
Dat vermogen met zo'n koppel duidt op een lager toerental namelijk. Als je een uitdraai kan regelen is dat misschien te zien. 
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: november 27, 2010, 16:36:32 »

je bent lekker bezig erik. Ben zeer benieuwd naar het live gaan van het gebeuren. Shocked


Trouwens leuk filmpje van de RSV met lekkere muziek van motorhead op de achtergrond, oude tijden herleven Grin

Enne erik, ik ben voorstander voor een naked, het mag eenvoudig gezien worden 

Viespeuk!

tja sory ben gewoon eerlijk
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: november 27, 2010, 17:10:24 »

Ohhh, dat koppel 

En ik vind het ook zonde dat je er een naked van maakt. Je zit dan zelf als een taartschep op de motor, waardoor je de druk van het voorwiel afhaalt. Is dat nou niet net je grootste probleem?

Ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de eerste life run ervaart! laugh

Waarom zou je geen fun kunnen hebben op een naked?  Tongue

http://www.dailymotion.com/video/x3lb5y_hayabusa-turbo-moto-ghost-rider_auto

Met taartschep bedoel je parachute denk ik, maar dat is juist makkelijk voor een wheely  Grin
Och het is een experiment. Mocht het niet bevallen is er altijd nog een kuip of topkuip op te knutselen.
En het vermogen is heel makkelijk op te schroeven, hij is nu afgesteld op heelhouden met slechts 0,3 bar overdruk  Azn

Hoi erik,

Ik heb een kennis die heeft een soez 1100 met een turbo.
die heeft op het aw 230 pk en meer dan 200nm koppel.(testsessie op dynojet persoonlijk bijgewoond)
dat is een carburatie fiets en ik weet niet met wat voor een druk hij rijdt. ik dacht 0.5/0.6
hoe komt het dat je koppel relatief gezien dan laag is in verhouding met je pks?
trouwens cool project en ik zou gaan voor de naked versie Afro

gr
sander

Tja, misschien een lang slag blok die minder toeren kan maken? Hoe groter de zuigers, hoe groter het koppel maar hoe lager natuurlijk het maximum toerental.
Dat vermogen met zo'n koppel duidt op een lager toerental namelijk. Als je een uitdraai kan regelen is dat misschien te zien. 

Ja ik zal eens kijken of ik een uitdraai kan krijgen ben ook wel benieuwd.
ALs je je uitlaat nokkenas timing wat vroeger zet (bijv 5 graden) dan wordt je turbo wat eerder op druk gezet en dit komt zowel het koppel en het topvermogen ten goede.

nogmaals gaaf project
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Olie specificatie Bikeman 1 4763 Laatste bericht maart 10, 2009, 20:59:26
door koekeroe
Re: Waar ben je ooit mee begonnen en waar ben je mee verder gegaan????? « 1 2 ... 7 8 » zeeslot 111 30760 Laatste bericht december 13, 2014, 09:56:42
door Capo dei Capi
Rapid Bike 2 « 1 2 3 4 5 » Hallieknar 68 19424 Laatste bericht september 29, 2009, 23:49:19
door Hallieknar
ook nieuw hier Motormuis 11 2728 Laatste bericht januari 15, 2015, 10:19:03
door Motormuis
Ik zal me eens voorstellen « 1 2 » rob75 16 6091 Laatste bericht maart 02, 2011, 23:23:23
door Deefski

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!