Op verzoek een eigen topic gemaakt, de niet-Japanner liefhebbers kunnen dit mooi mijden

Hier een overzicht van mijn project. Ik weet de scheidslijn niet tussen naked en streetfighter, dus noem het wat je wilt
Eerst een schademotor gekocht

Verbogen valblok

Afgebroken clip-on

Deksel van startmotorhuis gebroken

Eerst maar eens alle kuipdelen verwijderen

Nog meer onbruikbare onderdelen verwijderd

Een nieuw startmotorhuis deksel gemonteerd

De bedrading van koplampen, knipperlichten, tellerunit en gear indicator ontrafeld

Vervolgens de bedrading niet langs maar door het frame gelegd, door wat normaal het ram-air kanaal is

De originele kroonplaat verwijderd

De uitlaat en radiator verwijderd. Die demper moet onder het blok komen

Het subframe ingekort en verbogen om een klein kontje pas te maken

Een kroonplaat met risers en een zwart conisch stuur gemonteerd

Een (omstreden) koplamp gemonteerd en daarop de tellerunit en gear indicator geplaatst

Remtangen van een R1 in combinatie met RVS omvlochten remleidingen en Brembo RCS radiale rempomp gemonteerd

Voor de montage van de turbo eerst testen of het motorblok in goede staat is. Met 155 DIN pk op het achterwiel is dat in orde.
De afstelling van de turbo gebeurt door Erik Jennes van E&R Turbosystems
www.erturbosystems.com
Carterpan verwijderd om oliekanaal naar turbo aan te sluiten

Een bak met onderdelen die gemonteerd moeten worden

De inlaat drukbox en up-pipe vanaf de turbo gemonteerd

De aangepaste uitlaatbochten met daaraan de turbo

In het kontje de Power Commander en Ignition Module

Stuurlucht slangen naar de dump valve en wastegate actuator van de turbo

De uitgang van de turbo verbonden met de demper onder het blok

Hier een tank kap en ander voorspatbord gemonteerd

Mile Pajic heeft een extra Laser Hotcam demper pas gemaakt om het geluidsniveau voor circuitgebruik te krijgen

Een boost meter voor de turbodruk gemonteerd

De motor is inmiddels opnieuw afgesteld bij E&R Turbosystems met de extra demper.
Vervolgens de voorpoten eruit gehaald om te laten reviseren en aanpassen bij André Stamsnijder (SO Products)

Ringen achter de veren geplaatst om koppelingslip te voorkomen:

Standaard schokbreker vervangen voor WP Super Competition 4618:

Carbon achterwiel passen:

Luchtfilter verticaal plaatsen:

Carbon wiel met verse band:

Ondertussen de wijzerplaat ook maar wit gemaakt, past beter bij de rest:

De gemodificeerde voorpoten (extra geleidebussen en gepolijste glijvlakken) weer gemonteerd met het voorwiel:

De bouten van de remtangen en de pen door de remblokken worden geborgd. Net als vul- en aftappluggen van olie en koelvloeistof, klembouten van voorwiel-as, moeren van voor- en achter-as enz.:

Om alles een beetje in één stijl te maken, worden de blokdeksels, achterbrug en frame bedekt met carbon:

Montage van een Matris stuurdemper:

Vandaag lekker met blokken gespeeld *D

Rijklaargewicht (incl. koelvloeistof olie en halve tank benzine) 176,7 kg!

Eindelijk eens foto's in het wild kunnen maken

26 april 2011 mijn eerste circuitkilometer gemaakt op Assen. De rondetijden laten nog te wensen over, maar genoten heb ik wel!

Alleen de grondspeling bij de turbo moet nodig verbeterd worden:

Dus maar de zaag in de turbo gezet. Verder ook de wastegate actuator naar boven verplaatst, zodat hopelijk de grondspeling voldoende is. Zo niet dan zal ik een plat filterje op de ingang van de turbo moeten plaatsen die ik regelmatig moet reinigen.

Inmiddels een ander filter geplaatst voor meer grondspeling en daarmee de tweede ZAC race gereden op Assen:

Helaas de laatste ronde van de tweede race op de zevende plek iets te wijd in de (vervuilde?) Strubben en het voorwiel weggeschoven. Ik heb dus weer wat te knutselen voorlopig….

Handen dus uit de mouwen en alle kapotte onderdelen vervangen of repareren:

Een andere koplamp met klein windschermpje aangeschaft en daarvoor en voor de teller-unit nieuwe montagebeugels gemaakt:

Het huidige resultaat:

Ook maar mijn helm in dezelfde stijl gemaakt: