Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 22:02:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Sjeivehoof's studentbudget-racer makeover  (gelezen 8371 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sjeivehoof
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 58


#26

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: December 14, 2010, 17:24:16 »


Na de crash was er echter wel paniek, de volgende circuitdag (op Assen) was al over een maand.
Deze dag wilde ik absoluut niet missen, want het zou de eerste keer worden dat ik met mijn eigen motor op Assen zou rijden.  

Er zat dus niks anders op dan al mijn vakantie spaargeld bij elkaar te schrapen, om de motor binnen een maand weer aan het rijden te krijgen. Voordat ik kon beginnen met onderdelen kopen moest alleen even bekeken worden wat er tijdens de crash allemaal gesneuveld was. Dit bleek een redelijk lange lijst te worden;

- Kuipruit
- Alle kuipdelen
- Tank
- Cockpit unit
- Kuipbeugels
- Achteras
- Reservoir voor de koppelingsvloeistof
- Voor-remcilinder
- Voor-remleidingen
- Reservoir voor de remvloeistof
- Schetsplaat linkervoetsteun
- Uitlaat bevestiging

Dan waren er natuurlijk ook nog de onderdelen welke niet gesneuveld maar wel (zwaar) beschadigd waren.

- Subframe krom
- Voorvork krom
- Linker clip-on krom
- Achterwiel 3mm uit het spoor

Onderdelen kopen is natuurlijk niet zo moeilijk, maar het moest uiteraard wel allemaal binnen het budget passen. Op zoek dus naar de goedkoopste kuipenset die ik kon vinden. Deze vond ik uiteindelijk op www.ricambi-weiss.de
Eigenlijk alles behalve de kont was leverbaar... nou dan maar een kont van een Yamaha OW01 dat maken we wel passend.  

Andere onderdelen werden gekocht bij een lokale sloper; kuipruit, schetsplaat met voetsteun en de achteras.

De gebruikte kuipbeugels (100 euro, dure grap!  ) vond ik op ebay Duitsland, samen met de cockpit.

De remcilinder met reservoir vond ik op marktplaats, het zou een remcilinder zijn van een 2000 R6 voor 40 euro. Eenmaal thuis zag ik dat meneer de handelaar mij voor 40 euro een radiale Brembo pomp van een RSV had verkocht, mooi meegenomen dus!

De uitlaatbevestiging werd door mij zelf gemaakt, verder kon de clip-on en het subframe gericht worden. De vorkpoten heb ik door een goede kennis laten richten als vriendendienst. Het achterwiel stond 3mm uit het spoor, maar wegens tijd/geld gebrek kon ik dit niet laten richten, ik moest immers al over 4 weken rijden. Ik zou gewoon gaan rijden en kijken of het merkbaar was, zo niet dan bleef het achterwiel maar fijn 3mm uit het spoor staan.

Ik kon er niet onderuit om bepaalde onderdelen nieuw te kopen, zo zijn de remleidingen en het reservoir voor de koppelingsvloeistof nieuw gekocht.

Eenmaal alle onderdelen binnen kon er begonnen worden met het monteren van de motor, zodanig dat ik er op zijn minst mee kon rijden op Assen.



De kwaliteit van de kuipen is over het algemeen goed, alleen de gaten moest ik zelf maken. De dremel heeft tijdens het monteren dus overuren gemaakt.  Grin

Toen het eenmaal tijd was om te rijden was de motor klaar, of ja klaar.... in ieder geval tijdelijk klaar.

Het enige wat nog ontbrak was een andere tank en foam op het zitje, ik kan je vertellen.... dat rijd alles behalve fijn!  






tsssssssssssssss Arme student me r....t
Moet je kijken wat een snoepjes er in de garage staan.
Jij moet je vader eens goed in de ogen kijken en dan zeg je
"Pa ik moet NU je geld hebben want ik moet RACEN"

Als je doelt op die Laverda.... Die is van mij  Embarrassed angel

En ik heb ondertussen ook een kleine sponsor geregeld (A) ... maar dat verhaal komt nog Wink
« Laatste verandering: Oktober 13, 2011, 11:55:09 door Sjeivehoof » Gelogd

Girls want a lot of things from one guy. Conversely, guys want one thing from a lot of girls.
Sjeivehoof
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 58


#26

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: December 14, 2010, 17:25:46 »

Goed bezig! Leuk om zo´n enthousiast verhaal te lezen. Smiley En beviel het op Assen?

Ja dat beviel zeker goed, ik had al vaker op Assen gereden maar nog nooit met mijn eigen circuitmotor.
Ik heb alleen de 2de sessie kunnen rijden, de 1ste sessie had de motor er na de eerste ronde al geen zin meer in. (het probleem was een of ander stekkertje wat doorverbonden moest worden) En na de 2de sessie heeft het de hele dag gestortregend. En ik heb geen regenbanden want ik ben maar een arme student Wink Tongue

student? dan word het ook tijd om je techniek bij te schaven 
teen op de stepies, meer verzitten en de motor rechterop. dan verg je minder van je banden met minder kans op een LowSider.


Dat is misschien wel handig ja... zal er volgend seizoen op letten Wink ik ga ook een dagje niveau 2 doen bij motorsportschool... ik hoop dat ik daar wat mee op schiet 
Gelogd

Girls want a lot of things from one guy. Conversely, guys want one thing from a lot of girls.
milletuono
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: December 14, 2010, 17:29:15 »

Ja en wat er achter staat(matchless? ariel) en waar je nog net het remhandle van te zien is aan de rechterkant van de foto.

Maareh Vanilla ice zij ook dat ie van de straat kwam
arme jongen
Ik gun je het van harte hoor maar arm ben je niet Cool


Gelogd
Sjeivehoof
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 58


#26

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: December 14, 2010, 19:05:18 »

Ja en wat er achter staat(matchless? ariel) en waar je nog net het remhandle van te zien is aan de rechterkant van de foto.

Maareh Vanilla ice zij ook dat ie van de straat kwam
arme jongen
Ik gun je het van harte hoor maar arm ben je niet Cool




Jaaaa dat is allemaal niet van mij...

Ik heb niks te klagen, maar ik kan zeker niet met geld strooien... ik werk hard voor mijn hobby's en deed ik dat niet dan kon ik het motorrijden/circuitrijden wel vergeten Wink
Gelogd

Girls want a lot of things from one guy. Conversely, guys want one thing from a lot of girls.
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: December 14, 2010, 20:06:56 »

Goed bezig! Leuk om zo´n enthousiast verhaal te lezen. Smiley En beviel het op Assen?

Ja dat beviel zeker goed, ik had al vaker op Assen gereden maar nog nooit met mijn eigen circuitmotor.
Ik heb alleen de 2de sessie kunnen rijden, de 1ste sessie had de motor er na de eerste ronde al geen zin meer in. (het probleem was een of ander stekkertje wat doorverbonden moest worden) En na de 2de sessie heeft het de hele dag gestortregend. En ik heb geen regenbanden want ik ben maar een arme student Wink Tongue

student? dan word het ook tijd om je techniek bij te schaven 
teen op de stepies, meer verzitten en de motor rechterop. dan verg je minder van je banden met minder kans op een LowSider.


Dat is misschien wel handig ja... zal er volgend seizoen op letten Wink ik ga ook een dagje niveau 2 doen bij motorsportschool... ik hoop dat ik daar wat mee op schiet 

Of training bij The Race Academy, daarvan zijn instructeurs hier op het forum  Wink
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: December 14, 2010, 20:35:14 »

Trainingen bij MSH zijn ruk!
Beetje treintje rijden en amper feedback, kun je beter een keer met de ARA mannen mee
hebben behoorlijk wat ervaring en zitten genoeg snelle jongens bij
 
Race Academy is super maar erg duur

Ik geloof dat je bij mij (Belfeld) in de buurt woont, ga je gewoon en keer mee als we met een
aantal mensen afspreken.

Gr Frank
Gelogd

ZAC#4
Sjeivehoof
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 58


#26

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: December 14, 2010, 20:40:02 »

Trainingen bij MSH zijn ruk!
Beetje treintje rijden en amper feedback, kun je beter een keer met de ARA mannen mee
hebben behoorlijk wat ervaring en zitten genoeg snelle jongens bij
 
Race Academy is super maar erg duur

Ik geloof dat je bij mij (Belfeld) in de buurt woont, ga je gewoon en keer mee als we met een
aantal mensen afspreken.

Gr Frank

Ik heb geen idee hoe niveau 2 bij MSH in elkaar steekt.. ik weet wel dat de begeleide trainingen van trackdays4all (voorheen circuitrijden.nl) goed in elkaar zitten. Alleen deze zijn ook duur, 160 euro per dag EXTRA.

Ik woon inderdaad in de buurt van Belfeld Wink (Helden) maar is goed, ik ga wel een keer mee 
Gelogd

Girls want a lot of things from one guy. Conversely, guys want one thing from a lot of girls.
Jelle
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: December 14, 2010, 21:02:44 »

Trainingen bij MSH zijn ruk!
Beetje treintje rijden en amper feedback, kun je beter een keer met de ARA mannen mee
hebben behoorlijk wat ervaring en zitten genoeg snelle jongens bij
 
Race Academy is super maar erg duur

Ik geloof dat je bij mij (Belfeld) in de buurt woont, ga je gewoon en keer mee als we met een
aantal mensen afspreken.

Gr Frank

Ik heb geen idee hoe niveau 2 bij MSH in elkaar steekt.. ik weet wel dat de begeleide trainingen van trackdays4all (voorheen circuitrijden.nl) goed in elkaar zitten. Alleen deze zijn ook duur, 160 euro per dag EXTRA.

Ik woon inderdaad in de buurt van Belfeld Wink (Helden) maar is goed, ik ga wel een keer mee 

Jaja dan gaat deze ook mee!

@Sjeive zoene YZF heb ik auch gehad!
Zal nog uns ff kieke of ich nog onderdeile heb ligge.

Gr Jelle
Gelogd

ZZR 600
YZF 750
R1 2000
CB 900 HORNET

TUONO 2003!
Sjeivehoof
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 58


#26

Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: December 14, 2010, 21:09:16 »

Trainingen bij MSH zijn ruk!
Beetje treintje rijden en amper feedback, kun je beter een keer met de ARA mannen mee
hebben behoorlijk wat ervaring en zitten genoeg snelle jongens bij
 
Race Academy is super maar erg duur

Ik geloof dat je bij mij (Belfeld) in de buurt woont, ga je gewoon en keer mee als we met een
aantal mensen afspreken.

Gr Frank

Ik heb geen idee hoe niveau 2 bij MSH in elkaar steekt.. ik weet wel dat de begeleide trainingen van trackdays4all (voorheen circuitrijden.nl) goed in elkaar zitten. Alleen deze zijn ook duur, 160 euro per dag EXTRA.

Ik woon inderdaad in de buurt van Belfeld Wink (Helden) maar is goed, ik ga wel een keer mee 

Jaja dan gaat deze ook mee!

@Sjeive zoene YZF heb ik auch gehad!
Zal nog uns ff kieke of ich nog onderdeile heb ligge.

Gr Jelle


Het is ook niet normaal hè, 2x Jelle, 2x YZF750, 2x Aprilia.... en ook nog uit hetzelfde dorp 
Maar als je nog onderdelen hebt liggen hoor ik het graag Wink

Ben nu weer bezig met verbeteren/demonteren, schuren, spuiten enz. (foto's volgen)
Gelogd

Girls want a lot of things from one guy. Conversely, guys want one thing from a lot of girls.
Jelle
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: December 14, 2010, 21:11:59 »

Nie normaal he

Zal eens kijken wat ik nog heb liggen, waarschijnlijk niet zo heel veel.
Laat het wel even weten.

GR jelle
Gelogd

ZZR 600
YZF 750
R1 2000
CB 900 HORNET

TUONO 2003!
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: December 14, 2010, 21:28:09 »

Trainingen bij MSH zijn ruk!
Beetje treintje rijden en amper feedback, kun je beter een keer met de ARA mannen mee
hebben behoorlijk wat ervaring en zitten genoeg snelle jongens bij
 
Race Academy is super maar erg duur

Ik geloof dat je bij mij (Belfeld) in de buurt woont, ga je gewoon en keer mee als we met een
aantal mensen afspreken.

Gr Frank



Ik heb geen idee hoe niveau 2 bij MSH in elkaar steekt.. ik weet wel dat de begeleide trainingen van trackdays4all (voorheen circuitrijden.nl) goed in elkaar zitten. Alleen deze zijn ook duur, 160 euro per dag EXTRA.

Ik woon inderdaad in de buurt van Belfeld Wink (Helden) maar is goed, ik ga wel een keer mee 


je kan veel van "ervaren" mensen leren en afkijken.
je kan je ook inlezen in rijtechiek voor op het circuit. uitvoeren is een 2e maar het zal je zeker helpen! dit is een goed stukje leesvoer  A Twist Of The Wrist door Keith Code  deze heb ik nog wel digitaal NL vertaald. als je daar belang bij hebt moet je maar even mailen.

Gelogd
Sjeivehoof
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 58


#26

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: December 15, 2010, 11:29:23 »


Zo, ondertussen ben ik dus weer begonnen met het demonteren van de Yamaha om hem deze winter weer goed voor elkaar te maken voor het komende seizoen. De eerste circuitdagen zijn ook alweer geboekt;

- 5 en 6 mei Ecuyers 



Het is een beetje een donkere foto, maar goed het is te zien dat de YZF weer gedemonteerd word 





Kont, en rechter- bovenkuip staan ondertussen in de primer. (Motip witte primer, 8 euro) 



De tank is inmiddels ook binnen 1 klein deukje en geen brandstofpomp, maar mijn brandstof pomp heeft de crash overleeft dus dat is geen probleem. (50 euro)



De rest van het kuipwerk verspreid over de vloer, de chef werkplaats is er minder blij mee 



Cockpit unit is ook binnen, heeft wel hier en daar een krasje... (40 euro)

Nog 1 week school en dan is het weer kerstvakantie, aangezien mijn werkgever dicht is tussen kerst en nieuwjaarsdag heb ik tijd genoeg om de rest van de kuipen te schuren. Samen met een paar maten gaan we alle motoren in ongeveer dezelfde kleuren spuiten;

- Witte nummervlakken voor op de kuip en links en recht op de kont.
- Basiskleur matzwart
- Fluorescerende accenten op de kont, zijkuipen, tank, topkuip en voorspatbord

We zijn met 5 vrienden en ieder krijgt zijn eigen fluor kleur, ik heb de kleur Fluorescerend Orange toegewezen gekregen. Omdat ieder van ons witte verf en mat zwarte verf moet hebben bestellen we professionele autolak (veel liters, kost minder). Chef werkplaats bij mij thuis heeft een geïmproviseerde spuitcabine en een verfspuit, eens kijken hoe me dat spuiten me af gaat dus 
Gelogd

Girls want a lot of things from one guy. Conversely, guys want one thing from a lot of girls.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25552 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Thomas' moeder Aprilia Red Rose Classic 50 « 1 2 » *Thomas* 16 25431 Laatste bericht Juli 25, 2009, 10:04:12
door *Thomas*
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16295 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
Thomas zijn RS50 OM projecten - update « 1 2 3 » *Thomas* 38 26707 Laatste bericht December 26, 2008, 09:54:16
door *Thomas*
advies gevraagd « 1 2 3 4 5 » sjakov 68 27799 Laatste bericht April 19, 2008, 20:24:03
door Tuono GR66

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!