Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 00:52:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ZAC 2011 Reglement  (gelezen 11133 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Gepost op: Januari 04, 2011, 15:51:10 »

Wel regenbanden en bandenwarmers, echter niet voor iedereen.

www.rszmotorsport.nl

Voor de snelle goden geldt dit niet, maar voor de S0 en S1 klasse heeft dit wel nadelen.
Je kan bezwaar aantekenen en een mail sturen naar frank@rszmotorsport.nl

Nou verwacht ik niet in de S0 rond te gaan rijden angel maar toch een mail gestuurd vanwege deze ietwat kromme besluitvorming.

Hier mijn mailtje:
Beste Frank,

Graag maak ik mijn bezwaar kenbaar tegen de beslissing om regenbanden/bandenwarmers niet voor alle klassen toe te staan.

Jullie standpunt is dat motorsport aantrekkelijk moet zijn voor iedereen en er niet teveel kosten bij moeten komen.

Ik denk hier toch anders over:
- Voor wat betreft het kostenplaatje, het is ieders eigen keus hoeveel tijd en geld je in je hobby steekt. Het is niet een organisatie om dit te bepalen. Degenen die die kosten kunnen en willen maken moeten daarin vrij worden gelaten.

- Voor wat betreft veiligheid, als het nat is wil ik met regenbanden de baan op en niet met semi-straatbanden of straatbanden. Het verschil in grip is wezenlijk en ik kan geen goed argument bedenken waarom dit anders zou zijn bij de S0.
Volgens mij kost in de regen rijden op racebanden, gezien de eventuele gevolgen, nog veel meer dan een extra set velgen en een paar regenbanden. Indien je op straatbanden gaat rijden speciaal voor de regen liggen de kosten gelijk aan regenbanden.

Vorig jaar KNMV C-Cup gereden, door het licentie gedonder maar besloten het zo te laten en niet alles naar FAME om te zetten.
Als bovenstaande niet wordt aangepast brengen jullie mij serieus aan het twijfelen tussen weer de C-Cup of ZAC.

Ik heb erg veel zin om dit jaar voor het eerst ZAC te gaan rijden en ben benieuwd naar jullie besluit omtrent bovenstaande.

Met vriendelijke groet,
Gelogd
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 04, 2011, 16:15:35 »

En bandenwarmers betalen zich uiteindelijk ook terug waarna het kostenplaatje alleen maar aantrekkelijker word...
Gelogd
breed
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.368


.......

Timor-Leste
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 04, 2011, 19:20:46 »

de officiele mail:


Beste ZAC coureurs,

Allereerst wensen wij jullie allemaal een gezond- en gelukkig 2011 en bovenal een heel sportief racejaar!

We pakken het nieuwe jaar stevig uit en presenteren jullie vol trots onze nieuwe website: www.rszmotorsport.nl
Achter de schermen hebben ZAC coureur Onno Cram en partner Yvonne Wessel hard gewerkt om de deadline van 3 januari 2011 te halen... ...en dat is hun gelukt! SUPER!!

En met het verschijnen van de website staan we aan de vooravond van een nieuw seizoen Zomer Avond Competitie Motoren.
De vertrouwde opzet blijft, maar enkele wijzigingen zijn noodzakelijk om de belangstelling voor deelname te verhogen.
Wat kun je zoal verwachten?

In 2011 krijgt iedere rijder wedstrijdpunten. De zes beste resultaten tellen mee voor een algemeen klassement. Wie een wedstrijd verhinderd is of (bijvoorbeeld) met pech uitvalt, maakt zo nog steeds kans op een hoge eindklassering. Wie gedurende het jaar wordt overgeplaatst naar een andere klasse, neemt zijn of haar punten mee.

Geheel in stijl zijn de oude raceklassen vervangen voor 4 herkenbare namen: S0 wordt TOMS Cup, S1 wordt SPORT Cup, S2 wordt RACE Cup en S3 wordt de HYPERPRO Cup. De indeling van deze klassen is gerangschikt naar gereden rondetijden. De onderlinge snelheidsverschillen komen niet alleen de veiligheid maar ook het raceplezier ten goede. De rondetijden van TT Circuit Assen zijn onze norm.
 
Hyperpro (progressieve vering- en dempingproducten) is een nieuwe partner binnen de ZAC en wordt vertegenwoordigd door 2Tires coureur Menno Jongma. Vandaag werd bekend dat alle ZAC coureurs via 2Tires (en op vertoon van een geldige FAME 2011 licentie) 10% korting krijgen op alle Hyperpro (http://www.hyperpro.com) onderdelen, voor zowel straat- als circuitmotor. Niet slecht, toch?

Zoals jullie weten kunnen er per wedstrijddag maximaal 40 deelnemers per klasse van start gaan. Wie uiterlijk 4 weken voorafgaande de wedstrijddatum inschrijft (en betaalt), is zeker van zijn startplaats. Zijn er meer aanmeldingen dan beschikbare startplaatsen, dan komt er een aanvullende (5e) ZAC klasse (Sport Cup II). Zijn er vier weken voorafgaande aan de wedstrijddatum onvoldoende aanmeldingen, dan geldt vol=vol.

In het hoofdmenu tref je ook een pagina voor een nieuw RSZ Motorsport item: VRIJ RIJDEN. Exact 1 maand van tevoren weten wij het aantal deelnemers. Dan beslissen we over de 5e groep rijders: wordt het de SPORT Cup II of wordt het Vrij Rijden. Dit laatste onderdeel is beslist noodzakelijk om de evenement rendabel te organiseren. Wij hopen echter dat de 4 Cup’s volstromen en de Sport Cup II de 5e ZAC raceklasse zal zijn!

Ook nieuw in 2011 is het gebruik van BANDENWARMERS. Deze zijn uitsluitend toegestaan in de Race Cup en Hyperpro Cup. En met uitzondering van de TOMS Cup is het ook gebruik van REGENBANDEN toegestaan. Deze wijzigingen en andere onderwerpen staan beschreven in het nieuwe ZAC Motoren Reglement 2011.  Zodra de exacte inhoud nauwkeurig is nagelopen zal het reglement op de website gepubliceerd worden.
 
Uiteraard kun je op onze nieuwe site jezelf registreren, een FAME licentie aanvragen en wedstrijden inkopen. Wie dat tijdig doet, ontvangt een aantrekkelijke vroegboekkorting! Ook aanstormende coureurs kunnen zich via de site inschrijven voor de TOMS racecursus. Dus wie zijn of haar racelicentie wil behalen, kan al op 6 april 2011 deze unieke raceopleiding volgen. LET OP: er zijn 2 TOMS cursusdagen in 2011 die elk gecombineerd worden met 2 van de 4 ZAC raceklassen...

Nou, we hopen dat je het nog kunt volgen. Lees alles gewoon op je gemak op 1 van de vele pagina’s van de nieuwe website.
Kijk ook een naar de mogelijkheid om als ingeschreven cursist of rijder een verslag te plaatsen over je behaalde successen in 2011! Hoe dit werkt, lees je op de pagina INTERACTIEF

Tot slot: als je meer informatie zoekt dan je op de site kunt vinden, kijk dan niet verder om je heen maar neem dan gerust contact met ons op, de gegevens vind je op de RSZ Motorsport contactpagina.
En LET OP: we hebben nieuwe mailadressen waarop je ons (ook) kunt bereiken. Willen jullie deze svp zoveel mogelijk gebruiken?


Met vriendelijke groet,
RSZ Motorsport B.V.


Frank Kerseboom
Huub Vermeulen
Dick van Iperen

Postbus 4 | 2040 AA | Zandvoort
Info@rszmotorsport.nl | www.rszmotorsport.nl

Gelogd

ZAC #65  DCR #365
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 04, 2011, 20:24:42 »

ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar in welke groep mag ik me inschatten?......................uh jack, in welke groep heb jij dit jaar gereden?
Juist heet verhaal van regenbanden maakte het voor mij interessant om een heel seizoen ZAC te rijden. Moet ik Malle Eppie wel gelijk in geven...............
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 04, 2011, 20:54:22 »

ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar in welke groep mag ik me inschatten?......................uh jack, in welke groep heb jij dit jaar gereden?
Juist heet verhaal van regenbanden maakte het voor mij interessant om een heel seizoen ZAC te rijden. Moet ik Malle Eppie wel gelijk in geven...............


Hè MAurice, je kunt best in klasse S2.
Dus je mag regenbanden en bandenwarmers
Gelogd

ZAC#4
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 04, 2011, 21:11:49 »

ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar in welke groep mag ik me inschatten?......................uh jack, in welke groep heb jij dit jaar gereden?
Juist heet verhaal van regenbanden maakte het voor mij interessant om een heel seizoen ZAC te rijden. Moet ik Malle Eppie wel gelijk in geven...............


Hè MAurice, je kunt best in klasse S2.
Dus je mag regenbanden en bandenwarmers

Maurice, je hoort duidelijk in de Hyperpro cup (S3) met jouw ervaring en snelheid.
Geen zorgen over bandenwarmers en regenbanden, want dat mag daarin gewoon 
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 04, 2011, 21:14:52 »

ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar in welke groep mag ik me inschatten?......................uh jack, in welke groep heb jij dit jaar gereden?
Juist heet verhaal van regenbanden maakte het voor mij interessant om een heel seizoen ZAC te rijden. Moet ik Malle Eppie wel gelijk in geven...............


Hè MAurice, je kunt best in klasse S2.
Dus je mag regenbanden en bandenwarmers

Maurice, je hoort duidelijk in de Hyperpro cup (S3) met jouw ervaring en snelheid.
Geen zorgen over bandenwarmers en regenbanden, want dat mag daarin gewoon 
Ja, gewoon Hyperpro, kan ik nog eens genieten van de sound en looks van een RSV4 
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 04, 2011, 22:58:11 »

Hieronder de indeling van de raceklassen op basis van je richttijd op Assen. Ik zit zelf op de grens van Sport en Race cup. Snelste tijd Assen vorig jaar 2.02, met langzame ruskenhoek.


ZAC RACEKLASSEN

1. TOMS Cup
Dit is de perfecte instapklasse. De snelheden zijn relatief laag en dus is er in de TOMS Cup veel ruimte om wedstrijdervaring op te doen.  Richttijd Assen: groter of gelijk aan 2.05'00 *)

2. SPORT Cup
Dit is de meest populaire klasse. De rijders uit de SPORT Cup racen met de ideale mix van snelheid en vaardigheden. regenbanden toegestaan. Richttijd Assen:  2.04'99 min. tot  2.00'00 min.

3. RACE Cup
In deze klasse wordt er fanatiek veel gas gegeven!. Maar... de RACE Cup werkt wel twee kanten op: als ontwikkelingsplatform naar een (nog) hoger niveau, of als stabiele omgeving voor de semi-professionele racers... Regenbanden en bandenwarmers toegestaan. Richttijd Assen:  1.59'99 min. tot  1.55'00 min.

4. HYPERPRO Cup
Dit is het hoogst haalbare niveau bij de ZAC. Niet alleen het vermogen, maar ook de juiste afstelling zijn van belang. Regenbanden en bandenwarmers toegestaan. Desondanks wordt er om iedere punt in de HyperPro Cup uiterst sportief gestreden...
Richttijd Assen:  1.55'00 min. of (veel) sneller

*) Voor de rondetijden wordt uitgegaan van de snelle ruskenhoek, of de langzame ruskenhoek minus 2 seconden.
Gelogd
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 05, 2011, 18:17:44 »

1e wedstrijd in April is enkel Toms en Sportcup, dus ik begin in de Sportcup
met de nieuwe Ruskenhoek moet een 2.00 er toch wel in zitten Grin
Zonder een of ander Japans monster met 176pk op het achterwiel angel
Gelogd

ZAC#4
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 05, 2011, 19:08:22 »

wie bedoel je daarmee  Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes








 Grin
Gelogd

if it runs , race it
Mille Merckel
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.954


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: Januari 05, 2011, 22:07:50 »

Maurice, je hoort duidelijk in de Hyperpro cup (S3) met jouw ervaring en snelheid.
Geen zorgen over bandenwarmers en regenbanden, want dat mag daarin gewoon 

ho ho, ik ben met de RSV4 niet zo snel als met de 'oude' twin...............daar moet ik nog aan gaan werken Grin
Gelogd

Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit te werken.
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Januari 05, 2011, 22:28:39 »

Maurice, je hoort duidelijk in de Hyperpro cup (S3) met jouw ervaring en snelheid.
Geen zorgen over bandenwarmers en regenbanden, want dat mag daarin gewoon 

ho ho, ik ben met de RSV4 niet zo snel als met de 'oude' twin...............daar moet ik nog aan gaan werken Grin
Dan begin je toch gewoon in de Raced cup, schaaltjes pakken en door naar de grote jongens  Grin
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
emille
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.826


Weer eens wat anders

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Januari 05, 2011, 23:25:48 »

Laatste nieuws van Onno Cram: "regenbanden zullen in de TOMS cup ook worden toegestaan"
Gelogd

Aprilia RSV Mille oranje/paars 1999
Aprilia RSV Mille matzwart 2001
Aprilia RSV Mille R geel 2001
Aprilia RSV Mille/Tuono zwart 2002
Aprilia Shiver 750 zwart 2008
Aprilia RSV Mille R geel 2003
malle eppie
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 702


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Januari 06, 2011, 08:36:22 »

Laatste nieuws van Onno Cram: "regenbanden zullen in de TOMS cup ook worden toegestaan"

Dit hebben ze snel opgepakt, keurig
Gelogd
patrickhenr
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: Januari 06, 2011, 09:26:20 »

Jammer voor de mensen die in s0 en s1 gaan rijden dat ze geen bandenwarmers mogen gebruiken.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51327 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10314 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 9961 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8886 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
CPZ 29 september « 1 2 ... 5 6 » Blijhoofd 83 28414 Laatste bericht Oktober 01, 2011, 18:15:58
door black bee

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!