Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 13:37:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Geluid en keuren bij RDW  (gelezen 4459 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
renatini6472
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 13


Netherlands
« Gepost op: Januari 19, 2011, 23:04:33 »

Hallo gasten,

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik de gelukkige eigenaar van een mooie falco. Ik ga deze binnenkort ophalen ophalen en ter keuring aanbieden bij de RDW. Nu zijn er op de motor Bos uitlaten gemonteerd waarvan de eigenaar de geluidsdempers eruitgehaald heeft. Hij maakt dus een erg mooi geluid maar volgens mij veel te hard om door de keuring heen te komen. ik heb ze niet gecontroleerd op het keurmerk. Maar ik kan het allemaal mis hebben natuurlijk. Zijn er mensen die hun motor door de keuring hebben geloodst met sportdempers (zonder geluidsdempers)???Verder lees ik veel over een reflector die onderaan de kentekenplaat moet zitten. Is dit iets wat je na de keuring mag doen of moet die er bij de keuring al op zitten. In dat geval moet ik dus een kentekenplaathouder aan gaan schaffen. Verder sta ik open voor alle info die jullie mij kunnen vertellen ten aanzien van het keuren van de motor. ik hoor het rgaag van jullie,

Groeten,

Rene


* 6531044117.jpg (38.95 KB, 550x309 - bekeken 394 keer.)

* 6535499629.jpg (22.16 KB, 270x480 - bekeken 400 keer.)

* 6578116224.jpg (22.24 KB, 270x480 - bekeken 402 keer.)

* 6599126525.jpg (38.18 KB, 550x309 - bekeken 401 keer.)
Gelogd
MatthijsA
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 913


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Januari 19, 2011, 23:46:06 »

Zou gewoon even kijken of je van iemand een setje originele dempers mag lenen.
Zou zonde zijn als je er niet doorkomt. Dempers moeten in ieder geval een e-keur hebben
Een reflector kun je met een stripje en een beetje dubbelzijdig tape er wel onder plakken
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Januari 20, 2011, 08:36:39 »

Hangt helemaal af welke keurmeester  je hebt... ik zou idd wel originele dempers monteren.
De een kijkt nergens naar en de ander keurt hem gewoon af als je koplamp verkeerd staat afgesteld 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Januari 20, 2011, 08:45:01 »

zou het er niet op gokken met die BOS  dempers

beste is idd even een paar originele pijpen te lenen.  die reflector is zo'n rond dingetje wat onder je kentekenplaat hoort te hangen maar meestal al door de dealer verwijderd wordt omdat het er niet uitziet.....   als je vrijdagavond op de ruilbeurs bent bij roke zou ik voor beide items even de mannen aanspreken ik denk dat je ze wel kunt lenen voor een kratje bier ofzo.....


Gelogd
renatini6472
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 13


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Januari 22, 2011, 15:08:34 »

Mannen, bedankt voor jullie reacties. Helaas was de ruilbeurs voor mij geen optie, ik moest helaas werken. Dan de volgende vraag is dan ook....is er iemand die een paar originele Falco dempers op de plank heeft liggen die hij voor een weekje kan missen???

En is er ergens een checklist te vinden met punten waaraan je motor aan moet voldoen wanneer je hem ter keuring aanbiedt. Die kleine refector onder je kentekenplaat heb ik ook via het forum maar wist dit echt niet. Mischien zijn er nog veel meer van die kleine dingetjes waar je rekekening mee moet houden.

Ik hoor het wel en alvast bedankt.

Groet, Rene
Gelogd
vriesfde
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 155


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Januari 22, 2011, 15:30:09 »

Ik kan het niet duidelijk inschatten bij jouw fiets, maar er is een minimale afstand die aanwezig moet zijn tussen de achterste knippers, 30 cm, en ze moeten natuurlijk ook e E-keur merk hebben.
Om aan de reflector eis te voldoen (geen gezeik met politie) heb ik op een gratis motoport reklame/kenteken plaat houder onderaan een rechthoekige refelctor geplakt, zie je helaas niet meer de motorport tekst Grin

Kan helaas geen overzicht site vinden met alle eisen....
Succes ermee!
Gelogd

'99 RSV Mille
Petrolhead
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 46


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Januari 22, 2011, 17:11:32 »

Volgens mij wordt er niet echt meer een technische keuring uitgevoerd wanneer je een motorfiets uit een land invoert welke lid is van de Europese Unie.
Ik weet echter niet hoe het is bij excessen zoals koplampen uit de UK of herriepijpen.
Persoonlijk zou ik herriepijpen wat stiller maken, alleen voor de keuring  Evil

Ik heb nog niet zo heel lang geleden een Honda   ingevoerd vanuit België.
Controle van het buitenlandse kentekenbewijs, frame- en motornummers en de typegoedkeuring en ik mocht weer gaan. Technisch is er niet naar gekeken, ondanks een gedegen voorbereiding.

Heb nog even met de keurmeester erover gesproken aangezien ik deze beroepshalve wel vaker spreek....blijkt dat technische keuring niet meer in overeenstemming is met Europese regels. Dit was bij personenauto's al langer het geval.
Gelogd

renatini6472
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 13


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Januari 22, 2011, 20:02:43 »

Wederom weer bedankt voor de reacties. Ik ben vaandag even aan het bellen geslagen en de huidige eigenaar heeft de geluidsdempers die bij de bos uitlaten horen nog in zijn bezit. Volgens mij gaat dat wel weer een hoop herrie schelen. Ik zal eens bellen naar de RDW of zij mij inzage kunnen geven in wat er nodig is om de motor goedgekeurd te krijgen. Ik bedoel maar, 30 cm tussen knipperlichten.......ik zou echt niet weten dat dat een eis is. Maar wordt vervolgd.....eerst nog even twee weekjes wachten voordat hij uberhaupt in Nederland is. Groeten, Rene
Gelogd
Kiwi
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Januari 22, 2011, 20:18:34 »

Hoi,

Ga mijn RSV4 komende dinsdag keuren Grin, laat wel even weten of ze op geluid keuren of niet, heb in het verleden ook een RD500 door de keuring heen gekregen, echter omdat dit een oldtimer betreft zijn ze hier soepeler in, daarbij hadden we de uitlaat met glaswol volgepropt, dit is misschien ook nog een optie voor je, te krijgen bij elke bouwmarkt hier zaten destijds ( 2 jaar geleden ) ook raceuitlaten op.

Gr. Kiwi  Evil
Gelogd
vriesfde
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 155


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: Januari 22, 2011, 20:19:52 »

Nog wat leesvoer gevonden, Voertuigreglement :http://lexius.nl/voertuigreglement/hoofdstuk5/afdeling4


En het volgende vond ik op   http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15369596, heeft wel betrekking op zelfbouw, maar er wordt wel de minimale afstand tussen knippers achter vermeld, better be safe than sorry....

RDW TESTCENTRUM   Checklist kentekenkeurin zelfbouw motorfietsen

Acc.   Niet acc.
Framenuminer:   
1   Een linker achteruitkijkspiegel en een rechter achteruitkijkspiegel (VR art. 5.4.4.5 en art. 5.1-1),   
indien de maximum snelheid van de motorfiets 100 krn/u of meer kan bedragen.   
De spiegels moeten een spiegelend oppervlak van tenminste 50 cm' hebben waarmee het   
voorgeschreven gezichtveld kan worden bereikt   
I   In geval van cirkelvormige spiegels de diameter ligt tussen 0,1 en 0,15 meter.   
II   In geval van een niet cirkelvormige spiegel tussen de buitenranden van het spiegelend   
oppervlak een cirkel past met een diameter van 0,1 meter.   
Voorts moet het spiegelend oppervlak passen in een vierkant met zijden van 0,15 meter   
2   Deugdelijke snelheidsmeter (verlichting + aanduiding in Km/h of Mph).   
De teller mag nooit minder aangegeven dan de werkelijk gereden snelheid (50 km/h +9 / -0 .   
3   Indien de buddyseat langer is dan 50 cm., dienen ook voor de duopassagier voetsteunen aanwezig te   
zijn.   
4   Het zadel moet goed vastzitten (niet met tie-wrapss)   
5   Verlichting   
•   Groot/dimlicht: (wit/geel) Goedgekeurd (E of NL keurmerk) tussen 50 - 120 cm boven wegdek.   
•   Achterlicht: (rood) tussen 40 (25)` en 160 cm boven wegdek.   
•   Kentekenplaatverlichting: (wit) geen hoogte voorgeschreven, moet wel op kentekenplaat schijnen.   
•   Stoplicht: (rood) tussen 40(25)' en 160 cm boven het wegdek   
•   Knipperlichten (amber geel). (Knipperlichten zijn verplicht; artikel 5.4.51 en 5.1.1 van het VR)   
Minimale afstand dat de kipperlichten uit elkaar moeten staan: vdór 34 (24)' cm /-achter 24 cm   
•   Stadslicht: (wit/geel) tussen 35 en 120 cm boven het wegdek. (Één of twee stadslichten zijn   
verplicht; zie artikel 5.4.51 en 5.1.1 van het VR)   
•   Opmerking: afstanden gemeten vanaf lichtdoorlatend gedeelte.   
6   Reflectoren   
•   Achterzijde (verplicht): niet driehoekige rode reflector, goedgekeurd (E keurmerk; indien SAE of   
---DOT dan-wel kwaliteit 1 of la), tussen 40 en 120 cm boven wegdek, geplaatst in het   
middenlangsvlak aan de achterzijde en maximaal 15°(25°) t.o.v. verticaal.   
•   Voorzijde (toegestaan): witte reflectoren tussen 35 (25)` en 90 cm boven wegdek.   
•   Zijkant (toegestaan): oedgekeurde oranje reflectoren (SAE, DOT of E-keurmerk)   
7   Banden/wielen   
•   Wiellagers mogen geen voelbare speling hebben   
•   De bandenwielen mogen niet aan kunnen lopen   
•   Let op de juiste draairichting van de band bij montage.   
•   De aanduiding "NOT FOR HIGHWAY USE"/ NHS mag er NIET opstaan.   
•   De banden dienen geschikt te zijn voor het van toepassing zijnde laadvermogen en topsnelheid   
•   De banden mogen geen beschadigingen vertonen waarbij het karkas zichtbaar is.   

•   De banden mogen geen uitstulpingen vertonen.   
•   De profilering van de hoofdgroeven van de band moet over de gehele omtrek van het loopvlak   
tenminste 1,0 min bedragen, m.u.v. slijtage-indicatoren.   
•   Montage van een autoband is niet toegestaan.   
•   Banden mogen niet zijn opgesneden.   
•   Vooras en achteras dienen geborgd te zijn (echter niet met loctite)   
Opmerking: Degebruikte moeren moeten over de gehele lengte dragen   
•   Wielen dienen afgeschermd te zijn- (Het achterspatbord, kentekenplaat inbegrepen, moet reiken   
tot minimaal de horizontale lijn van bovenzijde achter-velgnaar achteren.   
8   Het framenummer en de aanduiding"zelfbouw" moeten oed leesbaar zin.   
9   De kentekenplaat moet goed bevestigd kunnen worden en mag max. 30° schuin t.o.v. de verticaal staan   
indien de van het kenteken voorziene zijde v/d plaat naar boven is gekeerd en de bovenrand zich niet   
hoger dan 1,2 meter boven het wegdek bevindt.   
Afmetingen kentekenplaat: minimaal 210 x 143 mm (bxh).   
merkin : afwi-kin van de hoek naar andere zijde als vermeldt 50   
10   De max. breedte exclusief s ie els van een motorfiets mag niet meer bedra en dan 100 cm.
wp5191a-r07/1:2
Gelogd

'99 RSV Mille
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Plannen voor C-licentiecursus? « 1 2 ... 10 11 » rsvfrank 150 58018 Laatste bericht September 30, 2010, 04:53:40
door rsvfrank
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50146 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
Ernstige ongelukken door afbrekend linksysteem RSV/Tuono [VERVANGENDE LINKS p4] « 1 2 ... 23 24 » Grrrsv 351 122410 Laatste bericht April 14, 2011, 17:06:25
door steegie
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8913 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
TIJDENS DE TT IS DE POLITIE AANWEZIG Sjaakie 12 6780 Laatste bericht Juni 22, 2010, 16:32:45
door B-Art

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!