Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 05, 2024, 22:23:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Afstellen koppeling  (gelezen 4588 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Elmar
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 78


Aprilia RSV 1000 R 2007

Netherlands
« Gepost op: Februari 02, 2011, 09:23:02 »

Weet iemand toevallig hoe ik op mijn RSV1000R uit '07 mijn koppeling kan afstellen? Hij pakt nogal laat en wil hem iets eerder laten oppakken. Kwestie van draaien aan een schoefje op de hendel?:
Gelogd

Aprilia RSV 1000 R 2007
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 02, 2011, 10:22:39 »

Weet iemand toevallig hoe ik op mijn RSV1000R uit '07 mijn koppeling kan afstellen? Hij pakt nogal laat en wil hem iets eerder laten oppakken. Kwestie van draaien aan een schoefje op de hendel?:

Je kunt idd alleen de hendel afstellen, de koppeling is hydraulisch en bij heel vroeg oppakken (of niet meer ontkoppelen) moet je hem ontluchten.
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Elmar
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 78


Aprilia RSV 1000 R 2007

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 02, 2011, 14:22:21 »

Weet iemand toevallig hoe ik op mijn RSV1000R uit '07 mijn koppeling kan afstellen? Hij pakt nogal laat en wil hem iets eerder laten oppakken. Kwestie van draaien aan een schoefje op de hendel?:

Je kunt idd alleen de hendel afstellen, de koppeling is hydraulisch en bij heel vroeg oppakken (of niet meer ontkoppelen) moet je hem ontluchten.

Hmm kan je me misschien vertellen hoe je dat moet doen het ontluchten? Ik had dit met mijn vorige RSV, dan als het heel warm is buiten en een tijdje gereden had, pakte de koppeling heel vroeg soms wel eens zo vroeg dat ik niet meer kon koppelen.
Gelogd

Aprilia RSV 1000 R 2007
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 02, 2011, 14:37:27 »

Gewoon zorgen dat je de koppelingshendel ingeknepen houdt (m.b.v. tyrap, klittenband, tape....) en dan de nippel op de koppeling openen. Ik doe het door de koppeling in te trekken en dan vast zetten met klittenband en dan vervolgens slangetje (met opvang potje) over de nippel en dan opendraaien. Vervolgens weer dicht draaien en dan hendel los laten. Meestal herhaal ik dit 1 a 2 x en dan is het weer 100%
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
arius
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.319


do it on twins

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 03, 2011, 10:09:56 »

Hallo allemaal,


er zit nog een schroefje achter je hendel, daar waar dat puntje aan zit die weer in je pomp gaat, die kun je iets in of uit draaien, gewoon met een electra schroefedraaiertje, hier mee kun je hem wat eerder laten oppakken, neem hem wel ook mee op een proefritje het kan zijn dat hij wel lekker oppakt, maar op volgas gaat slippen, dan kun je hem weer uitstellen , gewoon proberen,


grtjes arius
Gelogd

Mijn vrouw zei de motor eruit of ik eruit .... soms mis ik haar
j.zantvoord
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 179


Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 03, 2011, 10:39:23 »

Hallo allemaal,


er zit nog een schroefje achter je hendel, daar waar dat puntje aan zit die weer in je pomp gaat, die kun je iets in of uit draaien, gewoon met een electra schroefedraaiertje, hier mee kun je hem wat eerder laten oppakken, neem hem wel ook mee op een proefritje het kan zijn dat hij wel lekker oppakt, maar op volgas gaat slippen, dan kun je hem weer uitstellen , gewoon proberen,


grtjes arius

Hou wel rekening met de inbus-borgschroef die aan de onderkant zit. (die zorgt er voor, dat de stel-schroef achter de hendel, niet zomaar kan verdraaien.)
Je kunt hem niet zomaar even in of uit draaien. (die inbus-borgschroef zit goed vast, met loctite. verwarmen om hem los te krijgen.)
Ik heb pas m'n hendels vervangen, en kwam er toen achter. http://www.aprilia-riders.nl/forum/index.php?topic=17531.0
Succes.
 
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Ultramod Mille_Moret 3 5193 Laatste bericht Februari 09, 2014, 17:47:04
door relaxteb
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25653 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 10062 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8948 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs Big Chris 4 5242 Laatste bericht Februari 25, 2011, 23:18:00
door plutomille

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!