Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 23:01:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vers van de pers: Aprilia nieuws voor beurs  (gelezen 5208 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Big Chris
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.816


Gaat vreemd ;-)

Thailand
« Gepost op: Februari 23, 2011, 18:32:59 »

Persbericht van de importeur

Aprilia vertaalt Superbike-successen naar de openbare weg

De nieuwe importeur van Aprilia voor de Benelux zet tijdens de Motorbeurs in Utrecht direct de toon door het publiek te trakteren op een groot gedeelte van het nieuwe gamma. De Aprilia’s RSV4 Factory APRC Special Edition, Tuono V4R en Dorsoduro 1200 waren eind vorig jaar voor het eerst te bezichtigen op de EICMA in Italië en debuteren in 2011 ook in Nederland.

Het behalen van het Superbike-kampioenschap in 2010 loopt als een rode draad door de Aprilia-vertegenwoordiging op de Piaggio Group-stand in Utrecht. Max Biaggi stuurde zijn Aprilia RSV4 Factory, gerund door het officiële Aprilia Alitalia Racing fabrieksteam, op overtuigende wijze naar de kampioenschapstitel, dankzij maar liefst tien overwinningen, twee tweede plaatsen en twee derde plaatsen. Biaggi zelf is zich inmiddels al aan het voorbereiden op een nieuw seizoen met Aprilia in het Superbike World Championship 2011, maar de RSV4 Factory APRC waar zijn motorfiets van afgeleid is ontbreekt vanzelfsprekend niet in Utrecht.

Aprilia RSV4 Factory APRC SE – ode aan Superbike wereldtitel 2010

 Om de dominantie van de Aprilia RSV4 Factory in het Superbike-kampioenschap 2010 te onderstrepen heeft Aprilia eind vorig jaar een speciale uitvoering op basis van de RSV4 Factory uitgebracht: de RSV4 Factory APRC SE (Aprilia Performance Ride Control). Met deze special edition vertaalt Aprilia de successen van het circuit naar de openbare weg in de vorm van een ultieme supersportfiets.

De RSV4 Factory APRC SE betekent een mijlpaal in de geschiedenis van de supersportmotoren. Alle ervaringen en kennis die Aprilia gedurende het Superbike-seizoen 2010 heeft opgedaan zijn samengebracht in een motorfiets voor de openbare weg die een nieuwe norm zet voor de toekomst van het supersportsegment.

Ten opzichte van de reguliere RSV4 Factory onderscheidt de APRC SE zich vooral op technologisch vlak, met een hoofdrol voor het Aprilia Performance Ride Control pakket. Dat bestaat uit:

ATC: Aprilia Traction Control.   Tractiecontrolesysteem dat zichzelf automatisch aanpast aan verschillende typen banden, met acht verschillende settings die via een keuzeknop op de linker handlebar te selecteren zijn, zonder het gas los te hoeven laten, met de mogelijkheid tot ‘tail sliding’, voor een optimale feedback bij gasgeven.
AWC: Aprilia Wheelie Control.   Met drie instellingen voor het maken van een perfecte wheelie. Maximale controle bij acceleraties voor soepele wheelies en een zachte ‘landing’ bij gas los.
ALC: Aprilia Launch Control.   Enkel voor gebruik op het circuit, met drie keuzemogelijkheden, voor maximale en controleerbare acceleratieprestaties bij volgas.
AQS: Aprilia Quick Shift.   Ultrasnelle gangwisselingen zonder de gashendel dicht te hoeven doen of de koppeling te gebruiken.

Daarnaast is de Aprilia RSV4 Factory APRC Special Edition voorzien van twee instellingen voor het display, ‘Road’ en ‘Race’, een nieuw en lichter uitlaatsysteem voor verbeterde prestaties, geoptimaliseerde bakoverbrengingen voor maximale circuitprestaties, een verbeterde smering voor de motor, een zeer geavanceerd schokdempingsysteem van Öhlins, een nieuwe, exclusieve achterband in de maat 200/55 en een onderscheidende ‘livery’.

Aprilia Tuono V4R – felste ‘naked’ ooit

 Nog zo’n belangrijke primeur van Aprilia voor 2011 met een directe link naar het Superbike-kampioenschap is de nieuwe Tuono V4R. Deze nieuwe Tuono stamt direct af van de Aprilia RSV4 en is de compleet nieuwe ‘naked bike’ van Aprilia in het supersportsegment.

Optisch wordt de Tuono V4R gekenmerkt door het agressieve front met dubbele, poli-elliptische koplampen en het geborsteld aluminium frame waarin het kloppende hart van de naakte, kuiploze Aprilia duidelijk zichtbaar is: het 162 pk sterke V4-blok van de RSV4 APRC SE. Het oorspronkelijke vermogen van 180 pk werd voor de Tuono V4R weliswaar iets teruggeschroefd, maar het indrukwekkende maximumkoppel van 110 Nm is nu over een 1.000 tpm breder toerengebied beschikbaar.

Net als RSV APRC SE beschikt de Aprilia Tuono V4R over een nieuw uitlaatsysteem met een bypass klep. Dit systeem is twee kilogram lichter dan de versie die voorheen op de RSV4 R werd gebruikt. De ‘Ride by Wire’ gasklepbediening is eveneens nieuw voor de naked bike van Aprilia. Tevens is de Tuono V4R voorzien van het APRC-pakket dat ook op de RSV4 APRC Special Edition wordt geleverd, met ondermeer Aprilia Traction Control, Aprilia Wheelie Control, Aprilia Quick Shift en Aprilia Launch Control.

Tot de standaarduitrusting behoren bovendien een Brembo remsysteem met radiale remzadels en 320 mm zwevende schijven voor (220 mm achter), aluminium wielen met een compleet nieuw ontwerp dat zorgt voor een gewichtsbesparing van 2 kg, een Sachs upside-down voorvork en een Sachs schokdempingsysteem.

Aprilia Dorsoduro 1200 – compromisloze fun

 Nog zo’n nieuwe topperformer van Aprilia in Utrecht is de Dorsoduro 1200, waarbij alles draait om compromisloze fun. De kenmerken van de Dorsoduro 1200? Explosieve kracht, extreme wendbaarheid, precisie en een focus op prestaties.

De Dorsoduro 1200 is de nieuwe benchmark in de klasse van de maximotards en combineert de beste eigenschappen van de sportmotoren met die van de supermoto’s. Het samenspel tussen de nieuwe, 130 pk sterke Aprilia V2 1.200cc 90° V-twin motor en het lichtgewicht chassis staat synoniem voor maximale, pure prestaties. Niet alleen blinkt de Dorsoduro uit in bochten, ook biedt hij de high-performance prestatiecijfers van een echte supersport.

De belangrijkste eigenschappen van de Aprilia Dorsoduro 1200 zijn:
-   Een nieuwe 90o V-twin met vier kleppen per cilinder, dubbele bovenliggende nokkenassen, waterkoeling en een ontsteking met twee bougies per cilinder;
-   â€˜Ride-by-Wire’ technologie met drie mappings voor Sport, Touring en Regen;
-   Elektronische brandstofinjectie;
-   Uitlaatsysteem met drieweg katalysator en zuurstofsensor;
-   Ultralicht modulair aluminium buizenframe met uitzonderlijke torsiestijfheid;
-   Aluminium swingarm;
-   Volledig instelbare 43 mm upside-down voorvork en piggy-back design voor monoshock achter;
-   Brembo Racing remsysteem met radiale remzadels.
Gelogd
koekmans
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 24, 2011, 06:12:01 »

is deze onzin ook te bezichtigen op de motorbeurs in utrecht?
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 24, 2011, 08:41:43 »

staat in de 2e alinea  Wink
"maar de RSV4 Factory APRC waar zijn motorfiets van afgeleid is ontbreekt vanzelfsprekend niet in Utrecht"

Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
koekmans
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 25, 2011, 06:16:22 »

zover was ik niet gekomen
Gelogd
plutomille
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 337


geduld is een schone zaak; heb het helaas niet.

Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 25, 2011, 23:18:00 »

de nieuwe Tuono schitterde in elk geval door afweigheid.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
autoscout 24 arius 14 15289 Laatste bericht Januari 27, 2013, 10:40:46
door rsvfrank
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 163700 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 16972 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
Motor in de soep? Hoe verder! « 1 2 ... 5 6 » V2 Millert 77 29952 Laatste bericht Oktober 24, 2010, 17:39:16
door Rossifumi
99 mille wil niet starten.. « 1 2 » nobby 15 7514 Laatste bericht November 01, 2010, 12:04:52
door Han

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!