Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 21:09:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ervaring Powercommander/Rapidbike/Bazazz op rsv4 !!!!  (gelezen 5679 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Fast-Fred
Gast
« Gepost op: Maart 04, 2011, 23:08:19 »

Dag Aprilianen :

Heeft iemand van jullie al een ervaring met het plaatsen van een moduul ( PC,Rapid bike, of Bazzaz) op een RSV4 Huh Ik zelf heb zoals jullie wellicht gelezen hebben wel de ervaring met een twin gehad , echter hoop ik nu ipv koppel of vermogen juist het benzine verbruik te kunnen reduceren.

Misschien kunnen jullie mij op weg helpen......
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Maart 05, 2011, 10:19:13 »

Hebbie al op een bank gestaan?

RSV4 of 2, of 5... veel maakt het niet uit, een fiets die niet goed staat afgesteld presteert omgekeerd evenredig naar wat hij verbruikt. Dit geldt voor elke fiets individueel en niet voor een type specifiek.

Ik zou hem eerst op een dyno zetten om te zien wat hij uitstoot bij welke belasting en welke toerentallen, en aan de hand daarvan kun je de diagnose stellen of je moet gaan tweaken of niet.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #2 Gepost op: Maart 05, 2011, 15:46:01 »

Was laatst bij iemand die Aprilia een beetje voor de hobby doet. Hij heeft zo'n 20 jaar voor Aprilia gewerkt en 15 jaar in de racerij daarvan.
Die moet niks hebben van Powercommanders enz. Grootste geldklopperij die er is volgens hem. Want je blijft ermee aan het afstellen....

Volgens hem moet je de standaard map herprogrameren en dan heb je onder elke omstandigheid de optimale situatie.
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
2 Fast 2 See
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.699

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Maart 05, 2011, 15:48:38 »

Was laatst bij iemand die Aprilia een beetje voor de hobby doet. Hij heeft zo'n 20 jaar voor Aprilia gewerkt en 15 jaar in de racerij daarvan.
Die moet niks hebben van Powercommanders enz. Grootste geldklopperij die er is volgens hem. Want je blijft ermee aan het afstellen....

Volgens hem moet je de standaard map herprogrameren en dan heb je onder elke omstandigheid de optimale situatie.

Standaard map bedoel je nieuwe type RSV's mee denk ik? En dan bij oude type een andere eprom
Gelogd

Aprilia RSV Mille '03 / Oldskool Airinlet / BMC Airfilter / Lots of CARBON!! / 16 JT - 42 Supersprox Stealth / D.I.D. Goldchain / MIVV GP Carbon demperset / Bagster bagagesysteem / LED Clear Taillight & LED knipp's/ '04+ Spiegels met knipp's / Officiële Biaggi, Edwards, Haga & Camier Handtekeningen
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Maart 05, 2011, 19:53:36 »

Was laatst bij iemand die Aprilia een beetje voor de hobby doet. Hij heeft zo'n 20 jaar voor Aprilia gewerkt en 15 jaar in de racerij daarvan.
Die moet niks hebben van Powercommanders enz. Grootste geldklopperij die er is volgens hem. Want je blijft ermee aan het afstellen....

Volgens hem moet je de standaard map herprogrameren en dan heb je onder elke omstandigheid de optimale situatie.


Daar verdelen de meningen dan wel over, H de B zegt dat het maarzo kan zijn dat bv. als de achterste cylinder goed staat afgesteld, de voorste te arm staat bij een bepaald toeren gebied en als je 500 toeren verder bent het weer compleet anders is, en dat is met de originele ecu niet afzonderlijk af te stellen en met een powercommanderIII dus wel.

En wat bedoel je met,  dat je er mee aan het afstellen blijft??? Als hij goed staat blijft dat toch zo, of heb ik dat mis.

Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Maart 05, 2011, 20:53:42 »

Volgens hem loopt zo'n extra ECU nooit altijd mooi loopt en dat je aan het afstellen blijft....
Als je hem hebt afgesteld en het is een maand later bijv. 15 graden warmer met minder zuurstof in de lucht is dan neemt de originele ECU daar het gemiddelde van, met zo'n 'extra' ECU (PC, juicebox, etc) moet je daar zelf achter zien te komen.
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Maart 05, 2011, 21:31:04 »

Hhmm, interessant en ingewikkeld onderwerp is dit, 25 maart wordt mijn rsv 05 met PcIII afgesteld bij H de B uit sleen, tegen die tijd open ik wel even een eigen topic met mijn bevindingen.

We zijn nu namelijk fred z'n topic aan het bevuilen want het ging over een rsv4 
Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Maart 05, 2011, 23:54:47 »

Die moet niks hebben van Powercommanders enz. Grootste geldklopperij die er is volgens hem. Want je blijft ermee aan het afstellen....
Huh
Volgens hem moet je de standaard map herprogrameren en dan heb je onder elke omstandigheid de optimale situatie.

Dat is nou precies wat een Powercommander doet?? Een standaard map herprogrammeren kan sinds 2005 bijna niet meer. Iig niet zonder de hulp van wel erg zeldzame en peperdure electronica. Geen idee hoe die man een standaard map wil herprogrammeren zonder Powercommander, maar als hij tijd heeft, ik ben een en al oor.

Als je hem hebt afgesteld en het is een maand later bijv. 15 graden warmer met minder zuurstof in de lucht is dan neemt de originele ECU daar het gemiddelde van, met zo'n 'extra' ECU (PC, juicebox, etc) moet je daar zelf achter zien te komen.

Dat lijkt me een misvatting. Een Powercommander neem de taak van de ECU helemaal niet over. Hij zit alleen maar tussen de injectoren, en is alleen in staat om procentueel, in blokken van 500 toeren/min minder of meer in te spuiten. De ECU blijft gewoon zijn werk doen op basis van de variabelen die hij tot zijn beschikking heeft, enige dat de PC doet is aan het eind van de rit compenseren, al naar gelang de eigen instellingen.

De ECU (iig de oude) doet zijn werk op basis van koelwatertemperatuur, inlaatlucht temperatuur, buiten luchtdruk, toerental, luchtdruk in het inlaatspruitstuk, gasklepstand en wellicht nog een paar die ik vergeten ben. Deze variabelen blijven gewoon gebruikt worden. Een PC voegt zichzelf als extra variabele toe. 1 keer goed afstellen en je hebt er geen omkijken meer naar.
« Laatste verandering: Maart 06, 2011, 00:08:15 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Fast-Fred
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Maart 08, 2011, 21:25:39 »

Oke droeftoeter jij ben een van de weinige die het snapt, 1 x afstellen is voldoende, zelfs al is je accu een keer leeg of geheel verwijderd, dan nog hoef je een pc niet opnieuw af te stellen.
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #9 Gepost op: Maart 09, 2011, 07:55:22 »

Oke droeftoeter jij ben een van de weinige die het snapt, 1 x afstellen is voldoende, zelfs al is je accu een keer leeg of geheel verwijderd, dan nog hoef je een pc niet opnieuw af te stellen.

 
« Laatste verandering: Maart 09, 2011, 07:58:08 door B-Art » Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Maart 09, 2011, 07:57:48 »

Die moet niks hebben van Powercommanders enz. Grootste geldklopperij die er is volgens hem. Want je blijft ermee aan het afstellen....
Huh
Volgens hem moet je de standaard map herprogrameren en dan heb je onder elke omstandigheid de optimale situatie.

Dat is nou precies wat een Powercommander doet?? Een standaard map herprogrammeren kan sinds 2005 bijna niet meer. Iig niet zonder de hulp van wel erg zeldzame en peperdure electronica. Geen idee hoe die man een standaard map wil herprogrammeren zonder Powercommander, maar als hij tijd heeft, ik ben een en al oor.

Als je hem hebt afgesteld en het is een maand later bijv. 15 graden warmer met minder zuurstof in de lucht is dan neemt de originele ECU daar het gemiddelde van, met zo'n 'extra' ECU (PC, juicebox, etc) moet je daar zelf achter zien te komen.

Dat lijkt me een misvatting. Een Powercommander neem de taak van de ECU helemaal niet over. Hij zit alleen maar tussen de injectoren, en is alleen in staat om procentueel, in blokken van 500 toeren/min minder of meer in te spuiten. De ECU blijft gewoon zijn werk doen op basis van de variabelen die hij tot zijn beschikking heeft, enige dat de PC doet is aan het eind van de rit compenseren, al naar gelang de eigen instellingen.

De ECU (iig de oude) doet zijn werk op basis van koelwatertemperatuur, inlaatlucht temperatuur, buiten luchtdruk, toerental, luchtdruk in het inlaatspruitstuk, gasklepstand en wellicht nog een paar die ik vergeten ben. Deze variabelen blijven gewoon gebruikt worden. Een PC voegt zichzelf als extra variabele toe. 1 keer goed afstellen en je hebt er geen omkijken meer naar.

Ik zal het hem nog eens vragen als ik er weer is ben hoe nou precies de vork in de steel zit 
Heb niet veel verstand van die elektronica meuk, maar vond het wel een interessant verhaal  Smiley
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Kiwi
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Maart 09, 2011, 19:15:53 »

Een RSV4 moet je gewoon in zijn waarde laten, je weet dat het ding zuipt  , en vermogen heeft gewoon benzine nodig, of komt het erop neer dat je het ding  aan kan haha
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Motorvakantieverhalen 2007 « 1 2 » rocketeer 15 17054 Laatste bericht November 22, 2008, 12:34:06
door john deere
ZAC geluid shit breed 9 9007 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 50268 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16229 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
Powerbrake een nieuw remsysteem « 1 2 » futuristie rosso 16 15365 Laatste bericht Augustus 04, 2009, 17:27:18
door Roy R

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!