Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 00:10:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: advies gevraagd over paddock stands  (gelezen 3689 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jan liekele
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 104


Netherlands
« Gepost op: April 03, 2011, 08:13:15 »

ik wil nog een paddock stand aanschaffen voor de voorkant. nu weet ik niet welke de beste is of het handigst.
ik heb keus uit twee soorten foto 1 en foto 2
foto 1 lijkt mij wel handig. makelijk te gebruiken ( ongeveer vergelijkbaar )
foto 2 lijkt mij iets minder handig alleen misschien is hij wel goed voor de winterslalling omdat de voorpoten onbelast zijn.
of heb ik het mis met mijn omschijving over de paddock stands

de bedoeling is niet dat ik de stand  niet dagelijks ga gebruiken alleen nu en dan en voor de hele winter

foto 1



* BMW_S1000RR_Front_Stand_Left_Side.jpg (52.1 KB, 900x496 - bekeken 269 keer.)

* paddock-stand-voorzijde.jpg (117.7 KB, 500x500 - bekeken 257 keer.)
Gelogd

rsv mille r 2001
sr viper max biaggi
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 03, 2011, 08:25:36 »

jan,

er is ook nog een derde soort welke met een pin werkt deze is gelijk aan foto 1 maar dan plaats je de pin
onderin je voorvork 

voordeel van nummer 2 is dat je dan ook je voorvork en voorwiel eruit zou kunnen halen mocht je dit onderhoudt
willen laten geven.

voor langer stallen zou ik nummer 2 nemen 

 
Gelogd

if it runs , race it
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 03, 2011, 08:30:53 »

jan,

er is ook nog een derde soort welke met een pin werkt deze is gelijk aan foto 1 maar dan plaats je de pin
onderin je voorvork 

voordeel van nummer 2 is dat je dan ook je voorvork en voorwiel eruit zou kunnen halen mocht je dit onderhoudt
willen laten geven.

voor langer stallen zou ik nummer 2 nemen 

 

Ik heb er een zoals op de eerste foto, en ik heb laatst me voorwiel eruit gehaald om de schijven en de remblokken te vervangen.
Als je foto 2 wilt, zal je dat kapje aan de onderkant van je voorvork weg moeten halen. Anders kan die pin er niet in.
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
teddek
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.195


ἦλθον, εἶδον, ἐνίκησα.

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 03, 2011, 09:16:13 »

nr2 is de bok voor al uw werkzaamheden
Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: April 03, 2011, 09:34:26 »

jan,

er is ook nog een derde soort welke met een pin werkt deze is gelijk aan foto 1 maar dan plaats je de pin
onderin je voorvork 

voordeel van nummer 2 is dat je dan ook je voorvork en voorwiel eruit zou kunnen halen mocht je dit onderhoudt
willen laten geven.

voor langer stallen zou ik nummer 2 nemen 

 

Ik heb er een zoals op de eerste foto, en ik heb laatst me voorwiel eruit gehaald om de schijven en de remblokken te vervangen.
Als je foto 2 wilt, zal je dat kapje aan de onderkant van je voorvork weg moeten halen. Anders kan die pin er niet in.
Klopt, of een gaatje boren-zagen in het plastic kapje zodat de pin onder in je balhoofd past 
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #5 Gepost op: April 03, 2011, 09:51:13 »

Voor het gemak: nr 1 (al dan niet met pin ipv rolletjes).
De tweede is altijd een gevecht om de pin uit de buurt van de lakwerk te houden. Je hebt wel meer mogelijkheden, voorvork kan er uit. Balhoofdlagers wisselen lukt al niet meer...
Gelogd

rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: April 03, 2011, 09:53:59 »



is ook een optie
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: April 03, 2011, 10:12:08 »



is ook een optie

 With stupid Is iets meer werk om de standaard te plaatsen maar het ewrkt zoveel beter. Met dit soort standaarden kan je ook je schokbreker uit uithalen wat met een normale standaard niet kan. Ook staat de motor veel steviger.
Gelogd
Stuono
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 539


Modding the "T"

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 03, 2011, 10:40:47 »

Ik heb de nummer 2 van datona.
Je moet inderdaad een gaatje maken in het afdekkapje van je balhoofd.
Ook moet ik als ik hem gebruik mijn voorspatbord demonteren, anders kan de hefboom niet de juiste hoek maken en beschadig ik mijn spatbord.

Werkt verder wel perfect.
Gelogd

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
jan liekele
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 104


Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: April 04, 2011, 18:23:23 »

dan ga ik nummer 2 aanschaffen dan zal ik even kijken of ik hem ook kan aanpassen zo dat ik niet het voorspatbord hoef te verwijderen
moet wel mogelijk zijn denk ik
Gelogd

rsv mille r 2001
sr viper max biaggi
jan liekele
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 104


Netherlands
« Antwoord #10 Gepost op: April 08, 2011, 16:59:53 »

ik heb vanmiddag nr 2 aangeschaft moest wel twee kapjes aan passen het kapje wat voor de toeter langs loopt daar moest een stukje uit en het kapje voor het balhoofd daar moest een klein beetje uit
het is wel makkelijk en ook wel om hem er op te krijgen allleen gaat het maar net met het voorspatbord
dat wil ik nog even anders hebben



* paddock voor.jpg (186.12 KB, 1143x857 - bekeken 264 keer.)
Gelogd

rsv mille r 2001
sr viper max biaggi
JB Mille
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: April 11, 2011, 21:05:26 »

Jan,

Staat goed stevig zo te zien op je foto.
Welke merk en waar heb je h,m vandaan.
Gelogd
jan liekele
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 104


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: April 12, 2011, 08:26:21 »

Jan,

Staat goed stevig zo te zien op je foto.
Welke merk en waar heb je h,m vandaan.

ja hij staat goed stevig. en ik heb hem bij powerplus tools vandaan gehaald die zit in heerenveen
maar ze zijn er ook wel van andere merken en die zijn bijna het zelfde en zijn allemaal even duur
alleen ik is de pas busjes die in het balhoofd komen veranderd naar 1 vaste bus op maat. is iets gemakelijker
zit je niet te knoeien met al die busjes
Gelogd

rsv mille r 2001
sr viper max biaggi
Isdatzo
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: April 14, 2011, 23:38:50 »

jan,

er is ook nog een derde soort welke met een pin werkt deze is gelijk aan foto 1 maar dan plaats je de pin
onderin je voorvork 

voordeel van nummer 2 is dat je dan ook je voorvork en voorwiel eruit zou kunnen halen mocht je dit onderhoudt
willen laten geven.

voor langer stallen zou ik nummer 2 nemen 

 

Met nr. 1 kan je ook je wiel eruit nemen maar het is een godsgruwelijk gepruts. Bespaar je die frustratie en idd, koop nr. 2. Ik moet het nog doen  .
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: April 15, 2011, 07:00:20 »

ik heb zelf nr 1  Lips Sealed en weet alles van dat gepruts daar ik alleen nog circuit rij en dus

regelmatig mijn voorwiel eruit moet halen , misschien toch binnenkort maar eens een andere kopen 
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35508 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25553 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8842 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
KNMV- Cup, Juniorcup, SV-cup en CRT-C « 1 2 ... 10 11 » Bitaktus_Snellus 154 59942 Laatste bericht Oktober 12, 2011, 14:06:37
door Bitaktus_Snellus
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16295 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!