Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 18:51:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vreemd geluid, tikkent geluid warme motor  (gelezen 13770 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gerard-030
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: April 12, 2011, 08:46:31 »

Gewoon een demper monteren zonder veel demping, hoor je 't ook niet meer 

SP uitlaat maak toch al voldoende klappen 

@Eric bedankt voor de uitgebreide omschrijving van de Rotax blok heb nu ook meer vertrouwen in me Appie omdat de geluiden nu zijn "bevestigd" 

Heb gisteren toch even Roke gebelt (voor ik dit allemaal las) en het kost me 50 euro om de motor even voor controle langs te brengen, wat ik zeker de moeite waard vind, woon zelf in Utrecht en met 3 klappen ben ik er plus dat je het met een leuke route kan rijden

baal er soms wel van dat ik geen plek heb om zelf te kijken, ben zelf 3 jaar automonteur geweest en de basis principe is mij allemaal wel duidelijk, alleen alles wat ik aan een motor doe is de eerste keer en dan is het altijd wel fijn als er iemand mee kijkt of kan informeren wanneer ik ergens tegen aan loopt, me ketting klinken ging daar in tegen wel helemaal goed de eerste keer
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: April 12, 2011, 08:50:45 »

Die plof is redelijk makkelijk te controleren wat het is. Als dit doorgaans bij een warme motor gebeurd zorg dan dat de motor warm is, zet de tank omhoog, haal het luchtfilterdeksel los en laat de motor lopen. Ik weet bijna zeker dat 1x in de zoveel tijd een naverbranding onder 1 van de vlinderkleppen zal zien. Alsof er en klein beetje mengsel al in de inlaat ontbrand. En dit is ook wat er gebeurd.

Vriend van me heeft precies hetzelfde gehad, is een vacuumlek waardoor het mengsel bij stationair zeer arm wordt. Hierdoor verbrand het mengsel zo traag dat er nog steeds een vlam kan zijn aan het einde van uitlaatslag. Hierdoor kan er wat restmengsel ontstoken worden in de inlaat. Je kunt het ook zien aan een zwartgeblakerde vlinderklep.

Bij de vriend van me was het uiteindelijk de rubber mof waarin de inspuitunit vast zit die niet goed aansloot. Zijn lucht/brandstof verhouding liep op tot 22:1 bij stationair.

Een overduidelijk tikkend geluid is wat raar. Kleppen hoor je doorgaans niet bij een Rotax, wel een hoog hoop gerelateerde en ondefinieerbare geluiden. De kleppen slaan bij een rotax harder in dan dat de bediening slijt, daardoor wordt de klepspeling doorgans alleen maar kleiner. Maw, je zou ze steeds minder moeten gaan horen.

Als je de koppeling inknijpt, is het dan weg?
« Laatste verandering: April 12, 2011, 08:55:07 door Droeftoeter » Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: April 12, 2011, 10:54:41 »

Altijd schrikken als je een poosje met oordoppen hebt gereden,en dan opeens zonder.
Dan denk je werkelijk van alles te horen,maar het loopt gewoon als een tierelier

idd

Maar als je echt twijfelt, laat het dan gewoon even horen aan een goede appiedealer Roke is dus een goede keus.
Beter 50 euries voor niks weg als een blok in de soep
« Laatste verandering: April 12, 2011, 10:59:04 door erikske » Gelogd

DONDER-PILOOT
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: April 12, 2011, 11:53:04 »

vol syntheet is niet zo geschikt voor de natte koppeling van deze twin.

Euh, ik rijd al 2 jaar naar volle tevredenheid met Bel Ray 5W60 en dat is een vol-syntheet  Huh Schakelt en koppelt super soepel, totaal geen problemen om in z'n vrij te krijgen, etc. Wordt ook aangeraden door RokĂ©.
Gelogd

Happy Mille
Gerard-030
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: April 12, 2011, 13:43:46 »



Als je de koppeling inknijpt, is het dan weg?

wanneer ik de koppeling inknijpt dan voel ik wel het motorblok wat harder tikken in het stuur maar het geluid word niet meer of minder, wel wanneer ik de koppeling inknijpt en de toeren opbouwt

en het verhaal over dat 1ne plofje wat af en toe ontsnapt ga ik gelijk ff na kijken klinkt wel logisch hoe je dat verteld
 moet ff zoeken hoe ik me tank eraf/open krijg want dat heb ik nog nooit gedaan Huh
« Laatste verandering: April 12, 2011, 13:50:25 door Gerard-030 » Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: April 12, 2011, 15:29:32 »

ff zoeken hoe ik me tank eraf/open krijg want dat heb ik nog nooit gedaan Huh

Even zadeltje los en de voorste boutje van de tank los, dan kun je hem omhoogklappen.

Euh, ik rijd al 2 jaar naar volle tevredenheid met Bel Ray 5W60 en dat is een vol-syntheet  Huh Schakelt en koppelt super soepel, totaal geen problemen om in z'n vrij te krijgen, etc. Wordt ook aangeraden door RokĂ©.

De tweede generatie blokken (2001 en later) kunnen beter overweg met een vol syntheet. De koppeling van de eerste generatie kon er wat slechter tegen (beetje afhankelijk van welk merk), de koppeling van de nieuwere generatie is behoorlijk anders dan zijn voorloper.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Kefke
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: April 12, 2011, 22:22:04 »

Mijn Falco is helemaal niet zo bokkig dan hier omschreven staat.
Maar dat is eigen aan de Falco, mijn pa (RSV'00 rijder) zegt dat de Falco merkbaar soepeler is. Dus die neemt al op vanaf 3000rpm met gevoelige hand.

Maar wat me wel opgevallen is dat bij lage snelheden wanneer je een bocht neemt een ratel hoort. En de ketting is (normaal) op goede spanning.

Motor heeft net grote beurt gehad, dus veel zorgen maak ik me niet...
Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #22 Gepost op: April 13, 2011, 16:33:14 »

die ratel heb ik ook wel eens last van, maar dat is volgens mij de ketting van je nokkenas.
Deze kan ook wat klapperen en dat hoor je dan.
Ik heb mij er niet zo druk over gemaakt, naar mijn weten zijn de kettingspanners niet stuk te krijgen (verbeter me als ik het fout heb).

Gelogd

Ride it like you stole it!!!
-MP-
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: April 13, 2011, 22:26:46 »

Herkenbaar topic dit.  ik kom ook van een VFR ( 800 )  en dan is een falco ineens wel heel iets anders...

oordoppen is voor mij de oplossing, als ik ze niet indoe denk ik steeds dat er val alles kapot gaat.. 
Kentenplaat trilde bij mij overigens wel enorm mee ( merkte ik op de testbank ) dus het kan geen kwaad dat soort dingen even langs te lopen..

Helemaal op de testbank, als je er een meter naast staat in een klein hokkie is het een gegier, geklapper & gedonder van jewelste...
Bij de 2e run ben ik rustig een bakkie thee gaan drinken in de ruimte er naast, gedempt door dubbele geluidwerende deuren vond ik het toch iets beter klinken .. 
Gelogd
Isdatzo
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: April 14, 2011, 23:45:23 »

die ratel heb ik ook wel eens last van, maar dat is volgens mij de ketting van je nokkenas.
Deze kan ook wat klapperen en dat hoor je dan.
Ik heb mij er niet zo druk over gemaakt, naar mijn weten zijn de kettingspanners niet stuk te krijgen (verbeter me als ik het fout heb).



Het zijn oliedrukspanners dus een kwestie van zorgen dat er in ieder geval voldoende olie inzit.
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35393 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51326 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 9959 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102808 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 43881 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!