Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 26, 2024, 16:22:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Geen koppelingsdruk meer....  (gelezen 3022 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dandie
Gast
« Gepost op: April 09, 2011, 16:13:56 »

Hallo Aprilia-techneuten,
Ik heb vandaag (pas) mijn Appie RSV Mille R van stal gehaald, om de boel ff te checken en misschien wel een stukje te rijden. Hij heeft de hele winter stilgestaan (helaas).
Wat me meteen opviel was dat ik de koppelingshendel zonder enige tegendruk in kon knijpen - zelfs met Ă©Ă©n vinger lukt dat moeiteloos. Ik heb wel gecheckt of hij daadwerkelijk ontkoppelt, door m in de versnelling proberen te zetten met ingeknepen hendel, maar dat lukt niet. Het reservoir van de koppelings-olie is helemaal leeg. Volstaat het om dit gewoon bij te vullen, of moet ik ook het systeem daarna ontluchten, en zo ja - hoe doe ik dat?

Helaas ben ik zelf behoorlijk a-technisch, en misschien zal er wel ergens een antwoord staan op deze site, maar dat krijg ik niet gevonden. Dus graag jullie hulp, waarvoor alvast bij voorbaat dank!!
Gr. Jac aka Dandie.
« Laatste verandering: April 09, 2011, 17:42:44 door Dandie » Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 09, 2011, 17:54:27 »

daar een r een vloeisof koppeling heeft , zal je inderdaad het systeem weer moeten vullen en ontluchten
je kan er gewoon remvloeistof in doen en dan zit er op de slave een onluchtingsnippel

ontluchten is simpel, nippel verlengen met een slangetje om een soort van vloeistof slot te maken.

resevoir open doen en vullen en open laten daar je vaak bij zal moeten vullen (gaat niet veel in  )

paar keer koppeling indrukken met de nippel open totdat er vloeistof verschijnt in je slangetje.
hierna nippel sluiten en paar keer pompen, nu koppeling indrukken en dan nippel openen en weer sluiten
hierna pas de koppeling weer laten opkomen.

dit x maal herhalen totdat je weer goede druk hebt , kijk meteen ff waar je een lek hebt want je vloeistof moet ergens
gebleven zijn

 
Gelogd

if it runs , race it
Jelle
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 09, 2011, 17:55:48 »

Waar is de olie gebleven uit je reservior?
Ligt er een plas olie onder je motor? Zo ja dan is er een keering kapot.
Olie moet ergens naartoe verdampt niet namelijk.

Gr Jelle
Gelogd

ZZR 600
YZF 750
R1 2000
CB 900 HORNET

TUONO 2003!
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: April 09, 2011, 18:08:56 »

Bij mijn appie was dat eerder ook zal dat er bij lange durige stilstand ( winter ) olie lekte. Niet meer bij de koppeling nadat ik dat rubbertje had vervangen 

Misschien komt het wel door de kou dat alles krimpt en bij warmte uitzet?

Als Danie uit de buurt van doetinchem komt wil ik je wel helpen 
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: April 09, 2011, 18:27:04 »

Ik heb een keer de keering van mijn koppelingscylinder lek gehad, als dat zo is dan moet de remolie er onder uit lopen, het kan niet het blok in lopen want daar zit ook weer een keering voor, of die is ook kapot Huh
« Laatste verandering: April 09, 2011, 19:42:49 door dennis » Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Dandie
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: April 09, 2011, 20:38:18 »

Nou - echt heel erg aardig van jullie dat je zĂł snel met antwoorden komt!!!
Enne: nee - er ligt geen plas olie onder mijn motor - ik zal morgen eens de kuip eraf halen om te kijken of ik kan ontdekken waar die olie is gebleven.
En nee - ik kom helaas niet uit de buurt van Doetinchem - ik woon in Dongen, op 5 min afstand van de Efteling in Kaatsheuvel, maar toch bedankt voor je aanbod, Technieker!
@BlackBee: bedoel je met de nippel dat uitsteeksel met dat rubberen hoesje eroverheen? Dat moet haast wel, luisterend naar jouw verhaal.
Nogmaals bedankt allemaal!!

Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: April 09, 2011, 20:47:25 »

yep , is een sleutel maatje 10 uit mijn hoofd , kwartslag los is zat 

Gelogd

if it runs , race it
Zattara
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: April 10, 2011, 09:13:40 »

Is zeer waarschijnlijk wel een nieuw rubbertje voor nodig om het probleem voorgoed (de komende jaren) uit de wereld te helpen. Kost iets van €17,50 uit mijn hoofd.

Ben heel benieuwd waar de olie is gebleven...
Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 10, 2011, 16:31:51 »

olie loopt meestal dan meestal omlaag rond je voorte tandwiel afschermer zo richting de zijstandaard.
Aangezien het niet zo veel olie is, moet je geen liters onder je motor verwachten.
Er wil ook nog wel eens een druppel hangen aan de onderzijde van je slave cilinder, dan is ie lek!

Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Dandie
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: April 12, 2011, 21:44:45 »

Nou, ik rij weer! Mede dankzij jullie, en dankzij Bart van Motorcentrum Rijen, die zelfs een how-to instructie voor me schreef. Het is makkelijker dan het lijkt, maar je moet het wel ff weten....
Gelogd
M.v.O
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: April 13, 2011, 09:22:50 »

Nou, ik rij weer! Mede dankzij jullie, en dankzij Bart van Motorcentrum Rijen, die zelfs een how-to instructie voor me schreef. Het is makkelijker dan het lijkt, maar je moet het wel ff weten....

Toffe lui die van MC Rijen, nooit te beroerd om ff te helpen  !!!! Heb 't geluk dat ik praktisch bij ze om de hoek woon.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103722 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
HOW TO: van gewone restricted airinlet naar oldskool derestricted airinlet « 1 2 » 2 Fast 2 See 26 18678 Laatste bericht Oktober 14, 2014, 16:24:11
door mona-toetje
Forumhandleiding voor nieuwkomers « 1 2 » zeeslot 20 15269 Laatste bericht Februari 17, 2014, 15:37:52
door Brontolo
Vrijdag 6 Januari 2012 - ARA Nieuwjaarsborrel & Clubkarten(Ook voor forumleden!) « 1 2 ... 10 11 » 2 Fast 2 See 161 57052 Laatste bericht Februari 02, 2012, 22:45:11
door Rossifumi
Marcel's RS250 topic « 1 2 ... 8 9 » marcel749S 134 50747 Laatste bericht Mei 03, 2014, 19:00:34
door Danduy

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!