Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 23:49:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV rookt en houdt in.  (gelezen 15029 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Gepost op: April 26, 2011, 19:32:35 »

Haay allemaal,

Zal me allereerst even voorstellen. Ik ben Jurrian, 23 jaartjes jong en woon in Zoetermeer. Ben sinds Zaterdag in het bezit van een mooie Mille uit 2001. Ben natuurlijk super content mee maar mijn geluk wil dat het nu even niet meer zit. Ik heb nu al een probleempje;

Gister (Maandag) in de ochtend de motor gestart. Vrij veel rook bij het starten. Verder niets bijzonders. Vlak voor thuis kwam van een ritje van een km of 30-35 begon de motor een beetje in te houden. niet meer zo fel in de eerste versnelling. Hij kwam wat minder van ze plaats.

De laatste kruising voor mijn huis viel de motor uit toen ik eigenlijk een stationair toerental verwachte. Vanochtend de bougies maar gecontroleerd en van de achterste cilinder waren ze helemaal zwart en vochtig. ook brak de korte bougiekap toen ik hem er af haalde. Nieuwe bougie kap er op en 4 nieuwe bougies er in (bougies van de voorste cilinder waren mooi koffie met een beetje melk maar toch vervangen). Alle problemen weer verholpen. Hij rookte alleen nog wel bij optrekken en starten. Dacht dat dit lag aan het feit dat er tijdelijk een slechte verbranding is geweest. Nou heb ik vandaag een tripje gemaakt met wat maten en vlak voor ik weer thuis kwam ging de motor weer inhouden. Heb de bougies van de achterste cilinder en weer uit gehad en die zijn weer zwart!

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? 

Is de achterste cilinder te rijk afgesteld? ligt dit misschien aan een injector?  Of gebruit hij olie? dat idee heb ik namlijk niet?

Ik hoop dat er iemand is die me een paar tips kan geven.

Mvg,

Eacis




Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: April 26, 2011, 19:52:31 »

Is in ieder geval geen bekende kwaal, nog nooit van rokende mille's gehoord hier, zou in ieder geval de afstelling eens na laten kijken, of misschien heb je een ontstekingsprobleem.
Gelogd
Petrolhead
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 46


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: April 26, 2011, 20:07:18 »

Overmaat aan brandstof laat bougies zwart worden, motor rookt dan ook zwart.
Blauwe rook duidt op olie verbruik.
Lijkt erop dat jouw achterste cilinder een overmaat aan brandstof binnen krijgt. Waarschijnlijk merk je weinig van het probleem als je de mille fors en stevig berijdt ?

Kan van alles zijn..injector die lekt en dus tussen de injecties niet afsluit...vacuumslang los / gescheurd. Hoeft niet altijd een groot probleem te betekenen.

Oh ja, welkom hier 
Gelogd

TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #3 Gepost op: April 26, 2011, 20:18:47 »

idd kleur van de rook is belangrijk......als hij zwart rookt spendeer je er een flesje injectorcleaner aan, komt wel eens voor dat ze "kieren" die injectors
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: April 26, 2011, 20:22:22 »

Allereerst bedankt voor de snelle reacties

Ik denk dat toch dat het olie is Sad Embarrassed. De rook is namelijk blauw van kleur.
Maar als ik constante snelheid rij is het er niet. Als ik even gas bij geef komt er wel wat rook vrij.

Is dit zelf op te lossen of moeten we hier naar een specialist? (Roke?)
Gelogd
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #5 Gepost op: April 26, 2011, 20:29:07 »

heb je onlangs olie bijgevuld?? hoe is het peil bij goed doorgewarmde draaiende motor?
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: April 26, 2011, 20:31:24 »

Zoals boven vermeld heb ik de motor pas sinds Zaterdag. Heb dus nog geen olie gevuld en heb eerst 110 kilometer naar husi gereden over de snelweg. De problemen zijn niel langer dan 100 km geleden ontstaan.

Heb ook nog niet met warme motor naar het oliepeil gekeken.

Heb jij enige idee?
Gelogd
dennis
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 625


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: April 26, 2011, 20:40:03 »

Misschien oliepeil te hoog en gooit hij het via de carterontluchting in het luchtfilter
« Laatste verandering: April 26, 2011, 20:46:42 door dennis » Gelogd

rs250 '98> rsv1000 '00> 1000r factory '05.......
Petrolhead
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 46


Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: April 26, 2011, 20:43:09 »

Blijkt dat het nogal eens fout gaat met olie peilen van een RSV mille.  
(Gebruik even de zoekfunctie, is al veel over geschreven)
Dit komt omdat de mille een dry-sump systeem heeft en de meeste andere motoren hebben een wet-sump zoals we dat ook kennen van een auto.

Kan zijn dat er veel te veel olie in zit, dat kan er uit geduwd worden via de ontluchting en die ontluchting komt bovenin je luchtfilterhuis uit, zodat evt damp weer de motor in gaat en niet op straat belandt.

Zou ook nog een lek koppelingsmembraan kunnen zijn ?
Gelogd

Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: April 26, 2011, 20:56:33 »

nu zeg je wat, bij het verwijderen van mijn luchtfilterhuis heb ik wel een zwarte drapperige vloeistof in mijn luchtfilterhuis zien zitten. Maar is de hoeveelheid olie die uit word gewordpen genoeg om met 50km 2 bougies naar ze grootje te helpen?

Weer bedankt voor de vele reacties
Gelogd
-MP-
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: April 26, 2011, 21:14:15 »

Ik had hetzelfde bij mijn Falco,  naja die bleef wel lopen, maar ook rook & stotteren.

Ik zou het membraam van de anti hop koppeling maar eens nakijken,  dit was bij mij het euvel,  de motor kan dan olie aanzuigen vanachter de koppeling.
en ook bij mij kwam dit voornamelijk in de achterste cilinder terecht.

Gelogd
Tuono Mikey
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 135


JEEHAAAAAAA

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: April 26, 2011, 21:17:29 »

Als ik het een beetje lees lijkt het erop dat je iets gelijkswaardig hebt als mij toen ik mijn Appie net had.

Bij het starten veel rook, wat minder werd bij gewoon rijden maar bij effe van het gas af en daarna weer gas geven toch weer een redelijk pluim.
Wat was het geval, koppelingsmembraam was om de as iets kapot. En omdat er tussen het membraam en deksel een vacuum heerst werd er olie naar de buiten het membraam gezogen wat weer door het luchtslangetje naar 1 van de cilinders werd gezogen. Oorzaak van de rook.

Het verbruik van de olie liep ook erg op, misschien is dat bij jou ook het geval.  

Gelogd

Tuono 2004
Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: April 26, 2011, 21:22:47 »

Ja de mille blijft ook lopen als ik het stationair toerental wat opschroef. De achterste cilinder heeft zulke zwarte bougies dat ze niet goed meer vonken.

Kan iemand mij vartellen waar ik dit membraan op de motor kan vinden? en is dit te koop bij oemmotorparts?

Gr.
Gelogd
Tuono Mikey
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 135


JEEHAAAAAAA

Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: April 26, 2011, 21:35:32 »

Het membraam zit direct achter de koppelingsdeksel aan de rechterzijde van het motorblok.

Wil je het bekijken haal dan wel eerst effe de olie uit het blok, anders krijg je zo'n smeerboel.

Met het goede gereedschap en een beetje kennis is het goed zelf te doen.
Bij Startwin waren ze er bij mij ongeveer een uurtje mee bezig. Valt erg mee.

Er is op het forum ook een topic over, gebruik effe de zoekfunctie.
Gelogd

Tuono 2004
Rossifumi
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.048


Grazie Mille '01

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: April 26, 2011, 21:43:12 »

Wat vervelend dat je gelijk problemen hebt Sad Nou ja, de ARA is een mooi clubje, dus "we" komen er wel uit! 

Heb je trouwens al foto's van je nieuwe aanwinst? Smiley Maak anders even een topic aan in het voorstel gedeelte van het forum  Grin

Gelogd

Happy Mille
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10933 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21896 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10081 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16231 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6867 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!