Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Mei 01, 2024, 19:54:50 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: RSV rookt en houdt in.  (gelezen 15028 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: April 27, 2011, 19:22:54 »

even off topic dus als ik hem op de zijstandaard zet kan ik ook de koppeling uit elkaar draaien om de stalen platen te scheuren zonder dat de olie er uit moet?

Ja zeker!

Let op de orientatie van de bovenste plaat/de laatste plaat die je er in zet. Volgense de handleiding vallen de nokken op deze laatste plaat anders dan de rest van de frictieplaten. Deze laatste plaat valt in de 'korte'sleuven van de koppelingskorf en niet de lange sleiven waar de rest in valt. Op het plaatje van vincent is het een beetje te zien, kijk bij de meest linkse frictieplaat en je ziet dat de buitenenste nokken anders staan dan de rest.

Suc6
Gelogd
Petrolhead
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 46


Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: April 27, 2011, 19:35:38 »

Als je nou toch de rechterdeksel eraf hebt om het membraan te vervangen en je wilt de koppelingsplaten opschuren....kijk dan meteen even het druklager in de drukplaat goed na.
Deze lagers gaan nog wel eens kapot en kosten niet veel om preventief te vervangen. Enigste nadeel...je moet een (kennis met een) pers hebben. Eruit tikken gaat ook nog wel, erin kloppen is minder...
Gelogd

Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: April 27, 2011, 19:43:51 »

Als je nou toch de rechterdeksel eraf hebt om het membraan te vervangen en je wilt de koppelingsplaten opschuren....kijk dan meteen even het druklager in de drukplaat goed na.
Deze lagers gaan nog wel eens kapot en kosten niet veel om preventief te vervangen. Enigste nadeel...je moet een (kennis met een) pers hebben. Eruit tikken gaat ook nog wel, erin kloppen is minder...

Je hebt geen pers nodig om die druklager te vervangen Wink check mijn How To maar eens, ik heb hem pas geleden vervangen 
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: April 27, 2011, 20:18:45 »

als de koppelingsdeksel nat is, dan is het membraam zeker stuk.
Erg vervelend.
Let op, dit zorgt ook voor hoog olie verbruik, dus kijk eventjes goed naar het oliepijl.
Lager in het drukplaat is idd verstandig om even te checken. eventueel preventief vervangen.
Ook handig om je one way valve dan eventjes te vernieuwen, dat zijn de kosten niet.

p.s. olie loopt er echt niet uit op je zijstandaard, ligt veel dieper in het blok, hooguit wat olie in de koppelingskorf.
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: April 27, 2011, 22:50:39 »

preventief onderhoud zijn plans for the winter.

Nu me bike fixen en volgende maand even een klein beurtje geven. krijgt de bike sowieso nieuwe olie, nieuw oliefiltertje, nieuw luchtfiltertje bougies net gehad maar miss dan nog maar een setje, olie is niet favo drinken van een bougie. en verder alle vloeistoffen even checken en waar nodig vervangen.

Vergeet ik nou nog wat voor het beurtje
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: April 28, 2011, 06:34:17 »

ketting en tandwielen en remblokken controleren
Gelogd

if it runs , race it
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: April 28, 2011, 06:55:13 »

RSV op de zijstandaard zetten, hoeft de olie er niet eens uit.
koppelingsmembraam kost idd een eurotje of 50 - 60
is hier aangegeven met nr 26



even off topic dus als ik hem op de zijstandaard zet kan ik ook de koppeling uit elkaar draaien om de stalen platen te scheuren zonder dat de olie er uit moet?

  Niet je platen scheuren hoor, dan kom je helemaal niet meer van z'n plek  Grin Wink
Gelogd
Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: April 28, 2011, 09:20:27 »

ketting en tandwielen en remblokken controleren

bekijk ik sowieso regelmatig. Iemand een mooi adres voor een setje bokken?

Of is er iemand die een setje dubbel heeft  
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #38 Gepost op: April 28, 2011, 09:28:44 »

ebay.co.uk 

haal ik ook mijn blokken vandaan , klaar voor 5 tientjes
Gelogd

if it runs , race it
Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: April 28, 2011, 18:10:16 »

ben zojuist terug van het proefritje op de mille,

HIJ DOET HET WEER!!!  

koste me:
0,7 liter olie,
1 koppelingshuismembraan
1 1/2uur sleutel tijd
3 uur op 't forum (maar das ook voor de lol)

Hij knalt weer als een malle. Goede zaak

Iedereen bedankt voor de goede tips  
« Laatste verandering: April 28, 2011, 18:43:38 door Eacis » Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: April 28, 2011, 18:34:39 »

ben zojuist terug van het profritje op de mille

Kijk je mag het nu wel zelf gefixt hebben maar om jezelf nu gelijk een prof te noemen 




 Grin
Gelogd
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: April 28, 2011, 18:35:44 »

Mooi! Overigens had je niet de eerste geweest die hier zijn fiets voor had verkocht. Stond pas een Falco op marktplaats waarvan de zuigerveren (volgens de verkoper) moesten worden vervangen omdat hij olie verbruikte en moeilijk liep. Een Rotax blok doet dat niet, onder de 2 ton, denk ik.

Zelfs motorstore barendrecht gaf even geleden een forumlid de diagnose klepkeringen vervangen. Kosten, 900 euro.

Veel plezier weer met je fiets  
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Eacis
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Berichten: 42

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: April 28, 2011, 18:44:32 »

ik kreeg op het moment dat hij moeilijk ging lopen ook een raar gevoel in mijn buik. had al bijna foto's gemaakt voor marktplaats Wink
Gelogd
rsv mille evo
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.806


go!!!!!!!!!!!

Netherlands
« Antwoord #43 Gepost op: April 28, 2011, 20:06:55 »

Mooi dat ie weer klaar is 
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #44 Gepost op: April 28, 2011, 20:23:10 »

kijk dat zijn weer mooie berichten, veel plezier
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Verslag ZAC Zolder 1 september 2009 « 1 2 » emille 15 10931 Laatste bericht September 04, 2009, 16:32:56
door Timfiz
Telemarketing « 1 2 » Sjaakie 29 21893 Laatste bericht Mei 02, 2008, 14:45:17
door rrvm1971
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10081 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
HOWTO: achterrem ontluchten RSV Mille « 1 2 » Chakotay 19 16226 Laatste bericht Mei 21, 2013, 13:50:12
door Bart-Jan
ketting aanspannen - regelen - uitlijnen (alle types) Danduy 3 6867 Laatste bericht Augustus 23, 2011, 16:00:23
door lummelke

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!