Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 04:57:06 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tips , voorwiel aan de grond ?  (gelezen 4855 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
sjaakblaak
tuono r 2007 diablo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 76


Netherlands
« Gepost op: Mei 20, 2011, 06:37:07 »

heren,
wat een geweldige fiets die aprillia, en wat een power.

het volgende : als ik een stoplicht sprint met een ander doet , dan verlies ik het vaak van een maat van me omdat de voorkant omhoog komt en dan van het gas af gaat. heel irritant !

nu heb ik deze fiets nog niet zo lang , dus moet de balance nog een beetje zoeken .

mijn vraag.. heeft iemand tips om dit te voorkomen 

greetzz   en tnx
« Laatste verandering: Juni 11, 2011, 11:23:28 door sjaakblaak » Gelogd
erikske
Tuono 1000-R
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.644


Tuono powerrrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 20, 2011, 07:56:29 »

Goed gebruik van de koppeling en vroeg schakelen in de eerste versnellingen Wink

Probleem heb ik ook, zelfs als ik in zijn 3-4 flink aan het gas hang
Gelogd

DONDER-PILOOT
V2 Millert
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 220


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 20, 2011, 08:10:23 »

Zoveel mogelijk gewicht op de voorkant proberen te houden? Misschien eerder doorschakelen, in de twee gaat ze wat minder snel de lucht in. Met welke vertanding rijd je? Maar ik geloof dat een R6 en RSV aan elkaar gewaagd zijn tot 100km/h, weet niet hoe lang je sprint mag zijn  Grin. Laatst wat acceleratietijden van een Daytona 675 naast die van de RSV gelegd uit de Motoplus.

Daytona 675 vs RSV Factory. 0-100 beide 3.3s, 0-140 beide 5.2s, 0-200 Aprilia 9.3s Triumph 10.2s. En doortrekwaardes is de Triumph altijd sneller (60-100 4.6 3.8s, 100-140 4.4 4.2s, 140-180 4.9 4.5s). Nou is de RSV normaal gegeard met een top van 293, valt dus winst te halen met een kortere vertanding, maar de RSV is wel wat zwaarder.
Gelogd

KTM RC8
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 20, 2011, 08:15:52 »

Een goede afstelling van je vering doet ook een duit in het zakje!
Gelogd

-Luca-
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 441


Twins, Basil...Twins!

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 20, 2011, 09:30:13 »

Ik probeer meestal ook zoveel mogelijk van mijn kantoorbaanlijf over de tank te draperen...
Meer gewicht op het voorwiel op die manier...
Verder inderdaad snel naar z'n 2 schakelen, dan gaat het voorwiel al minder snel de lucht in (bij mij tenminste)...
Gelogd

Lekker rijden is geen kwestie van snelheid, maar van gevoel...
daanrsv
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.358


Oh Aprilia, gelukkig ben jij geen Japanner!

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 20, 2011, 11:37:39 »

Je achterbrug verlengen!
Gelogd

barkeepers doen meer dan alleen drinken
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 20, 2011, 12:00:28 »

Gewicht naar voren is genoeg gezegd.

Daarnaast moet je balans zoeken in het starttoerental. Niet te hoog (te veel vermogen en koppelingsslip), maar ook zeker niet te laag.
Lastig onderwerp.
Gelogd

Gerrit
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.480


Netherlands
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 20, 2011, 16:25:54 »

Zwaardere achterveer helpt.
Gelogd

Groet,

Gerrit-IJsselstein
Kogeltje
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.415


Akra's were made to wake the dead

Netherlands
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 20, 2011, 16:31:23 »

Je achterbrug verlengen!

Dan verziek je de prachtige achterbrug van de RSV  bij al die jappen kan het, de meeste hebben toch een rechte balk
Gelogd

Heb je Kogeltje nog bij kunnen houden? Aan zijn topspeed te zien rijdt hij nog met standaard vertanding   
de marte
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 20, 2011, 17:33:21 »

op het stuur gaan zitten
Gelogd
robz
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 6.843


Pegaso Powerrrrrrrrrrrrrrrrr

San Marino
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 20, 2011, 18:11:08 »

Aprilia Launch Control!   Smiley


serieus....  4 cylinders houd je rond de 5-6000 toeren en dan hop.. gaan...  bij een zware twin moet je dat toch geleidelijker doen... als je klein voortandwiel heb zou je ook in zn 2e versnelling kunnen starten?

denk dat t gewoon oefening is! oja  buik op tank natuurlijk!
Gelogd
bmack
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.612


Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 21, 2011, 10:13:11 »

Heb nog wel lood liggen dat op je voor spatbord plakken
Nee denk dat het oefening is en IND sneller door schakelen of proberen in 2 weg te rijden maar dan zal die wel bokken
Gelogd

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life.
sjaakblaak
tuono r 2007 diablo
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 76


Netherlands
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 21, 2011, 11:30:11 »

heren, .............bedankt voor de reacties 
Gelogd
sipek
Jr. ARA Member
**
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 22


Netherlands
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 21, 2011, 15:39:27 »

Ik had hier ook last van met m'n Tuono. Gezien het hoge stuur heeft deze zelfs nog wat sneller last van wheely neigingen.

Wat goed helpt is om meer negatieve veerweg in te stellen aan de voorkant. Dit kan je doen door de veervoorspanning terug te draaien. Bijkomend voordeel is dat de voorkant zakt en dus je fiets wat makkelijker op een oor wil. 
Gelogd

Hoe vaak krijg je de kans
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 21, 2011, 18:24:27 »

Ik had hier ook last van met m'n Tuono. Gezien het hoge stuur heeft deze zelfs nog wat sneller last van wheely neigingen.

Wat goed helpt is om meer negatieve veerweg in te stellen aan de voorkant. Dit kan je doen door de veervoorspanning terug te draaien. Bijkomend voordeel is dat de voorkant zakt en dus je fiets wat makkelijker op een oor wil. 

Zou ik niet snel doen, je veervoorspanning moet je correct afstellen ivm je veerweg. Je kunt dan beter de voorvorken iets verder door de kroonplaat
laten zakken lijkt mij.

Er is denk ik meer wins te boeken door gewoon te oefenen met het maken van snelle starts.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
25 mei assen « 1 2 3 » breed 38 25513 Laatste bericht Mei 31, 2009, 21:32:24
door robz
Motorrijdersgroet « 1 2 3 4 5 » jackske 66 44007 Laatste bericht Februari 27, 2015, 18:45:40
door Azesje
ZAC geluid shit breed 9 8978 Laatste bericht April 22, 2008, 16:34:54
door Heuveltje
Verslag ZAC Zolder 1 juli 2009 emille 14 8828 Laatste bericht Juli 05, 2009, 07:18:04
door cees
Nieuw jaar, nieuwe bescherming? (Motorkleding Topic) « 1 2 3 4 » ARAssociate 49 28477 Laatste bericht Mei 02, 2010, 01:42:09
door Rossi 46

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!