Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 16:16:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koppelingsplaten Mille  (gelezen 7406 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Denna
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 15, 2011, 12:16:37 »

De modificatie is al gedaan aan de koppeling. Daar heb ik dus weinig aan te willen.

Ik hoor net van de vorige eigenaar dat er een extra frictieplaat in zit (een stalen dus). Is het een goed idee om die eruit te laten dan, of gewoon laten zitten die handel?

Nu maar hopen dat met de versterkte veren en de nieuwe platen, het inknijpen van de koppelingshendel nog moeilijker gaat, want dan wordt het helemaal ondraaglijk Lips Sealed .

Vandaag het setje binnen gekregen trouwens. De pakking die je erbij krijgt is trouwens niet voor de koppelingsdeksel, voor de 2 delen die erachter tegen elkaar aan zitten, handig! Dan gewoon maar het oude rubber van de deksel ertussen. Die zag er nog prima uit en gelukkig heb ik die rubber rustig los gehaald.

Platen zelf zien er goed uit, een heel stuk dikker als de oude, toch maar eens even gaan meten aan die handel, want volgens mij waren de oude over de toleranties. De veren lijken ook goed stug te zijn, das een goed teken.
Gelogd
beer
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 16, 2011, 20:53:56 »

hej das leuk

die truc met een extra frictie plaat had ik toen ook toegepast bij mijn rs brommert aantal jaartjes terug omdat de koppeling door bleef slaan en dat werkte perfect  Smiley
Gelogd
Denna
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Juni 17, 2011, 00:59:34 »

Zo, vanavond eens aan de beun gegaan.

De nieuwe platen zitten erin. Het eerste wat trouwens direct op viel in vergelijking met de oude platen, was dat de raakvlakken veel groter zijn. De oude veren waren ook een stuk korter als de nieuwe en de nieuwe waren inderdaad een stukje strakker. Na het spul allemaal erin gezet te hebben even een stukje gaan rijden.

In vergelijking met de oude, rijd hij nu een heel stuk soepeler. Het klapperen als hij in de vrij staat is nu ook weg (waarschijnlijk omdat de platen niet kapot zijn Tongue). Ik ben iig zeker niet ontevreden over mijn aankoop.

Het nadeel bij mijn Mille is wel dat hij alleen het allerlaatste stukje gebruikt van de koppeling om te koppelen. Ik heb het al geprobeerd aan te passen met de stelschroef in de koppelingshendel, ook dat maakt ontzettend weinig verschil (tegenover wat hier vaak geroepen wordt). Dat het niet ontlucht is kan het ook niet zijn, dan zou hij namelijk moeilijk moeten ontkoppelen, maar hij ontkoppelt al helemaal met half ingetrokken hendel. Ook even gekeken of het niveau goed staat (dat de vloeistof niet vacuum trekt tegen het zwarte rubber in het potje) maar ook daar was niks aparts te vinden. Dus ik weet niet precies waarom dit niet afstelbaar is bij mij Huh

Voor de rest rijd hij gewoon prima en doet hij wat hij moet doen.
Gelogd
Rob.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 633


Twente

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: Juni 17, 2011, 18:53:34 »

Het nadeel bij mijn Mille is wel dat hij alleen het allerlaatste stukje gebruikt van de koppeling om te koppelen. Ik heb het al geprobeerd aan te passen met de stelschroef in de koppelingshendel, ook dat maakt ontzettend weinig verschil (tegenover wat hier vaak geroepen wordt). Dat het niet ontlucht is kan het ook niet zijn, dan zou hij namelijk moeilijk moeten ontkoppelen, maar hij ontkoppelt al helemaal met half ingetrokken hendel. Ook even gekeken of het niveau goed staat (dat de vloeistof niet vacuum trekt tegen het zwarte rubber in het potje) maar ook daar was niks aparts te vinden. Dus ik weet niet precies waarom dit niet afstelbaar is bij mij Huh

Voor de rest rijd hij gewoon prima en doet hij wat hij moet doen.

Heb exact hetzelfde bij mijn '05 mille, zou liever zien dat hij in het begin ontkoppelt dan aan het einde, als de hendel dan al bijna weer in "ruststand" is.
Gelogd

ZX9R 2000
ZX9R 2003
RSV 1000 R Factory 2005
Denna
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: Juni 20, 2011, 22:22:47 »

Hallo mensen,

Vandaag nog een halve dag gereden met de Mille. Toch ben ik achteraf helemaal niet tevreden. Er is niks mis met de koppelingsplaten, maar ik merk wel dat de koppeling nogsteeds licht slipt... De stelschroef in de hendel staat helemaal naar buiten en toch is de koppeling al geheel ontkoppelt als ik hem half inknijp. Ik denk nogsteeds dat hij licht ontkoppelt als ik de koppelingshendel helemaal los laat.

De vloeistof staat niet tegen het rubber in de deksel, dus kan daar iig geen druk opbouwen. Het voelt ook niet als een niet goed ontluchte koppeling, dat zou ook juist het effect hebben dat hij gekoppelt blijft bij intrekken van de koppeling.

Het rare is dat hij in de 1 wel met 3/4e gas al het voorwiel de lucht in trekt. Vandaag had ik ook wielspin in de 3 op nat wegdek . Toch gaat hij zo snel door de toeren heen dat ik het gevoel hebt dat hij blijft slippen en het vermogen gewoon niet overgebracht krijgt naar het achterwiel. Boven de 200 km/h accelereert hij ook ernstig langzaam.

Iemand die wat tips voor me heeft om uit te zoeken waar het probleem kan zitten?

Nog een kleine vraag: Hoeveel invloed heeft een gevulde demper itt een lege demper op de afstelling van de motor. Scheelt het echt veel of is het het niet waard om hem te laten afstellen? Ik heb laatst mijn demper opnieuw gevuld, maar nu wil hij bij 5,5k toeren wel eens een aparte klap geven en ff stoppen met accelereren...
Gelogd
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: Juni 20, 2011, 22:35:42 »

Koppeling
Bij de hogere versnellingen treed slip op , niet in zijn 1
Dus kan goed zijn dat hij nog slipt.

Mogelijk door verkeerde olie ?

Had je de stalen platenm nog opgeruwd met schuurpapier ?

Afstelling
In princiepe mag nieuwe wol geen problemen opleveren . De wol zit alleen om de binnenpijp en geeft dus geen verandering van doorstroming.
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
Denna
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Juni 21, 2011, 00:29:33 »

De olie is idd nog een factor waarbij ik vraagtekens trek. De vorige eigenaar geeft aan dat er voorgeschreven olie in is gegaan, ik trek dit zeer in twijfel.

Mag ik trouwens uitleg hebben wat voor praktisch nut het opschuren van die platen is? Datgene wat je opschuurt is namelijk na 10 km weer helemaal zoals het vantevoren ook was.

In mijn ogen geeft de wol wel een verandering in de doorstroming van de pijp. Voorheen kon uitlaatgas zich compleet vrij bewegen door de huls van de demper, waar het nu niet meer kan gaan. Het geeft wel degelijk een verschil, alleen ga ik dit merken aan meer/minder vermogen doordat de motor ineens anders afgesteld moet worden, dat is eigenlijk mijn vraag. Ik ben 2takt gewend en daarbij merk je dit soort dingen enorm. Nu weet ik dat 4-takt er minder op reageert, maar dat doorstroming in de uitlaat wel belangrijk is.
Gelogd
mjvanderlaan
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.548


Netherlands
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: Juni 21, 2011, 08:11:34 »

Pfff balen zeg, heb je nieuwe platen en dan is het nog niet 100%....
Gelogd

Wees niet bang om snel voorwaarts te gaan, wees alleen bang om stil te staan ;-)
Bas42
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 237


Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: Juni 21, 2011, 11:48:40 »

In mijn ogen geeft de wol wel een verandering in de doorstroming van de pijp. Voorheen kon uitlaatgas zich compleet vrij bewegen door de huls van de demper, waar het nu niet meer kan gaan. Het geeft wel degelijk een verschil, alleen ga ik dit merken aan meer/minder vermogen doordat de motor ineens anders afgesteld moet worden, dat is eigenlijk mijn vraag. Ik ben 2takt gewend en daarbij merk je dit soort dingen enorm. Nu weet ik dat 4-takt er minder op reageert, maar dat doorstroming in de uitlaat wel belangrijk is.

Mee eens 
Als je een ander type uitlaat monteert dien je de motor hierop opnieuw af te laten stellen.
Heb de mijne ook laten afstellen na het opnieuw vullen van de demper. Duidelijk verschil te merken maar ik moet toegeven dat hij met de oude vulling al niet zo lekker liep onderin.
Was na het afstellen een stuk beter.
Gelogd
Denna
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: Juni 22, 2011, 11:15:15 »

Dat is een zeer duidelijk antwoord. Hij moet dus opnieuw afgesteld worden.

Bedankt Bas!
Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
UPDATE Vervroegde Sinterklaas? Tuono ABS 2014 is per direct leverbaar! « 1 2 » R1-ner 15 9959 Laatste bericht Juli 17, 2013, 17:17:46
door The Marshall
KNMV Supercup 1000CC 17 april 2009 Assen « 1 2 3 4 5 » FastJ 65 49973 Laatste bericht Juni 01, 2009, 19:44:08
door robz
ZAC 18/9 « 1 2 » breed 17 16230 Laatste bericht April 25, 2009, 20:47:25
door breed
ZAC Assen 9 september « 1 2 3 4 5 » robz 61 33678 Laatste bericht September 13, 2009, 16:26:51
door FastJ
Even Voorstellen « 1 2 » sammy 16 9967 Laatste bericht Juli 19, 2013, 21:35:01
door sammy

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!