Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 02:38:16 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: UPDATE:slecht starten/niet meer starten!  (gelezen 9946 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dafish
Gast
« Gepost op: Juli 10, 2011, 00:48:02 »

Update 2 filmpjes toegevoegd! Iemand een idee?? Is het duur om na te kijken in een garage heb nauwelijks geld over deze maand en heb er zelf de ballen verstand van techniek. : Filmpje 1 :  http://youtu.be/EWCkuxzxzHA
Filmpje 2: http://youtu.be/ApCOMDKzQ48
He hallo wederom een topic aangemaakt voor deze beginner. Sommige mensen hebben ook hier
gelezen in '' aprilia houd er ineens mee op'' topic dat mijn motor uitviel en niet starte, iedereen dacht dat het iets met de accu was, maar heel knullig bleek een beetje benzine erin wonderen te doen. En gaf ook niet aan dat de tank leeg was, Een tijd geen last gehad. Maar nu komt ie ; Op de terug weg van de   araclubdag dacht ik ik tank hem ff vol dan valt ie me niet uit. Ik heb hem helemaal afgetanked en na het betalen stap ik op de motor en gvd weer het zelfde. De motor start niet en de toerentalmeter klapt een aantal keer op en neer. Daar sta je dan aan de andere kant van nederland met een appie wat niet doet   . Na een tijdje wachten zei de pompmedewerker of er geen beveiliging in de tankdop zat.   ( aangezien de vorige keer ook na het tanken weer goed deed)  heb ok ff het doppie aangetikt en wou hem starten en hij deed het weer. Kan iemand mij vertellen wat dit nu is. Te vol getanked?? Zit er echt een sensor in de benzinedop???  Of toch iets met stroom?? Startrelais en accu zijn recent vervangen voor sterkere dus lijkt me stug. Heb geen zin om onzeker te zijn of ie wel start.   Wederom dank alvast voor de hulp
« Laatste verandering: Maart 29, 2012, 23:00:49 door Dafish » Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 10, 2011, 03:21:54 »

als je hem wil starten en de toerenteller slaat heen en weer dan heb je hem te snel willen starten. Waarschijnlijk hoorde je ook je relais rattelen.

Volg wel de juiste startprocedure, het is een aprilia, het is hier meerdere keren omschreven. het is geen honda of andere japanse shit die je gelijk kan starten
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 10, 2011, 07:59:08 »

als je hem wil starten en de toerenteller slaat heen en weer dan heb je hem te snel willen starten. Waarschijnlijk hoorde je ook je relais rattelen.

Volg wel de juiste startprocedure, het is een aprilia, het is hier meerdere keren omschreven. het is geen honda of andere japanse shit die je gelijk kan starten

Een appie die in orde is kan je gewoon gelijk starten. Persoonlijk wacht ik ook tot de toerenteller weer op 0 staat maar het is niet nodig.
Gelogd
minime
Aprili? JA!
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 759


Aprili? Ja!

Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 10, 2011, 08:01:37 »

He hallo wederom een topic aangemaakt voor deze beginner. Sommige mensen hebben ook hier gelezen in '' aprilia houd er ineens mee op'' topic dat mijn motor uitviel en niet starte, iedereen dacht dat het iets met de accu was, maar heel knullig bleek een beetje benzine erin wonderen te doen. En gaf ook niet aan dat de tank leeg was, Een tijd geen last gehad. Maar nu komt ie ; Op de terug weg van de   araclubdag dacht ik ik tank hem ff vol dan valt ie me niet uit. Ik heb hem helemaal afgetanked en na het betalen stap ik op de motor en gvd weer het zelfde. De motor start niet en de toerentalmeter klapt een aantal keer op en neer. Daar sta je dan aan de andere kant van nederland met een appie wat niet doet   . Na een tijdje wachten zei de pompmedewerker of er geen beveiliging in de tankdop zat.   ( aangezien de vorige keer ook na het tanken weer goed deed)  heb ok ff het doppie aangetikt en wou hem starten en hij deed het weer. Kan iemand mij vertellen wat dit nu is. Te vol getanked?? Zit er echt een sensor in de benzinedop???  Of toch iets met stroom?? Startrelais en accu zijn recent vervangen voor sterkere dus lijkt me stug. Heb geen zin om onzeker te zijn of ie wel start.   Wederom dank alvast voor de hulp

Slaan/tikken van toerentellernaald is vaak een probleem van accu en/of relais. Ook al heb je deze pas vervangen zou ik het toch nog eens nakijken.
Ook kan het heel soms zo zijn dat je motor is gestopt met je zuigers in een ongunstige positie. In die positie is de motor moeilijk te starten. Op mijn Falco kwam die heel af en toe voor. Op de RSV nooit een probleem.
Gelogd
arkiecbr
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 196


RSV Mille

Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 10, 2011, 08:58:36 »

Ik heb het ook gehad dat hij alleen startte als hij zin had.
Bij mij was het bij het starten dat hij soms de dagteller en de toerenteller reset.(en dan het tikken van de toerenteller) En als ik pech had deed hij nix meer.
Heb er eerst een 14 YTX accu ingezet en toen dat ook niet echt hielp, een nieuw startrelais. Probleem is nu weg.

Gelogd

Twins..... Hell yeah
Dafish
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 10, 2011, 10:37:08 »

Dat te snel starten deed ik ook niet. Vind het zo toevallig de   vorige keer dat ik dit had starte hij na 100 keer nog niet en toen een klein beetje   benzine   erin en het hij starte direct. En nu wederom na een paar dagen dat het goed ging dat na het tanken (echt    helemaal   vol   tot   de   dop) en weer dit    probleem. Daarom zou je   haast denken dat het iets met benzine te maken heeft. Ook   geeft mijn appie   niet aan dat    de benzine bijna op is. Terwijl het lampje wel doet bij het aanzetten.   
« Laatste verandering: Juli 10, 2011, 10:40:58 door Dafish » Gelogd
Rob.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 633


Twente

Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 10, 2011, 16:38:40 »

Damm Dafish nog steeds niet opgelost  
Ik zou het zo niet weten waar ik aan dacht is hier al aangeven. Je kan nog wel ff kijken naar de connectoren, bij mijn '05 zaten er een paar slechte bij.
wat je evt ook nog zou kunnen doen is Appie dealer motoroost ff bellen voor advies, voor jou lekker dichtbij.
Laat ff weten wat het nu is.

Ps. heb eindelijk geluid bij sportuitzendingen gedownload via spotnet   (instelling mediaplayer  Wink) blijkbaar toch anders dan films.
« Laatste verandering: Juli 10, 2011, 16:43:11 door Rob.NL » Gelogd

ZX9R 2000
ZX9R 2003
RSV 1000 R Factory 2005
Dafish
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: December 11, 2011, 01:07:50 »

Kickje
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #8 Gepost op: December 11, 2011, 09:52:53 »

Als ik de filmpjes zie lijkt me dat duidelijk de accu...
Maar je verhaal daarbij klopt dan weer niet, vaag probleem.
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #9 Gepost op: December 11, 2011, 10:16:12 »

Als je accu en het startrelais al vervangen zijn dan moet het in he bekabeling van of naar de startmotor zitten. De aansluiting op de startmotor wil nog wel eens flink vermeuren. De aansluiting kan 1 kluit roest zijn.

Loop ook de kabel die naar de -pool van je accu gaat eens na. Je moet uiteindelijk uitkomen bij een massa-aansluiting ergens op het blok of frame. Bij een Falco zit hij links op het blok, waar hij bij een Mille zit weet ik eigenlijk niet. Mijn Mille heb ik zelf in elkaar gezet, en volgens mij had ik de originele massakabel niet.

Staat de fiets aan een druppellader?

Meestal komt dit probleem voor als je motor warm is. Wat je altijd kan doen is het volgende:
Als je je motor uitzet stopt deze in 99% van de gevallen voor een compressieslag. Je startmotor moet dan meteen alles uit de kast halen om een warm blok door zijn compressie heen te krijgen. Zet je motor in  zijn 2 en knijp je koppeling in. Rij een stukje naar achteren en laat je koppeling opkomen, of trek je motor in zijn 2 met de koppeling los naar achteren. Met andere woorden, zorg dat je motorblok zo ver mogelijk van een compressieslag vandaan zit, zodat je startmotor eerst een aanloop kan nemen, en de massatraagheid van het blok kan gebruiken om hem door zijn compressie heen te krijgen.

Succes.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
TuonoPeet
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.682


Italy
« Antwoord #10 Gepost op: December 11, 2011, 15:08:26 »

Als ik dat bij de mijne doe hoor ik wel misselijke klappen als ik op het startknoppie druk, olie uit de kettingspanners weggedrukt door het achteruit draaien.....?
dus ik doe dit niet meer  ik wacht een half minuutje dan zal de tegendruk wel weggelekt zijn.......perfekte afdichting heb je niet met zuigerveren/kleppen
Gelogd

Als het mooi weer is en het dondert toch dan is er een Appie in de buurt..........
roow
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 140

Netherlands
« Antwoord #11 Gepost op: December 12, 2011, 00:41:42 »

Heee, heel herkenbaar.... paar maanden geleden: motor rijdend in de schuur gezet (falco) en een paar dagen later, pak aan, motor starten... maar niks doen. paar keer starten met en zonder choke, maar helemaal niks... ook geen brandend benzinelampje.

Toch maar voor de zekerheid 4/5liter benzine afgetapt uit andere fiets en erin gegooit, en toen was het starten lopen..

Heb vorige week weer m'n accu bijne leeggestart, maar m'n tank is nog niet leeg. Ga van de week even benzine bij gooien en kijken of hij dan wel start.

Heel vreemd, omdat de Falco verder echt top rijdt.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #12 Gepost op: December 12, 2011, 06:37:54 »

ik kan het filmpje niet openen, klopt dat.Huh
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #13 Gepost op: December 12, 2011, 06:38:57 »

Heee, heel herkenbaar.... Heel vreemd, omdat de Falco verder echt top rijdt.

dank voor je bijdrage en welkom hier  Grin Grin
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #14 Gepost op: December 12, 2011, 07:54:32 »

Toch maar voor de zekerheid 4/5liter benzine afgetapt uit andere fiets en erin gegooit, en toen was het starten lopen..

Heb vorige week weer m'n accu bijne leeggestart, maar m'n tank is nog niet leeg. Ga van de week even benzine bij gooien en kijken of hij dan wel start.

Heel vreemd, omdat de Falco verder echt top rijdt.

denk dat jouw probleem in de ontluchting van je tank zit , kijk de ontluchting en overloop slang even na
Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45414 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 164970 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18240 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18319 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Iemand deze vorm van Spam al eens gehad?? B-Art 6 4016 Laatste bericht December 10, 2008, 12:53:16
door Capo-04/06

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!