Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 06:34:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: UPDATE:slecht starten/niet meer starten!  (gelezen 9948 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dafish
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: December 12, 2011, 13:09:10 »

ik kan het filmpje niet openen, klopt dat.Huh

Hmm raar, ik zit nu via mijn mobiel op het forum en ik kan hem gewoon openen? Zijn 2 verschillende links he.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #16 Gepost op: December 12, 2011, 13:22:15 »

ja en allebei kom ik op een algemeen deel van youtube
Gelogd
Dafish
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: December 12, 2011, 14:04:21 »

ja en allebei kom ik op een algemeen deel van youtube

Je hebt helemaal gelijk. Heb  het ff op mijn laptop gechecked en is idd niet de juiste pagina. (via mobiel gepost en pakt dan ook de mobiele versie van youtube)
Bedankt voor je headsup. Heb het nu inmiddels aangepast en kun je de filmpjes nu wel zien.
Grt
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #18 Gepost op: December 12, 2011, 14:30:02 »

ja gezien.

Als ik dit zo zie dan denk ik gelijk defecte accu, maar volgens mij heb je deze al vervangen toch.
Gelogd
Tuonojack
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 225

Netherlands
« Antwoord #19 Gepost op: December 12, 2011, 16:32:19 »

ja gezien.

Als ik dit zo zie dan denk ik gelijk defecte accu, maar volgens mij heb je deze al vervangen toch.

Dat denk ik ook of wat droeftoeter zei, de + en massa aansluitingen even checken.

Probeer eens te starten met een startkabel erbij wanneer hij dan nog slecht start kun je in iedergeval je accu uitsluiten.
Gelogd

Tuono Factory 07, Akra`s, AF1 linkplates, gsxr zijstandaard, Osco.
Kawa W650, Yamaha TW125
Dafish
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: December 12, 2011, 18:57:30 »

thanks voor de reacties,
De vorige eigenaar beweerde afgelopen Juli toen ik hem kocht dat hij er een zwaardere accu en startrelais er in heeft gezet.
Moet eerlijk bekennen dat ik niet zelf durf te sleutelen aan mijn motor en dus ook de bovenstaande tips geen idee heb wat het inhoud.
Kan het ook zijn dat de motor tijdens het rijden in 1x uitvalt. Dit is ook gebeurt tijdens het invoegen. Dus misschien dat het knipperlicht net te veel stroom weg trok??
Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #21 Gepost op: December 12, 2011, 19:46:09 »

Dit moet een accu probleem zijn. Kan bijna niet anders. Kijk eens wat de motor voor voltage aangeeft? Als tie met contact aan al ruim onder de 12 zit dan zou ik er eerst eens een accu lader aan zetten.

En kijken of de accupolen wel goed vast zitten. En kijk eens hoeveel ampere het startrelais is.

En ja als je zelf niet wil of kan sleutelen dan is het voor ons ook wel lastig om tips te geven. Dit omdat je ze niet kan uitvoeren.....

En anders zeg ik, breng hem naar Roke. Die hebben een hoop ervaring met RSV`s. En probeer niet te veel te starten. Want met een lage accuspanning starten kan wel eens funest worden voor je starterkrans. En als tie stuk is dan ben je veder van huis.
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: December 12, 2011, 20:33:27 »

Hoi Dafish, ik zie dat je in Twente woont? Kan er wel een keer naar kijken 

PM maar!

Grtz, Bart
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Tuono GR66
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.878


Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: December 13, 2011, 00:30:58 »

Accu / startrelais / bedrading accu <> startcircuit / dynamo

Test met hulp accu (start kabels met auto)  wat gebeurt er dan ?
starten >> te lage accu spanning ( accu defect of oplaad circuit)
             > accu laden met aparte lader . Nogmaals proberen. Nu OK (defecte dynamo)
                        niet OK  slechte accu
Niet starten>>  bekabeling start circuit of start relais
             > hufter test , start relais kortsluiten met schoevendraaier.
                     nu OK  >  relais defect
                     niet OK >  toch de bedrading , ff alles nalopen

succes
Gelogd

TUONO GR66 1e Italiaan
TUONO GT12 2e Italiaan
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: December 13, 2011, 08:48:27 »

net even filmpjes bekeken: dit is starten met een lege accu. Dus daar is niets aan af te leiden, behalve dat je eerst je accu moet opladen.
En dan de checklist van Tuono GR66 netjes afwerken. Succes!
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Dafish
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: December 13, 2011, 15:08:39 »

Thanks allemaal voor het advies.
Probleem is ook dat mijn druppellader na een aantal uur aangeeft dat de accu vol is.
En daarna vaak met het zelfde slechte start resultaat.
@ B-art thanks voor het aanbod! Als ik er rond feb, maart als ie weer in verzekering gaat nog zo doet dan PM ik je ok?
THNKS
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #26 Gepost op: December 13, 2011, 17:28:57 »

je moet hem minimaal 24 uur aan de oplader laten hangen  anders heb je wel hee even wat vermogen maar is ook zo weg
en een mille trekt aardig wat spanning  heb dit proef ondervindelijk vastgesteld  Lips Sealed

Gelogd

if it runs , race it
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: December 13, 2011, 19:15:17 »

een drupppellader is niet heilig, een accu kan na een flinke belasting zoals de start alsnog instorten.

Daarom probeer nu eens te starten met een auto ernaast en heb je dan nog hetzelfde
Gelogd
B-Art
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 3.488


Italy
WWW
« Antwoord #28 Gepost op: December 13, 2011, 19:33:18 »

@ B-art thanks voor het aanbod! Als ik er rond feb, maart als ie weer in verzekering gaat nog zo doet dan PM ik je ok?
THNKS

Prima hoor! Weet niet waar je woont, maar ik werk in Enschede, kan eventueel ook zo een keer langs wippen 
Gelogd

Aprilia slijtage/aftermarket onderdelen:


15% korting op slijtagedelen!
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: December 13, 2011, 21:56:54 »

feit 1
Dat jouw dashboard licht uit gaat tijdens starten en jouw toerenteller naald gaat tikken na het loslaten van je startknop is een indicatie dat je boordspanning te veel zakt tijdens het trekken van een hoge stroom.

feit 2:
Jouw electronica (boordcomputer) krijgt met een te lage of zelfs wisselende boordspanning verkeerde of zelfs corrupte data van sensoren

feit 3:
Jouw bobine kan met een lage spanning geen fatsoenlijke vonk genereren, laat staan dat hij doet binnen de gestelde tijd wat van hem gevraagd wordt.

feit 4:
Starten met een te lage boordspanning kan er voor zorgen dat tegen het compressie punt, het knellager van je startkoppeling begint te slaan (wel/niet aangrijpen), niet echt bevorderlijk voor je startkoppeling (met name het glij oppervlakte).

feit 5:
Een druppel lader kan wanneer een of meerdere cellen van een accu de accu defect zijn, de overige cellen overladen, hierdoor haal je kortstondig de vereiste 12v accu spanning, maar er zit geen vermogen achter om dat de capaciteit afneemt.
Neem om dit te herkennen een slimme lader, zoals een optimate lader, die is zo ontworpen dat hij het kapot gaan van defecte cellen kan waarnemen. (doet ook capaciteit metingen).

Eventuele oorzaken:
Meest voor de hand liggende zijn hier boven al gemeld.
Als eerste zou ik gewoon eens via een paar startkabels de motor aan een auto accu hangen.
Denk dat je dan wel kan starten
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45414 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 164982 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18240 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18319 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Iemand deze vorm van Spam al eens gehad?? B-Art 6 4016 Laatste bericht December 10, 2008, 12:53:16
door Capo-04/06

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!