Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 02:18:09 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: UPDATE:slecht starten/niet meer starten!  (gelezen 9945 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #30 Gepost op: December 14, 2011, 11:59:05 »

feit 5:
Een druppel lader kan wanneer een of meerdere cellen van een accu de accu defect zijn, de overige cellen overladen, hierdoor haal je kortstondig de vereiste 12v accu spanning, maar er zit geen vermogen achter om dat de capaciteit afneemt.
Neem om dit te herkennen een slimme lader, zoals een optimate lader, die is zo ontworpen dat hij het kapot gaan van defecte cellen kan waarnemen. (doet ook capaciteit metingen).

Mee eens. Een accu slijt door massa uit te slikken (zoals dat heet) je hebt platen met daarin een substantie. Deze kan er tussenuit vallen en op de bodem terecht komen. Een zeer slechte accu met veel uitgeslikte massa maakt sluiting onderin en is dan te herkennen aan een laag voltage (net geen 10 volt bijv). Echter kan je dus ook slechte cellen hebben maar een kortsluiting in de cel. Er ligt dan wel al veel massa onderin de accu. Gevolg is capaciteit verlies. de 12v zal je dus wel halen maar bij belasten kan de accu niks meer leveren, voltage zal dan instorten.
Zet je contact eens aan en met een voltmeter op de accu. Zet dan de koplamp eens aan, een slechte accu zal snel in voltage inzakken.
Zo ziet een slechte accu er van binnen uit:






Gelogd
Vincent S.
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 853

Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: December 14, 2011, 21:58:33 »

accu cel doet dit soort dingen door te veel warmte ontwikkeling.
Dit komt ofwel door een te hoge belasting, ofwel door verslechtering van de isolatie tussen de cellen (kwaliteit demiwater/accuzuur).

Ik heb zelfs ontplofte accu's meegemaakt omdat de belasting te hoog was.
De platen (van de cellen) werden dusdanig heet door het leveren van een hoge stroom dat ze krom trokken.
Dit kromtrekken zorgde ervoor dat de plaat sluiting maakte met een andere plaat waardoor zijn lading in 1x ontlaadde.
Hetgeen zorgt voor extra warmte ontwikkeling en een kettingreactie tot gevolg, waardoor de accu uit elkaar klapte.

Blijf het enge dingen vinden, bevat zo veel energie zo'n ding.
een ieder die anders beweert (omdat het maar 12 volt is) snapt niets van elektriciteit en energie.
Gelogd

Ride it like you stole it!!!
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #32 Gepost op: December 15, 2011, 09:16:57 »

Blijf het enge dingen vinden, bevat zo veel energie zo'n ding.
een ieder die anders beweert (omdat het maar 12 volt is) snapt niets van elektriciteit en energie.

En dan te bedenken dat je er bij een rsv mille met je hele zaakje recht bovenop zit  Roll Eyes

Bovenstaande fotos zijn trouwens niet van zwaar belaste accu's maar van accu's welke keer op keer veel te ver zijn leeg getrokken. Vergelijkbaar dus met accu's van rsv milles welke niet aan de druppellader liggen. Het dashboard pakt gewoon te veel stroom en trekt een accu zo leeg (volgens boekje bij 20 dagen of langer geen gebruik moeten de hoofdzekeringen dr uit).

Ik ga zelf een hoofdschakelaar maken onder het passagierszadel op de min-pool. Hiermee kan ik de accu gemakkelijk los koppelen en zal deze niet leeg lopen. Dan heb je geen lader nodig (want continu op een lader, ookal is het druppel, is nooit goed)
Gelogd
RS-Stefan
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 264


Loud pipes save lives

Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: December 27, 2011, 18:06:40 »

Anders maar een keer langs rijden met mijn mile en de accu uitwisselen en kijken wat er dan gebeurd  Cool
Gelogd

RSV Mile R
Dafish
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: Maart 29, 2012, 23:13:02 »

Hallo allemaal hier ben ik weer,
Ik heb eindelijk is doorgepakt en de motor naar iemand gebracht die monteur is bij een goed bekende motorzaak.
Deze heeft mijn RSV helemaal doorgelicht en dit kwam er uit.
De accu was helemaal geen sterkere maar zat een standaard yuasa 12 accu in, deze is ook zwakker geworden aangezien ik niet wist dat een appie continu aan de druppellader moet,
De bougies waren ook vettig en dit kan door het continu proberen te starten op een lege accu komen.
verder geen rare dingen gevonden alleen dat er nog een standaard luchtfilter in zat ( heb wel een open uitlaat en bijbehorende eprom).

Dit alles is er nu op aanraden van de monteur ingekomen.
Een zwaardere Yuasa 14 accu !!!
4 gloednieuwe Iridium bougies
En een K&N openlucht filter.
Volgens de monteur rijd , start en klinkt ie weer als een malle!

Ik krijg aankomende maandag mijn Appie weer terug en kan niet wachten om hem dan eindelijk is goed uit te laten zonder bang te zijn dat ie uitvalt.
Heb er in totaal nog maar een paar keer fatsoenlijk mee kunnen rijden.

IK ben benieuwd of het verschil qua geluid en vermogen nu anders is door de openluchtfilter. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Mijn RSV klonk al onzettend lomp  (maar wel lkkr).

Grtn
Gelogd
Rob.NL
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 633


Twente

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Maart 30, 2012, 19:03:43 »

Hey Dafish weer terug van weg geweest
Goed om te lezen dat het uiteindelijk toch nog best mee viel.
Kan je eindelijk van je RSV gaan genieten  zie/hoor je dan wel voorbij scheuren 
Gelogd

ZX9R 2000
ZX9R 2003
RSV 1000 R Factory 2005
Dafish
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: Maart 31, 2012, 00:54:32 »

Hey Dafish weer terug van weg geweest
Goed om te lezen dat het uiteindelijk toch nog best mee viel.
Kan je eindelijk van je RSV gaan genieten  zie/hoor je dan wel voorbij scheuren 

Thanks! Alhoewel mee viel, dit geintje heeft me wel weer 300 euries gekost maar kan erger natuurlijk.
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Lidl heeft weer motorkleding in de aanbieding! « 1 2 3 4 » 2 Fast 2 See 50 45414 Laatste bericht Mei 13, 2011, 14:47:47
door Silke
Rondetijden « 1 2 ... 35 36 » zeeslot 539 164969 Laatste bericht Maart 25, 2015, 10:09:52
door Zoeperman
Modellen Tuono 2002-2011 « 1 2 » MatthijsA 16 18240 Laatste bericht Augustus 29, 2014, 20:07:58
door Skipovski
RSV 4 motor van het jaar 2009 « 1 2 » Sjaakie 28 18319 Laatste bericht Mei 03, 2009, 16:43:12
door Henk RS 250
Iemand deze vorm van Spam al eens gehad?? B-Art 6 4016 Laatste bericht December 10, 2008, 12:53:16
door Capo-04/06

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!