Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 20:02:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Aftermarket knipperlichten  (gelezen 2909 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
-Luca-
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 441


Twins, Basil...Twins!

Netherlands
« Gepost op: Juli 11, 2011, 18:48:31 »

Even een vraag om advies...
Ik heb aftermarket knipperlichten gekocht.
Achter zitten ze er al op en die doen het prima.
Nu ben ik vandaag bezig geweest met de voorste knipperlichten, maar ik krijg het niet goed aan de praat.

Het probleem is dat, als ik de richtingaanwijzer aanzet, het voorste knipperlicht heel snel en 'dof' begint te knipperen.
Als ik dan echter het alarm aanzet, knipperen de knipperlichten altijd 3 keer en dát doet-ie wél goed en fel...
Wat kan nu het probleem zijn???
Gelogd

Lekker rijden is geen kwestie van snelheid, maar van gevoel...
Happy Factory
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 11, 2011, 20:32:12 »

Even een vraag om advies...
Ik heb aftermarket knipperlichten gekocht.
Achter zitten ze er al op en die doen het prima.
Nu ben ik vandaag bezig geweest met de voorste knipperlichten, maar ik krijg het niet goed aan de praat.

Het probleem is dat, als ik de richtingaanwijzer aanzet, het voorste knipperlicht heel snel en 'dof' begint te knipperen.
Als ik dan echter het alarm aanzet, knipperen de knipperlichten altijd 3 keer en dát doet-ie wél goed en fel...
Wat kan nu het probleem zijn???

Verkeerd lampje? Check de Voltage en het aantal Watts...................
Gelogd
Dutch
ARA Newbie
*
Offline Offline

Berichten: 3


Netherlands
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 12, 2011, 13:36:08 »

LED pinkertjes?

Die trekken zo weinig stroom dat het relais snel gaat knipperen om aan te geven dat er een lampje kapot is. Is niet zo, maar dat denkt ie 
Signaal van het alarm is van een heel andere bron (namelijk alarm ipv knipperlichtrelais) daarom doet ie het dan wel goed.

Oplossing: belastingsonafhankelijk relais of weerstandjes parallel aan de raw. Is vast al eerder over geschreven (ik zit wat meer op MF, daar is het al heel vaak ter sprake gekomen).

Greetz, Dutch
Gelogd

'04 Tuono en niet te geloven: de FZ 750 heeft het veld moeten ruimen voor een Triumph Tiger 955i
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 19, 2012, 08:34:52 »

Ik heb (ook) aftermarket knipperlichten gekocht voor de Falcuono. Expres niet voor LED gegaan om problemen te vermijden, maar helaas toch een uitdaging:

De originele Aprilia lampjes zijn 10w. De nieuwe knippers zijn 21w. Met alleen de AM-achterknippers gemonteerd en voor nog origineel, is de knippersnelheid omhoog gegaan. Eigenlijk net andersom dan wanneer je LED lampjes monteert dacht ik?
Als ik nu de (ori) vóórknipperlichten loskoppel, dan knippert (alleen achter) het lampje weer op ongeveer de originele snelheid.

Stel nou dat ik nu LED lichtjes vóór zou monteren zonder weerstand, is mijn probleem dan opgelost?

Redenatie: het relais vraagt 2x10w = 20w weerstand.
Huidige situatie: 21+10=31w, dus knippert sneller.
situatie met 2x nieuwe knipper: 21 x 2 = 42W, relais trekt het niet en gaat trillen.

Mogelijke oplossing: 21W + LED (0-1W?) = 22W = prima.

 

alvast dank
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 19, 2012, 17:09:23 »

P=UxI
21=12xI
I=21:12
I=1,75A

R=U:I
R=12:1,75
R=6,857 Ohm


p = vermogen
u = spanning
i = ampere.

Ik moest ff diep nadenken met met een beetje googlen kwam ik dit voorbeeld tegen
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Droeftoeter
Gast
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 1.258


2001 SL1000 Falco en een 2003 Tuono

Netherlands
« Antwoord #5 Gepost op: Juli 23, 2012, 22:01:14 »

Als het gaat om een oud type zou je 2 dingen moeten doen voor de mooiste oplossing (vind ik). Allereerst inderdaad een electronisch knipperrelais, maar daarmee ben je er niet (als je tenminste voor en achter led hebt). Je moet ook dit doen: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?132047-LED-Signal-Fix

Dit ziet er moeilijker uit dan het is, en het kost werkelijks niks. Als je diodes moet hebben stuur ik er een paar op, voor een postzegel. Ik heb 30 diodes gekocht voor 1.5 euro in hong-kong en die dingen werken prima.

Omdat een Aprilia 1 controlelampje heeft voor beide circuits gaat er over het lampje een lekstroompje lopen dat het electronisch relais weer aanstuurd en zodoende verstoord. Als je de diodes gemonteerd hebt, kun je monteren wat je wilt en het werkt, en zonder die ghetto weerstanden.
Gelogd

Vini,Moto,Endo
(We came, We rode it, we crashed it)
Erwin83
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 157


Netherlands
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 23, 2012, 22:17:54 »

Thanks, is inmiddels gelukt.







Vóór is LED, achter is gloeilamp.
Achtergloeilamp is 21w. Led nihil. Samen precies ok voor het relais.

Ik heb kleine "indyspacertjes" gemaakt uit een extra stukje kuip dat ik nog had liggen voor een projectje.


Dank!
Gelogd

Aprilia SL1000 Falc(uon)o  -   Honda CB350f
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51630 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
BEEST van Itakura!!!! RS 125 SP 1996 (OM) « 1 2 ... 5 6 » Itakura 82 45151 Laatste bericht Maart 28, 2010, 20:47:03
door Itakura
Naar Ruud Fredriks in Goes met mijn Falco (en overige modificaties) « 1 2 » muja 18 14115 Laatste bericht November 10, 2014, 16:50:33
door Big Chris
Winterproject RSV 2002 « 1 2 ... 12 13 » Technieker 192 51321 Laatste bericht Juni 10, 2010, 12:05:22
door Technieker
Aprilia RSVR 2001 project « 1 2 » RSVisch 22 8285 Laatste bericht Maart 25, 2015, 12:28:05
door RSVisch

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!