Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 19, 2024, 03:28:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014)  (gelezen 44935 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #105 Gepost op: December 04, 2011, 14:42:02 »

Powervalves afstellen met de uitlaten er af, dan kun je precies zien en voelen wat je doet. En het beste ook afstellen in de vol open stand zodat ze ook precies vol open staan, anders loop je de kans dat dat net niet gebeurt en verlies je iets op top.
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #106 Gepost op: December 04, 2011, 15:07:09 »

Thanx 4 the tip.

Want op 3000 toeren zat hij onder het eerste merkeerstreepje.
En op 10.000 toeren zat over de laatste markering.

Maar zo eens proberen kan ik zeker eens doen. 
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #107 Gepost op: December 04, 2011, 22:16:54 »

ik heb nu nog Motul 800 2T factory maar gebruik meestal Motul 710

Maar redmer stel jij je powervalves nu af met de ignitech ontsteking door de motor vol op toeren te draaien.

Na de ignitech montage is deze afgesteld door richard en daarna heb ik er nooit meer aangezeten. Nu ligt alles los en plaats nieuwe kabels naar de powervalves dus moet ik afstellen. Het draadje waarmee ik het voorheen deed heeft geen functie meer.

Ik kan de powervalve sturing eenvoudig afstellen door het contact aan te zetten en kijken hoeveer deze open gestuurd wordt en daarop afstellen. Dan daarna pas starten en nastellen.
Zal voor de bovenste cilinder wel weer een drama worden na montage van alles.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #108 Gepost op: Maart 20, 2012, 17:20:11 »

Vraagje,

Jij hebt de balhoofdlagers vervangen, bovenop het bovenste lager draai je een ring met die met die 4 inkepingen. Hoe vast draai je deze ring?
Kon daar in het WPH niets over terugvinden en bij mijn MK1 poten zaten ze handvast dus vraag me af hoe vast jij die ring hebt aangedraaid...
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #109 Gepost op: Maart 20, 2012, 18:00:02 »

Speling op het balhoofd voel je tijdens het remmen.

Je kan hem ook met het voorste wiel tegen de muur zetten, de rem inknijpen en het stuur op en neer bewegen.
Als je dan nog een tik of speling voelt moet je hem aandraaien.

Je kan ook de voorkant opbokken en aan de remkauwen trekken om te voelen of er nog speling opzit en zo kun je ook met het stuur draaien om te voelen dat de lagers niet te strak staan.

Een echt 'moment' is er niet voor. Dit is op gevoel.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #110 Gepost op: Maart 20, 2012, 20:16:19 »

Speling op het balhoofd voel je tijdens het remmen.

Je kan hem ook met het voorste wiel tegen de muur zetten, de rem inknijpen en het stuur op en neer bewegen.
Als je dan nog een tik of speling voelt moet je hem aandraaien.

Je kan ook de voorkant opbokken en aan de remkauwen trekken om te voelen of er nog speling opzit en zo kun je ook met het stuur draaien om te voelen dat de lagers niet te strak staan.

Een echt 'moment' is er niet voor. Dit is op gevoel.
ja ik heb hem aangedraaid tot de speling weg was.
De bovenste moer moet nog vast maar dat doe ik pas als ik alles weer bij elkaar heb.
Ik weet nu ook waarom hij vorig jaar stuurde als een krant, met de oude poten draaide het stuur niet soepel rond maar met weerstand. Vandaar dat ik hem de bochten moest induwen...hij draait nu weer supersmooth Grin
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #111 Gepost op: Maart 20, 2012, 22:11:43 »

Als je toch bezig bent... Vervang ze dan even mee.
Kosten echt niet veel voor een setje.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #112 Gepost op: Maart 28, 2012, 19:28:30 »

OK, na de technische problemen in VDV is de versnellingsbak er ondertussen uit en naar mijn vorig werk gebracht om ze opnieuw te laten oplassen en polijsten.
De tandwielen worden dus met TIG opgelast en afgeslepen zodat de aangrijppunten terug worden hersteld en dan is de bak weer zo goed als nieuw.

Alleen nog 2 weken wachten, want het was druk.
Olielek heb ik jammer genoeg ook nog niet gevonden. Ik dacht dat het aan de neutraalsensor lag, maar hier blijkt de dichting, aansluitvlak en sensor zelf in goede staat Huh

Dus moeten we nog even verder kijken.

Met wat wikken en wegen om de RS te verkopen heb ik toch besloten om hem te houden.
Waarom...

Een vriend van mij heeft vroeger de Endurance Cup meegereden en gewonnen in zijn klasse met een 4 jaar oudere motor dan de rest. Ik was toen lid van de pitcrew en hij vertelde me dat het beste was om de RS te houden en ermee 'te leren' rijden en dan over te stappen om een 4 takt.

Waarom, op een RS MOET je hard leren rijden om rond te gaan op eender welk circuit en hij wilde me eventueel wel helpen hiermee.
En na al dat werk wat ik er heb in gestoken ga ik toch nog wachten tot hij echt mijn strot uitkomt om te verkopen 

Alleen nog even peilen bij Rolf wat hij er juist heeft opzitten omdat we toch ongeveer dezelfde bouw hebben (behalve de leeftijd dan  Grin)
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #113 Gepost op: Maart 28, 2012, 19:47:48 »

haha, jaja zelfde bouw. Ik heb om meer ruimte te maken het subframe een beetje aangepast waardoor je beter kan gaan verzitten. Kuipwerk een beetje aangepast om dit weer passend te maken.

enne die vriend van je heeft helemaal gelijk met een RS250 leer je sturen en om dan gelijk op een PK-kanon te stappen met compensatie-PK's  Grin Grin Grin

Oja en ik heb iets meer pk's als die het doet tenminste en daar heb ik nog geen idee in wat het is. Wordt waarschijnlijk pas komend weekend.

Zie hier vorige jaar toen deze het nog wel prima deed en 68pk op het achterwiel gaf en ik nog 5kg zwaarder was. Wink

« Laatste verandering: Maart 28, 2012, 19:49:56 door rolf » Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #114 Gepost op: Februari 09, 2013, 17:03:28 »

Lang geleden allemaal.
Na wat twijfelen en overwegen zijn ze hem toch komen ophalen afgelopen donderdag.

Want hij is op een jaar tijd nog maar 1 keertje naar buiten gekomen en het is dan jammer om hem op te laten roesten.

 
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #115 Gepost op: Februari 10, 2013, 06:23:48 »

Jammer, wie is de gelukkige en wat ga je zelf rijden
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #116 Gepost op: Februari 10, 2013, 09:28:11 »

Die kerel was zo'n beetje een 2 takt freak.
Dus hij is vast in goede handen.

Wat er in de plaats komt weet ik nog niet.
Maar als het geen appie, kan ik mijn topic toch niet bevuilen  Smiley
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #117 Gepost op: Februari 10, 2013, 12:33:07 »

bevuilen Huh altijd leuk om te lezen wat iemands volgende keuze is. Trouwens er staat bij mij sinds 2 maanden een Suz in de garage tussen de Tuono en RS in.  Wink angel
Gelogd
milletuono
Gast
« Antwoord #118 Gepost op: Februari 14, 2013, 22:03:28 »

Nog een voordeel je hoeft je balhoofdlagers niet meer om te wisselen.
Ze zitten onderste boven namelijk. 

MT
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #119 Gepost op: Februari 25, 2013, 10:34:16 »

Goh, ik zit met 2 honda's en een soes in be garage.

Hopelijk komt er nog een RSV 1000'tje bij van de week
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51252 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10034 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10286 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8865 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109160 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!