Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 11:48:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014)  (gelezen 45068 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #45 Gepost op: September 03, 2011, 11:00:11 »

ziet er netjes uit.

Maar zet je de blokhelften in elkaar met siliconenkit, het kan wel maar is vloeibare pakking niet beter. Ik weet niet wat de temperatuur doet met siliconenkit. Alhoewel we ooit in luxemburg een tijdelijke lekkage van olie bij een Tuono ook zo gedicht hebben
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #46 Gepost op: September 03, 2011, 20:23:54 »

Ik bedoel met siliconen de vloeibare pakking.
Ik zal NOOIT gewone siliconen gebruiken maar ik noem het wel zo.

Oog voor detail heeft onze Rolf wel 
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #47 Gepost op: September 03, 2011, 20:55:23 »

gelukkig maar, hahahaha
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #48 Gepost op: September 06, 2011, 12:37:21 »

Vandaag even tijd gehad om de motor op te bokken en eens onder handen te nemen:
Of hetgeen dat nog voor motor moet doorgaan  Grin



Ik had hem vorige keer al eens gewassen, maar ik kon niet overal bij toen.
Dus vandaag heb ik de hoekjes en kantjes ingespoten met Dusty en Procycle S100.
Even laten intrekken en dan met de hogedruk erop.
Goed resultaat na 3 keer. De derde keer heb ik er wel een borstel moeten bijhalen.

Voor:







En na:







Ook heb ik alle boutjes even uit de remschijven gehaald. Even onder de borstel, nieuwe Loctite erop en allemaal op 25 Nm gezet. Nieuwe remblokjes erin.
Ook van de vooras er uit gehaald en een beurt gegeven:


Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #49 Gepost op: September 06, 2011, 14:23:18 »

Zo daar knapt hij behoorlijk van op!
Maar waar heb jij de remklauwen mee schoongemaakt? De mijne zijn ook zwart namelijk en ik zoek nog een goed middel hiervoor.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #50 Gepost op: September 06, 2011, 15:43:41 »

Ik gebruik Dusty, ontvetter uit de Wibra voor het poetsen van de motor.
Inspuiten, laten intrekken, uitborstelen met een afwasborstel ofzo en dan de hogedruk erop.
Echt goed spul voor een nog betere prijs.

Maar kettingvet en van die troep haal ik eraf met S100 van Procycle. Te bestellen bij Louis.
Niet goedkoop, maar wel erg efficiënt.

Het kettingvet op de achterbrug hangt er jaren tegen.
Ik heb het er niet allemaal kunnen afhalen. Maar het meeste is er wel vanaf.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #51 Gepost op: September 06, 2011, 16:47:34 »

Zit je balhoofd nu uit het lood Huh Lijkt wel zo in deze foto

Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #52 Gepost op: September 06, 2011, 17:31:51 »

Ik zag het ook gezien toen ik de foto er had opgezet. Maar het stuur staat wat naar rechts gedraaid en de foto is achteraan een beetje naar rechts genomen.
Dus het lijkt er sterk op dat de motor helemaal uit de haak staat.

Dat hij gevallen is ontken ik niet, maar dit zou wel heel erg geweest zijn.
Je ziet het wel nog aan de voetsteuntjes. De rechter staat iets meer omhoog.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #53 Gepost op: September 06, 2011, 19:15:50 »

Ik zou hem toch eens heel goed opmeten, ook gezien de schade aan de onderzijde van het frame.
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #54 Gepost op: September 06, 2011, 19:41:45 »

Dat zijn dan weer waterdruppels en een beetje vettigheid die op deukjes lijken als je de 6de foto bedoeld.
Er zit geen 1 deukje in het frame hoor. Dat had ik wel eerder gezien dan.
Die viezigheid moest er nog af, maar dat doe ik met een doekje. Kwestie om de bekabeling te sparen van het water en ik had niet veel tijd meer vanwege het weer dat begon om te slaan.

Kader is 100% recht. Subframe heb ik laten richten. Stond een centimeter uit de haak.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #55 Gepost op: September 07, 2011, 13:57:07 »

mooie poets actie.

Ik heb weer werk erbij, afgelopen dagen op Oschersleben gereden en menig gevecht gehad met wat PK beesten, mooie bochten combinaties waar de RS250 in zijn voordeel is.

Maar helaas ik heb racebenzine gebruikt, octaan 100 en nu is de onderste zuiger verbrand. Compressie was op een gegeven moment weg, merkte het met bocht uit er geen vermogen in zat om vervolgens vreselijk te detoneren.

Mooi voor de winter want heb niets meer staan
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #56 Gepost op: September 07, 2011, 15:49:51 »

Oei, dat is minder goed nieuws dan.

Maar detoneren met hoger octaangehalte??? Heb je heb te arm staan ofzo?
Want hoger octaan is klopvaster en voorkomt detonatie.

Mijn powervalves gaan ook niet op tijd arriveren. Beetje problemen ermee.
Dus maandag moet ik met de CBR gaan rijden dan.
Erg jammer, ik had erg graag met de RS gegaan.

Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #57 Gepost op: September 07, 2011, 17:42:42 »

inderdaad octaan 100 zou een verbetering moeten zijn, hij liep ook als een tierelier. Mijn bougies waren gewoon zwart en extreem verkoold, dus arm heeft hij niet gestaan.

Ik moet de boel nog open trekken, maar mijn enige gedachte als er geen compressie meer is in vergelijking met de vorige keren "gat in de zuiger" Maar zou ook best een zuigerveer kunnen zijn.

De nieuwe uitlaten deden het perfect, geen gezeik over geluid. Alleen zag ik dat de blanke lak bij de uitlaatbocht net na de cilinders weggebrand is, deze is dus superheet geweest. Terwijl deze juist een warmte bestendige lak zou zijn
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #58 Gepost op: September 07, 2011, 22:56:27 »

Oei, misschien teveel koolafzetting en voorontsteking gehad. Kunnen ze ook niet tegen.
Ik hoop voor je dat de reparaties gaan meevallen.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #59 Gepost op: September 08, 2011, 05:51:32 »

ach we gaan het zien, ik zie het niet zo zwaar Cheesy, terug naar jou RS  Wink
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51344 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10051 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10315 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8887 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109284 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!