Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 20:22:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014)  (gelezen 45346 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #30 Gepost op: Augustus 23, 2011, 19:57:23 »

De zuigers gaan er inderdaad terug in.
Ik ga geen nieuwe zetten om nieuwe te zetten.

Cilinders, zuigers, zuigerpen, ... vielen allemaal ruim binnen de tolerantie. En nu ze schoon zijn is het moeilijk om de slijtage te zien op zuigers en cilinders.
De speling tussen zuigers en cilinder bedroegen slechts 0,07 - 0,08 mm en aprilia schrijft op 0,12 pas voor om tot vervanging over te gaan.
Dus waarom zou ik er nieuwe inzetten, kan volgend jaar of het jaar daarop nog altijd met zomers zoals nu 

Het zwart komt van minderwaardige olie denk ik. Ik ben overal al aangekoekte koolstof tegengekomen.
En hij gaat er echt moeilijk af.
Liefst zou ik op Denicol willen rijden, maar dan moet ik weer met flesjes in de bagageruimte zitten rondrijden omdat die niet geschikt is voor mengsystemen.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #31 Gepost op: Augustus 23, 2011, 20:15:40 »

ik gebruik motul, prima olie
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #32 Gepost op: Augustus 23, 2011, 20:58:03 »

Ik ga eens gokken op Procycle 100% volsyntheet.
Ik heb er 2 liter van gekocht en benieuwd naar de resultaten.

Wat ervoren heeft ingezeten weet ik niet.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: Augustus 23, 2011, 21:10:56 »

Ik heb laatst ergens gelezen dat het vervangen van de zuigers niet met de toleranties te maken heeft maar met het broos worden van de zuigers na verloop van tijd. Staat me een verhaal bij van iemand die ze ook weer had teruggeplaatst (vielen binnen toleranties) en 3000km later braken er stukken zuiger af en liep de zooi stuk. Dit is niet om je bang te praten maar misschien wel een reden om het toch te overwegen.  Wink
Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #34 Gepost op: Augustus 24, 2011, 17:17:31 »

:^

Bij mijn vorige RS kreeg ik een vastloper omdat de zuiger bovenop doorgescheurd was. Heb denk ik nog wel een foto van. Zal die even opzoeken.

Maar ja, nu je de hele teringzooi los heb en de krukas gaat reviseren. Waarom dan voor een paar euro niet 2 nieuwe zuigers? Dan kan je er zeker weer 12 tot 14 duizend tegenaan. Als de zooi na 3000 kilometer nu alsnog vast loopt kan je meteen weer je krukas nakijken.

In mijn ogen is het voor die paar euro verkeerde zuinigheid.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #35 Gepost op: Augustus 24, 2011, 17:22:11 »

heu mijn Rs250 staat nu op 13.000km, ietsje meer. Cheesy Maar ben al met mijn 4 set zuigers bezig, derde cilinder, tweede kop, zesde powervalve, vierde set ketting en tandwielen, derde set koppelingsplaten, derde expansie delen, vierde dempers, en niet meer te tellen banden Grin Grin. En dan weet ik niet hoeveel de vorige eigenaar al verbruikt heeft.  Wink
Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #36 Gepost op: Augustus 24, 2011, 17:27:40 »

klokje rond geweest zeker.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #37 Gepost op: Augustus 24, 2011, 17:34:53 »

nee hoor, gewoon goed gebruiken Grin
Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #38 Gepost op: Augustus 24, 2011, 17:51:02 »

Dan moet het zo zijn dat je hem op het circuit aan het afbeulen ben.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #39 Gepost op: Augustus 24, 2011, 18:03:46 »

Dan moet het zo zijn dat je hem op het circuit aan het afbeulen ben.

harken noemen we dat, inderdaad ik rij slechts de straat op en neer en voor de rest kent mijn RS alleen circuit kilometers.
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #40 Gepost op: Augustus 25, 2011, 22:09:19 »

De zuigers gaan er inderdaad terug in.
Ik ga geen nieuwe zetten om nieuwe te zetten.

Cilinders, zuigers, zuigerpen, ... vielen allemaal ruim binnen de tolerantie. En nu ze schoon zijn is het moeilijk om de slijtage te zien op zuigers en cilinders.
De speling tussen zuigers en cilinder bedroegen slechts 0,07 - 0,08 mm en aprilia schrijft op 0,12 pas voor om tot vervanging over te gaan.
Dus waarom zou ik er nieuwe inzetten, kan volgend jaar of het jaar daarop nog altijd met zomers zoals nu 

Het zwart komt van minderwaardige olie denk ik. Ik ben overal al aangekoekte koolstof tegengekomen.
En hij gaat er echt moeilijk af.
Liefst zou ik op Denicol willen rijden, maar dan moet ik weer met flesjes in de bagageruimte zitten rondrijden omdat die niet geschikt is voor mengsystemen.

Zoals andere al zeggen, vervangen doe je niet omdat ze van de maat af zijn maar het metala wordt gewoon moe en brekt op een gegeven moment.

Hoeveel hebben de zuigertjes gelopen ?? Kleine moeite om ze nu meteen te doen, groot plezier.
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #41 Gepost op: Augustus 26, 2011, 07:11:56 »

De zuigers zouden er een 4.000 geleden zijn ingezet en mijn gedacht zijn ze 7 jaar oud.

Ik heb gekeken voor nieuwe en ze kosten inderdaad niet zoveel.

Ik had eerst gekeken bij Aprilia zelf voor de prijzen 
Daarom dat ik ze terug wilde zetten.

Maar bij Suzuki zijn ze een heel stuk goedkoper en ik krijg ze nog met korting ook.
Dus na mijn circuitdagje komen er nieuwe in want ik heb geen tijd om de nieuwe in te rijden.

Dus komt allemaal wel goed.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #42 Gepost op: Augustus 26, 2011, 15:58:38 »

4000 valt reuze mee als het zo is maar als ie toch open ligt...

Even 4 maal volledig opwarmen en helemaal afkoelen (kan prima zonder te rijden), daarna langzaam opbouwend 100 km rijden en inrijden is ook klaar voor een set nieuwe zuigers.
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #43 Gepost op: Augustus 26, 2011, 19:32:37 »

Ah zo,

Ik moet hem nog helemaal in elkaar zetten.
Gisteren ben ik ook even op de spoedafdeling binnen moeten gaan wegens een infectie van een insectebeet  Angry

Ik moet nog een tijdje recupereren. Het gaat krap worden vrees is.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #44 Gepost op: September 03, 2011, 00:01:19 »

Gisteren waren alle bestelde onderdelen binnen. Behalve de powervalves.
Vandaag had ik wat tijd gevonden en kon eens rustig een dagje verderwerken aan de blok.



Eerst de krukas even schoonmaken en op alle punten een beetje olie inspuiten zodat er zeker genoeg smering is voor de eerste start:



Dan werd het tijd om de carterhelften terug aan elkaar te zetten. Een heel dun laagje siliconen is genoeg om de raakvlakken af te dichten:



Carterhelften gemonteerd, tijd voor de versnellingsbak:



Een paar stappen verder is het tijd voor de zuigers en cilinder.
Overal nieuwe pakkingen tussen, nieuwe bougies erin:





Al bij al viel het allemaal nog wel mee qua kosten. De slechte lager is vervangen en de oliekeerringen ook. Nu moet ik alleen de powervalves even juist afstellen samen met de oliepomp zodat hij zeker optimaal loopt. Dan wil ik nog eens een testbank resultaat en het verschil zal misschien niet erg groot zijn, maar toch eens kijken uit nieuwsgierigheid.

Maar nu is het mooi weer geworden en mis ik het rijden toch wel.
Met de CBR is het wel anders, maar niet hetzelfde.
Alleen ja, de powervalves. Ik hoop ze volgende week binnen te hebben, dan kan ik rustig het blok terug in het frame hangen. Het blok zelf staat er netjes terug bij nu:





Zo ben ik weer even gerust  Grin
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51572 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10071 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10350 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8915 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109899 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!