Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 00:00:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014)  (gelezen 45063 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #75 Gepost op: September 17, 2011, 22:04:43 »

vandaar dat bij jou de stickertjes van type aanduiding er af waren. De vorige eigenaar zal de blanke lak eraf gehaald hebben voor hetzelfde doel om hem bling bling te maken.

Trouwens nu ik goed kijk naar je foto's zie op de lasnaden resten van blanke lak zittten of is dit gezichtsbedrog
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #76 Gepost op: September 18, 2011, 08:39:43 »

Nu weet over wat het gaat. Ik dacht dat de RS frame allemaal zo 'bling bling' waren 

Maar inderdaad, ik vond het ook raar toen ik de lasnaden zag en die waren half blinkend en half mat.
Ik weet dat een van de vorige eigenaars het gepolierd heeft, dat is te zien aan de achterbrug.
En volgens mij om wat schade te verbergen.

Ik heb het alleen maar opgepoetst, dus zelf niks aan gepolierd of dergelijke.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #77 Gepost op: September 18, 2011, 12:09:03 »

Als je het frame nu weer in de blanke lak zet krijg je dan weer de originele look?
Ik heb namelijk wat lichte gebruikerskrasjes op het frame, te weinig om het hele frame te polijsten en daarmee de originele blanke laklook te verwijderen maar ik stoor me er teveel aan om het zo te laten.
Ik zoek dus eigenlijk iets om de lichte krassen mee uit te poetsen zonder er een blingblingframe van te maken...
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #78 Gepost op: September 18, 2011, 17:43:35 »

Krassen die in verf zitten krijg je er niet uit met een product. Dus oftewel opnieuw lakken oftewel polieren.

Krassen die in vernis zitten kun je wel uitpolieren met bepaalde producten.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #79 Gepost op: September 19, 2011, 05:53:30 »

Krassen die in verf zitten krijg je er niet uit met een product. Dus oftewel opnieuw lakken oftewel polieren.

Krassen die in vernis zitten kun je wel uitpolieren met bepaalde producten.

als de krassen niet te diep zitten, bij mij heb ik de steenslag van de grindbak in het frame zitten, deze is niet meer weg te krijgen.  Inmiddels heb ik deze plek met een licht schuurpapier korrel 600 bewerkt en daarna met alupoets. Je ziet er niets meer van.

Mij idee is alles weer in de blanke lak spuiten, de meeste blanke lakken slaang op een gegeven moment een beetje geel uit, dus ik ben benieuwd naar het resultaat.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #80 Gepost op: September 19, 2011, 14:13:19 »

Vandaag dacht ik even een stukje te rijden. Niet dus.
Bij het opvullen van het koelwater, liep het langs het overstort gaatje uit het blok.

Dit was het enige dat ik niet had vervangen omdat ik het schoepenrad er niet vanaf kreeg toen en hij lekte toch niet. Dus dacht ik waarom het risico nemen.
Ondertussen heb de waterpomp eraf gekregen na veel zweten, want het zat echt erg vast.
Ik was bang om het pakkingsvlak te beschadigen van het motordeksel, maar met een beetje karton en 2 schroevendraaiers heb ik hem er toch af gekregen:



Toen kreeg ik in de gaten dat er wat olie onder de slang van het oliereservoir lag.
Een spiksplinternieuw ding. Dus had ik eigenlijk niet verwacht:



Dus voorlopig zal het nog even zonder zijn. Hangt er vanaf wanneer de onderdelen binnenkomen.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #81 Gepost op: September 19, 2011, 14:15:42 »

Waar lekt het reservoir?

De mijne lekte langs de sensor. Kwestie van 2-componentenlijm ertussen... en klaar.
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #82 Gepost op: September 19, 2011, 14:34:03 »

Dat had het vorig reservoir ook wel aan de sensor. D
aarom dat ik bij deze ook wat vloeibare pakking gedaan tussen de sensor en de aansluiting naar de oliepomp.
En zo'n wit reservoir is toch wel gemakkelijker om te zien hoeveel peil erin zit.

Ook was het gat waar de sensor in moet iets kleiner en de aansluiting naar de oliepomp iets groter. Niet veel, maar ik had de indruk dat er geen pakking tussenmoest.
Maar ja, ik heb terug de oude erin gezet. Ik had de nieuwe eigenlijk besteld omdat het er op leek dat die erop zat ook lek was.

Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #83 Gepost op: September 19, 2011, 14:41:51 »

Waar lekt het reservoir?

De mijne lekte langs de sensor. Kwestie van 2-componentenlijm ertussen... en klaar.

inderdaad bekende kwaal bij de sensor, deze lekt bij mij ook minimaal.

Maar de waterpomp kapot, dat hoor je niet vaak. Ik zie dat er een schroep afgebroken is, dan zou er iets tussen gekomen moet zijn.
Wat zat er vast, de schroep of het huis van de waterpomp, ik heb wel eens een niet werkende pomp gehad omdat het borgasje eruit gevallen was die vervolgens onderin mijn versnellingsbak lag zonder schade gemaakt te hebben.
Ben ook naar buiten gerend en de handen in de lucht gestoken Grin
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #84 Gepost op: September 19, 2011, 18:07:46 »

Waar lekt het reservoir?

De mijne lekte langs de sensor. Kwestie van 2-componentenlijm ertussen... en klaar.

inderdaad bekende kwaal bij de sensor, deze lekt bij mij ook minimaal.

Maar de waterpomp kapot, dat hoor je niet vaak. Ik zie dat er een schroep afgebroken is, dan zou er iets tussen gekomen moet zijn.
Wat zat er vast, de schroep of het huis van de waterpomp, ik heb wel eens een niet werkende pomp gehad omdat het borgasje eruit gevallen was die vervolgens onderin mijn versnellingsbak lag zonder schade gemaakt te hebben.
Ben ook naar buiten gerend en de handen in de lucht gestoken Grin

De pomp is niet kapot hoor. Dat is de dichting die ertussen zit die wat afgebrokkeld is.
De as zelf ziet er ook niet uit.

Op zich niet zo erg, maar weer dat wachten op onderdelen. Straks is het weer -10 ofzo  Angry
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #85 Gepost op: September 19, 2011, 19:21:54 »

als de onderdelen een probleem gaan geven, ik ben een blokje aan het opbouwen als reserveblok, wellicht een idee.

Ik zie net dat je in Belgisch Limburg woont, nu leest Redmer mee en ik weet dat een vriend van hem, William, vlak bij jou woont die altijd aan de RS250 gesleuteld heeft en wellicht deze onderdelen nog heeft liggen.
« Laatste verandering: September 19, 2011, 19:28:45 door rolf » Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #86 Gepost op: September 19, 2011, 21:05:15 »

Volgens mij heeft wil niet veel meer van de RS.. is over op TZ250.. maar ik zal hem woensdag vragen, dan zie ik hem toch.
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #87 Gepost op: September 19, 2011, 22:33:52 »

Maakt niet uit. Stukken zijn al besteld.
Ik was aan het twijfelen om me in te schrijven op 9 oktober.

Daarnet was de dag nog vrij, nu alweer niet meer.
Balen hoor, anders had ik met de RS wat rondjes gaan rijden, want Aprilia en onderdelen bestellen...
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #88 Gepost op: September 20, 2011, 05:58:45 »

want Aprilia en onderdelen bestellen...

en daar ben ik toch het niet helemaal met je eens, het gebeurd mij zelden dat zaken niet op voorraad zijn of een enorme lange levertijd hebben. Maar het lijkt wel of in België het langer duurt. Je hoort het bijna altijd van belgische aprilia rijders.

In dit geval zou je gewoon naar de Suzuki dealer kunnen gaan, zelfde blokje als de RGV, dus ook zelfde waterpomp.
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #89 Gepost op: September 20, 2011, 19:12:53 »

gewoon bij suzuki bestellen, scheelt ook in prijs... (sorry Aprilia.... )
Gelogd

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51326 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10051 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10314 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8886 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109277 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!