Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 21:05:32 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Danny's RS 250 topic (Dilemma, twijfels 20-02-2014)  (gelezen 45062 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #90 Gepost op: September 20, 2011, 19:27:23 »

Weet ik wel hoor. Maar ik moet ook een remschakelaar hebben samen met het oliereservoir en van een RGV gaat niet passen.
Dus dat gaat ook weer even duren.
De dichting komt van Suzuki. Scheelt inderdaad een hoop hoor.

De dichting van de krukas koste bij de Soezen 1/3 van de prijs en is net hetzelfde, evenals de lagers en keerringen die ik besteld had.
Maar sommige dingen kun je gewoon niet buiten.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #91 Gepost op: September 26, 2011, 20:50:36 »

Nu begint het een beetje mijn keel uit te steken.
Wachten op onderdelen  Angry

De zon begint terug te schijnen en ik blijf niet blij met de Honda.

Om de pijn wat te verzachten ben ik maar een kuipje gaan halen voor maart in Val De Viennes:



Morgen ofzo de stickers er vanaf en de fantasie eens laten lopen.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #92 Gepost op: September 27, 2011, 17:25:05 »

mooie set, ex-challenge van een paar jaar terug. Zien er als nieuw uit
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #93 Gepost op: September 27, 2011, 22:51:19 »

Er zitten 2 kleine scheurtjes in de flank, maar echt niets erg. Maar inderdaad in erg goede staat.
Ik was eigenlijk verast door de staat.

De stickers zijn er allemaal al vanaf. Ik zou alleen van dat geel afwillen.
Ik ben er nog niet uit wat er van te maken.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #94 Gepost op: September 28, 2011, 10:40:00 »

Wit vlak met een rood randje?

voor randjes kun je velglint gebruiken. Superhandig spul. Mijn Triumph zit er vol mee.  Grin
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #95 Gepost op: September 28, 2011, 11:23:40 »

Handige tip. Zal zeker van pas komen.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #96 Gepost op: Oktober 14, 2011, 16:50:41 »

Vandaag nog eens even wat tijd gemaakt om de rest te doen. Ondertussen is de waterpompdichting weer OK en kon ik de rest monteren.

Vorige week had ik even de uitlaten onder handen genomen met hittebestendige verf:





De poly kuip op zich was eigenlijk niet erg slecht, maar ik wilde er toch zelf iets van maken.
Dus wat nieuwe verf, stickers en het idee van Johan in de praktijk omgzet










Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #97 Gepost op: Oktober 14, 2011, 17:00:41 »

inderdaad eigen look maakt hem ook meer eigen.

Ziet er prima uit
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #98 Gepost op: Oktober 18, 2011, 11:17:58 »

Zie het nu pas. Is mooi geworden! 
Gelogd

Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #99 Gepost op: November 12, 2011, 18:42:39 »

Ondertussen zijn er weer wat weken voorbij en hebben we weer wat kunnen doen.

Tijdens het remmen voelde ik altijd een hele kleine tik. Alsof de remschijven niet goed vast stonden. Dus had ik het balhoofd al een beetje strakker gesteld, maar blijkbaar zonder al te veel resultaat. Dus heb ik maar nieuwe balhoofdlagers geplaatst:







Ik ben eens benieuwd als ik terug ga rijden want de onderste lager had toch last van speling en ik heb het niet gevoeld, alleen tijdens stevig aanremmen.
Nu heb ik een kleine aanpassing aangebracht aan de onderste stofring. Omdat de onderste lager nogal aangeroest was, heb ik de opstaande rubberen rand weggesneden zodat het water niet blijft zitten als het er achter komt. En ik gebruik de hogedrukreiniger nog wel eens dus ben ik benieuwd.

Gelijk ook maar nieuwe vork dichtingen erin als de poten er toch uit zijn en links begon wat te zweten. Ook nog wat foto's gemaakt voor mijn werkplaatshandboek voor de RS. En als bij al een paar uurtjes bezig geweest. Nieuwe 10W20 erin tot op de mm juist afgemeten, alles schoon gemaakt. Ik was trots op mezelf todat ik even later terug kwam.
Beide vorkpoten lekten  Huh Dus opnieuw de poten eruit en dichtingen er ook uit. Ja hoor, dichtingen voor 1996 - 1998 model.
Deze schelen maar 1 mm in binnendiameter en 2 in buiten diameter, maar dat wist ik pas achteraf bij het meten. En ja, op het moment dat ik ze er instak voelde het wel raar aan, maar ik dacht beetje stroef en gewoon verder gemonteerd met de riemen die ik had  





Maar ik heb op volledig vertrouwen de dichtingen besteld en geplaatst. Dus dat doe ik dan ook niet meer. Een halve dag werk voor  
Dus nieuwe dichtingen besteld bij optitune vandaag dus zal de rest voor volgende week zijn  
« Laatste verandering: November 12, 2011, 18:46:17 door Danduy » Gelogd

Ring ding ding ding ding
Waldrocker
Gast
« Antwoord #100 Gepost op: November 12, 2011, 20:28:41 »

Balen man dat je de verkeerde keerringen had, kon je de lagers en schalen een beetje makelijk van het t-stuk krijgen? Voor de rest zit het er keurig uit man. Ik zit zelf ook te kijken voor een rs 250 nou mijn 125 project op zijn eind loopt.

Groeten Hielke
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #101 Gepost op: November 13, 2011, 11:39:55 »

tja aldoende leert men, dit overkom je gewoon. Straks als je een rondje gaat rijden ben je het weer vergeten.

Strakke foto's.

Volgens mij heb je ook nog wat foto's beloofd, welke wil je nog hebben.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #102 Gepost op: November 13, 2011, 15:40:54 »

Balen man dat je de verkeerde keerringen had, kon je de lagers en schalen een beetje makelijk van het t-stuk krijgen? Voor de rest zit het er keurig uit man. Ik zit zelf ook te kijken voor een rs 250 nou mijn 125 project op zijn eind loopt.

Groeten Hielke

De onderste stofring is wel helemaal kapot, anders lukt het toch niet.
Maar ik leg de schalen altijd een dagje in de vriezer. Dan krimpen ze een heel klein beetje, maar alle beetjes helpen  Grin

Gelijk kijken voor een 250 en je 125 verkopen in maart - april. Het is de tijd van het jaar om een motor te kopen.

tja aldoende leert men, dit overkom je gewoon. Straks als je een rondje gaat rijden ben je het weer vergeten.

Strakke foto's.

Volgens mij heb je ook nog wat foto's beloofd, welke wil je nog hebben.

Alles ligt al terug uit elkaar en ik moet alleen nog wachten op de dichtingen.
En voor je hobby moet je iets overhebben he.
Kan ik gelijk ook een degelijk hulpstuk maken om de keerringen te vervangen ipv twee bouten 
Ik ben even niet mee rolf. Weke foto's?
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #103 Gepost op: December 04, 2011, 12:53:01 »

hoe sta je inmiddels met de RS250.

Ik heb aan de mijne gisteren weer eens een dag besteed en positief verwonderd over de staat van de kop/cilinders aan de binnenkant. Zo ongelovelijk schoon. Geen koolaanslag, zelfs de koppen zijn als nieuw aan de binnenkant, een heel klein beetje op de zuigers en alleen de powervalves waren aangeslagen maar na een grondige schoonmaak weer gebruikswaardig.

Moet wel nieuwe kabels plaatsen voor de powervalves, ze beginnen te slijten en dat gaat nu sneller omdat ze constant in beweging zijn.

Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #104 Gepost op: December 04, 2011, 13:02:28 »

Hij zit al helemaal terug in elkaar  Grin.

Ik moet er alleen even de flanken nog opzetten en een testritje maken.
Maar het is wat veraderlijk met de natte plekken op de weg en dan is de zin ver te zoeken.

Welke olie gebruik je dan? Want mijn kop en powervalves hadden wel wat aanslag toen ik hem uit elkaar haalde.
Ik ben eigenlijk hevig fan van Denicol Syn100.
€ 21 voor een liter, maar nooit koolafzettiing, aanslag op de powervalves etc.
Maar hij is niet geschikt voor mengsystemen.

Ik moet ook de powervalves afstellen. Maar als ik zoals het boekje moet afstellen lukt het niet.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51326 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10051 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10314 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8885 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109276 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!