Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
april 17, 2021, 09:56:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1ste keer rijden op het circuit  (gelezen 13482 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #15 Gepost op: juli 17, 2011, 17:42:18 »

vrij rijden als eerste circuit ervaring  dat is in mijn ogen vragen om problemen 
gaann jullie op de motor met rugzak die kant op of heeft iemand een auto en aanhanger bij zich.

als je motor voorzien is van een race uitlaat dient deze wel voorzien te zijn van een db killer anders wordt je
er meteen af gehaald en is je dag ook meteen voorbij en dat is ook zonde van je geld.

een helm kost ongeveer 100 euro op ebay 

ben heel benieuwd wat jullie nu uiteindelijk gaan doen, vrij rijden of toch gewoon een paar euro meer besteden en
onder begeleiding rijden. hard rijden op de snelweg wil niet zeggen dat je ook hard op het circuit zal rond gaan 

 



We lijken wel 2 van die oude zeuren
Hopelijk dat ze luisteren naar de ervaringsdeskundigen angel
Gelogd

ZAC#4
rsvfrank
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Berichten: 6.015


zac #25

Netherlands
« Antwoord #16 Gepost op: juli 17, 2011, 17:48:54 »

Gelogd
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #17 Gepost op: juli 17, 2011, 18:50:23 »



Maar jullie hebben wel helemaal gelijk!  With stupid
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #18 Gepost op: juli 17, 2011, 20:53:59 »

damm zou verstand dan toch echt met de jaren komen  
« Laatste verandering: juli 17, 2011, 21:03:08 door black bee » Gelogd

if it runs , race it
Mille_Moret
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 741


Mille R 2001 & CBR 600 Circuitmotor

Netherlands
WWW
« Antwoord #19 Gepost op: juli 18, 2011, 18:07:10 »

Hey technieker

Ik heb in April een dagje niveau 1 gedaan op zolder is leuk om een keer gedaan te hebben en je leert er wel veel van, alleen je moet dan achter een instructeur aanrijden en dat had ik eerlijk gezegd wel snel gezien.. maar zeker aan te raden.


4 Juni heb ik een 'vrij rijden' dag gedaan en dat is wel andere koek alleen dat lag toch meer in m'n straatje  
Er word zoals hier gezegd wel stevig doorgereden en d'r rijden ook gasten rond die al heel wat ervaring hebben, maar heb heerlijk kunnen rijden en inhalen  


Ben benieuwd wat je gaat doen en hoe je het bevalt..

PS: Is verslavend 

« Laatste verandering: juli 18, 2011, 18:21:17 door Mille_Moret » Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #20 Gepost op: juli 18, 2011, 19:44:16 »

Nou oude zeuren, ik ben om.

Het is zowiezo verstandiger maar het ging om geld... nu is het om te zoeken naar een leuke curus. Welk circuit zouden jullie aanraden?
@ mille moret, leuk om die foto's en een uitleg te zien.

Het zal wel leuk zijn om met een aantal ara's het curcuit op te gaan als die ook willen gaan beginnen 

Nu ben ik druk zoekende naar een helmpie en een mooie prijs voor een circuitje.

 

Wordt vervolgd
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Heuveltje
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.361


ZAC #4

Netherlands
« Antwoord #21 Gepost op: juli 18, 2011, 21:20:54 »

9 september Croix voor maar 90 euro incl curcus en als het goed gaat kun
je vast wel gaan vrij rijden Grin
Gelogd

ZAC#4
Mille_Moret
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 741


Mille R 2001 & CBR 600 Circuitmotor

Netherlands
WWW
« Antwoord #22 Gepost op: juli 19, 2011, 07:32:20 »

Kijk beter 

Hou het even in de gaten, wil dit jaar nog wel ergens een dagje rijden..
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #23 Gepost op: juli 25, 2011, 20:30:42 »

Nog een klein vraagje,

Zou een niveau 1+ aan te raden zijn? Als we op kort termijn willen gaan zit je op een 1+ cursus ipv 1. Zal dat veel schelen?
Er staat ook nog bij dat NL-FR. Maar dan zitten er fransen bij? zou je dat willen?

Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #24 Gepost op: juli 25, 2011, 20:44:16 »

tijdens een circuit training rij je achter een marshall dus dan maakt het niet uit
of er franstalige tussen zitten .

als je op straat al stevig aan het gas hangt in de bochten dan is een 1+ geen probleem
maar als je zelf al twijfeld zou ik het niet doen ,aan de andere kant als je na 1 a 2 sessies
erachter komt dat het te hard gaat moet je gewoon een niveau lager gaan rijden 

 
Gelogd

if it runs , race it
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #25 Gepost op: juli 25, 2011, 21:06:51 »

Kijk dat is nuttige informatie Smiley

Op de straat rij ik wel aardig door. De kneepads hebben ook dat soort sporen dus ik durf het wel aan Smiley
Dan gaan we maar eens boeken 
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #26 Gepost op: juli 27, 2011, 12:37:06 »

12 september heb ik mij ingeschreven op het circuit van Zolder Niveau 1 (Tussen de gekke Belgen  ).
Voor die € 115,- wil ik wel een 'proeven' van het curcuit gebeuren.

Ik ben dikwijls meegeweest als monteur van een Endurance team, maar zelf heb ik geen circuit ervaring. Ik heb wel ooit eens met mijn Impreza in Spa gereden. Maar met de motor is toch anders. En aangezien ik helemaal een groentje ben hierin wil ik rustig beginnen. Ook al is het achter de begeleider aanrijden.

Gewoon leren, kijken en ik zal toch op het gas moeten met de RS 250.
Ik doe het om eens gedaan te hebben en als het meevalt, kunnen we nog altijd wel een niveau 1+ ofzo gaan doen.

Er is nog plaat op 12 september (hint, hint) ben ik niet de enige van het forum.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
irish wolfie
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: juli 27, 2011, 17:21:38 »

Technieker, wees wijs en ga nou niet vrij rijden de eerste keer. Zeker niet op een circuit waar sneller kan gereden worden zoals Zolder.
Niet alleen is het erg storend voor de snellere rijders, ook in minder snel, het is gewoon ronduit gevaarlijk.
Zolder is beetje slachtoffer van zijn eigen succes, waardoor er vaak plaatsen te kort zijn, daardoor schrijven vaak mensen die geen plaats meer vinden in snel in bij minder snel. De snelheidsverschillen worden dan Ă©rg groot.
Komt daarbij dat jij nog moet zoeken naar de juiste lijnen en dus hoogstwaarschijnlijk "toverlijnen" gaat rijden die niet te voorzien zijn voor de snelle rijders die achterop komen en je zal hoogstwaarschijnlijk veel vroeger van het gas en in de rem gaan.
Stel je gewoon voor dat je op een bocht afkomt, waarschijnlijk al niet goed uit de vorige bocht gekomen waardoor je snelheid al lager ligt, dan vroeg in de rem omdat je je rempunt nog niet hebt bepaald, waarschijnlijk helemaal buitenkant om volgens de regels de volledige baan te gebruiken, je steekt dan ook te vroeg in omdat je lage snelheid dit toelaat, en net op dat moment komt er iemand je binnenkant voorbij terwijl die nog eentje opschakelt met 100 per uur verschil, moet ik geen tekeningetje bijmaken denk ik...
Gewoonlijk rijden mensen die nooit op circuit reden rond de 2min20, 2.25 op zolder, in vrij rijden minder snel zijn er genoeg bij die onder de 2min rijden, als je dan nog snelle rijders in de minder snel hebt gaat dit naar 1.50, dat maakt een halve minuut verschil.
Gelogd
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #28 Gepost op: juli 28, 2011, 07:49:52 »

ze hadden al besloten om gewoon een begeleide dag te boeken en niet meteen vrij te rijden 

veel plezier jongens en " keep the rubber side down" 
Gelogd

if it runs , race it
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #29 Gepost op: juli 28, 2011, 17:39:12 »

Goed nieuws, de kogel is door de kerk Cheesy

12 augustus nivea 1+ tussen de fransen 

Ik probeer die dag wat mooie foto's te maken en een verslag je te maken.
Nu is het zaak de voorbereiding goed voor elkaar te hebben. ik moet nog zien hoe ik 2 motors op de aanhanger vast maak, in een wielklem of in de vering trek en waar je je moet melden etc.etc.etc.

Bedankt voor al jullie input!
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 26829 Laatste bericht januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 7011 Laatste bericht augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 27729 Laatste bericht augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 69022 Laatste bericht maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 79599 Laatste bericht juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!