Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 28, 2024, 21:05:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1ste keer rijden op het circuit  (gelezen 19278 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
denish41
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 1.168


Netherlands Antilles
« Antwoord #30 Gepost op: Juli 28, 2011, 18:15:14 »



Goed dat jullie dit gaan doen. Vergeet niet de gemaakte blunders in het daarvoor bestemde topic te vermelden.



Have fun


Gelogd

Het gaat niet om de grootte van de ploeg maar om het vertoeven op de akker
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #31 Gepost op: Juli 29, 2011, 08:19:32 »

Nu is het zaak de voorbereiding goed voor elkaar te hebben. ik moet nog zien hoe ik 2 motors op de aanhanger vast maak, in een wielklem of in de vering trek en waar je je moet melden etc.etc.etc.
Bedankt voor al jullie input!

als je geen gebruikt maakt van inrijklem dan moet je niet vergeten om je voorwiel mbv een spanband te fixeren want dan kan hij niet meer bewegen en blijft hij keurig in de spanbanden staan. als ik het goed onthouden heb meld je je bij race control op zolder en is dit bij het tankstation de trap op. technische keuring is in 2 pitboxen aan het einde
van de pitstraat . zorg dat je voldoende drinken bij je hebt en eten want je verbruikt aardig wat energie op z'n dag.

 
Gelogd

if it runs , race it
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #32 Gepost op: Juli 29, 2011, 17:08:32 »

Kewl,

Ook gedacht om te doen, maar ik ga eerst toch les nemen. Ook al is er geen vrij rijden bij niveau 1, wat wel jammer is natuurlijk.
In ieder geval veel succes daar en zeker genoeg foto's of misschien een actiefilmpje.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #33 Gepost op: Augustus 02, 2011, 20:43:09 »

Nou de papieren liggen allemaal klaar om getekend te worden ( wat een hoop ik trek mun handen dr vanaf zinnetjes zeg...)

Nu staat er in dat niet meer dan 95 dB Dynamisch mag maken. Nu weet ik een heleboel van geluid maar niet hoe ze dat meten en hoe streng die norm is.
Ik rij ook met mijn orginele uitlaat. Lijkt me toch voldoende te zijn?
Mien kameraat heeft een cbr 600 f (bj94) met een laser pijp met een dB killer die nu door startwin wordt gemaakt. Dit zal toch ook wel voldoende zijn?

Kheb dr zin an!
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #34 Gepost op: Augustus 02, 2011, 20:58:42 »

Is het trouwens slim de spiegels te laten zitten? Lijkt me niet toch ?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #35 Gepost op: Augustus 03, 2011, 07:59:40 »

Volgens mij moet je ze dan afplakken dus er af halen is dan misschien de beste optie. Ben je gelijk lichter en nog snellerrrrrr!!! Grin Have fun!
Gelogd

black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #36 Gepost op: Augustus 03, 2011, 08:08:18 »

ik rij zelf met een arrow systeem met db killers van startwin en nog nooit problemen mee gehad .
ze kunnen het geluid op 2 manieren controleren ,tijdens de keuring met een hand held maar ook
op de baan . bij zandvoort staat deze tussen kumo en bos uit aan de rechterkant .
als je teveel herrie maakt krijg je een zwarte vlag + startnummer te zien en dan moet je de volgende
ronde de pitstraat in en je melden bij de leiding.

het afplakken of verwijderen van de spiegels wordt gedaan zodat je er niet in gaat kijken, wat er achter je gebeurt
is namelijk niet belangrijk  , zou zelf ook de remlichten afplakken of los koppelen want dat kan ook verwarring geven
en afleiden.

veel plezier
Gelogd

if it runs , race it
Brontolo
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 2.281


Aprilia Tuono 1000 R '06

Netherlands
« Antwoord #37 Gepost op: Augustus 03, 2011, 10:19:55 »

het afplakken of verwijderen van de spiegels wordt gedaan zodat je er niet in gaat kijken, wat er achter je gebeurt is namelijk niet belangrijk 

Heej, weer wat geleerd! Ik dacht altijd dat dit te maken had met een eventuele crash en het glas wat dan op de baan kan komen.
Gelogd

rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #38 Gepost op: Augustus 03, 2011, 15:53:59 »

spiegels ga je uit gewoonte inkijken als ze erop zitten.

Remlichten geven verwarring en koplampen zijn super irritant. Denk wel met het afplakken van koplampen dat je deze ook uitzet want anders kan je wel eens een teleurstelling krijgen als je de tape van de koplampen afhaalt dat deze kleine scheurtjes vertoont vanwege de warmte van de lampen. Bij de nieuwere RSV kan je ze niet uitzetten, dan gewoon de stekkertjes losnemen achter de kuip.
Gelogd
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #39 Gepost op: Augustus 05, 2011, 20:00:26 »

Dat is een goede! Ik haal mijn xenon eraf en de spiegels ook Smiley Kenteken gaat er ook af.
De stekkers van de honda gaan ook los. Daar kun je het licht niet van uit zetten.

Dan het volgende puntje.... bandenspanning. Wat is aan te raden? 1.8 oid?

Zal zoiets zijn voor vervoer? http://www.datona.nl/spanband-met-tankbescherming.html

En dan 1 spanband over de achterband heen en klaar?
« Laatste verandering: Augustus 05, 2011, 20:22:39 door Technieker » Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #40 Gepost op: Augustus 05, 2011, 20:23:44 »

jullie gaan voor de eerste keer en staan op straatbanden, toch ?

dan zou ik 2.3 voor en 2.1/2.2 achter
 
Gelogd

if it runs , race it
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #41 Gepost op: Augustus 05, 2011, 20:57:22 »

ja staan op straat banden Smiley

meestal is dat toch andersom?
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
FastJ
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 4.792


RSV4ever & Pegaso Powerrrrrrr

Netherlands
« Antwoord #42 Gepost op: Augustus 05, 2011, 23:28:21 »

ja staan op straat banden Smiley

meestal is dat toch andersom?
Op het circuit is het andersom, dus je hebt gelijk, meestal is het andersom  Wink
Gelogd

Je kunt alleen spijt hebben van dingen die je niet doet.
Kiek um goan!
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #43 Gepost op: Augustus 06, 2011, 17:27:14 »

oke, Ik ga mijn bandenspanning aanpassen laugh

Thanks!
Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #44 Gepost op: Augustus 07, 2011, 13:22:10 »

vwb het vast zetten op de aanhanger , ik gebruik zelf ook een stuur sling en deze werkt perfect ,
het achterwiel zet ik vast door een spanband door het wiel te steken , deze houdt ook meteen
mijn oprijplaat op zijn plek 

Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39327 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9165 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35394 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 102814 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109276 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!