Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 19, 2024, 06:22:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1ste keer rijden op het circuit  (gelezen 19372 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Technieker
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 837


Netherlands
« Antwoord #45 Gepost op: Augustus 13, 2011, 18:34:19 »

Zo en dan hier een verslagje van de eerste circuitdag.

De dag ervoor verliep eigelijk moeizaam, eerst nog druk geweest om een honda aan de praat te krijgen en daarna moest de aanhanger nog klaar gemaakt worden. Sjorogen, oprij plaat, bandjes, benzine, alles kwam aan de orde. Behalve de rust. Het was ook 12 uur toen we een potje bier op tafel zetten.

De dag der dagen. 4.00 liep het wekkertje af. Spulletjes in de auto en knappen. Gelukkig had het vrouwtje broodjes klaar gemaakt dus daar kon het niet aan liggen. Om 7.15 kwamen we aan en hebben we gelijk de "technische" controle gehad. Wat inhield is dat er iemand in je voor en achter rem kneep en als die erbij kon keek of de olie dop vast zat 

Na de inschrijving een bakkie gepakt en de bandenspanning op circuit peil gebracht. Om 9.20 kregen we een opfris cursus. Toen was het zover. De pitbox ging weer op en REGEN.... Sad Nu viel het mij wel erg op dat er heel heul circuit fietsen stond en ik me bedacht of 1+ niet te snel was voor ons. We sloten aan in het rijtje en met dat we ging rijden kwam ik er achter dat mien maatje in een andere groep stond. Nja het zij zo. Het tempo lag gelijk aardig hoog en zeker doordat ik nog nooit had gereden op het circuit en het met bakken uit de lucht kwam ging ik alleen maar glijden. Niet normaal. Ik was echt bang dat ik de motor kwijt zou raken. Achteraf bleek uit de cursus dat wij ook verkeerd handelde met de fiets. Gelukkig konden we maar 2 rondjes en daarna regende het echt te hard. Samen met nog 2 andere hadden we aan gegeven dat het te hard ging en kregen wij een hesje aan en "prive" beglijding.
Ik had even gekeken naar mijn top snelheid en dat was toch een een 154km/h.....best hoog voor de regen......

De 2 de sessie was ook in de regen maar werd al al meer vertrouwd. De 3de sessie kon wat mij betreft wat harder. Het was immers middag en de zon had de baan aardig droog gemaakt.

De 4de sessie. Dit was vrij rijden. vol goede moet starte ik redelijk achter aan met een hesje aan. Het ging er aardig op en ik heb er een hoop in gehaald. Soms op sneldheid, soms eruit remmen of en andere lijn nemen. Hierdoor kreeg ik echt een kick en besloot ook het hesje weer in televeren. Dat mocht ook wel want ik had er echt een hoop ingehaald. Nadat iedereen binnen was en er gepraat werd over de hoeveelheid piloten die onderuit waren gegaan miste ik nog 1 brommer, die van mijn maatje. Na een tijdje, wat wel een uur leek, kwam die aan rijden. Geen schade te ontdekken. Met de vraag wat is er gebeurd was kreeg ik het antwoord: ik wist niet dat je met de rode vlag eraf moest . Dus hij heeft een ere ronde mogen maken :crazy:Achja, zo overkomt iedereen wel iets

De 5de en laatste sessie. Met enige angst voor vermoedheid en de adrenaline van de 4de sessie was het een beetje een raar gevoel. Flink knappen leverder weer een hoop plekken naar voren op. Hoewel ik ook werd ingehaald had ik er toch al weer een mannetje of 8 gepasseerd. Het gevoel om een hoge bochten snelheid te hebben voelde er goed. Niet slecht voor mijn 1ste keer. Het was de laatste rechtse bocht en dan kreeg je de S-bocht naar start/finisch. Al een half ronde zat ik achter een snelle kawa rijder aan. Bij het in sturen van de S-bocht ging het fout... een te hoge snelheid en teveel moed in combinatie met (wat ik later dacht een misschien nog vochtige witte lijn te zijn of een verkeerde versnelling) leverde mijn eerste kus met het asvalt op. Het voorwiel gleed weg en Robert gleed de zandbak in. Gelukkig reed er niemand achter me. Het eerste wat in me op kwam was handen bij elkaar en hoofd op de borst. In de pratijk was ik denk ik al halverwege maar voor mijn gevoel dacht ik er snel aan. Het volgende wat in me op kwam was mijn nieuwe helm. Gelukkig heeft die geen krasje of een aanraking met het asfvalt gehad. Vervolgens gauw de appie op getilt. Best zwaar nog maar het ging. Proberen te starten maar dat wilde niet. Maar goed ook want hij zat onder het zand. Daarna maar even lopen. Zo liep ik de pitstraat in en gelijk door naar de auto. Dit was me een beste rit en halverwege kwam mijn maatje het gelukkig overnemen. Best warm toch in een pak met helm op in het zonnejte een motor duwen. Ondertussen kwam de instructeur de transponder ophalen. Of ik die gelijk had willen inleveren... uuhhhh denk je dat dat mijn eerste gedachte was?? afijn, niet klagen over de beste man. Hij had immers prima les gegeven. Toen maar eens de appie een inspectiebeurt gegeven. Het valt me  allemaal nog reuze mee. Linker kap, onderkap, zijkap, stuurgewichtje zitten onder de krasen. De kont heeft ook minimale krassen. koppelingshendel en pendaal zijn afgebroken. Mijn gas deed het ook niet meer. Wellicht is de kabel gebroken o.i.d. Daar ga ik nog even naar kijken. Jammer genoeg zit er wat glij schade op mijn jas en handschoenen. Verder helemaal niets! Ook de dag erna een beetje spierpijn maar geen last ergens van.

Al met al heb ik een superdag gehad. Een hoop geleerd en ik ga zeker door met circuit rijden. Hopend dat ik dan wel het rubber onder houdt.
Bedankt voor al jullie input.
« Laatste verandering: Augustus 13, 2011, 19:00:50 door Technieker » Gelogd

Echte mannen eten geen honing maar kauwen op bijen
black bee
ApriliaMembers
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 9.535


speed is important .... direction is optional

Netherlands
« Antwoord #46 Gepost op: Augustus 13, 2011, 18:49:02 »

 goed om te lezen dat je een leuke dag hebt gehad,

succes met opknappen

 
« Laatste verandering: Augustus 13, 2011, 21:18:54 door black bee » Gelogd

if it runs , race it
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Na veel prutsen een perfect werkende achterrem... « 1 2 3 4 5 » ldeijkva 63 39495 Laatste bericht Januari 25, 2015, 13:26:42
door Snijboon
Navigatie « 1 2 » Huertecilla 15 9190 Laatste bericht Augustus 21, 2013, 20:46:40
door MrKneedown
Reisverslag Noorwegen « 1 2 3 » johansc 42 35476 Laatste bericht Augustus 26, 2009, 20:33:15
door arius
REACTIES: NIEUWJAARSBORREL & CLUBKARTEN! « 1 2 ... 22 23 » 2 Fast 2 See 338 103345 Laatste bericht Maart 02, 2011, 22:31:30
door Deefski
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109734 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!