Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 23, 2024, 08:43:28 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: [1] 2 3 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Marcel's RS250 topic  (gelezen 50736 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel749S
Gast
« Gepost op: Augustus 08, 2011, 14:54:32 »

Aangezien ik een RS250 gekocht heb welke ik komende winter flink onder handen wil gaan nemen heb ik hiervoor alvast een topic geopend.
Dit aangezien ik op het moment toch al wat kleine dingen aan het veranderen, aanpassen of nakijken ben.

Het slachtoffer is onderstaande RS250;




Hij is van bouwjaar 1997 en heeft inmiddels bijna 17.000km op de teller staan.

Het is eigenlijk de bedoeling dat hij er na de winter zo uit komt te zien;



Ik heb hem 2 weken geleden uit Delft gehaald, hij heeft de laatste jaren altijd buiten in de stad gestaan en dat was hem aan te zien.
Hij was erg smerig en alle bouten en moeren waren aangetast en geoxideerd.
Ik ben dus gaan shoppen bij de lokale fabory vestiging en heb daar de meeste bouten vandaan gehaald en zo'n beetje alle bouten in en rondom de voorvork vervangen.
Verder nieuwe versnellingsbakolie erin en aangezien de voorste wiellagers versleten/kapot waren deze vervangen.
een boutje waarmee de wielas van de voorzijde vastzit (zitten voor onderaan de vorkpoten 4 stuks) was in het verleden afgebroken dus deze ook uitgeboord en een nieuwe schroefdraad getapt.





Omdat ik de hitteschilden op de uitlaten erg lelijk vind hebben we deze er afgeslepen;




Zo ziet dat er dan nu uit:



Daar het vandaag toch kloteweer was heb ik de uitlaatjes er even afgehaald om te kijken hoe het met de eventuele koolaanslag stond.
Aangezien de eindtips van de demper behoorlijk onder de koolaanslag zaten rondom wilde ik er toch even zeker van zijn dat de uitlaten zelf er niet zo erg aan toe waren en dit viel gelukkig mee.
Het lijkt op onderstaande foto alleen wel of er een gaatje in een van de uitlaatjes zit, hier zal ik binnenkort even naar kijken.



Ik heb meteen wel de kans aangegrepen om de onderkant van het blok schoon te maken, dit is naar mijn idee de afgelopen 6 jaar nooit gebeurd dus er zat een enorme aangekoekte laag vet onder op het blok en rondom de zijstandaard. Ook zat het rondom het voortandwiel helemaal vol! vanaf hier liep het via de zijstandaard naar de onderzijde van het blok.

Ik had nog een origineel voorspatbord liggen van mijn 749, na een paar kleine aanpassingen zit hij nu toch redelijk goed op de 250:





Nou dit is zo'n beetje hoe het er nu voor staat met de RS, ik verwacht deze week nieuwe bougie's en een nieuw luchtfilter dus dan kunnen deze onderdelen er ook in.
Ook komt er deze maand nog een nieuw setje bandjes om want deze zijn bijna op, ik ben nog wel op zoek naar goede tips vwb de voorpoten, deze zijn beide lek en aagezien er op beide binnenpoten wat roestaanslag zit zullen eventuele nieuwe keerringen ook weer gaan lekken.
Kortom, ik denk dat ik 2 opties heb, nieuwe binnenpoten of de binnenpoten opnieuw laten verchromen, ik neig naar de 2e optie.

Als de vorkpoten weer klaar zijn is het de bedoeling om er dit seizoen zo op te rijden en hem dan komende winter compleet te strippen en opnieuw op te bouwen.
Nieuwe zuigers, koppelingsplaten + veren en eventueel nieuwe powervalves staan dan uiteraard op de planning, tevens wil ik er graag cilinderkoppen met rechtopstaande bougie's en een setje leuke arrow of tyga uitlaten, ben er nog niet helemaal uit.

het frame wil ik opnieuw polijsten ivm krasjes (geen deuken gelukkig) en zoals gezegd wil ik het kuipwerk zwart laten spuiten en bestickeren in de Chesterfield-kleurstelling.

Ik probeer dit topic zoveel mogelijk up te daten en ik hoop zo links en rechts nog wat goede tips te kunnen krijgen  Smiley




« Laatste verandering: Augustus 08, 2011, 15:00:08 door marcel749S » Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 08, 2011, 15:36:21 »

Ik ben hetzelfde van plan met mijn RS.
Alleen ook even wachten tot de winter met de grote werken.

Veel succes ermee.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 08, 2011, 15:49:01 »

Ik ben hetzelfde van plan met mijn RS.
Alleen ook even wachten tot de winter met de grote werken.

Veel succes ermee.

dankjewel, ik heb jouw topic ook al even doorgelezen. Smiley
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 08, 2011, 18:05:53 »

mooi project gaan we volgen.
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 10, 2011, 12:32:52 »

Ohhhh wat zonden om te spuiten.
Ik heb de grijze kuipen ook, maar dan met krasjes. Als je toch gaat spuiten.... misschien kunnen we ruilen?

Wordt jouw spuitwerk weer iets goedkoper van, want ik wil wel wat bijleggen.
Gelogd

marcel749S
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 10, 2011, 14:14:15 »

Ohhhh wat zonden om te spuiten.
Ik heb de grijze kuipen ook, maar dan met krasjes. Als je toch gaat spuiten.... misschien kunnen we ruilen?

Wordt jouw spuitwerk weer iets goedkoper van, want ik wil wel wat bijleggen.

Hey Johan,

Weet je nog dat we ooit op de RSsen en nog wat Mille's een rondje Dld hebben gedaan?  Smiley
En welke kuipdelen zijn bekrast bij jouw RS? Want ik heb wel krassen op het zitje zoals je op de foto's kunt zien, ook wat krassen op de linkerzijkuip maar weet zo 123 niet of dat alleen de stickers zijn of alleen de lak.
Wie weet kunnen we een dealtje doen. Wink
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 10, 2011, 14:43:48 »

Hey Marcel,

Ik had al zo'n idee. Jij had toen een nieuwer model RS 250. Rood/zwart toch?

Bij mijn zijn geschaafd: topkuip en kontje, beide aan de linkerkant. Glijpartijtje op Assen  Cry
Zijkuip ook geschaafd, maar daar had ik een andere voor gevonden met iets andere stickers.

Jij woont ergens in Friesland toch? Moeten we maar een keer afspreken. Smiley
Gelogd

Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 10, 2011, 18:47:28 »

Zijn dat RVS bouten in je voortse remklauwen ?
Gelogd

marcel749S
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 10, 2011, 19:03:51 »

Hey Marcel,

Ik had al zo'n idee. Jij had toen een nieuwer model RS 250. Rood/zwart toch?

Bij mijn zijn geschaafd: topkuip en kontje, beide aan de linkerkant. Glijpartijtje op Assen  Cry
Zijkuip ook geschaafd, maar daar had ik een andere voor gevonden met iets andere stickers.

Jij woont ergens in Friesland toch? Moeten we maar een keer afspreken. Smiley
Klopt, deze had ik destijds;



Kunnen inderdaad binnenkort wel even afspreken.
Ik zal even nadenken over een eventuele kuipdeelwissel, aangezien ik heel misschien wel zin heb in een kuipset van een nieuw model of van RSA, heb je eventueel ook interesse in mijn hele kuipset? Dan heb je er een als reserve of circuit...moet er nog wel even over nadenken hoor maar ben alle opties aan het afwegen.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 10, 2011, 19:05:13 »

Zijn dat RVS bouten in je voortse remklauwen ?

nee geen RVS hoor, hoezo?
Gelogd
Bitaktus_Snellus
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 5.812


Netherlands
WWW
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 11, 2011, 09:17:12 »

Top, denk er maar even over na. Doe ik dat ook Wink.

Kijk eens bij Sebimoto die hebben de RSV 250 kuip. Knap spul en schijnt passend te maken te zijn.  Smiley
Gelogd

marcel749S
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 11, 2011, 14:02:57 »

Top, denk er maar even over na. Doe ik dat ook Wink.

Kijk eens bij Sebimoto die hebben de RSV 250 kuip. Knap spul en schijnt passend te maken te zijn.  Smiley

thanx, zal eens kijken. Smiley
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 11, 2011, 14:05:59 »

Vandaag cadeautje binnengekregen  Grin



Inhoud een setje gebruikte Arrow uitlaten die ik bij RH motoren op de kop heb getikt.
Dempers helaas wel zwart gespoten maar komende winter ga ik ze borstelen en weer opnieuw in de blanke lak zetten.
Zo kwam het uit de doos:

Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 11, 2011, 17:19:49 »

Meteen even een vraag voor de Arrow bezitters onder ons.

Het gat van montagepunt van de uitlaat van de bovenste cilinder valt niet mooi voor het gat van de framebevestiging onderaan de motor.
Hij zit er 3-4mm voor zeg maar, hierdoor kan ik de bout welke erdoorheen komt er niet doorheen krijgen.
Die van de voorste cilinder komt wel weer mooi uit.
Ik neem aan dat hij op dezelfde manier bevestigd zit als het originele systeem?
Dus één ophangpunt links en één rechts van de constructie onderaan het frame?

Verder zou ik graag een foto willen zien van achterzijde dempers + montagebeugel etc. zodat ik even kan checken of ik dat wel goed heb zitten.
Foto van hoe de bevestiging van de expansiepijpen hoort te zitten zou helemaal geweldig zijn.

Alvast bedankt!

Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 12, 2011, 01:01:15 »

Ik zal morgen eens kijken of het lukt om een foto te maken.
Ik heb nog nachtpost tot 07.00 en dan even slapen tot iets in de middag.

Als er morgen niks op het programma staat, wil ik wel even kijken voor je, als ik het niet vergeet.
Want de laatste tijd is mijn geheugen een zeef Smiley
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Pagina's: [1] 2 3 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51526 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10070 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10342 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8911 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109801 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!