Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 16, 2024, 13:29:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Marcel's RS250 topic  (gelezen 50652 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel749S
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: Augustus 12, 2011, 12:26:43 »

Ik zal morgen eens kijken of het lukt om een foto te maken.
Ik heb nog nachtpost tot 07.00 en dan even slapen tot iets in de middag.

Als er morgen niks op het programma staat, wil ik wel even kijken voor je, als ik het niet vergeet.
Want de laatste tijd is mijn geheugen een zeef Smiley


Ik ben benieuwd.
Met een beetje duw en trekwerk heb ik ze er toch opgekregen, zometeen de dempers monteren.



Ben nog wel nieuwschierig naar je foto's, met name naar hoe de klem om de dempers precies gemonteerd zit. Smiley

Luchtfilter + bougies zijn ook binnengekomen  Smiley


Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #16 Gepost op: Augustus 12, 2011, 12:41:53 »

Hopelijk heb je er wat aan: Bij mij stond hij ook wel een halve centimeter uit het center hoor. Even trekken en het lukte wel.










Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: Augustus 12, 2011, 14:29:04 »

Hopelijk heb je er wat aan: Bij mij stond hij ook wel een halve centimeter uit het center hoor. Even trekken en het lukte wel.


Heb ik zeker wat aan, nu weet ik dat ik het goed gemonteerd heb. Jammer dat bij mijn systeem de beugel er niet bij zit waarmee je de dempers aan het subframe vastzet...morgen gaan we aan de slag om een mooie steun van roestvrijstaal te fabriceren. Cool
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: Augustus 12, 2011, 14:32:34 »

Nieuw luchtfilter + bougies erin geduwd Tongue, straks even een klein proefritje maken.

Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #19 Gepost op: Augustus 12, 2011, 15:39:13 »

Elke reden is goed voor een testritje  Grin

Heb je ook even naar je waterslang gekeken of die niet dichtgaat rond 6.000
Hij is blijkbaar al wat verstevifd, of zie ik dat verkeerd.

Ik zou het ook moeten doen, maar ik nu een weekend vrij en de zon schijnt in plaats van regen.


* Naamloos.jpg (216.37 KB, 801x598 - bekeken 531 keer.)
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: Augustus 12, 2011, 16:20:12 »

Elke reden is goed voor een testritje  Grin

Heb je ook even naar je waterslang gekeken of die niet dichtgaat rond 6.000
Hij is blijkbaar al wat verstevifd, of zie ik dat verkeerd.

Ik zou het ook moeten doen, maar ik nu een weekend vrij en de zon schijnt in plaats van regen.
Nee heb niet naar de waterslang gekeken.
Geen idee of ie dichtgaat eigenlijk, zal er eens op letten!
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: Augustus 12, 2011, 16:54:35 »

Elke reden is goed voor een testritje  Grin

Heb je ook even naar je waterslang gekeken of die niet dichtgaat rond 6.000
Hij is blijkbaar al wat verstevifd, of zie ik dat verkeerd.

Ik zou het ook moeten doen, maar ik nu een weekend vrij en de zon schijnt in plaats van regen.
Ander puntje, afstelling.
Ik lees her en der dat je met Arrows van sproeiermaar 270/280 naar 260/270 kunt gaan.
Weet jij welke sproeiermaat jij erin hebt zitten?
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #22 Gepost op: Augustus 12, 2011, 17:35:57 »

Ben ik nog niet aan gekomen.

Waarschijnlijk nog standaard setting.
Als ik eens een dagje of drie op de bank kan, ga ik er eens werk van maken.
Maar dat zal ook voor de winter zijn.

Alleen volgende week de luchtfilter en oliereservoir vervangen en koelwaterslang vervangen.
Dan kan ik gelijk dat kleine lekje ook herstellen.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #23 Gepost op: Augustus 12, 2011, 21:11:18 »

mijn arrows zijn ook binnen, met de oude had ik een sproeier bezetting van 300/310, dus kan ik een tandje terug???
Gelogd
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #24 Gepost op: Augustus 12, 2011, 21:43:37 »

Elke reden is goed voor een testritje  Grin

Heb je ook even naar je waterslang gekeken of die niet dichtgaat rond 6.000
Hij is blijkbaar al wat verstevifd, of zie ik dat verkeerd.

Ik zou het ook moeten doen, maar ik nu een weekend vrij en de zon schijnt in plaats van regen.

Hoe kan het gebeuren dat die slang dicht gaat? Ik heb een siliconen set erop zitten van TTW. Is de kans dan ook aanwezig dat de slang dichttrekt?
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #25 Gepost op: Augustus 12, 2011, 22:38:06 »

Een siliconen slang is anders opgebouwd. Daar zitten een paar lagen versteviging in. Zoals Samco ofzo.

De aanzuig van de waterpomp is redelijk sterk en knijpt gewoon de slang dicht door onderdruk.
Je ziet het gelijk als je de motor gewoon even tot 6.000 toeren laat gaan als hij opgebokt staat of op de zijstandaard.
En als hij warm is wordt het erger omdat het materiaal dan nog soepel wordt ook nog.

De mijne heeft het heel hard. De slang is er al naar gevromd zelfs.
Rolf heeft een erg mooi ideetje om het op te lossen:



* Naamloos.png (270.4 KB, 495x328 - bekeken 602 keer.)
Gelogd

Ring ding ding ding ding
RSVisch
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 322


Netherlands
WWW
« Antwoord #26 Gepost op: Augustus 12, 2011, 22:51:11 »

Mooie oplossing zo.

Ik vroeg het expres omdat ik met het vervangen van de slangen (een maand of 6 geleden) de nieuwe silicone slang aardig taai vond.
Maar zal de motor eens warm rijden, opbokken en vervolgens eens gas geven tot 6000 toeren.

Bedankt in ieder geval voor de uitleg!
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #27 Gepost op: Augustus 13, 2011, 09:03:55 »

dank voor de complimenten, eigenlijk uit nood geboren. Tijdens de meer als 30 runs op de testbank kwam het naar voren, het was mij eerst niet opgevallen maar richard wel. Wel weet ik dat tijdens circuitdagen de temperatuur ongewoon opliep, achteraf logisch.

Op de openbare weg heb je er minder snel last van omdat je niet constant aan het gas hangt.

Nu na deze aanpassing is het helemaal top.

Ik heb trouwens na de eerste keer een nieuwe slang gehaald, geen siliconenslang maar gewoon een slang bij de auto onderdelen zaak voor koelwater. DUs wel verstevigd inwendig maar bleek ook dicht te knijpen bij een hoger toerental en warmte. Dus uiteindelijk een mooier stukje pijp met betere slangenklemmen ertussen gezet.

Wel apart dat na jaren van racen met de RS250 in de challenge cup dit niet bekend was. Het tunen van een RS250 doet men al jaren, andere koppen, andere powervalves, uitlaten etc. Echter de ontstekingsunit van ignitech is iets van de afgelopen jaren.

Het effect van deze ontstekingsunit is dat de vermogens afgifte veel geleidelijker gaat en veel vroeger in toerental in komt en langer doorloopt. Zie de uitdraai van redmer en mij. Je powerband is veel breder om in te rijden.

Wat natuurlijk op de openbare weg lekker is maar op het circuit helemaal super. Ik heb nog wel eens wat koppelingsplaten versleten door op een circuit met krappe bochten sneller op snelheid te kunnen komen. Op eemshaven waar ooit op een stratencircuit was in het hemelvaartweekend heb ik tijdens de trainingen een set verbrand en tijdens de race al in de start mijn koppeling verneukt.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: Augustus 13, 2011, 09:42:39 »

mijn arrows zijn ook binnen, met de oude had ik een sproeier bezetting van 300/310, dus kan ik een tandje terug???
Wat heb je verder voor aanpassingen dan dat je zulke grote sproeiers hebt?
En ik zou niet te snel een sproeiermaat zakken, alleen als hij te rijk gaat lopen.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: Augustus 13, 2011, 09:45:33 »

dank voor de complimenten, eigenlijk uit nood geboren. Tijdens de meer als 30 runs op de testbank kwam het naar voren, het was mij eerst niet opgevallen maar richard wel. Wel weet ik dat tijdens circuitdagen de temperatuur ongewoon opliep, achteraf logisch.

Op de openbare weg heb je er minder snel last van omdat je niet constant aan het gas hangt.

Nu na deze aanpassing is het helemaal top.

Ik heb trouwens na de eerste keer een nieuwe slang gehaald, geen siliconenslang maar gewoon een slang bij de auto onderdelen zaak voor koelwater. DUs wel verstevigd inwendig maar bleek ook dicht te knijpen bij een hoger toerental en warmte. Dus uiteindelijk een mooier stukje pijp met betere slangenklemmen ertussen gezet.

Wel apart dat na jaren van racen met de RS250 in de challenge cup dit niet bekend was. Het tunen van een RS250 doet men al jaren, andere koppen, andere powervalves, uitlaten etc. Echter de ontstekingsunit van ignitech is iets van de afgelopen jaren.

Het effect van deze ontstekingsunit is dat de vermogens afgifte veel geleidelijker gaat en veel vroeger in toerental in komt en langer doorloopt. Zie de uitdraai van redmer en mij. Je powerband is veel breder om in te rijden.

Wat natuurlijk op de openbare weg lekker is maar op het circuit helemaal super. Ik heb nog wel eens wat koppelingsplaten versleten door op een circuit met krappe bochten sneller op snelheid te kunnen komen. Op eemshaven waar ooit op een stratencircuit was in het hemelvaartweekend heb ik tijdens de trainingen een set verbrand en tijdens de race al in de start mijn koppeling verneukt.
Is een Ignitech altijd aan te raden? Ben er eigenlijk wel benieuwd naar, zowel naar vermogenswinst in bepaalde toerengebieden als de kosten ervan en waar te krijgen. En is dat plug and play of moet hij daarna nog afgesteld worden?
Wil nl. komende winter naast nieuwe zuigers ook andere koppen en membranen en heb zelf het idee dat zo'n ontsteking daarbij goed tot zn recht komt, of zie ik dat verkeerd?
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51436 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10062 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10329 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8898 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109698 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!