Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 20:15:35 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Marcel's RS250 topic  (gelezen 50792 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #45 Gepost op: Augustus 18, 2011, 21:07:50 »

Met m'n Tyga's ben ik ook altijd een poosje aan het klooien met meer en minder ringetjes om ze netjes te krijgen dus op zich vrij normaal.
Gelogd

marcel749S
Gast
« Antwoord #46 Gepost op: Augustus 29, 2011, 18:15:35 »

Afgelopen weekend bezig geweest met de voorpoten...
Aangezien er een plas olie onder het voorwiel lag had ik geen andere keus meer dan de keerringen te vervangen..
Eerst de motor maar opgehangen;


Vervolgens wiel etc eruit en voorpoten verwijderd;


Voorpootjes;



De  roestpuntjes op de binnenpoten hebben we met korrel 1200 gladgeschuurd, vervolgens nieuwe keerringen in de vorkpoten gemonteerd en nieuwe olie erin..nu hopen dat ze voorlopig dicht blijven... Roll Eyes
Alles weer in elkaar:
« Laatste verandering: Augustus 29, 2011, 18:19:21 door marcel749S » Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #47 Gepost op: Augustus 29, 2011, 18:32:13 »

en dat alles met de kuipdelen er gewoon op, is dat handig als je de bouten van de kroonplaten los en vast draait.

Ik draai de bouten met een momentsleutel vast, geleerd van een veringspecialist omdat anders er mogelijk een verdikking aan de binnenkant van de buitenpoten komt wat weer nadelig is met je binnenpoot
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: Augustus 29, 2011, 19:22:41 »

en dat alles met de kuipdelen er gewoon op, is dat handig als je de bouten van de kroonplaten los en vast draait.

Ik draai de bouten met een momentsleutel vast, geleerd van een veringspecialist omdat anders er mogelijk een verdikking aan de binnenkant van de buitenpoten komt wat weer nadelig is met je binnenpoot

Niet heel handig  Tongue
Maar met een gewone L-vormige inbus gaat het prima, Rooske heeft me ooit verteld dat de onderste kroonplaat met 15Nm!! vast moet en de bovenste met plusminus 25Nm geloof ik.
Dat is vrijwel niets dus ik doe het tegenwoordig op gevoel. Alhoewel dat meer is dan de 15 & 25NM maar better safe then sorry...
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #49 Gepost op: Augustus 29, 2011, 21:17:34 »

nou rooske kan wel eens gelijk hebben  Wink
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #50 Gepost op: Augustus 30, 2011, 06:33:24 »

nou rooske kan wel eens gelijk hebben  Wink
Ik weet wel zeker dat ie gelijk heeft Grin WPH schrijft trouwens 25Nm voor zowel de onderste als bovenste voor.
Gelogd
Redmer
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 494


Australia
« Antwoord #51 Gepost op: Augustus 30, 2011, 18:12:07 »

Toch maar eens een momentsleutel halen Marcel, kan geen kwaad bouten en moeren gewoon op mement aan te zetten. Op gevoel blijft gevoel en da's een naar gevoel als het mis gaat.
Gelogd

marcel749S
Gast
« Antwoord #52 Gepost op: Augustus 30, 2011, 20:31:57 »

Klopt, ik heb wel een momentsleutel, echter voor de grote aanhaalmomenten...één voor de kleine staat op mijn verlanglijstje  Wink
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #53 Gepost op: Augustus 31, 2011, 20:47:35 »

Erg handig zo'n kleine momentsleutel.
Zeker als je regelmatig je blokje openmaakt.
Als je ze altijd op moment vastzet, is de kans heel erg klein dat je je schroefdraar kapottrekt.

En bestel ook kattebak korrels...
Voor die olie op de stenen  Grin
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: September 01, 2011, 15:23:05 »

Erg handig zo'n kleine momentsleutel.
Zeker als je regelmatig je blokje openmaakt.
Als je ze altijd op moment vastzet, is de kans heel erg klein dat je je schroefdraar kapottrekt.

En bestel ook kattebak korrels...
Voor die olie op de stenen  Grin

Remreiniger doet ook wonderen  Lips Sealed  Tongue
Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #55 Gepost op: September 14, 2011, 16:03:35 »

Als je eerst wat remmenreiniger spuit en dan de kattebak korrels een beetje met een moker stuk slaat, veeg je ook de laatste olie van de vloer.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #56 Gepost op: Oktober 26, 2011, 09:55:30 »

Ondertussen is het al anderhalve maand geleden...

Hoe staat het met de werken? Want het is redelijk stil  Huh
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #57 Gepost op: Oktober 29, 2011, 15:28:09 »

Ondertussen is het al anderhalve maand geleden...

Hoe staat het met de werken? Want het is redelijk stil  Huh
Klopt, druk gehad met andere dingen Grin
Mijn vriendin is er een paar keer mee te touren geweest( ik trouwens ook Cool) en de bedoeling is om hem medio volgende maand rustig aan uit elkaar te trekken.
Vanaf dan dus weer updates.
Mocht het toch nog redelijk tourweer worden dan vind ik het ook zonde als ie dan uit elkaar ligt vandaar dat ik nog even wacht met demonteren.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #58 Gepost op: Oktober 29, 2011, 23:15:51 »

Ondertussen is het al anderhalve maand geleden...

Hoe staat het met de werken? Want het is redelijk stil  Huh
...
Mocht het toch nog redelijk tourweer worden dan vind ik het ook zonde als ie dan uit elkaar ligt vandaar dat ik nog even wacht met demonteren.

Heb ik lang spijt van gehad dat ik niet heb gewacht tot het echt winter werd.
Met wat tegenslag hier en daar, heb ik toch 2 maanden moeten missen 
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #59 Gepost op: Oktober 30, 2011, 17:54:50 »

Ondertussen is het al anderhalve maand geleden...

Hoe staat het met de werken? Want het is redelijk stil  Huh
...
Mocht het toch nog redelijk tourweer worden dan vind ik het ook zonde als ie dan uit elkaar ligt vandaar dat ik nog even wacht met demonteren.

Heb ik lang spijt van gehad dat ik niet heb gewacht tot het echt winter werd.
Met wat tegenslag hier en daar, heb ik toch 2 maanden moeten missen 
Daarom wacht ik inderdaad nog even. Alhoewel ik nu eigenlijk geen motorweer meer verwacht, heb de Ducati ook alweer in de huiskamer bij de kachel staan, aan het ladertje.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51630 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10077 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10353 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8922 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110066 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!