Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 29, 2024, 05:07:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Marcel's RS250 topic  (gelezen 50766 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #75 Gepost op: Januari 18, 2012, 02:05:01 »

Ik denk dat je bij eender welke wel terrecht kunt hoor om te meten, zeker iemand die nog al eens blokje reviseert of aan tuning doet.
Iedereen gebruikt zo'n inwendige micrometer met meetstiftjes hiervoor.

Het gaat erom in hoeverre de diameter scheelt in het midden tov de onder- en bovenkant van de cilinderdiameter.
De ovaalheid meten zeg maar.

Het belangrijkste punt ligt rond de 3/4 hoogte van de slaglengte in de cilinder.
Tussen het bovenste en midden punt van de uitlaatpoorten.
Hier komt het meeste kracht op tijden de onsteking van het mengsel.
Hier wordt de zuiger het hardst tegen de cilinderwand 'geduwd' tijdens de arbeidsslag zeg maar.

Die doffe plekken vind ik ook wel raar Huh
Je ziet hem net in het midden van de uitlaatpoorten even tevoorschijnkomen, terug weg, dan komt hij weer terug, weer even niks en net voor het BDP zit hij er weer.
Je zit een echt een lijn in omtrek lopen tussen de doffe plekken.

In ieder geval denk ik niet dat je je gelijk zorgen moet maken. Het kan ook nog altijd de eerste cilinder zijn die erop zit.
En dan zijn die slijtagepatronen wel normaal hoor.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: Januari 19, 2012, 17:55:42 »

Ik denk dat je bij eender welke wel terrecht kunt hoor om te meten, zeker iemand die nog al eens blokje reviseert of aan tuning doet.
Iedereen gebruikt zo'n inwendige micrometer met meetstiftjes hiervoor.

Het gaat erom in hoeverre de diameter scheelt in het midden tov de onder- en bovenkant van de cilinderdiameter.
De ovaalheid meten zeg maar.

Het belangrijkste punt ligt rond de 3/4 hoogte van de slaglengte in de cilinder.
Tussen het bovenste en midden punt van de uitlaatpoorten.
Hier komt het meeste kracht op tijden de onsteking van het mengsel.
Hier wordt de zuiger het hardst tegen de cilinderwand 'geduwd' tijdens de arbeidsslag zeg maar.

Die doffe plekken vind ik ook wel raar Huh
Je ziet hem net in het midden van de uitlaatpoorten even tevoorschijnkomen, terug weg, dan komt hij weer terug, weer even niks en net voor het BDP zit hij er weer.
Je zit een echt een lijn in omtrek lopen tussen de doffe plekken.

In ieder geval denk ik niet dat je je gelijk zorgen moet maken. Het kan ook nog altijd de eerste cilinder zijn die erop zit.
En dan zijn die slijtagepatronen wel normaal hoor.
Volgens mij zijn dit inderdaad de eerste cilinders nog, vorige eigenaar heeft hem bijna 10 jaar in bezit gehad en in die tijd is er nooit iets aan de cilinders/zuigers gebeurd.

Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #77 Gepost op: Januari 21, 2012, 16:28:09 »

Ik heb de powervalves er vandaag uitgehaald, zie er nog perfect uit.
De pinnetjes zitten totaal niet los of scheef maar gewoon keurig.
Wat me wel opviel was dat er een klein stukje coating uit de cilinderwand mist, bovenaan bij de staande cilinder.
Het stelt weinig voor maar heb de foto's toch even naar PS tuning gemaild om zijn mening te vragen.
Ben bang dat deze cilinder opnieuw van een nicasilwand moet worden voorzien...
foto's van 2 powervalves(andere 2 zijn in exact dezelfde staat en 2 foto's van de beschadiging van de cilinderwand:






 
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #78 Gepost op: Januari 24, 2012, 19:48:04 »

Zo zagen de mijne er ook uit toen ik ze verwijderde.
Ik heb ze ontkoolt met een zachtkoperen borsteltje, nieuwe olie eraan en er terug in.

Ik heb alleen een setje moeten kopen omdat er 1 vlave was afgebroken, dus gingen er maar 3 open van de 4.
En als het blijkt dat je een nieuw laagje er in moet steken, misschien gelijk allebei doen.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #79 Gepost op: Januari 26, 2012, 09:23:27 »

Zo zagen de mijne er ook uit toen ik ze verwijderde.
Ik heb ze ontkoolt met een zachtkoperen borsteltje, nieuwe olie eraan en er terug in.

Ik heb alleen een setje moeten kopen omdat er 1 vlave was afgebroken, dus gingen er maar 3 open van de 4.
En als het blijkt dat je een nieuw laagje er in moet steken, misschien gelijk allebei doen.
Werkt dat goed met een zachtkoperen borsteltje? Zal het ook eens proberen.
Ik stuur de cilinders op naar PS-tuning aangezien ik zeker wil zijn dat alles oke is voor ik hem weer in elkaar zet.
Viel me wel op dat er 2 verschillende zuigers in zaten, alhoewel ze wel beide van ART zijn.
Ook zitten de onderste zuigerveren behoorlijk vast door kool boven en onder de zuigerveer, dit lijkt me ook niet goed de slijtage/performance.
Dit zijn de zuigertjes:
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #80 Gepost op: Januari 31, 2012, 19:14:25 »

Het ziet er naar uit dat deze er al erg lang inzitten...

En ontkolen van je powervalves kruipt wel wat werk ik hoor, maaar het resultaat is echt goed.
En met die borteltjes maak je ook geen krassen in de powervalve zelf.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #81 Gepost op: Februari 21, 2012, 17:08:16 »

Even weer tijd voor een update,

Ik heb de beide cilinders naar PSTuning gestuurd om ze na te meten en zijn oordeel ivm opnieuw nicasillen ofniet.
Ze zijn vandaag bij hem aangekomen dus ben benieuwd.

Ook heb ik inmiddels een mille voorwiel binnen en er even los ingehangen:

Ik heb met Danny hier op het forum contact gehad aangezien die nog een voorkant van een 1998+ model te koop heeft staan en ik eigenlijk zo'n voorvork in mijn RS wil hebben.
Daarom ben ik alvast op zoek naar enkele afmetingen van een wiel uit een 1998+ model.

Zo zou ik graag willen weten hoever de schijven uit elkaar staan...dus de afstand tussen de montagepunten van de schijven links en rechts.
Bij mijn Mille wiel is dat 115,2mm, bij mijn MK1 voorwiel was dat 102,3mm maar hoe zit dat bij een nieuw model voorwiel?
En hoe breed is een 1998 voorwiel bij de as?
Ook zou ik graag de diameter van de voorwielas van een 1998+ willen weten.
Dit aangezien ik waarschijnlijk andere wiellagers nodig heb want de wielas van de Mille zit op zo'n 24mm grof gemeten...

Mocht iemand een wiel hebben liggen en dit voor me willen meten dan hoor ik dat graag!

Onderstaand nog even een foto van hoe het asgat er bij mij Mille velg uitziet:

« Laatste verandering: Februari 21, 2012, 17:10:24 door marcel749S » Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #82 Gepost op: Februari 21, 2012, 20:04:17 »

Ik vind die wielen wel echt knap onder de RS.

Redmer heeft onder de zijne ook Mille velgen zitten.
Maar nu weet ik niet zeker of hij ook de voorkant van de Mille heeft instaan.

Anders moet je hem even PM'en hoe hij het heeft geflikt...
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #83 Gepost op: Februari 21, 2012, 20:22:36 »

Ik vind die wielen wel echt knap onder de RS.

Redmer heeft onder de zijne ook Mille velgen zitten.
Maar nu weet ik niet zeker of hij ook de voorkant van de Mille heeft instaan.

Anders moet je hem even PM'en hoe hij het heeft geflikt...
Heb al contact met Redmer gehad en het probleem is dat hij een MK2 voorvork heeft en ik een MK1.
En dan zit er nog verschil in de schijfafstand van de Mille-voorvelgen doordat sommige radiale remklauwen hebben en andere axiale...veel variabelen dus.
Vandaar dat ik graag wat afmetingen te weten wil komen van het MK2 RS250 wiel.
Voor het achterwiel heb ik alle benodigde info en tekeningen(dank hiervoor!) van hem gekregen en daar kan ik dus mee aan de slag. Smiley
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #84 Gepost op: Februari 21, 2012, 20:30:45 »

ziet er heel goed uit zo. Zeer strak
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #85 Gepost op: Maart 16, 2012, 10:02:26 »

update:

Heb inmiddels een MK2 kabelboom, teller en speedsensor binnen,
we zullen zien of we de kabelboom komend weekend om kunnen zetten en dan hopen dat alles straks werkt. 

Motorfiets staat er nu zo bij(flink sjouwen in je eentje om m buiten te krijgen).


Zit nu te wachten op mijn MK2 voorpartij, als het goed is komt dat vandaag binnen.
Zodra dat binnen is kan ik verder met het laten afdraaien van de velgen, spacers laten frezen en ik hoop volgende week mijn nieuwe zuigers en door PS opnieuw genicasilde cilinders binnen te krijgen dan kan het blok ook weer in elkaar.

Eigenlijk had ik het kuipwerk al in de chesterfield kleurstelling willen laten spuiten maar dat moet ivm financiele redenen nog maar even wachten...
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #86 Gepost op: Maart 20, 2012, 17:14:33 »

Voorpoten van Danny zitten erin en ik heb het subframe+ clipons vandaag naar de coater gebracht, ze waren dusdanig verroest dat ze worden gestraald en opnieuw gecoat.
Tevens is er carbon onderweg vanuit hong kong  Grin
Plaatjes:




Nu nog iemand zoeken die de bevestigingspunten op het wiel(waar de schijven op gemonteerd worden) voor mij kan afdraaien.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #87 Gepost op: Maart 20, 2012, 18:01:59 »

Allemaal netjes hoor...

ik denk dat ik gewoon de velgen ge laten opspuiten in die kleur.
Ik vind die combinatie echt top. Van Redmer is ook knap.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #88 Gepost op: Maart 20, 2012, 20:21:27 »

Allemaal netjes hoor...

ik denk dat ik gewoon de velgen ge laten opspuiten in die kleur.
Ik vind die combinatie echt top. Van Redmer is ook knap.
Klopt, ik had die van redmer een hele tijd geleden als eens op een foto gezien en was meteen verkocht.
Gelukkig ben ik voor relatief weinig geld aan hele nette wielen gekomen want ze zijn niet veel te vinden.
Standaard velgen in deze kleur zal ook niet misstaan maar denk toch dat dit de mooiste optie is.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #89 Gepost op: Maart 20, 2012, 22:14:25 »

Ik vin de velgen ook echt af op de RS hoor, maar zoals je zegt... Moeilijk te vinden.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51611 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10076 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10352 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8918 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 110031 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!