Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 24, 2024, 15:11:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Marcel's RS250 topic  (gelezen 50739 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel749S
Gast
« Antwoord #90 Gepost op: Maart 29, 2012, 12:53:53 »

Nou we zijn weer verder aan het prutsen geweest en ik heb inmiddels een MK2 kabelboom+ tellerunit op de Aprilia zitten.
Moesten wel een aantal draden aanpassen aangezien de bedrading van de verlichting achter anders is. Dus dit hebben we van de MK1 kabelboom weer aan de MK2 gezet.
Ook zitten het mengsmeringreservoir en de spanningsregelaar op andere plaatsen dus dit hebben we ook omgelegd.
Qua verlichting, waarschuwingslampjes etc werkt het allemaal, nu hopen dat hij ook meteen loopt zodra het blok er weer in zit.
Het subframe en de clipons heb ik inmiddels ook weer terug van de coater en deze zien er weer als nieuw uit.
Vorig jaar heb ik via ebay een MK2 zadel weten te bemachtigen en om te kijken of alle bedrading onder het zadel niet in de weg zit heb ik het zadel er ook even opgeschroefd, enkel het zekeringkastje zit iets klem dus daar moet ik nog een oplossing voor bedenken. De ruimte is er wel dus dat moet goedkomen.

Gister kon ik de wielen weer ophalen, hiervan zijn de schijfopnamepunten afgedraaid en dit was keurig gedaan! Ze zijn zeer netjes geworden.
Vandaag zijn er weer bandjes omgekomen dus ik heb de wielen er even los ingehangen, begint weer op een motorfiets te lijken.

Een maatje van me maakt vandaag een aluminium plaatje zodat de MK2 tellerunit kan worden bevestigd.

Verder liggen mijn tyga carbon spatborden vanaf morgen op het lokale postkantoor dus dan kan ik die er morgen ook opschroeven.
Het wachten is nu op mijn cilinders en zuigers etc. en dan kunnen we aan de laatste fase beginnen! Grin

Paar foto's van vandaag:




Wordt vervolgd.....
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #91 Gepost op: Maart 29, 2012, 13:32:54 »

Ja hoor... Helemaal af met die velgen erop 
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #92 Gepost op: April 28, 2012, 15:48:38 »

Eergister eindelijk mijn cilinders weer terug gekregen van PS tuning. Grin

Zag er weer top uit:


Aangezien de koppen er ook niet netjes meer uitzagen heb ik de cilinders + koppen en powervalvebrackets even laten stralen en daarna gespoten met hittebestendige verf, zo zagen ze eruit na het stralen:

En na het spuiten:



Powervalves weer gemonteerd en wat ziet het er dan weer netjes uit:

Voor:

Na:



Dit weekend ben ik van plan de cilinders weer op het blok te monteren en het blok weer in de fiets te hangen. Smiley
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #93 Gepost op: April 28, 2012, 18:41:20 »

ziet er heel goed uit, heb je de inlaat en uitlaatpoorten nog laten bewerken.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #94 Gepost op: April 28, 2012, 21:23:38 »

ziet er heel goed uit, heb je de inlaat en uitlaatpoorten nog laten bewerken.
Nee daar heb ik verder niets aan laten doen...heb er wel aan gedacht maar heb besloten om dat origineel te houden. Wat ik me trouwens afvraag, jij hebt ook vaker je blok uit elkaar gehad toch? Want als ik hem straks in elkaar heb en voor het eerst wil gaan starten, hoe weet ik zeker dat hij direct mengsmering krijgt? Oftewel hoe krijg ik de lucht uit alle olieleidingen weet jij dat toevallig?
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #95 Gepost op: April 29, 2012, 07:40:48 »

ziet er heel goed uit, heb je de inlaat en uitlaatpoorten nog laten bewerken.
Nee daar heb ik verder niets aan laten doen...heb er wel aan gedacht maar heb besloten om dat origineel te houden. Wat ik me trouwens afvraag, jij hebt ook vaker je blok uit elkaar gehad toch? Want als ik hem straks in elkaar heb en voor het eerst wil gaan starten, hoe weet ik zeker dat hij direct mengsmering krijgt? Oftewel hoe krijg ik de lucht uit alle olieleidingen weet jij dat toevallig?

Ik doe meestal
Met een injectienaald even de oplie leidingen vullen en dan aansluiten.

Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #96 Gepost op: April 29, 2012, 07:48:16 »

bij het in elkaar zetten smeer ik overal een beetje olie op, de slangetjes inderdaad vullen met een injectiespuit, maar ik spuit ook een beetje in de keerklepjes.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #97 Gepost op: April 29, 2012, 09:34:24 »

ziet er heel goed uit, heb je de inlaat en uitlaatpoorten nog laten bewerken.
Nee daar heb ik verder niets aan laten doen...heb er wel aan gedacht maar heb besloten om dat origineel te houden. Wat ik me trouwens afvraag, jij hebt ook vaker je blok uit elkaar gehad toch? Want als ik hem straks in elkaar heb en voor het eerst wil gaan starten, hoe weet ik zeker dat hij direct mengsmering krijgt? Oftewel hoe krijg ik de lucht uit alle olieleidingen weet jij dat toevallig?

Ik doe meestal
Met een injectienaald even de oplie leidingen vullen en dan aansluiten.


Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar dan moet je de leidingen op de pomp dus wel loshebben. En die heb ik niet losgehaald omdat ik daar (geloof ik) niet goed bij kon. Zal vandaag eens kijken hoe het daar precies aangesloten zit.
Ah ik zie net dat je die er zo kunt aftrekken. Nu nog naar de groene kruiswinkel om een spuit te halen haha.
« Laatste verandering: April 29, 2012, 11:14:07 door marcel749S » Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #98 Gepost op: April 29, 2012, 09:39:19 »

bij het in elkaar zetten smeer ik overal een beetje olie op, de slangetjes inderdaad vullen met een injectiespuit, maar ik spuit ook een beetje in de keerklepjes.
Alles in de olie zetten was ik ook van plan. Helemaal omdat we de carters even hebben doorgespoeld met remreiniger en perslucht om er 100% zeker van te zijn dat er geen pakkingzooi of zand(blok was echt enorm goor!) in de carters zit. En over die keerklepjes, mag je die met perslucht doorblazen of kunnen ze dan stukgaan? Want aangezien de cilinders gestraald zijn hebben we ze even doorgeblazen om er zeker van te zijn dat er geen straalgrid meer in zat.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #99 Gepost op: April 30, 2012, 16:24:24 »

bij mij zijn er een aantal defect geweest waardoor de olie een beetje terugliep als de zuigers in de terugslag kwamen. We weten het niet zeker maar ik heb 2x kort op elkaar een zuiger gehad die vastliep met slijtsporen alsof de smering niet goed was terwijl er genoeg olie ingepompt werd. Bij controle twee nippels vervangen waar het terugslagklepje defect van was.

Hierna geen vastloper meer gehad, dus ik zou ze dus niet zomaar doorblazen met perslucht.
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #100 Gepost op: April 30, 2012, 16:33:36 »

bij mij zijn er een aantal defect geweest waardoor de olie een beetje terugliep als de zuigers in de terugslag kwamen. We weten het niet zeker maar ik heb 2x kort op elkaar een zuiger gehad die vastliep met slijtsporen alsof de smering niet goed was terwijl er genoeg olie ingepompt werd. Bij controle twee nippels vervangen waar het terugslagklepje defect van was.
Hierna geen vastloper meer gehad, dus ik zou ze dus niet zomaar doorblazen met perslucht.

Ik doe ze meestal ipv perslucht gewoon met een klein beetje diesel in een spuit en slangetje langzaam doorspuiten.
Kan ik ze ook gelijk testen of ze nog werken.  Grin
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #101 Gepost op: Mei 01, 2012, 19:46:39 »

bij mij zijn er een aantal defect geweest waardoor de olie een beetje terugliep als de zuigers in de terugslag kwamen. We weten het niet zeker maar ik heb 2x kort op elkaar een zuiger gehad die vastliep met slijtsporen alsof de smering niet goed was terwijl er genoeg olie ingepompt werd. Bij controle twee nippels vervangen waar het terugslagklepje defect van was.

Hierna geen vastloper meer gehad, dus ik zou ze dus niet zomaar doorblazen met perslucht.
Daar zeg je iets...die op de cilinders hebben we dus even doorgeblazen met perslucht.
Die 2 op het blok zelf heb ik de slang van de fietspomp even opgezet en doorgeblazen, lijkt me niet dat dat kwaad kan.
Maar nu begin ik te twijfelen over die 2 op de cilinders. Beste is dus vervangen voor nieuwe maar waar haal ik zo snel 2 nieuwe vandaan...

En hoe kom je erachter dat de terugslagklepjes defect zijn? beetje druk op de andere kant van de nippel zetten?
« Laatste verandering: Mei 01, 2012, 20:07:04 door marcel749S » Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #102 Gepost op: Mei 01, 2012, 20:25:10 »

als je ze eruit haalt even terugblazen, ik heb het nog nooit geprobeerd maar als je tegendruk hebt zouden ze goed moeten zijn.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #103 Gepost op: Mei 01, 2012, 20:53:35 »

als je ze eruit haalt even terugblazen, ik heb het nog nooit geprobeerd maar als je tegendruk hebt zouden ze goed moeten zijn.
Hoop dat ik ze er nog uit kan krijgen. PS tuning heeft ze er ingestopt en het leek net of zat er een of ander lijmgoedje omheen..kan ik ze er normaalgesproken met een tang zo uitwrikken? En waren die van jou defect nadat je ze doorgeblazen had of had dat een andere reden? Bedankt in ieder geval al voor de waarschuwing en het meedenken.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #104 Gepost op: Mei 02, 2012, 06:13:03 »

Nee ze waren volgens mij al defect, doordat ik kort achter elkaar een zuiger verspeelde zijn we gaan zoeken en om alles uit te sluiten hebben we ze toen vervangen. Nadat we geconstateerd hebben dat ze niet niet meer werkte
Gelogd
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51559 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10070 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10346 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8913 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109853 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!