Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
April 25, 2024, 00:31:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Marcel's RS250 topic  (gelezen 50740 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
marcel749S
Gast
« Antwoord #60 Gepost op: November 21, 2011, 11:50:24 »

Zo,

aangezien ik me naast mijn werk de afgelopen weken even op mijn "studie" moest richten en ik daarnaast nog een auto uit elkaar moest trekken om in onderdelen te verkopen is er op RS 250 gebied niets gebeurd.
Ik heb vorige week mijn opleiding positief afgerond en de auto ligt bijna uit elkaar dus de planning is om de komende weken de RS250 uit elkaar te halen.


Aangezien hij in de Chesterfield kleurstelling moet worden gespoten/gestickerd vraag ik me af waar ik voor een "normale"prijs aan een Chesterfield stickerset kan komen.

Iemand een idee of tips?  Smiley
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #61 Gepost op: December 12, 2011, 14:13:31 »

Hoi,

Misschien heb ik nog chesterfield decals voor je...

Ik zoek het even uit.

Groeten

Edit: Gevonden ==> je hebt een mailtje

« Laatste verandering: December 12, 2011, 14:41:48 door *Thomas* » Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #62 Gepost op: December 12, 2011, 16:12:02 »

Hoi,

Misschien heb ik nog chesterfield decals voor je...

Ik zoek het even uit.

Groeten

Edit: Gevonden ==> je hebt een mailtje

Dankjewel, je hebt mail terug  Grin


Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #63 Gepost op: Januari 12, 2012, 16:49:51 »

Zo, bij deze even een update,
Ik heb inmiddels een Chesterfield stickerset binnen, besteld bij The Image Works.
Set ziet er goed uit:

Het is de bedoeling dat de kuipdelen zwart worden gespoten, vervolgens stickers plakken en daarna blanke lak erover. Ben op dit moment offertes aan het opvragen.

Verder ben ik begonnen met de uitbouw van het motorblok, ik heb alles nu bijna los behalve de leidingen van de oliepomp. Ook geen idee waar de leiding vanaf het reservoir aangesloten zit op het blok, ik wilde het werkplaatshandboek erbij pakken, hij geeft op één of andere manier de afbeeldingen niet weer dus heb er even niets aan..als iemand een werkplaatshandboek op cd zou kunnen branden en opsturen zou dat erg fijn zijn, uiteraard tegen vergoeding.
Plaatjes:



Ik zag dat bovenop de linker carburateur een andere nippel zit (waar de gaskabel in zit), hierdoor staat de kabel onder een hoek en dat bevalt me niet. Mocht iemand hier een originele nippel hebben liggen dan hoor ik dat graag aangezien ik niet weet of een origineel aprilia nog te krijgen is.
Onderstaand even een plaatje voor de beeldvorming, duidelijk is te zien dat de linker anders(en te kort)is.


Ik maak morgen wel meer foto's aangezien ik alweer een stuk verder ben dan op bovenstaande afbeeldingen.

Tip over het loshalen van de olieleidingen etc welkom!

Groet marcel
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #64 Gepost op: Januari 12, 2012, 21:18:54 »

Deze al geprobeerd?

http://www.solo2tempi.it/manutenzione/stradali/manutenzione%20rs250/manuale%20officina/manuale%20officina.htm
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #65 Gepost op: Januari 12, 2012, 21:57:47 »

Nee maar heb de mijne weer aan de praat gekregen. Morgen nog een paar dingen losmaken en dan kan het blok eronderuit. En dan even kijken wat ik ga doen, wilde hem eigenlijk ook wel een klein beetje laten kietelen, zal eens bij pstuning of bij onze oosterburen (musfoerster etc) informeren.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #66 Gepost op: Januari 13, 2012, 15:34:53 »

Blokje is eruit Grin





Meteen ook maar het alarm erafgesloopt, zeer irritant ding.
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #67 Gepost op: Januari 13, 2012, 18:10:18 »


http://www.blaatblaat.nl/download/RS250 Manual.rar


Hier 1 file met alle handleidingen / manuals er in. Incl een high resolution scan versie.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #68 Gepost op: Januari 14, 2012, 17:35:37 »


Dankjewel maar ik heb de juiste alweer gevonden...t wordt tijd dat ik mn laptop eens opschoon...

Heb vandaag de koppen er nog even af kunnen draaien en heb zo'n vermoeden dat nieuwe nicasilwandjes geen overbodige luxe zijn.
Ik weet niet hoe ze er (met een tellerstand van 17.500km)uit horen te zien maar het lijkt of d nicasilwandjes hier en daar al iets doorgesleten zijn, of is dit normale slijtage?





Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #69 Gepost op: Januari 15, 2012, 11:46:42 »

hebben deze cilinders 17.500km gereden, dan vindt ik het nog wel meevallen. Maar die doffe plekken in de cilinderwanden is dit vals licht of echt zo.
Verder zie ik slijtage sporen van de zuiger in de lengterichting, dat is minder.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #70 Gepost op: Januari 15, 2012, 21:36:21 »

hebben deze cilinders 17.500km gereden, dan vindt ik het nog wel meevallen. Maar die doffe plekken in de cilinderwanden is dit vals licht of echt zo.
Verder zie ik slijtage sporen van de zuiger in de lengterichting, dat is minder.
Die doffe plekken zitten er inderdaad in maar de hoonsporen lopen daar wel gewoon door...misschien moet ik er maar een expert naar laten kijken voor ik het weer in elkaar zet.
Gelogd
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #71 Gepost op: Januari 15, 2012, 22:03:29 »

inderdaad de hoonsporen zijn nog goed te zien.
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #72 Gepost op: Januari 16, 2012, 11:26:13 »

Altijd even (laten) opmeten.
Kost quasi niks en je bent zeker van het diameterverloop.

Maar hij ziet er nog goed uit en ik twijfel eraan dat je een nieuw laagje of cilinder moet zetten.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
rolf
Global Moderator
ARA Addict
*****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 12.809


Netherlands
WWW
« Antwoord #73 Gepost op: Januari 16, 2012, 12:44:12 »

inderdaad meten is weten.

vraag gelijk wat die doffe plekken zijn.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: Januari 16, 2012, 13:58:26 »

Ik laat hem wel even nameten, ps tuning schijnt een goede naam te zijn in de 2taktwereld...die zit alleen niet om de hoek. Weten jullie toevallig een goed adres in Friesland!
Gelogd
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51560 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10070 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10347 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8914 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109868 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!