Aprilia Riders Association “SponsorKliks,
Maart 29, 2024, 08:22:40 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
  Startpagina Webshop Fotoalbum Links Help Zoek Inloggen Registreren  

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Marcel's RS250 topic  (gelezen 50499 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #105 Gepost op: Mei 02, 2012, 07:34:50 »

als je ze eruit haalt even terugblazen, ik heb het nog nooit geprobeerd maar als je tegendruk hebt zouden ze goed moeten zijn.

Zo heb ik ze ook getest. Gewoon even schoonmaken en op blazen. Je moet in eerste instantie wat tegendruk krijgen.
Je kan ze ook met een spuit en slangetje en wat olie testen. Zolang het er maar niet zonder tegendruk doorloopt.

Hoop dat ik ze er nog uit kan krijgen. PS tuning heeft ze er ingestopt en het leek net of zat er een of ander lijmgoedje omheen..kan ik ze er normaalgesproken met een tang zo uitwrikken? En waren die van jou defect nadat je ze doorgeblazen had of had dat een andere reden? Bedankt in ieder geval al voor de waarschuwing en het meedenken.

Ik zet ze zelf vast met loctite 648. (je wil absoluut niet dat ze tijdens het rijden los komen)
Je kan ze dan met een tang wel weer voozichtig los krijgen maar pas op want het dunne koperen aansluitpijpje is heel fragiel
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #106 Gepost op: Mei 02, 2012, 08:34:47 »

Ik heb zojuist PStuning even gemaild met dit vraagstuk.
Ik neem aan dat hij me wel kan zeggen of het kwaad kan wanneer je ze met perslucht schoonblaast.
Mocht hij het niet vertrouwen dan bestel ik 2 nieuwe en zet ik die er in just to be sure.

Dus totdat ik reactie van hem heb doe ik even helemaal niets Tongue
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #107 Gepost op: Mei 05, 2012, 09:41:30 »

Nou ik had alweer bericht terug van Pieter,

Volgens hem zijn ze goed als je er een slangetje op aansluit en als je dan vervolgens zachtjes blaast moet er lucht doorheen komen.
Dit is bij mij het geval. Wanneer ik zuig kan ik geen lucht aanzuigen dus het lijkt mij dat ze dus gewoon goed functioneren.
Ik moest trouwens bij de een wel een stuk harder blazen dan bij de ander om er lucht doorheen te krijgen.

Verder hangt het blok er inmiddels in en hebben we de powervalves aangesloten.
Hier stuiten we tevens op een probleem.

Ik heb de kwestie even op het Motor-forum gedropt en onderstaand het probleem:

We hebben het blok erin gehangen en zijn bezig met het aansluiten van de powervalves. Nu zit alles aangesloten en zodra we de motor op contact zetten draait de servomotor van voren af gezien helemaal naar rechts. De actuator draad in het  zwarte kastje( waar ook de draden van de carbs+oliepomp in zitten) wordt dan helemaal naar binnen gedrukt, hij drukt de spanning helemaal van die kabel af. Ik heb het idee dat dat niet zo hoort. Als we de motor op contact houden en de grijze draad bij de accu aan de min pool van de accu pluggen reageert de servo daar ook totaal niet op. Naar onze mening zit alles goed aangesloten dus we lopen er even op vast momenteel. Iemand ideeĂ«n of suggesties?

Zo zet de servo de valves wanneer ik het contact aan zet:

Staande cilinder:

Liggende cilinder:


Hij probeert ze dus eigenlijk dichter dan dicht te draaien als ik het goed zie..in welke stand hoort hij de valves te zetten wanneer het contact ingeschakeld wordt?
Gelogd
Danduy
Sr. ARA Member
****
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 447


Belgium
« Antwoord #108 Gepost op: Mei 05, 2012, 15:05:13 »

Redmer heeft mij verteld dat het gewoon op gevoel deed.

Door speling en slijtage is het afstellen op de merktekens niet altijd 100% juist.
Daarom met de uitlaat er vanaf en voelen met je vinger of ze helemaal dicht en open staan.
Zo doe ik de mijne ook en ik zie dan dat de merktekens toch niet helemaal uitkomen.

Staat je dodemans knop op run? Want anders werkt de actuator niet als je het kabeltje op de - zet.
Normaal kun je niks verkeerd terug monteren en de kabeltjes wringen inderdaad wel wat, zeker op de bovenste cilinder.
Gelogd

Ring ding ding ding ding
marcel749S
Gast
« Antwoord #109 Gepost op: Mei 05, 2012, 20:07:22 »

Redmer heeft mij verteld dat het gewoon op gevoel deed.

Door speling en slijtage is het afstellen op de merktekens niet altijd 100% juist.
Daarom met de uitlaat er vanaf en voelen met je vinger of ze helemaal dicht en open staan.
Zo doe ik de mijne ook en ik zie dan dat de merktekens toch niet helemaal uitkomen.

Staat je dodemans knop op run? Want anders werkt de actuator niet als je het kabeltje op de - zet.
Normaal kun je niks verkeerd terug monteren en de kabeltjes wringen inderdaad wel wat, zeker op de bovenste cilinder.
alles zit goed gemonteerd en we hadden de dodemansknop inderdaad wel op run staan. Ik kreeg net op MF de waarschuwing/vraag of ik de servo toevallig heb laten draaien zonder de kabels aangesloten te hebben. Dit is dus wel gebeurd toen we de kabelboom hebben geplaatst. Kan hij hierdoor stuk gaan?
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #110 Gepost op: Mei 06, 2012, 07:48:43 »

Redmer heeft mij verteld dat het gewoon op gevoel deed.

Door speling en slijtage is het afstellen op de merktekens niet altijd 100% juist.
Daarom met de uitlaat er vanaf en voelen met je vinger of ze helemaal dicht en open staan.
Zo doe ik de mijne ook en ik zie dan dat de merktekens toch niet helemaal uitkomen.

Staat je dodemans knop op run? Want anders werkt de actuator niet als je het kabeltje op de - zet.
Normaal kun je niks verkeerd terug monteren en de kabeltjes wringen inderdaad wel wat, zeker op de bovenste cilinder.
alles zit goed gemonteerd en we hadden de dodemansknop inderdaad wel op run staan. Ik kreeg net op MF de waarschuwing/vraag of ik de servo toevallig heb laten draaien zonder de kabels aangesloten te hebben. Dit is dus wel gebeurd toen we de kabelboom hebben geplaatst. Kan hij hierdoor stuk gaan?

Niet direct stuk maar hij kan dan niet meer in zn "neutraal" positie staan. Hierdoor staat hij dan niet meer helemaal goed qua start positie.
Je sluit dan bv alles aan en hij staat dan std al te ver open. (voorbeeldje dus)

Afstellen van de servo doe ik altijd via de tip van Redmer. (voelen en kijken met uitlaat er af)

Of gebruik http://www.rgv250.co.uk/powervalve.htm
Voor afstellen van de servo staat ook het een en ander in het werkplaatshandboek.
http://www.blaatblaat.nl/download/RS250 Manual.rar
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #111 Gepost op: Mei 06, 2012, 08:59:57 »

Oke dat is het probleem dus. Hij is zijn neutraalpositie kwijt. Misschien dat hij daarom dan ook niet op de grijze draad reageert. En ik vind in je links en het werkplaatshandboek wel hoe je de valves etc. af moet stellen maar niet hoe je de servo zelf weer in de juiste positie krijgt.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #112 Gepost op: Mei 07, 2012, 18:57:44 »

Ik heb de servo eraf getrokken, op de nulstand gezet en alles weer aangesloten.
Toen sleutel op contact en de servo draaide de ronde valveschijven weer veel te veel naar links.
Ook reageert hij niet op de grijze draad...
Is er een bepaalde manier om de servo weer in zijn juiste nulstand te krijgen?

En hoe hoort de schijf die de oliepomp aandrijft op de servo te zitten?
Volgens mij kan hij er op 2 manieren op, zie onderstaande foto's:

Manier 1:

Manier 2:


Ik heb zolangzamerhand geen idee meer hoe ik dit kan oplossen...
Gelogd
emielfellinger
ApriliaMembers
Full ARA Member
***
Offline Offline

Geslacht: Man
Berichten: 108


Netherlands
« Antwoord #113 Gepost op: Mei 14, 2012, 16:40:35 »

Hey Marcel,

Had jij ook niet onderstaand probleem?
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?249528-Powervalve-Servo-problems
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #114 Gepost op: Mei 15, 2012, 16:08:04 »

Klopt maar we zijn er inmiddels achter dat wanneer we de zwarte stekker welke in de ecu gaat omhoog bewegen het goed is en zodra we de stekker iets naar beneden drukken is het weer in de hobbel.
Dus waarschijnlijk een contactprobleem bij die stekker.
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #115 Gepost op: Mei 19, 2012, 16:36:31 »

Zo, mijn appie doet het weer,

Afgelopen week de zwarte stekker van de oude kabelboom op de nieuwe boom gezet en nu is het powervalve probleem opgelost.
Verder alles in elkaar gezet, vanochtend olie in het blok, koelvloeistof erin, oliepomp nog even ontlucht en geprobeerd om te starten.

Na 3 keer kicken liep ze al  Grin
Ik heb haar eerst zonder zijkuipjes opgebouwd, kan ik mooi even in de gaten houden of er niets lekt ofzo.
Enige waar ik van baal is dat de rechter vorkpoot behoorlijk lekt dus een proefrit zit er helaas voorlopig nog niet in.... 




Wat er nu nog aan moet gebeuren is het kuipwerk in de chesterfield kleurstelling laten spuiten, eerst maar weer geld verdienen  Tongue
Gelogd
*Thomas*
Gast
« Antwoord #116 Gepost op: Juni 18, 2012, 01:18:17 »

super-fiets !!!

ik vind dat grijze kuipwerk in combinatie met de blauwe velgen wel schitterend 

 
Gelogd
marcel749S
Gast
« Antwoord #117 Gepost op: Juni 25, 2012, 19:27:21 »

Dankjewel,

Nou het grijze kuipwerk is niet heel erg netjes meer dus vandaar dat ik hem eind van het jaar zwart laat spuiten.
Verder moet ik de volgende probleempjes nog oplossen:

-kromme remschijf voor(hoe dat is gekomen geen idee, bij demontage oude wiel waren ze recht) maar heb nieuwe wave schijven besteld.
-oliepomp sluit soms niet helemaal waardoor hij teveel olie neemt(ik ga een nieuw veertje bestellen welke achter de hevel zit).
-koppakking staande cilinder lekt, ik heb de moeren nog iets aangedraaid maar vrees dat hij blijft lekken(koelvloeistof) dus ik verwacht dat ik die koppakking weer kan gaan vervangen.

Ook zag ik dat ze ooit vacuumslangetjes niet goed hadden aangesloten(er miste zelfs een slangetje), ik heb inmiddels alles weer goed zitten dus ben benieuwd of ik dat ook ga merken tijdens rijden. Geen idee wat de gevolgen zijn als dat niet of verkeerd aangesloten zit.


Gelogd
rs 125 corser
Gast
« Antwoord #118 Gepost op: Juni 26, 2012, 19:08:17 »

Voorzichtig met het aandraaien van kopbouten.
Een aluminium cilinder kan vervormen en dan gaat de zuiger aanlopen op de plaats van de tapeinden.
Gelogd
Jeroen_Sp
Full ARA Member
***
Offline Offline

Berichten: 231

Netherlands
« Antwoord #119 Gepost op: Juli 02, 2012, 12:55:27 »



Mooi werk allemaal! Ik ben me ook een beetje aan het verdiepen in een rs250 (misschien als vervanger voor mijn 2003 rsv mille) en kwam zo op je topic uit.
Als ik naar de cilinders op bovenstaande foto kijk zie ik dat er per stuk 249cc op staat. Vreemd zou je zeggen omdat je dan op 500 cc uitkomt. Wat dus niet waar is.
Iemand hier een verklaring voor?
Gelogd
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Onderwerp Gestart door Reacties Gelezen Laatste bericht
Japanner met turbo « 1 2 ... 5 6 » emille 86 51329 Laatste bericht Februari 24, 2014, 20:19:29
door driverx111
'Performance luchtfilters' vs. originele Danduy 3 10051 Laatste bericht September 08, 2010, 00:00:46
door Kefke
Reisverslag Franse Alpen 2011 Els 11 10314 Laatste bericht Augustus 19, 2011, 15:31:28
door Berthebike
Toch maar eens voorstellen! pipo-de-kloun 14 8887 Laatste bericht Maart 19, 2014, 16:14:30
door e-Mille
HOW TO tandwiel en ketting vervangen? « 1 2 ... 18 19 » teddek 270 109282 Laatste bericht Juli 02, 2014, 21:34:49
door Zwijntje

Dit forum is besloten en alleen nog maar beschikbaar als archief voor bestaande leden.
Klik hier voor het actuele forum

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.12 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © - ARA design by BoneBoxx Webhosting & Webdesign
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!